Originally posted by abel
View Post
Webaston asennus
Collapse
X
-
-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostOlipa sit tehtaan webasto tai tarvike niin FanControl GSM toimii.
https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=238Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Vahva plussa kans FanControllille vaikka asennusohjeiden kuvat vähän vaatii tulkitsemista, mutta tuki toimii hyvin. Nykysin noita saa myös esim Virosta https://apshop.eu/fi/auxiliary-heate...002882541.html
Parkkipaikalla/tallissa pari webastoa laittaneena vois sen verran sanoa että pa-putken veto on ainoa "haastava" osuus.F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
Puhaltimen ohjaukseen ostin SHAM moduulin. Sen etu U2 ohjaimeen on että ohjaa puhallus nopeutta ja ilmaläppiä myös. https://heaterstore.fi/tuote/sham-vaylaohjain-bmw-mb/
Eeperillä maksoi 320€. Pitäisi vaan saada vielä kytkentä ohjeet jostain
Comment
-
-
Tuli kesän päätteeksi F11 hankittua ja siinä oli paikallaan Eber + Remuc. Näyttäis olevan vielä Remuc v1. Hankin SIM-kortin ja tein ohjeiden mukaan juttuja jonka jälkeen yhteys pelaa. Ongelmana on vain se, että auto tuntuu katkaisevan virrat tuolta pienen hetken jälkeen ovien lukituksesta. Olisko joku 10 minuutin luokkaa.
Alkuun luulin kyseessä olevan akkuongelma, Remucissa oli jännitelukemana alle 10V. Lisäksi ensimmäisillä -10 pakkasilla tuli ilmotus akun matalasta varaustilasta. Vaihdoin sit varalta akun suurimpaan mahdolliseen. Edelleen nuo virrat kuiten sammuvat pienen ajan kuluttua ja Eber lopettaa lämmityksen. Eikä tuota voi etänä laittaa lämpiämään, mikä aiheuttaa jonkin verran kommentointia rouvan suunnalta.
Olettaisin, että 8 vuotta sitten tuo on oikein asennettu ja kytketty. Etenkin kun auton virtojen päällä ollessa pöhinää ilmenee ja sisätilat lämpeää. Osaisiko joku heittää vinkkiä, että mistä suunnasta tuolle Remucille pitäisi jatkuva virta tulla? Tai tulisiko tuo olla jotenkin koodattuna autossa ettei sammuta virtaa Remucilta ja mahdollisesti Eberiltä?
KiitosF11 520D -12
E87 120D -07
Comment
-
-
Originally posted by Glenf View PostTuli kesän päätteeksi F11 hankittua ja siinä oli paikallaan Eber + Remuc. Näyttäis olevan vielä Remuc v1. Hankin SIM-kortin ja tein ohjeiden mukaan juttuja jonka jälkeen yhteys pelaa. Ongelmana on vain se, että auto tuntuu katkaisevan virrat tuolta pienen hetken jälkeen ovien lukituksesta. Olisko joku 10 minuutin luokkaa.
Alkuun luulin kyseessä olevan akkuongelma, Remucissa oli jännitelukemana alle 10V. Lisäksi ensimmäisillä -10 pakkasilla tuli ilmotus akun matalasta varaustilasta. Vaihdoin sit varalta akun suurimpaan mahdolliseen. Edelleen nuo virrat kuiten sammuvat pienen ajan kuluttua ja Eber lopettaa lämmityksen. Eikä tuota voi etänä laittaa lämpiämään, mikä aiheuttaa jonkin verran kommentointia rouvan suunnalta.
Olettaisin, että 8 vuotta sitten tuo on oikein asennettu ja kytketty. Etenkin kun auton virtojen päällä ollessa pöhinää ilmenee ja sisätilat lämpeää. Osaisiko joku heittää vinkkiä, että mistä suunnasta tuolle Remucille pitäisi jatkuva virta tulla? Tai tulisiko tuo olla jotenkin koodattuna autossa ettei sammuta virtaa Remucilta ja mahdollisesti Eberiltä?
Kiitos
Koittaisin tarkastaa nyt mistä se virta on otettu, siis ihan fyysisesti etsimään minne on tehty jäliasenteisia liitoksia esim moottoritila tai akun ympäristö ja tarvittaessa muuttaa sen kl30 terminaaliin, joka on aina päällä.
Kuviakin voidaan kaivaa kun laittaisit tiedot siitä autostas.Last edited by pyyn0; 28-12-2020, 21:31.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Vesiventtiilistä kysymystä. Etsimällä löytyy varmaankin jos jokunen postaus, mutta kun tuo search ei toimi.
Eli laitoin 530d xdriveen binarin. Sisälämpöjä ei ole kytkettynä. Autossa ei ole alkujaan lisälämmitintä, joten oletin että vesiventtiiliä ei tarvi mulkata. Näin onkin, tavallaan. Sillon kun virrat ei ole päällä, niin binar lämmittää moottoria, ja luultavasti lämpö menee sisäkennollekin.
Kun laitan virrat päälle, niin ilmeisesti vesiventtiili sulkee kummankin piirin, pa-lämmitin lämpeää liikaa ja sammuu.
Eli onko tuo vesiventtiilin toiminta tällaisessa autossa toteutettu niin että silloin kun virrat ei ole päällä, venttiili on auki. Sitten kun auton käynnistää eikä autossa ole alkuperäistä lisälämmitintä niin vesiventtiili sulkeutuu siihen asti kun auto olettaa että moottorista tulee lämmintä ja sisälle alkaa kiertää lämmin vesi? Lämmintä alkaa tulla ehkä minuutin viiveellä tjtn.
Olen todennut tuon ylikuumenemisen nyt kaksi kertaa. Kummallakin kerralla käytin lämmitintä ensin hetken, ennen kuin kytkin auton virrat päälle, ja kummallakin kerralla seurauksena oli lämmittimen vikatila. Tänään töistä lähtiessä käytin lämmitintä ja sammutin sen ennen käynnistystä. Moottori lämpeni 39 asteeseen. Auto itsessään ei valitellut mistään, huomisaamulle ajastin 25min käyntiaikaa ja saamutus 5min ennen lähtöä.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
Originally posted by RRR77 View PostVesiventtiilistä kysymystä. Etsimällä löytyy varmaankin jos jokunen postaus, mutta kun tuo search ei toimi.
Eli laitoin 530d xdriveen binarin. Sisälämpöjä ei ole kytkettynä. Autossa ei ole alkujaan lisälämmitintä, joten oletin että vesiventtiiliä ei tarvi mulkata. Näin onkin, tavallaan. Sillon kun virrat ei ole päällä, niin binar lämmittää moottoria, ja luultavasti lämpö menee sisäkennollekin.
Kun laitan virrat päälle, niin ilmeisesti vesiventtiili sulkee kummankin piirin, pa-lämmitin lämpeää liikaa ja sammuu.
Eli onko tuo vesiventtiilin toiminta tällaisessa autossa toteutettu niin että silloin kun virrat ei ole päällä, venttiili on auki. Sitten kun auton käynnistää eikä autossa ole alkuperäistä lisälämmitintä niin vesiventtiili sulkeutuu siihen asti kun auto olettaa että moottorista tulee lämmintä ja sisälle alkaa kiertää lämmin vesi? Lämmintä alkaa tulla ehkä minuutin viiveellä tjtn.
Olen todennut tuon ylikuumenemisen nyt kaksi kertaa. Kummallakin kerralla käytin lämmitintä ensin hetken, ennen kuin kytkin auton virrat päälle, ja kummallakin kerralla seurauksena oli lämmittimen vikatila. Tänään töistä lähtiessä käytin lämmitintä ja sammutin sen ennen käynnistystä. Moottori lämpeni 39 asteeseen. Auto itsessään ei valitellut mistään, huomisaamulle ajastin 25min käyntiaikaa ja saamutus 5min ennen lähtöä.
Muistelisin että tuohon liittyi joku juttu että venttiilit menevät kiinni kun auto menee lepotilaan tms. Joku muu osaa kertoa varmaan paremmin, itsellä ei ole moista murhetta tullut vastaan.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostJälkiasenteisista on mahdoton sanoa minne ne on kytketty, mutta haiskahtaisi siltä että lämmittimelle on otettu virta joko kl.15 tai 30b terminaalista jotka molemmat sammuu kun auto menee unille ~15min. sammuttamisesta.
Koittaisin tarkastaa nyt mistä se virta on otettu, siis ihan fyysisesti etsimään minne on tehty jäliasenteisia liitoksia esim moottoritila tai akun ympäristö ja tarvittaessa muuttaa sen kl30 terminaaliin, joka on aina päällä.
Kuviakin voidaan kaivaa kun laittaisit tiedot siitä autostas.
Mistä päin tuo KL30 löytyy?
Auto on F11 520D -12.F11 520D -12
E87 120D -07
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKokeile selaimena vaikka Chromea. Mulla aukeaa ainakin. Voit myös hakea googlella vaikka "vesiventtiili f10 sulkeutuu btcf.fi" niin silläkin voi löytää jotain.
Muistelisin että tuohon liittyi joku juttu että venttiilit menevät kiinni kun auto menee lepotilaan tms. Joku muu osaa kertoa varmaan paremmin, itsellä ei ole moista murhetta tullut vastaan.
Täytyy kaivella tietoa jostakin, huomenna saan vastuksen ja kokeilen sillä ensin.
25min lämmityksellä n. 60 astetta lämpöä koneeseen, nollakeli ja moottorilämpö myös nolla.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
Originally posted by Glenf View PostJes, kiitos. Näillä pääsen varmaan seuraavan etapin tämän mysteerin selvittämisessä. Konehuoneen puolella on 2 kpl sulakkeita (kokoa en muista, 15A?), joista toinen vaikutti olevan Eberille ja toinen Remucille. Eli nyt vain puran muoveja sen verran että löydän paikan mistä virta tulee.
Mistä päin tuo KL30 löytyy?
Auto on F11 520D -12.
Kl30 löydät ainakin Z2 sulakeboksilta joka on siellä takakontissa oikealla sivustalla. Sieltä pitäs löytyä useampi tyhjä sulakepaikka. Esim F168 pitäs olla sellainen joka ei ole käytössä. Huomaa että noilla sulakepaikoilla voi olla sulakkeet paikallaan vaikka ne ei ole käytössä ja niistä johdotus puuttuu.
Sulakeboxin kääntöpuolelta löytyy Z2*11B liitin jonka pin #7 lisäämällä johdon saat virran ulos tuolta F168 sulakkeelta.
Last edited by pyyn0; 30-12-2020, 18:42.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Vaihtoehtoisesti sen virran saat myös hanskalokeron sulakeboxista. esim F41
-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
Comment