Joo, Autokeskus ilmoitti että laittavat auton kuntoon ja BMW maksaa 100%. Nyt on kaikki peukut ja muut ristissä, että menee OK... :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ja toinen puoli perästä alhaalla
Collapse
X
-
Originally posted by Laku View PostMissä kaupungissa ja liikkeessä? Silloinhan minunkin pitäisi mennä...:think
Lähetä privaa jos on tarve selvittää...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Itse vaihdoin tänään molemmat pussit samaan aikaan.
Oli ekalla kerralla n. 2h homma kun teki varovasti.
Jos toisen kerran joutuu tekemään niin sujuu n. tunnissa.
Työkaluja ei tosiaan tarvitse kuin:
- Tunkki
- Pukki
- 10mm ja 8mm hylsy
- pieni Räikkä
- pitkä jatko pienelle räikälle
- 10mm lenkkiavain
Ohjeet:
F07 530D
Comment
-
-
Vasen pussi vaihdettu, vanha oli selvästi rikki. Uusi on jämäkän oloinen, eli painetta on, oikea puoli oikeassa korkeudessa ja kompura käy, mutta ei nouse vasen nurkka.
Mikähän voi olla pielessä?
Edit: Selvisi sitten kokeilemalla, että imaputki oli huonossa asennossa ja jäi yläpäästä jumiin. Sen verran ehti ajaa painetta, että tuntui jämäkäkältä. Oli myös varsin veemäinen irrottaa paineen alla. Eli kannattaa asentaessa olla tarkkana, että on ja pysyy oikeassa asennossa.Last edited by Eemeli; 17-06-2016, 21:08.
Comment
-
-
Originally posted by nallez View PostItse vaihdoin tänään molemmat pussit samaan aikaan.
Oli ekalla kerralla n. 2h homma kun teki varovasti.
Jos toisen kerran joutuu tekemään niin sujuu n. tunnissa.
Työkaluja ei tosiaan tarvitse kuin:
- Tunkki
- Pukki
- 10mm ja 8mm hylsy
- pieni Räikkä
- pitkä jatko pienelle räikälle
- 10mm lenkkiavain
Ohjeet:
http://arnottinfo.com/manuals/A-2780.pdf
Tuleeko pussien mukana uudet ilmaletkujen liittimet?F11 535d M-sport VOLL
MB A180 -16
Cagiva Xtra Raptor 1000
Kupla Cab ATM -69
*ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
Comment
-
-
Originally posted by Stombe View PostItselläkin oiretta, molemmin puolin perä alhaalla yön jälkeen.
Tuleeko pussien mukana uudet ilmaletkujen liittimet?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Stombe View PostKatotaanpas kuin käy. Tilasin kiinan pussit 139€/pari toimitettuna. Jos vuoden toimiivat niin on jo kova. Kahden vuoden takuu kuitenkinNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Jostain kuulin että täältä ainakin saa tilattua : http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...79400&_sacat=0
Onkos kellään kokemuksia näistä puolesta/vastaan?
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMistä tilasit?
Edittiä: Viidentenä arkipäivänä tuli. Vaihdoin samalla kun vaihdoin uudet talvirenkaat. Aikaa meni renkaidenvaihdon lisäksi jotain 30-40minuuttia, ensikertalaiselta.Last edited by Stombe; 05-11-2016, 09:21.F11 535d M-sport VOLL
MB A180 -16
Cagiva Xtra Raptor 1000
Kupla Cab ATM -69
*ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
Comment
-
-
Alkanut kuskin puolen perä vajoamaan aikaajoin alas.
Varaosanumerolla katsoin että edc ja nelipyöräohjauksella Olevaan autoon
On eri osanumero kuin tavan malliin pussiin. Nämä Ebayn pussit
Taas näyttäisi käyvän kaikkiin eri alusta versioihin. Mitähän eroa niillä
Pusseilla oikeasti on?e30 325i cabrio
Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i
Comment
-
-
Ja aamulla totesin että perä valuu uusinnan jälkeen molemmin puolin edelleen!
Nyt mahdollisena vikana tulisi mieleen että vuotaa letkujen liittimet jotka käytin venttiilirasialta auki tyhjentääkseen vanhat pussit -> seuraavaksi fairy-vedellä vuototarkastus ja liittimien mahdollinen uusinta.
Mitä muuta tulisi muille mieleen?
Onko tuo venttiilirasia kokonaisuudessaan ollut mahdollinen vuotopaikka?
Onk ollut vuotoja kompressorin kautta? Kompura itsessään tuntuu pelaavan hyvin.
Itse pusseja taitaa olla hankala testata? Vai pystyykö ne täyttämään ilman että ovat runkon ja tuennan välissä paikallaan? Tarkoitan että hajoaako yksistään jo paineistettasessa kun ei ole mitään vastusta tai rajoitusta liikkeelle.
Edit:
Rasian letkulittimet ei vuotaneet eikä (suurimmalta)osin mistä pystyin vuodon ilmaisuaineella tsekkaamaa letkuston niin ei ollut vuotoja. Kokeilin kokonaisuudessaan myös sitä rasiaa suihkutella sekä väliletkua kompuralta ja kompuran puolen liitintä - ei merkkiä vuodosta.
Nythän alkaa kalvamaan että perhana vuotaako uudet pussit, tai sen liitin, joita on hankala lähteä tutkimaan jollei niitä pusseja voi paineistaa vapaana/irti ollessaan(?).
Tai voiko autossa olla mahdollista ohjelmallisesti että se voi jättää päästämään ilmaa pois? Tai antaakohan venttiilit rasiassa periksi ja vuotaa sitä kautta pois? Ei ainakaan mistään rasian saumastakaan tullut..
En kuullut selkeää ääntä vuodosta mistään kohin. En kokeillut poistopuolelle työntää yhtään vuodon ilmaisunestettä koska kohta se on sitten jäässä tuoden uusia ongelmia.
Nyt tarviis jonkun perehtyneemmän jeesiä tai uusia ajatuksia asiaan?Last edited by Stombe; 06-11-2016, 15:25.F11 535d M-sport VOLL
MB A180 -16
Cagiva Xtra Raptor 1000
Kupla Cab ATM -69
*ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
Comment
-
-
Molemmat puolet vaihdeltu ja kivuttomasti homma meni
Veikkaisin tuohon Stomben vikaan että kyse on venttiilirasian vuodosta jos kerta perä putoaa molemmin puolin vielä pussien vaihdon jälkeenkin. Jos venttiili valskaa kompressorin suuntaan hiljakseltaan niin vuotoa on varmasti vaikea havaita. Saisikohan sen venttiilirasia-kompura välin putken helposti irroitettua ja testattua vuotaako sitä kautta? Ei tullut sillä silmällä katsottua vaikka kompuran kotelo oli juuri auki, mutta siitä itse lähtisin vikaa seuraavaksi etsimään. Ei näyttäisi ihan hirveän hintainen kikkare olevan ja näyttäisi olevan ruuveilla kasattu, joten voisihan tuota koittaa aukaista ja puhdistella sisältä..
Last edited by Hurjis; 16-11-2016, 21:18.
Comment
-
-
Originally posted by Hurjis View PostMolemmat puolet vaihdeltu ja kivuttomasti homma meni
Veikkaisin tuohon Stomben vikaan että kyse on venttiilirasian vuodosta jos kerta perä putoaa molemmin puolin vielä pussien vaihdon jälkeenkin. Jos venttiili valskaa kompressorin suuntaan hiljakseltaan niin vuotoa on varmasti vaikea havaita. Saisikohan sen venttiilirasia-kompura välin putken helposti irroitettua ja testattua vuotaako sitä kautta? Ei tullut sillä silmällä katsottua vaikka kompuran kotelo oli juuri auki, mutta siitä itse lähtisin vikaa seuraavaksi etsimään. Ei näyttäisi ihan hirveän hintainen kikkare olevan ja näyttäisi olevan ruuveilla kasattu, joten voisihan tuota koittaa aukaista ja puhdistella sisältä..
https://aerosus.com/bmw/5-series/f07...sor-valve.html
Tuota rasiaa itsekkin epäilen eniten. Ehken sitä vois kokeilla testata silleen että irroittaa sen rasian ja kompuran yhdysletkun irti ja laittaa vuodonilmaisua siihen rasian liittimeen. Tuota rasiaa ei Laakkosella osanneet erikseen myydä, vain koko kompura-pakettia 1100€ hintaan joten innostus kokeiluun hiipui
Huomenna mulla on taas aikaa kokeilla ja tuon letkun irroituksen vielä kokeilen ja katsotaan siitä taas eteenpäin mitä tilataan.F11 535d M-sport VOLL
MB A180 -16
Cagiva Xtra Raptor 1000
Kupla Cab ATM -69
*ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
Comment
-
Comment