Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kmr
    replied
    Originally posted by fipanpelt View Post
    Moro!

Minä olen yrittänyt vaihtaa sisimpiin umpion halogenilamppuihin led valoja, mutta ei lähde toimimaan, ei edes vastuksen kanssa.
    Abblendlicht - Fernlicht -

Minua haittaa se keltainen sävy.
    Millaisia polttimoita näihin olette laittanut?

https://www.youtube.com/watch?v=V-tu3F4w5BE

Laitoin sumareihin ledit ja ne toimii. Nämä sisimmät ollut kanssa mielessä vaihtaa. Voiko noissa olla + ja- väärinpäin tms.? Tuleeko niihin jännite on/off tyylisesti vai onko niissä joku himmennys kun mielestäni ne syttyy ja sammuu hitaanlaisesti..

Leave a comment:

• fipanpelt
    replied
    Kääntyvät lisävalot - kulmavalot

Moro!

Minä olen yrittänyt vaihtaa sisimpiin umpion halogenilamppuihin led valoja, mutta ei lähde toimimaan, ei edes vastuksen kanssa.
    Abblendlicht - Fernlicht -

Minua haittaa se keltainen sävy.
    Millaisia polttimoita näihin olette laittanut?

Last edited by fipanpelt; 16-05-2017, 20:57.

Leave a comment:

• laur77
    replied
    Hyvältä näyttää. Sulla enemmän madallusta tuossa kuin normi M-Sport alusta?

Miten se kannattaa kiinnittää?

Leave a comment:

• Rankka Ankka
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Onkohan tällasista kokemuksia / näköhavaintoja;

Eli tuollainen pieni etuspoileri M-Sporttiin.

Lähinnä mietityttää että onko teini-tuning oloinen?
    Pitääkö olla myös madallus vai riittääkö M-Sport alustan korkeus että toimii?
    Vaikea asentaa että istuu kunnolla?

Tässä oma viritelmä, helppo asennus. Tosin vaatisi madallusta omaan silmään vielä.

Leave a comment:

• laur77
    replied
    Onkohan tällasista kokemuksia / näköhavaintoja;

Eli tuollainen pieni etuspoileri M-Sporttiin.

Lähinnä mietityttää että onko teini-tuning oloinen?
    Pitääkö olla myös madallus vai riittääkö M-Sport alustan korkeus että toimii?
    Vaikea asentaa että istuu kunnolla?

Leave a comment:

• HV530XD
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Totta, olen kuvitellut eron kalliimman polttimon hyväksi.
    Joo, eli ajattelit siis kalliit aftermarket polttimot vs. ensiasennus? Niissä saattaa eron huomatakin. Ohessa muuten linkki siihen Auto Bildin testiin. Polttimokohtaiset arviot löytyy kuvalinkeistä: http://www.autobild.de/artikel/xenon...t-2822873.html
    Top-5 sijat oli Osramia ja Philipsiä. Laitoin omaan autoon talven pimeimpään aikaan ennen Lapin reissua nuo testivoittaja Osramit (testissä tosin D2S, missä erillinen sytytin). Olihan ne tietty kirkkaat vanhoihin verrattuna, mutta ei niilläkään lopulta mitään "Wau!-Taivaat aukeni!" -efektiä tullut... Hyvin niillä kyllä pärjää.

Leave a comment:

• pexodus
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Saksalaisen auto bildin Xenon polttimoiden testissä kaikki Osramin ja Philipsin aftermarket polttimot saivat muistaakseni täydet pisteet sekä valotehossa että geometriassa. Jos niihin ei labramittauksissa saa eroa, niin tuskin huomaa normikäyttäjä mitään eroa käytössä...
    Totta, olen kuvitellut eron kalliimman polttimon hyväksi.

Leave a comment:

• pexodus
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Saisko vielä ton Phiipsin X-Visionin mallin, joita olet käyttänyt, jos niitä on useita? Täältä tulleiden vastausten perusteella melkein vaihtelen polttimon itse, koska eipä halogeenienkaan vaihtamisessa mitään ongelmaa koskaan ole ollut. Paljonkohan marmori/muu paja mahtaa polttimoineen hommasta veloittaa?
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/43001...-D1S-12V35W-50

Kannattanee vaihdattaa jollain peruskorjaamolla, marmori voi äkkiä veloittaa tuosta hommasta 50euroa töitä :think

Leave a comment:

• HV530XD
    replied
    Valotehon hiipuminen on kyllä tiedossa.

Itse väitän toisin, olen kaikkiin autoihin vaihtanut Philipsit, myös uusiin. Ero on kyllä silmin nähtävä mielestäni huomattava.

En toki tiedä onko esim volkarin tai Mersun ensiasennus Osramit erilaisia kuin ad:lta ostetut? ei kokemusta ostetuista Osrameista vuosiin, mutta ainakin autojen ensiasennus osrameihin vrt ero on suuri Philipsin eduksi
    Saksalaisen auto bildin Xenon polttimoiden testissä kaikki Osramin ja Philipsin aftermarket polttimot saivat muistaakseni täydet pisteet sekä valotehossa että geometriassa. Jos niihin ei labramittauksissa saa eroa, niin tuskin huomaa normikäyttäjä mitään eroa käytössä...

Leave a comment:

• PNM2
    replied

Itse väitän toisin, olen kaikkiin autoihin vaihtanut Philipsit, myös uusiin. Ero on kyllä silmin nähtävä mielestäni huomattava.

En toki tiedä onko esim volkarin tai Mersun ensiasennus Osramit erilaisia kuin ad:lta ostetut? ei kokemusta ostetuista Osrameista vuosiin, mutta ainakin autojen ensiasennus osrameihin vrt ero on suuri Philipsin eduksi
    Saisko vielä ton Phiipsin X-Visionin mallin, joita olet käyttänyt, jos niitä on useita? Täältä tulleiden vastausten perusteella melkein vaihtelen polttimon itse, koska eipä halogeenienkaan vaihtamisessa mitään ongelmaa koskaan ole ollut. Paljonkohan marmori/muu paja mahtaa polttimoineen hommasta veloittaa?

Leave a comment:

• pexodus
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Xenon polttimot ikääntyvät ja himmenevät reilusti jo alle 100tkm ajosuoritteella. Siksi merkittävin syy valotehon paranemiseen on vanhan polttimon vaihto uuteen kirkkaasti palavaan. Polttimon merkin vaikutus on mitättömän pieni niin kauan kun pitäytyy originaaleissa esim Philipsin tai Osramin laatumerkeissä, halpis kiinakopiot on sitten asia erikseen. Uskallan väittää että jos uusia laatupolttimoita laittaisi sokkotestiin samoihin umpiohin niin normikäyttäjä ei eroa näe. Laadukkaat E-hyväksytyt polttimot pitää olla normien toleransseissa sähkön kulutuksen ja valomäärän mukaan niin oikeasti niissä ei isoja eroja ole valotehossa.

Leave a comment:

• kmr
    replied
    Edellisessä E92:sessa vaihdoin Xenon-polttimot ensin ebaysta tilattuihin Phillipsin alkuperäisiin, jotka osoittautuivat kuitenkin kopioiksi (näitä paljon liikkeellä). Ne eivät kestäneet kovin kauaa ja valokuviossa oli sanomista.

Sitten laitoin kalleimmat 6000K polttimot mitä Motonetista löysin. Näillä ehkä hieman parempi valoteho, mutta pitkät valot edelleen todella huonot. Silloin ajattelin, että tuossa kun ei erillistä polttimoa ole pitkille, niiden vaan olevan alunperinkin huonot.

F11 kanssa tuli yllätyksenä todella hyvä valoteho niin pitkissä kuin lyhyissä valoissa, joten oletan, että edellisessä kulkineessa oli umpion peilit puhdistuksen tarpeessa.

Leave a comment:

• HV530XD
    replied

itse vaihdoin molempiin Philipsin X-Visionit, valoteho parani huomattavasti.
    Xenon polttimot ikääntyvät ja himmenevät reilusti jo alle 100tkm ajosuoritteella. Siksi merkittävin syy valotehon paranemiseen on vanhan polttimon vaihto uuteen kirkkaasti palavaan. Polttimon merkin vaikutus on mitättömän pieni niin kauan kun pitäytyy originaaleissa esim Philipsin tai Osramin laatumerkeissä, halpis kiinakopiot on sitten asia erikseen. Uskallan väittää että jos uusia laatupolttimoita laittaisi sokkotestiin samoihin umpiohin niin normikäyttäjä ei eroa näe. Laadukkaat E-hyväksytyt polttimot pitää olla normien toleransseissa sähkön kulutuksen ja valomäärän mukaan niin oikeasti niissä ei isoja eroja ole valotehossa.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Joo ei se xenon polttimoiden vaihtaminen mitää ihme temppua vaadi. Valot päällä ei toki kannata alkaa touhuamaan, mutta jos valot ei ole päällä ja kukaan ei ole katkaisijaa räpläämässä, niin ihan rauhassa saa vaihtaa.

Leave a comment:

• pexodus
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Mä en ole tehnyt mitään lukituskommervenkkejä renkaita vaihtaessa eikä auto ole laivassa ollessaankaan huutanut, joten lienee tarpeeksi kulimalli, ettei tuota tuplapainallusta tarvitse huomioida? Reilu vartti mulla sen sijaan on aina aikaa odotella virtojen sammuttamisen jälkeen.

Millaisia polttimoita näihin on laitettu tai mitä tuolla alkuperäisenä Bemari on käyttänyt, kun kuitenkin vaihdan vain tuon toisen puolen?
    minulla oli oletettavasti orkkikset ja olivat Osramin perus 4700k

itse vaihdoin molempiin Philipsin X-Visionit, valoteho parani huomattavasti.

ja tosiaan, ei siihen varmasti kuole vaikka sähöt saisikin.

väittäisin että kaikissa on tuo kallistuksen tunnistin, toki ovien täytyy olla lukossa jotta se on aktivoituneena (ja mikäli haluaa että auto nukkuu 16minuuttiin, oletan että ovien täytyy olla lukossa)

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎