Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja toinen puoli perästä alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1070
    • Espoo

    #61
    Totta mooses kokeilen asiaa, mutta ollaankos täällä mitä mieltä näiden pussien kuulumisesta autoliikkeiden kuuden kuukauden takuun piiriin?

    Tsekkasin auton historiaa ennen ostoa ja sain vihreää valoa, että pussit olisi vaihdettu mutta Laakkonen olikin tarkemman selvittelyn jälkeen aikanaan vaihtanut vain toisen pussin, jota sitten nyt eivät pystyneet työmääräyksestään näkemään kumman. Toki mahdollista on, että sama olisi hajonnut uudestaan mutta onhan se erittäin epätodennäköistä. Laakkonen ei ollut auton myynyt liike.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • pitpete
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 19
      • Finland

      #62
      Johan tässä kerkesi muutaman viikon ajella pussin vaihdon jälkeen, että ei ongelmia perän nousun kanssa. Auto valitteli level control vikaa. Vika sulakkeessa numero 182 ja senkö vaihto taas toimii nousu. Mikä lie tuonki rikkonut.:think

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #63
        Jos autolla on liikkeen myöntämä TAKUU niin kyllä menee, mutta normaaliin kuluttajasuojan piiriin ei pussi kyllä kuulu.


        Originally posted by PNM2 View Post
        Totta mooses kokeilen asiaa, mutta ollaankos täällä mitä mieltä näiden pussien kuulumisesta autoliikkeiden kuuden kuukauden takuun piiriin?

        Tsekkasin auton historiaa ennen ostoa ja sain vihreää valoa, että pussit olisi vaihdettu mutta Laakkonen olikin tarkemman selvittelyn jälkeen aikanaan vaihtanut vain toisen pussin, jota sitten nyt eivät pystyneet työmääräyksestään näkemään kumman. Toki mahdollista on, että sama olisi hajonnut uudestaan mutta onhan se erittäin epätodennäköistä. Laakkonen ei ollut auton myynyt liike.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1070
          • Espoo

          #64
          Originally posted by suppari View Post
          Jos autolla on liikkeen myöntämä TAKUU niin kyllä menee, mutta normaaliin kuluttajasuojan piiriin ei pussi kyllä kuulu.
          Niin vaan nikottelematta käskivät Laakkosen lähettämään laskun suoraan itselleen. Katsotaan uudelleen, kun huomenna auto toivottavasti tikissä ja mulla paalut tallessa.

          Edit: no niin, penniäkään ei veloitettu ja itse asiassa koko osa ja vaihtotyö meni goodwillin piikkiin. Myyjäliikkeelle meni sitten maltillinen lasku häiriömuistikyselystä ja sähköjärjestelmän vian etsinnästä. Kuulemma viime vuonna tullut uusi kestävämpi osa.
          Last edited by PNM2; 03-03-2016, 17:11.
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • baijerilainen
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 197
            • Lappeenranta

            #65
            Pussi asiaa

            Vaimon f11 530xda:sta jysähti takavasen puoli tonttiin tässä päivänä muutamana... Autolla ajettu 132tkm vm -12. Noh siitä sitten bavarialle ja kas kummaa yllätys oli melkoinen ja positiivinen. Kummallekin puolelle uudet pussit ja kustannus 0€. Meni kuulemma tehtaan piikkiin. Hyvä BMW... ei vaan PARAS BMW! On kuulemma tehtaalla laitettu huonolaatuista osaa jonka bemari korvaa. Kumi on huonolaatuista joka rupeaa pykimään, ainakin suomen olosuhteissa. Joten jos on pienintäkään epäilystä että pussit vuotaa niin ei kun marmorille mankumaan uusia, toimi ainakin Lappeenrannassa
            Last edited by baijerilainen; 21-03-2016, 02:53.
            g30 530e iPerformance
            g31 520 xda Sport edition touring
            f20 120da Sport edition
            f30 320da Sport edition
            ex f31 318da M-SPORT LCI touring
            ex f11 520 xda LCI touring
            ex f11 530 xda touring
            ex e90 316d sport
            ex f30 318 da
            ex f31 320 da touring
            ex e91 318i LCI touring
            ex e61 525ia touring
            ex e46 330da touring
            ex e39 520i touring

            Comment

            • Juhi$
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 1268
              • Laukaa

              #66
              Originally posted by baijerilainen View Post
              Joten jos on pienintäkään epäilystä että pussit vuotaa niin ei kun marmorille mankumaan uusia
              Tähän lisäisin vielä, että OEM ilmajousessa/jousissa on oikeasti oltava vuotoa jotta niistä on mahdollista vastaantuloa anoa, pelkkä epäilys ei tehtaalle riitä.
              Huoltohistorian on myös hyvä olla kunnossa, tämäkin vaikuttaa asiaan.
              Last edited by Juhi$; 22-03-2016, 13:49.

              Comment

              • baijerilainen
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 197
                • Lappeenranta

                #67
                Originally posted by Juhi$ View Post
                Tähän lisäisin vielä, että OEM ilmajousessa/jousissa on oikeasti oltava vuotoa jotta niistä on mahdollista vastaantuloa anoa, pelkkä epäilys ei tehtaalle riitä.
                Huoltohistorian on myös hyvä olla kunnossa, tämäkin vaikuttaa asiaan.
                Kyllä.... ja kun vaihtaavat niin vaihtaavat kummankin puolen vaikka toinen olisikin ehyt. Näin tiskillä minua informoitiin.
                g30 530e iPerformance
                g31 520 xda Sport edition touring
                f20 120da Sport edition
                f30 320da Sport edition
                ex f31 318da M-SPORT LCI touring
                ex f11 520 xda LCI touring
                ex f11 530 xda touring
                ex e90 316d sport
                ex f30 318 da
                ex f31 320 da touring
                ex e91 318i LCI touring
                ex e61 525ia touring
                ex e46 330da touring
                ex e39 520i touring

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1461
                  • Area 03

                  #68
                  Itsellä ainakin pysähtyi vastaantulo km määrään.

                  Autolla ajettu 200tkm
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • Station
                    Newbiemmer
                    • Mar 2015
                    • 3
                    • Uusimaa

                    #69
                    Eipä mennyt läpi 172tkm ajettuunkaan (2011). "Virallinen" syy oli tosin se ettei viimeisin huolto oltu tehty merkkiliikkeessä, vaikka sitä lukuunottamatta merkkiliikkeen täydellinen huoltokirja olikin.

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Area 03

                      #70
                      Itse en ymmärrä tätä logiikka.Omasta mielestäni jos tehtaalta laitettu huonolaatuista osaa kiinni,niin km määrästä riippuen se pitäisi mennä good willinä, oli sitten ajettu saman mallisarjan (Tässä tapauksessa F11) BMW:llä 100 tai 200 tkm Miten tuossakin tapauksessa voidaan vedota siihen ettei viimeistä huoltoa oltu tehty merkkiliikkeessä.Mikähän mahtaa olla huolto-ohjelma ilmajousille,visuaalinen tarkistus inspectionin yhteydessä?

                      Mutta tämän on Suomessa tätä "Premium" auton omistamisen iloa

                      Premiumina myydään,paskana kohdellaan...
                      Last edited by b mutteri kasa; 24-03-2016, 16:53.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        #71
                        Nojoo.. itsellä pasahti 30 pakkasilla , 153tkm ajettuna. Omalla rahalla korjautin, kyllä 150tkm on jo kestoaikana ihan ok... oisko 450€ töineen kun itse osat hommasin. Arnotit..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #72
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          Nojoo.. itsellä pasahti 30 pakkasilla , 153tkm ajettuna. Omalla rahalla korjautin, kyllä 150tkm on jo kestoaikana ihan ok... oisko 450€ töineen kun itse osat hommasin. Arnotit..
                          Sama kohtalo mulla mutta 30 tkm enempi kilsoja..en valita

                          Toki vaikea sanoa monennetko pussit tuolla on menossa...
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Area 03

                            #73
                            Ihan sama mullekin että mitä maksoi ja marmorilla vaihdatin,mutta kun tottui kuinka BMW NA hoiti hommia,niin tää Suomen toiminta ihan perseestä.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • teppo_h
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 337
                              • Finland

                              #74
                              Tulipas eilen vaihdettua omaan autoon nuo jouset autokatoksessa...johan ne pari-kolme viikkoa uudet pussit odotti hyllyssä.

                              Oli kyllä yllättävän helppo homma.
                              - perä ilmaan tunkilla
                              - kompura esille ja sähköt siltä pois..
                              - pusseille menevät letkut irti (-> pussit tyhjäksi ilmasta)
                              - rengas irti
                              - pussi irti alaosastaan ja pieni kierto että yläosa lähtee
                              - letku irti pussista
                              - kasaus päinvastaisessa järjestyksessä

                              Ainoa mitä piti tsekata kun perää laski tunkilta alas oli, että pussin alapää osuu hyvin koloonsa alatukivarressa.

                              Ens kertalaiselta meni 2h ku iltasella värkkäsin.
                              Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                              Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                              EX:
                              Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                              Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                              E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                              E36 320i Coupe, E21 318i
                              MB W115 240D

                              Comment

                              • kole530d
                                Newbiemmer
                                • Dec 2015
                                • 7
                                • Pohjoissavo

                                #75
                                Torstaina työreissulla äkisti rupesi takajousitus pohjaamaan. Tienvarteen parkkiin ja todellakin molemmat puolet alhaalla. Hinuri paikalle ja auto Bemulle remonttiin. Syyksi löytyi että kompura ei tuottanut ilmaa kuin lehmän henkäyksen verran. Vaihtoivat uuden kompuran ja rupesi taas homma toimimaan. Kompura maksoi 1150€ Purin viikonloppuna vanhan kompuran ja syynä on kulunut männäntiiviste, mahtaisikohan noita Wabcon osia saada mistään niin kunnostaisi tuon vanhan kuntoon?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎