Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja toinen puoli perästä alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1070
    • Espoo

    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Ei siinä muuta kun että kompura hurisee vähän useemmin. Jos ei nyt ihan silmin nähen vajoa vaan pikkuhiljaa yön aikana niin eiköhän sillä nuo ajot ajele.
    Joo, näin meinasin. Takaiskuventtiilikin voisi kuulemma jäätyä kiinni, kun eilen ja viime yönä pakkasta oli sen reilut parikymppiä. Nyt illalla auto oli aamun käynnistyksen jälkeen edelleen ylhäällä eli tsekkailen tilanteen huomenna. Saisi tuon tohon kolmenkymmenen kilsan päähän seuraavaksi yöksi lämpimään, jos sitä koittaisi ensin.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • HerraPorkkana
      Newbiemmer
      • Dec 2012
      • 18
      • Oulu

      Pakkasten myötä omassakin autossa alkoi toinen puoli pudota. Sisällä tallissa pysyi kyllä ylhäällä, mutta ulkona tipahti alas. Ei siinä mitään, pussin vaihtoon.
      2013/08 mallinen auto 109tkm mittarissa. Täysi merkkiliikkeen huoltohistoria. => 100% GW

      Oulun Wetterillä sama periaate kun mitä muuallakin ollut. Auto vietävä heille tarkistettavaksi ja vasta sen jälkeen saa GW päätöksen. 60€ olisi ollut tarkistus jos autoa ei olisi jättänyt heille korjattavaksi mahdollisen kielteisen GW päätöksen jälkeen.
      GWtä pitää myös muistaa vaatia. Oma auto meni nimenomaan GW tarkistukseen. Vietiin auto valmiiksi edellisenä iltana pihaan odottamaan ja aamusta 10.30 oli valmista. Päätös siis tehty ja jousi vaihdettu. Työkaveri taas sanoi että joutui ensin maksamaan itse ja nyt sitten odottelemaan saako rahat takaisin. Molemmat autot tällä viikolla Oulun Wetterillä ja vielä sama henkilö palvellut.
      F11 LCI 535d xDrive
      ex E61 LCI 530d

      Comment

      • MMM525
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 117
        • Pirkanmaa

        Tuli tänään vaihdettua molemmille puolille uudet Arnottin ilmajouset täältä saaduilla ohjeilla. Jousien irroitus ja paikalleenlaitto meni ilman ongelmia. Mutta kun vaihdoin ensin kuskinpuoleisen jousen ja työnsin punaisen letkun sisälle jouseen ja autoin vielä vähän pihdeillä, niin mutterin ja letkun valkoisen merkin väliin jäi n. 5mm väliä. Letku ei kuitenkaan liikkunut enää ulospäin kun sitä koitin vetää. Jousi kiinni ja vaihtamaan sinistä puolta, siinä kuitenkin letku upposi valkoiseen merkkiin asti jouseen. Arvasin kyllä heti että ei se punainen letku tule pitämään... Laskin kuitenkin auton välillä alas ja kompressori täytti molemmat puolet, eikä ainakaan mitään pihinää tullut mistään. Tunkkasin perän uudelleen ylös jotta saisin muovit takaisin kiinni, mutta samalla alkoi kuskinpuoleinen jousi pihistä ilmaa ulos?? Miten se ylös nostaessa voi päästää ilmat ulos? Laskin auton alas ja kuskinpuoli oli tontissa. Uudelleen ylös ja jousi irti ja vähän enemmän voimaa ja letku meni pohjaan. Nyt taas auto alas ja kompressori täytti jouset.

        Jätin auton nyt talliin yöksi ja jos huomenna molemmat puolet on ylhäällä niin voin laittaa muovit kiinni. Ei nyt ihan mennyt putkeen, mutta jospa ilmat nyt pysyy jousissa...
        BMW F11 530dA touring -11 Havanna
        BMW E39 525dA touring -02 Toledo

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1568

          Minulla ne ei menny sinne valkoiseen viivaan asti kumpikaan, eikä ne kyllä vetämälläkään pois lähtenyt. Vielä ainakin ilmat pysyneet tallessa ja toissailtana tein saman homman .

          Olisi puolivuotta ajettu BMW orkkis pussi kaupan jos joku tarvii (se ei vuotanut)

          Comment

          • HerraPorkkana
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 18
            • Oulu

            Originally posted by HerraPorkkana View Post
            GWtä pitää myös muistaa vaatia. Oma auto meni nimenomaan GW tarkistukseen. Vietiin auto valmiiksi edellisenä iltana pihaan odottamaan ja aamusta 10.30 oli valmista. Päätös siis tehty ja jousi vaihdettu. Työkaveri taas sanoi että joutui ensin maksamaan itse ja nyt sitten odottelemaan saako rahat takaisin. Molemmat autot tällä viikolla Oulun Wetterillä ja vielä sama henkilö palvellut.
            Täytyy taas ihmetellä BMWn käytäntöjä. Mainitusta työkaverin autosta annettiin GWtä vain osien verran ja työt joutui maksamaan itse. Oli kysynyt syytä miksi näin, kun tiesi että minun auto meni 100% GW. Syy: minun auto Saksasta tuotu joten GW maksetaan Saksasta ja hänen autonsa Suomi-auto jolloin Suomen maahantuoja maksaa GWn.
            F11 LCI 535d xDrive
            ex E61 LCI 530d

            Comment

            • MMM525
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 117
              • Pirkanmaa

              Originally posted by ptikkala View Post
              Minulla ne ei menny sinne valkoiseen viivaan asti kumpikaan, eikä ne kyllä vetämälläkään pois lähtenyt. Vielä ainakin ilmat pysyneet tallessa ja toissailtana tein saman homman .

              Olisi puolivuotta ajettu BMW orkkis pussi kaupan jos joku tarvii (se ei vuotanut)
              Molemmat puolet tarkalleen samassa kohdassa mihin eilen jäivät, joten näyttäisi ilmat pysyvän sisällä Punaisessa letkussa oli sen messinkirinkulan kohdalta ura, joten ehkä ura + se ettei letku ollut pohjassa aiheutti vuodon. En viitsinyt leikata edes sitä kohtaa pois, koska ei niissä liikaa ylimääräistä pituutta ollut muutenkaan. Sentin varmaan olisi voinut lyhentää.
              BMW F11 530dA touring -11 Havanna
              BMW E39 525dA touring -02 Toledo

              Comment

              • Juhi$
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 1268
                • Laukaa

                Originally posted by HerraPorkkana View Post
                Täytyy taas ihmetellä BMWn käytäntöjä. Mainitusta työkaverin autosta annettiin GWtä vain osien verran ja työt joutui maksamaan itse. Oli kysynyt syytä miksi näin, kun tiesi että minun auto meni 100% GW. Syy: minun auto Saksasta tuotu joten GW maksetaan Saksasta ja hänen autonsa Suomi-auto jolloin Suomen maahantuoja maksaa GWn.
                Ei se noin mene. Sinun auto sattunut olemaan vielä suoran tehtaan 100/100 vastaantulon rajojen sisällä (kilsat ja ikä+huollot ok). Jos autollesi ei olisi saanut suoraa vastaantuloa tehtaalta, ei sitä olisi voinut laittaa manuaalikäsittelyyn lainkaan, koska BMW Suomi ei ole sinun auton maahantuoja. Tällöin homma olisi ollut osaltasi pelattu.
                Kaverisi auto jos on Suomesta myyty, siinä rajat olleet tehtaan suoran vastaantulon ulkopuolella, mutta asian on voinut laittaa manuaalikäsittelyyn maahantuontiin ja tätä kautta on järjestynyt kuitenkin osa vastaantulo, joka on parempi kuin ei mitään.
                Kannattaa muistaa että kaikki vastaantulo on goodwilliä, hyvää tahtoa, eli mitään velvollisuutta siihen ei ole ja jokainen asia on tapauskohtainen.
                Last edited by Juhi$; 05-02-2020, 12:14.

                Comment

                • HerraPorkkana
                  Newbiemmer
                  • Dec 2012
                  • 18
                  • Oulu

                  Originally posted by Juhi$ View Post
                  Ei se noin mene. Sinun auto sattunut olemaan vielä suoran tehtaan 100/100 vastaantulon rajojen sisällä (kilsat ja ikä+huollot ok). Jos autollesi ei olisi saanut suoraa vastaantuloa tehtaalta, ei sitä olisi voinut laittaa manuaalikäsittelyyn lainkaan, koska BMW Suomi ei ole sinun auton maahantuoja. Tällöin homma olisi ollut osaltasi pelattu.
                  Kaverisi auto jos on Suomesta myyty, siinä rajat olleet tehtaan suoran vastaantulon ulkopuolella, mutta asian on voinut laittaa manuaalikäsittelyyn maahantuontiin ja tätä kautta on järjestynyt kuitenkin osa vastaantulo, joka on parempi kuin ei mitään.
                  Tämän perusteella raja lienee 110tkm. Oma auto siis 2013 109tkm ja työkaverilla 2014 114tkm. Molemmat täydellä merkkiliikkeen huoltohistorialla.

                  Kaikki todettu toki toisenkäden tietoa ja perustuen vielä siihen mitä Wetteriltä ovat kommentoineet.
                  F11 LCI 535d xDrive
                  ex E61 LCI 530d

                  Comment

                  • hydrophyte
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 44
                    • Klaukkala

                    Mulla oli uutena Laakkoselta ostettu 2011 520d ja siinä meni pussi kolmen vuoden jälkeen ~90.000km ajettu ja Laakkosella huollettu. Molemmat pussit vaihdettiin GW:nä.
                    Nykyinen 2012 535xd ostin Länsiautosta, joka toi sen saksasta ja siinä on saksan bemarilla tehdyt huollot ja suomessa olen huoltanut Laakkosella. Pussi meni reilu 4v vanhana ~100.000km ajettuna. Molemmat pussit vaihdettiin GW:nä.

                    Muistaakseni Laakkosella annettiin ymmärtää, jos on aukoton BMW:llä tehdyt huollot, niin GW erittäin todennäköinen..

                    Comment

                    • Juhi$
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 1268
                      • Laukaa

                      Se pelkkä merkkiliikkeen huoltohistoriakaan ei sitten ole onnen tae,esim. yksikin öljyhuolto jos ylitetty riittävästi, voi heittää hyvästit tehtaan vastaantuloille olipa remontti mikä tahansa. Mutta eipä siitä sen enempää offtopikkia...
                      Last edited by Juhi$; 01-03-2018, 12:09.

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1070
                        • Espoo

                        Vm 2010 merkkiliikkeen huoltohistorialla 168000km ajettuna ei enää antanut GW:tä. Pari vuotta sitten 110000km:n kohdalla vielä meni.

                        No, tänään käytetty JW Techillä Tammisaaressa, jossa Arnottin pussi 215€ ja vaihto 55€. Aikaa työhön meni vartti ja toki ajelut päälle. Molemmat olisi saanut vaihdettuna 480€.

                        Nyt siis vasen pussi vaihdettu kahdesti ja oikea kerran. Oikealla on parannettu alkuperäisosa. Vasemmalle puolelle aikanaan vaihdettu osa taisi olla vielä niitä surkeampia alkuperäisiä.
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • hydrophyte
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 44
                          • Klaukkala

                          Onkohan näitä parannettuja versioita mennyt samaa tahtia kuin alkuperäisiä? Käsittääkseni parannetussa versiossa on tuo kuvassa oleva musta muovinen osa tullut vanhaan verrattuna:





                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1070
                            • Espoo

                            Originally posted by hydrophyte View Post
                            Onkohan näitä parannettuja versioita mennyt samaa tahtia kuin alkuperäisiä? Käsittääkseni parannetussa versiossa on tuo kuvassa oleva musta muovinen osa tullut vanhaan verrattuna:
                            Mulla oli toi tänäänvaihdetussa osassa ja sitä vähän asentaja ihmetteli ja päädyttiin mun ehdotukseen, että on se vahvistettu malli. Eli jos näin on, niin mulla ainakin hajosi nyt yksi.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Tuo on takapyöräohjauksellisen mallin pussi, ei mikään vahvike.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1070
                                • Espoo

                                Originally posted by suppari View Post
                                Tuo on takapyöräohjauksellisen mallin pussi, ei mikään vahvike.
                                Joo, näin muuten mullakin ensin arveltiin. Miksiköhän mulla oli moinen pussi myös, jos ei ole takapyöräohjausta.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎