Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja toinen puoli perästä alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hydrophyte
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 44
    • Klaukkala

    Sama juttu eli Laakkosella laitettiin sitten väärät pussit, koska ei minullakaan ole takapyöräohjausta..

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1568

      vastaava pulikka löytyi minun autosta

      Comment

      • kailinds
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2015
        • 230
        • Vantaa

        No niin, eipä sitä kovin montaa viikkoa ehtinyt autolla ajella kun on jo perän toinen puoli alhaalla
        Se mikä tässä ihmetyttää on se, että tuo vajoaminen tapahtui duunin lämpimässä parkkihallissa mutta nyt kun auto on ollut ulkona kylmässä, niin perä on pysynyt normaalisti ylhäällä jo toista vuorokautta. Jotenkin kuvittelisi, että jos ilmapussissa on reikä, niin eikö se perä tippuisi ympäristöstä riippumatta? Voisi vika ollakin venttiilissä, joku hetkittäinen häiriö tai jotain?
        Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

        ex showroomit:
        BMW F11 535dA xDrive
        BMW F10 520dA ///M-Sport
        BMW E92 335dA

        Comment

        • janilind
          Bimmer Rookie
          • Nov 2017
          • 165
          • Pirkanmaa

          Originally posted by kailinds View Post
          No niin, eipä sitä kovin montaa viikkoa ehtinyt autolla ajella kun on jo perän toinen puoli alhaalla
          Se mikä tässä ihmetyttää on se, että tuo vajoaminen tapahtui duunin lämpimässä parkkihallissa mutta nyt kun auto on ollut ulkona kylmässä, niin perä on pysynyt normaalisti ylhäällä jo toista vuorokautta. Jotenkin kuvittelisi, että jos ilmapussissa on reikä, niin eikö se perä tippuisi ympäristöstä riippumatta? Voisi vika ollakin venttiilissä, joku hetkittäinen häiriö tai jotain?
          Itelläkin vikaili noin että välillä tippu joka yö ja välillä kesti parikin viikkoa tippumatta. Vaihoin eka venttiilin kokeeksi ja sit ku viäki perä tippu ni pussit.. Pussit ilmeisesti välillä laskostuvat niin, että eivät vuoda. Eli mun kokemuksen perusteella neuvoisin vaihtaan suosilla pussit - Arnottit on hyvässä maineessa ja semmoset itekkin laitoin. Mulla vanhat pussit näytti todella hyväkuntosilta ja en fairi vedellä saanu kuplimaan niin sillä lähin liikkeelle tolla venan vaihdolla..
          2011 530d x-drive
          2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            Vuotavat pussit on helppo havaita jos on ista tms. käytössä. Ajetaan nosturilla pussit täyteen ja ruskitaan fairy -vettä pusseille, ilmavuotu löytyy kyllä sillä tavalla jos pusseista vuotaa. Ja ne vuotaa sielä alareunasta mistä laskostuu alle...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • kailinds
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2015
              • 230
              • Vantaa

              Eipä tullut omaan autoon GW:tä, sillä Günther oli Saksanmaalla tehnyt jonkun huollon 8000km myöhässä. Tämä poisti mahdollisuuden GW:lle. Prkl.
              Taitaa tulla Arnottin pussit tilalle.

              Asiakaspalvelusta: Autokeskus olisi veloittanut tarkistustyöstä 133€, Laakkosella hoitui ilmaiseksi puhelinsoitolla.
              Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

              ex showroomit:
              BMW F11 535dA xDrive
              BMW F10 520dA ///M-Sport
              BMW E92 335dA

              Comment

              • Simo77
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 100
                • Askola

                Päivitystä asiaan ongelma edelleen olemassa. Laakkosella meinattiin että voisi johtua akun heikentyneestä varaustasosta, akku meni ei tästä syystä vaihtoon vaan muutenkin mutta ei apua asiaan. Pari eri BMW pajaa nyt tätä tutkinut eikä ole apuja löytynyt. Juuri vetareiden vaihdon yhteydessä vielä tehtiin peräpään kalibrointi.. Mikä vielä erikoista että tässä ei ole mitään logiikkaa, usein peräpää on ok, siinäkin todella pientä eroa havaittavissa mutta puhutaan alle centeistä etupää sen sijaan on useiden senttien heitto ja vaihtelee, välillä vasemmalla ja välillä oikealla ja vielä jos vasen taka on vähän korkeammalla niin vastakkainen oikea etu möys korkeammalla eli logiikan vastaisesti. Tämä varmaan lähinnä ulkonäkö haitta mutta eritoten kesärenkailla jää välillä kiusallisen suuri rako renkaan ja kaaren väliin.. Onko niin että kellään ei vastaavaa ongelmaa ole ollut??



                Originally posted by Björkka View Post
                Veikkaan, että etupään korkeuserot johtuu takapään puolten korkeuseroista ja mahdollisesti häiriöstä kallistuksenvakaajissa. AD-alustassa on aktiiviset kallistuksenvakaimet ja ainakin itselläni oli vaikeuksia saada peräpää suoraan (koko perä ilmassa) kun oli yhden pussin tyhjennyttyä pudottanut toisen puolen alas. Toki keulastakin oli vastakkainen kulma vähän ylempänä, mutta se ei silloin kiinnostanut kun piti saada rikkinäinen pussi mahtumaan pois. Auto käyntiin niin antoi kallistuksenvakaaja perän palautua suoraan.

                En tiedä tuosta AD:n sielunelämästä tarkemmin mutta jos kallistuksenvakauksessa on joku vika niin voishan se kammeta sillä keulaa vinoon kun se pystyy pitämään sitä tarvittaessa suorassakin. Tai vähintäänkin pitämään sitä vinossa kun perän vinous on sen ensin aiheuttanut.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17508
                  • Turku

                  Nostellaanpa vanha topic ylös. Kuskin puolelta takajousi vaikuttaisi tyhjenevän auton seisoessa aika nopeasti eli vuotoa varmasti on. Kannattanee vaihtaa molemmat puolet kerralla? Paskoja vehkeitä, ei vielä edes 300tkm täynnä .

                  Onko tässä nyt osanumerolla väliä, kun tuntuu, että Arnott tarjoaa A-2780 kaikkiin vaihtoehtoihin (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...agId=33_1558)? Minulla pitäisi olla msport eli 37106781843. Esim.: https://www.qp24.de/de/searchresult....ch=37106781843

                  Ebaystä löytyy todella halpoja, niihin en viitsi koskea. Tekeekö Dunlopilla mitään? Ei kiinnostaisi heti olla uusimassa uudestaan.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 2003
                    • Tampere/kainuu

                    Aerosus merkkisiä kasseja näihin laitettu ihan menestyksellä.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17508
                      • Turku

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Aerosus merkkisiä kasseja näihin laitettu ihan menestyksellä.
                      Hyvä tietää, katselin niitäkin. Aika samoissa hinnoissa kuin Arnottit.
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Spere
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2018
                        • 78
                        • Finland

                        Uudet säkit odottaa peräkontissa allelaittoa. Juurikin Arnott A-2780, toivottavasti ovat edes oikeat autooni.

                        Ilmeisesti istalla pystyy ajamaan pussit tyhjiksi vaihtoa varten, onko kukaan toteuttanut asiaa tällä tavalla?
                        Vai kannattaako vain irroittaa kompurasta letkut tai puukottaa pussit puhki?

                        Saakos tuon F11 perää tunkattua mistään kohtaa järkevästi ylös niin, että nousee koko perä keralla? Ei tarvitsisi vaihtaa puoli kerrallaan. Jos saa, mistä kohtaa nelivetoa uskaltaa nostaa ja mihin laittaa pukit alle?
                        Last edited by Spere; 17-03-2020, 16:26. Reason: Typoja pois

                        Comment

                        • PNM2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2015
                          • 1069
                          • Espoo

                          Originally posted by Spere View Post
                          Vai kannattaako vain irroittaa kompurasta letkut tai puukottaa pussit puhki?
                          Muutamia olen vaihdattanut ja kaikki on vedetty puukolla puhki.
                          i4 M50
                          ex: G30 530e xDrive M-Sport
                          ex: F11 525d xDrive
                          ex: F11 520d
                          ex: E91 318i

                          Comment

                          • Spere
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2018
                            • 78
                            • Finland

                            Tulipas pussit vaihdettua. Nyt kosla seisoo pukeilla, koska vastoin oletusta auton käynnistäessä kompra ei pumpannutkaan pusseihin ilmaa ja perää en uskalla laskea alas. Pitäisikö kopuran täyttää pussit automaattisesti vai mitähän tekisin seuraavaksi? Nopeisiin vatausksiin olisin todella kiitollinen.

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2003
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by Spere View Post
                              Tulipas pussit vaihdettua. Nyt kosla seisoo pukeilla, koska vastoin oletusta auton käynnistäessä kompra ei pumpannutkaan pusseihin ilmaa ja perää en uskalla laskea alas. Pitäisikö kopuran täyttää pussit automaattisesti vai mitähän tekisin seuraavaksi? Nopeisiin vatausksiin olisin todella kiitollinen.
                              Renkaat riipuksissa kompura ei sinne pumppaa ilmaa, koska ajokorkeus on liian suuri.

                              Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Esitäytät ohjeen mukaisesti testerillä tai lasket varovasti autoa normaalikorkeudesta pari senttiä alle jolloin auto hoitaa täytön.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7518
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Spere View Post
                                Tulipas pussit vaihdettua. Nyt kosla seisoo pukeilla, koska vastoin oletusta auton käynnistäessä kompra ei pumpannutkaan pusseihin ilmaa ja perää en uskalla laskea alas. Pitäisikö kopuran täyttää pussit automaattisesti vai mitähän tekisin seuraavaksi? Nopeisiin vatausksiin olisin todella kiitollinen.
                                Jos pussit on paikallaan sekä ala- että yläpäästä, lasket auton alas jolloin se nostaa itsensä kohdalleen. Ellei ole mennyt vikatilaan jolloin siihen tarvitaan testeriä...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎