Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kmr
    replied
    Originally posted by kmr View Post
    Uuden Windows Phone -päivityksen jälkeen ei enää näy esim. bluetoothilla Spotifystä musiikkia kuunnellessa esittäjät ja kappaleet idriven näytöllä.

    Onkohan tähän ongelmaan ratkaisua ( älä sano puhelimen vaihto ) vai pitääkö odottaa jos seuraavan päivityksen myötä asia korjaantuisi?

    Ratkaisu löytyi päivittämällä external devices software autosta. Tikulle kun latasi netistä ja sieltä ajoi autoon niin kävi nopeasti.

    Olis kiva saada internet ja BMW online toimimaan myös kun sellaiset auton connected drive -valikosta löytyy. Asiakasporttaaliin ei netissä pysty autoa lisäämään ja merkkiliikkeessä sanoivat, että nuo ovat toimineet vain Saksassa kun on tuontiauto. Suomessa kuulemma toimii vasta uusissa. Käsittääkseni näihinkin ne on mahis saada toimimaan puhelimen nettiä käyttäen.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    F07 antoi vikakoodia hehkujen ohjausboksille ja charge-air temperature sensorille.

    Vaihdoin molemmat osat. Hehkujen ohjauksen vikakoodi poistui, mutta tämä charge-air temperature sensor antaa edelleen samoja kahta koodia:
    25FA00 Charge-air temperature sensor, signal: short circuit to ground
    25F900 Charge-air temperature sensor, signal: open circuit or short circuit to positive

    Miten se nyt edes kykenee antamaan virheen yhtäaikaa oikosulusta sekä maihin että positiviiseen / avoimesta piiristä?

    Siksi toisekseen, anturille menee vain yksi johto. Ei sieltä mitään näyttänyt puuttuvankaan tai olevan poikki, mutta miten ihmeessä anturi voisi tulla toimeen vain yhdellä johdolla? Ei se oikein voi sen muovisen ahtoputken kauttakaan maadoittua? Mihin se toinen voisi olla kadonnut?

    Mistä tätä nyt metsästäisi?

    Vai antaako olla? Auto toimii kyllä mainiosti eikä mitään "check engine" tyyppisiä viestejäkään ole. Vian näkee vain kun ISTAlla katsoo.

    Edit: tutkin vielä tuota liitintä. Ei siihen kyllä ole ikinä toista johtoa mennyt. Ilmeisesti kuitenkin maadoittaa jotenkin muuten. ISTAn avulla tuota vielä diagnosoin, ja sen perusteella näyttäisi että sama koodi voisi tulla myös hot-film air mass sensorin lämpöanturista. Se vain on sen verran kallis, ettei viitsisi ostaa uutta ihan vain kokeeksi ...
    Last edited by bmw323it; 17-04-2017, 16:10. Reason: Lisätietoa

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Ainakin E91 oli niin että näppäiltiin osoite ja painettiin sitten pitkään haluttua kumeronäppäintä. Toimisikohan samalla tavalla?
    Yritän lisätä address bookiin, en numeronäppäimiin. Apua tähän?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post

    Ja vielä kysymys. Mistä tiedän onko minulla combox autossa? Ei Google löytänyt varmaa tapaa tulkita tätä.
    Kyllä combox varustelistalla mainitaan: 6VCA = Control for Combox

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Miten noita suosikkiosoitteita saikaan lisättyä Naviin. Aikanaan lisäilin, mutten enää muista ja olisi tarve lisäillä.
    Ainakin E91 oli niin että näppäiltiin osoite ja painettiin sitten pitkään haluttua kumeronäppäintä. Toimisikohan samalla tavalla?


    Ja vielä kysymys. Mistä tiedän onko minulla combox autossa? Ei Google löytänyt varmaa tapaa tulkita tätä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Miten noita suosikkiosoitteita saikaan lisättyä Naviin. Aikanaan lisäilin, mutten enää muista ja olisi tarve lisäillä.

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Osaako joku selventää pari asiaa noista kuljettaja profiileista. Ohjekirjaan mukaan valitsemalla profiili ja painamalla option painiketta pitäisi pystyä poistamaan profiili, mutta minulla se valinta on harmaana eikä sitä voi painaa.

    Toinen juttu on, että pitäisikö auton vaihtaa profiilia automaattisesti eri avaimen mukaan, kuten e91 teki? Ei tuo ainakaan vaihda profiilia vaikka eri avaimella avaisikin ovet. Avaimeton käynnistyshän tuossa on eli ei voi vaihtaa senkään perusteella mikä avain on kolossa?

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Onko tosiaan niin, että jos puhelimen yhdistää bluetoothilla käyttäen kaikkia tarjolla olevia rukseja (Phone calls, additional telephobe ja media audio) niin vaihdettaessa media tilaan ilmoittaa iDrive puheluiden olevan poissa käytöstä tämän ajan ja puhelimeen tulee vastata "manuaalisesti"?

    Toiseksikin, tuon ilmoituksen jälkeen ei kyllä tullut media audiostakaan ääntä ulos, vaikka sekä puhelin että auto väittivät näiden olevan yhdistetty.
    Itse itselleni vastaten, ongelma ratkesi iDrive valikosta software update ajamalla. Kesti varmaan puoli tuntia, mutta aito sai sen omin avuin tehtyä ja iphone 7 alkoi pelittämään bluetoothilla.

    Vähän on vielä hämärän peitossa, että jos kytken laitteen usb-kaapelilla keskikonsoliin, niin miksi se poistaa bt-audion käytöstä? Tämä täytyy aina sitten määrittää uudelleen käyttöön.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Väittäisin että nuo kolme asentoa eivät poikkea toisistaan muutoin kuin sillä että sport plussalla DTC menee päälle. Sportissa ei ole merkittävää eroa luistoneston kannalta vakiotilaan (tai comforttiin) verrattuna.

    Sen kolmannen tilan saat pitämällä luistoneston nappia hetken aikaa pohjassa jolloin luistonesto lähtee kokonaan pois...
    Kolmatta tilaa pitää testailla jahka saa hiukan softatuningkia peliin, unohdin jo koko homman että nappia täytyy pitää pohjassa... Tämän kanssa ei ole tullut pelleiltyä niin paljoa kuin zetan kanssa. Kytkimellä hiukan hauskempaa, eteenkin kun istuu lähes takarenkaiden päällä.

    Eli tuossa tilassa yrittää olla "lukkoperä" ilman luistonestoa.
    DTCssähän se antaa luistattaa toista rengasta tms mutta niin että ei lähde sivulle viemään niin rajusti.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Onhan tässä 535 kolme asentoa perälle, normi luistonesto, sport ja sport+
    Väittäisin että nuo kolme asentoa eivät poikkea toisistaan muutoin kuin sillä että sport plussalla DTC menee päälle. Sportissa ei ole merkittävää eroa luistoneston kannalta vakiotilaan (tai comforttiin) verrattuna.

    Sen kolmannen tilan saat pitämällä luistoneston nappia hetken aikaa pohjassa jolloin luistonesto lähtee kokonaan pois...

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Siis eihän näissä vakiona ole lukkoperää. Onko sinulla jälkeenpäin asennettu?
    Ei ole, mutta ei ollut kunnollista Znelosessakaan. Eikös se koita lukita renkaita ja matkia lukkoperää? Se toimi mun mielestä zetassa paremmin. Siinäkin tekniikassa on kehitystä tullut verrattuna vanhempiin.

    Onhan tässä 535 kolme asentoa perälle, normi luistonesto, sport ja sport+
    Mutta selkeesti pomputtaa/järisyttää kun antaa vähän kaasua reilummin, ei oikein irtoa.

    M- malleissa sitten kunnollinen lukko.

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Onko tosiaan niin, että jos puhelimen yhdistää bluetoothilla käyttäen kaikkia tarjolla olevia rukseja (Phone calls, additional telephobe ja media audio) niin vaihdettaessa media tilaan ilmoittaa iDrive puheluiden olevan poissa käytöstä tämän ajan ja puhelimeen tulee vastata "manuaalisesti"?

    Toiseksikin, tuon ilmoituksen jälkeen ei kyllä tullut media audiostakaan ääntä ulos, vaikka sekä puhelin että auto väittivät näiden olevan yhdistetty.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Siis eihän näissä vakiona ole lukkoperää. Onko sinulla jälkeenpäin asennettu?

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Tuo umpioiden kiillotus / vaihto kyllä nuorentaa ilmettä kivasti. Onkohan kuinka pitkäikäinen temppu jos hio, sumeneekohan nopeemmin takas jos jokin pinta rikottu. Kokonaan uudet valot taas maksaa aivan saakelisti vaikka vois olla hyvät jos jotain mustalla pohjalla olis tarjolla.

    Aika mauton lukkoperä tällasessa 535D kyllä on, vääntöä tuplasti enempi kuin edellisessä Z4 3.0Si mutta se suti kyllä nätimmin. Siinä oli edes yritetty matkia lukkoperää mutta näissä 500 sarjalaisissa ei vissiin ole tarkoituskaan?

    Toki automaattilaatikko ihan eri vehje kun kytkimellä, kunhan sais softattua niin kattoo lähteekö pito irti 275 renkaista vai ei
    Last edited by laur77; 14-04-2017, 08:43.

    Leave a comment:


  • Radon
    replied
    Originally posted by kye View Post
    On varmaankin ns. kierteen muovaava pultti. Mitään haittaa ei ole vaikka tekeekin tapilla ensin kierteen.
    Kyllä itseasiassa voi olla haittaa, eli voi jäädä väljäksi ja löystyy sitten ajanmittaan, eli suoraan vaan kiinni niin tulee jämpti.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎