Originally posted by Kimmo-R
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ja toinen puoli perästä alhaalla
Collapse
X
-
i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Pakkasten myötä omassakin autossa alkoi toinen puoli pudota. Sisällä tallissa pysyi kyllä ylhäällä, mutta ulkona tipahti alas. Ei siinä mitään, pussin vaihtoon.
2013/08 mallinen auto 109tkm mittarissa. Täysi merkkiliikkeen huoltohistoria. => 100% GW
Oulun Wetterillä sama periaate kun mitä muuallakin ollut. Auto vietävä heille tarkistettavaksi ja vasta sen jälkeen saa GW päätöksen. 60€ olisi ollut tarkistus jos autoa ei olisi jättänyt heille korjattavaksi mahdollisen kielteisen GW päätöksen jälkeen.
GWtä pitää myös muistaa vaatia. Oma auto meni nimenomaan GW tarkistukseen. Vietiin auto valmiiksi edellisenä iltana pihaan odottamaan ja aamusta 10.30 oli valmista. Päätös siis tehty ja jousi vaihdettu. Työkaveri taas sanoi että joutui ensin maksamaan itse ja nyt sitten odottelemaan saako rahat takaisin. Molemmat autot tällä viikolla Oulun Wetterillä ja vielä sama henkilö palvellut.F11 LCI 535d xDrive
ex E61 LCI 530d
Comment
-
-
Tuli tänään vaihdettua molemmille puolille uudet Arnottin ilmajouset täältä saaduilla ohjeilla. Jousien irroitus ja paikalleenlaitto meni ilman ongelmia. Mutta kun vaihdoin ensin kuskinpuoleisen jousen ja työnsin punaisen letkun sisälle jouseen ja autoin vielä vähän pihdeillä, niin mutterin ja letkun valkoisen merkin väliin jäi n. 5mm väliä. Letku ei kuitenkaan liikkunut enää ulospäin kun sitä koitin vetää. Jousi kiinni ja vaihtamaan sinistä puolta, siinä kuitenkin letku upposi valkoiseen merkkiin asti jouseen. Arvasin kyllä heti että ei se punainen letku tule pitämään... Laskin kuitenkin auton välillä alas ja kompressori täytti molemmat puolet, eikä ainakaan mitään pihinää tullut mistään. Tunkkasin perän uudelleen ylös jotta saisin muovit takaisin kiinni, mutta samalla alkoi kuskinpuoleinen jousi pihistä ilmaa ulos?? Miten se ylös nostaessa voi päästää ilmat ulos? Laskin auton alas ja kuskinpuoli oli tontissa. Uudelleen ylös ja jousi irti ja vähän enemmän voimaa ja letku meni pohjaan. Nyt taas auto alas ja kompressori täytti jouset.
Jätin auton nyt talliin yöksi ja jos huomenna molemmat puolet on ylhäällä niin voin laittaa muovit kiinni. Ei nyt ihan mennyt putkeen, mutta jospa ilmat nyt pysyy jousissa...BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by HerraPorkkana View PostGWtä pitää myös muistaa vaatia. Oma auto meni nimenomaan GW tarkistukseen. Vietiin auto valmiiksi edellisenä iltana pihaan odottamaan ja aamusta 10.30 oli valmista. Päätös siis tehty ja jousi vaihdettu. Työkaveri taas sanoi että joutui ensin maksamaan itse ja nyt sitten odottelemaan saako rahat takaisin. Molemmat autot tällä viikolla Oulun Wetterillä ja vielä sama henkilö palvellut.F11 LCI 535d xDrive
ex E61 LCI 530d
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostMinulla ne ei menny sinne valkoiseen viivaan asti kumpikaan, eikä ne kyllä vetämälläkään pois lähtenyt. Vielä ainakin ilmat pysyneet tallessa ja toissailtana tein saman homman .
Olisi puolivuotta ajettu BMW orkkis pussi kaupan jos joku tarvii (se ei vuotanut)BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by HerraPorkkana View PostTäytyy taas ihmetellä BMWn käytäntöjä. Mainitusta työkaverin autosta annettiin GWtä vain osien verran ja työt joutui maksamaan itse. Oli kysynyt syytä miksi näin, kun tiesi että minun auto meni 100% GW. Syy: minun auto Saksasta tuotu joten GW maksetaan Saksasta ja hänen autonsa Suomi-auto jolloin Suomen maahantuoja maksaa GWn.
Kaverisi auto jos on Suomesta myyty, siinä rajat olleet tehtaan suoran vastaantulon ulkopuolella, mutta asian on voinut laittaa manuaalikäsittelyyn maahantuontiin ja tätä kautta on järjestynyt kuitenkin osa vastaantulo, joka on parempi kuin ei mitään.
Kannattaa muistaa että kaikki vastaantulo on goodwilliä, hyvää tahtoa, eli mitään velvollisuutta siihen ei ole ja jokainen asia on tapauskohtainen.Last edited by Juhi$; 05-02-2020, 12:14.
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostEi se noin mene. Sinun auto sattunut olemaan vielä suoran tehtaan 100/100 vastaantulon rajojen sisällä (kilsat ja ikä+huollot ok). Jos autollesi ei olisi saanut suoraa vastaantuloa tehtaalta, ei sitä olisi voinut laittaa manuaalikäsittelyyn lainkaan, koska BMW Suomi ei ole sinun auton maahantuoja. Tällöin homma olisi ollut osaltasi pelattu.
Kaverisi auto jos on Suomesta myyty, siinä rajat olleet tehtaan suoran vastaantulon ulkopuolella, mutta asian on voinut laittaa manuaalikäsittelyyn maahantuontiin ja tätä kautta on järjestynyt kuitenkin osa vastaantulo, joka on parempi kuin ei mitään.
Kaikki todettu toki toisenkäden tietoa ja perustuen vielä siihen mitä Wetteriltä ovat kommentoineet.F11 LCI 535d xDrive
ex E61 LCI 530d
Comment
-
-
Mulla oli uutena Laakkoselta ostettu 2011 520d ja siinä meni pussi kolmen vuoden jälkeen ~90.000km ajettu ja Laakkosella huollettu. Molemmat pussit vaihdettiin GW:nä.
Nykyinen 2012 535xd ostin Länsiautosta, joka toi sen saksasta ja siinä on saksan bemarilla tehdyt huollot ja suomessa olen huoltanut Laakkosella. Pussi meni reilu 4v vanhana ~100.000km ajettuna. Molemmat pussit vaihdettiin GW:nä.
Muistaakseni Laakkosella annettiin ymmärtää, jos on aukoton BMW:llä tehdyt huollot, niin GW erittäin todennäköinen..
Comment
-
-
Vm 2010 merkkiliikkeen huoltohistorialla 168000km ajettuna ei enää antanut GW:tä. Pari vuotta sitten 110000km:n kohdalla vielä meni.
No, tänään käytetty JW Techillä Tammisaaressa, jossa Arnottin pussi 215€ ja vaihto 55€. Aikaa työhön meni vartti ja toki ajelut päälle. Molemmat olisi saanut vaihdettuna 480€.
Nyt siis vasen pussi vaihdettu kahdesti ja oikea kerran. Oikealla on parannettu alkuperäisosa. Vasemmalle puolelle aikanaan vaihdettu osa taisi olla vielä niitä surkeampia alkuperäisiä.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by hydrophyte View PostOnkohan näitä parannettuja versioita mennyt samaa tahtia kuin alkuperäisiä? Käsittääkseni parannetussa versiossa on tuo kuvassa oleva musta muovinen osa tullut vanhaan verrattuna:i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Tuo on takapyöräohjauksellisen mallin pussi, ei mikään vahvike.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostTuo on takapyöräohjauksellisen mallin pussi, ei mikään vahvike.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Comment