Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja toinen puoli perästä alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    Originally posted by Renkaanpotku View Post
    Kiitokset vinkistä! Vaihdoin sulakkeen ja perä nousi kiltisti ylös Nyt seurattava tilannetta, että toistuuko vika...
    veikkaisin että kertaalleen palaneen sulakkeen ongelma toistuu.
    Siinä F sarjan kompurassa näkyy olevan tyyppivikana huonolaatuinen kollektori kompuran moottorissa. 3 kpl noita olen aukonut ja sorvannut kollektorin ja aukonut kollektorin lamellien välit puhtaaksi. Juuri tuo kollektorin lamellien oikosulku aiheuttaa tuon 40A sulakkeen palamisen.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Simo77
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 100
      • Askola

      Originally posted by Simo77 View Post
      AutoSalpa otti auton tiedot ja mittarilukemat ja pyysi valokuvat huoltokirjasta kun jostain syystä ensimmäistä huoltoa ei ollut netissä näkyvillä. Huoltokirjasta se löytyy, nyt odotellaan mikä on vastaus, näin sen homman kuuluu mennä, kyllä jatkossa käytän vaan AutoSalpaa vaikka senkin joskus olen kironnut mutta en näe syytä huoltaa Laakkosella enään..
      Seuraavana päivänä jos soittiavat Auto-Salvasta ja goodwill olisi ollut 30% uuden osan hinnasta joka siis 475e, eli hintaa tälle yhdellekin puolelle olisi tullut päälle 500 eur joten edelleen on vasenpuoli tontissa joka aamu ja nyt alkanut oikea puoli olemaan todella paljon normaalia ylempänä.. Eli kun vasen puoli nousee oikealle tasolle oikea on noin5 centtiä liian korkealla, asettuu pikkuhiljaa ajossa.. Pitäis sinne Jmtechille olla yhteydessä on vaan ikävän kaukana ja mietin voiko johtua jostain muusta esim kompurasta tuskin pelkästään kaipa ne vaihtokunnossa on, jos renkaanvaihdon yhteydessä parin viikon päästä tuttu voisi tarkistaa.. Siksikin vähän venyttänyt tuota korjaustoimenpidettä.

      Comment

      • Simo77
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 100
        • Askola

        Jm Tech keikka eilen tehty, olipas nopeeta ja mielyttävää palvelua.. Ei o perä enää tontissa ja hintaa asennuksineen 480€. Suosittelen..

        Comment

        • pete95zhn
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 208
          • Boostby

          No entäs jos perä laskee tasaisesti molemmin puolin auton seistessä yön yli. Nousee kiltisti ylös kun auton käynnistää, eikä kompura käy itsekseen kuten E61:ssä kun se tuli matkansa päähän. Vähän vaikeaa uskoa että molemmat pussit olisivat hajonneet samaan aikaan, eli missä mahtaa olla vikaa? 116tkm.
          Pete

          Menneet:
          E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
          Nyt:
          F11 530 dTA '11 M-Sport
          0,33x E46 M3 '01
          G31 530eX TA '21 M-sport
          996 turbo

          fortistuning.fi

          ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

          Comment

          • pete95zhn
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 208
            • Boostby

            Originally posted by pete95zhn View Post
            Vähän vaikeaa uskoa että molemmat pussit olisivat hajonneet samaan aikaan, eli missä mahtaa olla vikaa? 116tkm.
            Eivät ne olleetkaan, vain vasen. Molemmat silti vaihtoon. Ihanan halpaa.
            Pete

            Menneet:
            E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
            Nyt:
            F11 530 dTA '11 M-Sport
            0,33x E46 M3 '01
            G31 530eX TA '21 M-sport
            996 turbo

            fortistuning.fi

            ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

            Comment

            • Renkaanpotku
              Newbiemmer
              • Feb 2017
              • 8
              • Pk-seutu

              Goodwill-pyynnön käsittely

              Originally posted by Simo77 View Post
              Laakkoselta sanottiin että auto pitää tuoda heille tutkittavaksi jonka jälkeen tätä goodwilliä voidaan lähteä hakemaan/kyselemään. 80€ koodinlukeminen ja 125€/tunti kun vika todetaan, tämä tulee toki maksettavaksi jos tuon pussien vaihtotyön heillä teettää, en kyllä usko että kannattaa hakea tuota tuolla menetelmällä kun saa alle puoleen hintaan tuolta JmTechiltä? Mietin vaan kun kaikki puhuu että soittamalla on saanut heti tiedon, ei ainakaan espoon eikä herttoniemen laakkoselta, odotan vielä Auto-Salvasta soittoa..
              Sama kokemus Espoon Laakkoselta, että auto piti tutkia ensin ja maksaa vianselvitys, vaikka vikahan oli ilmiselvä Vasta tämän jälkeen sai goodwill-päätöksen välittömästi tietokoneelta, joka oli odotetusti 0%.

              Comment

              • Renkaanpotku
                Newbiemmer
                • Feb 2017
                • 8
                • Pk-seutu

                Palanut sulake

                Originally posted by e46touring View Post
                veikkaisin että kertaalleen palaneen sulakkeen ongelma toistuu.
                Siinä F sarjan kompurassa näkyy olevan tyyppivikana huonolaatuinen kollektori kompuran moottorissa. 3 kpl noita olen aukonut ja sorvannut kollektorin ja aukonut kollektorin lamellien välit puhtaaksi. Juuri tuo kollektorin lamellien oikosulku aiheuttaa tuon 40A sulakkeen palamisen.
                Väliaikatietona, että ainakin on toiminut nyt reilun kuukauden ongelmitta sulakkeen vaihdon jälkeen.

                Comment

                • rville
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 290
                  • Pori

                  Empiirisenä havaintona tuli tänään huomattua että 40A lattasulake on melko harvinainen koko.. Rukalta ei sellaista löytynyt, joten lainasin takaluukun sulaketta ja kuvittelin korvaavani sen 30A kun parempaakaan ei löytynyt... Ei kestänyt 30 sekuntiakaan, eliauto pakataan ikkunasta jahka paluun hetki koittaa.
                  Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                  Comment

                  • Puuankkuri
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 161
                    • Ylöjärvi

                    JM Tech:stä hommasin pussit ja vaihdoin autotallissa kahdella tunkilla nostaen koko perän ilmaan, aikaa meni tunti ja rahaa n.400€ osiin joten eipä toi nyt paha rasti ollut. Autolla nyt ajettu 145tkm ja molemmat pussit oli jo aika "laskostuneet" ala ja yläpäistään. Kuskin puolen nurkka oli silloin tällöin tontissa ja yhden kerran oli molemmat säkit tyhjänä.
                    Oli miten oli mutta näin on

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17508
                      • Turku

                      Jos nuo ovat samassa "piirissä", eikö toisen vuotaessa molemmat ole tyhjänä?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • HV530XD
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 399
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Laku View Post
                        Jos nuo ovat samassa "piirissä", eikö toisen vuotaessa molemmat ole tyhjänä?
                        Ilmeisesti eivät ole samassa piirissä. Kompuran jälkeen on sellainen jakotukki, mikä säätelee ilman kulkua erikseen kummallekin jousipussille. Mulla löytyi apparin puolelta selvä reikä, ja jos perä laski, niin se laski vaan apparin puolelta eikä kertaakaan kuskin puolelta.

                        Comment

                        • kmr
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 175
                          • Turku / Kotka

                          Vaihdatin omasta autosta kuskin kassin maaliskuun alussa ja se olikin selvästi rikki. Silloin tuli katsottua, että toinen olisi valmiiksi vaihdettu kun näytti hyvältä. Nyt menee sitten toinenkin puoli vaihtoon kun on muutaman kerran ollut nurkka alhaalla.. No madaltuu auto samalla ja sitten toivotaan, että pysyy ryhdissä.
                          F11 530Xd M-sport
                          ex. E92 325d -07
                          ex. E30 320tic -87

                          Comment

                          • karis79
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 145
                            • Oulu

                            Originally posted by HV530XD View Post
                            -jousta pyöräytetään myötäpäivään jolloin yläpään kiinnitys irtoaa. Tässä kohtaa kannattaa painaa pussia kasaan jotta mahtuu paremmin kääntämään pussin pois paikoiltaan
                            ISTA sanoo irroituksesta että "Press air spring upwards and turn through A = 30 degree in counterclockwise direction" niin eikö ilmajousta pois ottaessa pitäisi kääntää normaalisti avaamissuuntaan?


                            Toinen kysymys tähän vaihtoon liittyen. Ajattelin vaihtaa nämä ilmajouset tallissa ja ei ole mitään korjaamonosturia niin ajattelin nostaa koko perän pukeille ja siitä vaihtaa. Minkälainen kumityyny tohon normaalin hallitunkin väliin pitää laittaa jos nostaa tuosta paikasta mikä tässä dokkarissa näytetää https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...neral/EW6zObtp
                            F11 530xd 11/11
                            E39 530d 05/03

                            Comment

                            • pyyn0
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 1053
                              • Fin

                              Originally posted by karis79 View Post
                              Minkälainen kumityyny tohon normaalin hallitunkin väliin pitää laittaa jos nostaa tuosta paikasta mikä tässä dokkarissa näytetää https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...neral/EW6zObtp
                              Minä olen nostanut ilman mitään kumityynyjä, ja tuskin tarvii. Mutta jos haluu laittaa niin tekee vaikka lätkäkiekosta:
                              https://www.youtube.com/watch?v=Mw_e8ee3iyg
                              -BMW F11 530xd -12
                              -BMW E60 530dA -04
                              -BMW E23 735iA -85
                              Ex
                              -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                              -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                              -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                              -BMW E39 528i 96

                              Comment

                              • karis79
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2007
                                • 145
                                • Oulu

                                Originally posted by pyyn0 View Post
                                Minä olen nostanut ilman mitään kumityynyjä, ja tuskin tarvii. Mutta jos haluu laittaa niin tekee vaikka lätkäkiekosta:
                                https://www.youtube.com/watch?v=Mw_e8ee3iyg
                                Joo minäkin oon nostanut sivusta ilman mitään tyynyjä mutta tarkoitus oli kysyä että jos nostaa koko perän ilmaan tuosta kohtaa mitä tuo dokkari näyttää toisessa ja kolmannessa kuvassa https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...neral/EW6zObtp

                                Vai tarkoititko että olet tuosta kohtaa nostanut koko perän ilmaan ilman tyynyjä? Näyttää epätasaiselta niin mietin että miten hallitunkki tuohon tarttuu...
                                F11 530xd 11/11
                                E39 530d 05/03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎