Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atcc
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 373
    • Joensuu

    Originally posted by jerko View Post
    Laitoin myös juuri Binarin 530 diisseliin. Meinasin jättää tuon ohitus haaran tekemättä että jos se syö lämmitys laitteen tehoa. Laita kommenttia onko paljon vaikutusta.
    SHAM moduuli pitäisi vielä osata asentaa ja se lisärele.
    Onko kukaan laittanut sham moduulia Binarin kanssa
    SHAM modulissa on jännite tulo puhaltimen ohjaukselle niin eipä sillä ole väliä mikä lämmitin siellä on. Kunhan vain antaa lämmittimen puhallinohjauksesta jännitteen SHAM modulin ohjain tuloon. Mitä tarkoitat tuolla lisäreleellä?
    F15 X5 M50d -15
    Ex:
    F11 530dA xDrive -11
    E61 530xdA M-sport LCI -07

    Comment

    • jerko
      Newbiemmer
      • Oct 2020
      • 20
      • Espoo

      Tuon Binarin yhteydessä minulle myytiin lisärele sarja joka on ilmeisesti tuo XP9 Binarin kytkärissä. Tuossa on liitteenä google kääntäjällä kääntämäni SHAM kytkentäohje.
      Myyjä liikkeestä sanottiin että lämmittimen johtosarjasta punainen (kaaviossa 13) menee releen 87 pinniin ja SHAM moduulin musta punainen releen 30 pinniin.
      Ihmettelen vaan että mihin tuota relettä tarvii kun ei kai se sham moduuli niin paljoa tarvii virtaa että sitä ei voisi ottaa suoraan tuosta lämmittimen johdosta. Onko shammissa tuo puna musta juuri se mihin tuodaan heräte. Entä mikä tuo punainen karva on
      Attached Files

      Comment

      • atcc
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 373
        • Joensuu

        Originally posted by jerko View Post
        Tuon Binarin yhteydessä minulle myytiin lisärele sarja joka on ilmeisesti tuo XP9 Binarin kytkärissä. Tuossa on liitteenä google kääntäjällä kääntämäni SHAM kytkentäohje.
        Myyjä liikkeestä sanottiin että lämmittimen johtosarjasta punainen (kaaviossa 13) menee releen 87 pinniin ja SHAM moduulin musta punainen releen 30 pinniin.
        Ihmettelen vaan että mihin tuota relettä tarvii kun ei kai se sham moduuli niin paljoa tarvii virtaa että sitä ei voisi ottaa suoraan tuosta lämmittimen johdosta. Onko shammissa tuo puna musta juuri se mihin tuodaan heräte. Entä mikä tuo punainen karva on
        Eipä se tuota relettä tarvii jos sieltä lämmittimeltä jännite tulee tuohon kaavion 13 johtoon kun puhallin halutaan päälle. Punamusta muistaakseni oli heräte ja punainen on käyttöjännite modulille, eli jatkuvaan virtaan se. Tuossa kuvassa jatkuva virta on otettu lämmittimen sulakkeelta.

        Kieltämättä hieman sekavan näköiset kytkentäkaaviot. Muostaakseni SHAM modulin mukana tuli hyvin selkeät ohjeet mikä piuha tekee mitäkin ja mihin kytketään autossa.

        Eikös tuon SHAM modulin mukana tullut autokohtaista kytkentä ja asennusohjetta? Mulla sellainen tuli, mutta taisi pitää erikseen pyytää niin tulostivat sen mukaan.
        Last edited by atcc; 07-01-2021, 19:14.
        F15 X5 M50d -15
        Ex:
        F11 530dA xDrive -11
        E61 530xdA M-sport LCI -07

        Comment

        • jerko
          Newbiemmer
          • Oct 2020
          • 20
          • Espoo

          Shamin mukana tuli vaan ohje moduulin ohjelmoinnista. Tuo liitteenä ollut sham kaavio on nimenomaan autokohtaisesta ohjeesta jonka sain myyjältä. Siinä on vaa lämmittimenä eperi.
          Liitteenä kuva nuista kolmesta johdonpäästä jotka tuossa Binarin kaaviossa tulee releelle. Punainen on aika vahva. Nuo ohuemmat ruskea ja musta jää ilmeisesti käyttämättä tässä tapauksessa
          Attached Files

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            Originally posted by jerko View Post
            Shamin mukana tuli vaan ohje moduulin ohjelmoinnista. Tuo liitteenä ollut sham kaavio on nimenomaan autokohtaisesta ohjeesta jonka sain myyjältä. Siinä on vaa lämmittimenä eperi.
            Liitteenä kuva nuista kolmesta johdonpäästä jotka tuossa Binarin kaaviossa tulee releelle. Punainen on aika vahva. Nuo ohuemmat ruskea ja musta jää ilmeisesti käyttämättä tässä tapauksessa
            Nyt kun tarkemmin tulkitsee tuota kuvaa, niin punainen on jatkuva jännite akulta 15A sulakkeen kautta. Musta on maa joka tulee lämmittimeltä releelle. Ruskea on se ohjausjohto relellee ja tällä ohjataan nyt sitä SHAM modulin puhaltimenohjaus tuloa.

            Ja voit hyödyntää nyt tuota punaista johtoa ottamalla siitä käyttöjännitteen SHAM modulille, mutta vaihtaisin sulakkeen 5 ampeeriseksi kuten tuo SHAM ohje haluaa. Silloin kaikki toiminnot on lämmittimen sulakkeiden takana.
            Ja kannattaa tarkistaa että on sulakkeen koot tuon ohjeen mukaisesti, nimittäin jossain ohjeessa oli 5A ja 15A sulake toisin päin.
            Last edited by atcc; 08-01-2021, 10:33.
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • jerko
              Newbiemmer
              • Oct 2020
              • 20
              • Espoo

              joo mittasin tuon punasen johdon niin siihen tulee tosiaan akku jännite kun lämmitin on pois päältä. Tuosta ruskeasta mittasin n. 9,5V kun lämmitin oli sammuksissa ja musta oli nolla. Mikä se tuolainen 9,5 jännite on. EIkös tuo rele toimi niin että kun siihen tulee jännite niin kärki menee kiinni.
              Lämmitin päällä en saanut vielä mittailtua kun kollon näytössä lukee "No connection"

              Comment

              • RRR77
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2016
                • 232
                • Tuusula

                Originally posted by jerko View Post
                Laitoin myös juuri Binarin 530 diisseliin. Meinasin jättää tuon ohitus haaran tekemättä että jos se syö lämmitys laitteen tehoa. Laita kommenttia onko paljon vaikutusta.
                SHAM moduuli pitäisi vielä osata asentaa ja se lisärele.
                Onko kukaan laittanut sham moduulia Binarin kanssa
                Juu laittelen, sunnuntaina olis tarkotus tehdä toi lisähaaroitus. En usko että se vaikuttaa lämmitystehoon mitenkään, sehän tulee "painepuolelle" eli vaikka osa binarin pumpun tuottamasta virtauksesta menisikin ohi vesiventtiilin niin se virtaushan menee vaan lyhyempää reittiä koneeseen sillon.

                Ja sisälämpöihin tuskin vaikuttaa, kun oli tarkoitus rakentaa haaroitus kuvan mukaan eli ohitus on tavallaan väärään suuntaan.
                535d F07
                120d M-Sport F20

                Comment

                • RRR77
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2016
                  • 232
                  • Tuusula

                  Originally posted by atcc View Post
                  SHAM modulissa on jännite tulo puhaltimen ohjaukselle niin eipä sillä ole väliä mikä lämmitin siellä on. Kunhan vain antaa lämmittimen puhallinohjauksesta jännitteen SHAM modulin ohjain tuloon. Mitä tarkoitat tuolla lisäreleellä?
                  Mitä kaikkea vaatii että auton valikosta saisi ohjattua lämmitintä joka ei ole alkuperäinen?
                  535d F07
                  120d M-Sport F20

                  Comment

                  • M-ERiMiEs
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 210
                    • Porvoo

                    Originally posted by RRR77 View Post
                    Mitä kaikkea vaatii että auton valikosta saisi ohjattua lämmitintä joka ei ole alkuperäinen?
                    Mulla on tarkotuksena tätä vähän tutkia kunhan tuo lämmitin tuolta siunaantus autoon.

                    Sen verran asiaa testailin että penkissä orkkis webastoa (tt-v tässä kyseessä) pystyi ohjailemaan vakio webaston wbusilla.
                    F11 LCI 535i M-Sport
                    Voorti -12

                    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                    Comment

                    • Jarkkok78
                      Newbiemmer
                      • Apr 2020
                      • 1
                      • savonlinna

                      Olisko mitään arvauksia miks ei f10+binar+tec u2 combolla saa ilmaa tulemaan ikkunalle, kaikki muut asennot toimii mut ikkunalle ei puhalla millään. :think
                      Last edited by Jarkkok78; 09-01-2021, 13:00.
                      530d m-sport f10

                      Comment

                      • jerko
                        Newbiemmer
                        • Oct 2020
                        • 20
                        • Espoo

                        Nyt on binar asennettu sham moduulilla. Shamille otin virrat niin että lämmittimen johtosarjasta ruskeasta ja mustasta ohjausjännite releelle ja punaisesesta releen kautta herätevirta. Jatkuvan virran sham mille otin myös tuosta punaisesta releen ohi
                        Nyt kaikki toimii.
                        En laittanut ohutta ohitus letkua vesiventtiilille. Onko tietoa paljonko koneessa pitää olla lämmintä että se aukeaa kun lähtee ajamaan. Auton sammutuksen yhteydessään se menee X ajaksi kiinni mutta lämmitintä ei tarvii minusta käyttääkään ku auto on juuri ollut käynnissä. Mietin vaan että kuinka lämpöseksi pitää auto lämmittää että käynnistyksen yhteydessä venttiili pysyy auki eikä ala lämmittää sähköllä

                        Comment

                        • RRR77
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2016
                          • 232
                          • Tuusula

                          Seurantaan jää, haaroitus on nyt tehty. Huomenaamulla näkee vaikuttaako sisääntulevan lämmön määrään, haaroituksessa ei ole kuristusta vielä. Y-haarojen löytäminen tähän hätään osoittautui mahdottomaksi joten käytin t-haaroja.

                          Vähän huonoja kuvia mutta jospa niistä näkis jotain. Toinen pää ei ole kiinni tuossa vielä.
                          Last edited by RRR77; 16-01-2021, 18:02.
                          535d F07
                          120d M-Sport F20

                          Comment

                          • jerko
                            Newbiemmer
                            • Oct 2020
                            • 20
                            • Espoo

                            Originally posted by RRR77 View Post
                            Seurantaan jää, haaroitus on nyt tehty. Huomenaamulla näkee vaikuttaako sisääntulevan lämmön määrään, haaroituksessa ei ole kuristusta vielä. Y-haarojen löytäminen tähän hätään osoittautui mahdottomaksi joten käytin t-haaroja.

                            Vähän huonoja kuvia mutta jospa niistä näkis jotain. Toinen pää ei ole kiinni tuossa vielä.
                            Sen mitä olen virtausoppia lukenut niin se että paljonko ohtius letkussa on painehäviötä vs läppärin kenno määrää paljonko virtaa kummankin läpi. Tietysti läppärin kennosta ei saa määräänsä enempää lämmitystehoa vaikka tilavuusvirta olisi kuinka suuri.
                            Odotan mielenkiinnolla miten vaikuttaa lämmön tuottoon. Vakiona ainakin 20 pakkasilla tarkenee ihan moottori lämmön turvin. Webaston tehoihinhan se ohitus ei vaikuta
                            Last edited by jerko; 10-01-2021, 18:24.

                            Comment

                            • jerko
                              Newbiemmer
                              • Oct 2020
                              • 20
                              • Espoo

                              Kaikki toimii SHAM asennuksen jälkeen normaalisti mutta kun auton sammuttaa ni keskellä olevien puhallin suulakkeiden takaa kuuluu sellaista raksutusta sekuntin välein sekuntin ajan niin kauan että auto menee lepotilaan. Ihan nii kuin jokin servo yrittäisi ajaa jotain läppää kiinni. En tiedä liittyykö mitenkään tuohon shamin asennukseen mutta onko tietoa mikä on ja onko vaarallinen että hajottaa lisää jotain

                              Comment

                              • RRR77
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2016
                                • 232
                                • Tuusula

                                Originally posted by jerko View Post
                                Sen mitä olen virtausoppia lukenut niin se että paljonko ohtius letkussa on painehäviötä vs läppärin kenno määrää paljonko virtaa kummankin läpi. Tietysti läppärin kennosta ei saa määräänsä enempää lämmitystehoa vaikka tilavuusvirta olisi kuinka suuri.
                                Odotan mielenkiinnolla miten vaikuttaa lämmön tuottoon. Vakiona ainakin 20 pakkasilla tarkenee ihan moottori lämmön turvin. Webaston tehoihinhan se ohitus ei vaikuta
                                Kumpikin linja on nyt pumpun ja moottorin välissä, ja ohitus menee siis kennolta tulevaan paluuseen. Eli periaatteessa voisi kuvitella että kennon ohi virtaa nyt nestettä toisin kuin aiemmin, joskin virtaus on varmaan heikompi kun kyseessä on t-liitin. Tämän takia olisin halunnut y-liittimen mutta kun ei niitä löytynyt tähän hätään. 20.pvä on lähtö pohjoiseen, saa nähdä millasia pakkasia tekee ja joutuuko matkalla tekemään virityksiä..vai olisko viisas ja tekis sen 9mm kuristuksen jo ennen reissua

                                Kelkkakärry on perässä joten moottorin lämmöntuotto on riittävä joka tapauksessa.
                                535d F07
                                120d M-Sport F20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎