Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 - Comfort Access - ovenkahva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2287
    • Uusimaa

    F11 - Comfort Access - ovenkahva

    Pystyykö noita kahvoja (comfort lukitus/avaus) mitenkään elvyttämään kuntoon? Kuskin puoleinen ovankahva sanoutui nimittäin työsopimuksestaan irti. Ei toimi lukituksen avaus eikä sulkeminen.

    Muut kolme kahvaa toimii normaalisti....
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1771
    • Ylöjärvi

    #2
    Ei tietääkseni, pöydällä on purettuna yksi ca kahva ja aika valettu laitos on. Ulkokuoren ja valon saa irti rungosta ja loppu on yhtä puuta. Uutta tilaukseen, muutaman satasen taitaa uusi olla ja vähän käytetty toimiva alle satasen kun sopivasti löytää.
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2287
      • Uusimaa

      #3
      No perhana...Nyt se taas lähti toimimaan kun laitoin toisen avaimen taskuun Sillä kun avasi ja lukitsi niin alkoi toimimaan taas molemmilla avaimilla??? Tai sitten se muuten vaan elpyi taas toimimaan hetkeksi.

      Eli se pitää tilata ilmeisesti juuri oikealla värikoodilla? Entä jos jostain löytää toimivan kahvan, voiko kahvan kuorta siirtää alkuperäisestä kahvasta uuteen toimivaan? Tuskin kuitenkaan löytää samanväristä toimivaa käytettyä mistään...
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2557
        • Tampere

        #4
        Kahva alkaa tavallisesti osoittaa lopun alkua temppuilemalla ajoittain, ja sääolosuhteetkin voivat vaikuttaa tähän.

        Mikäli vaihto on ajankohtainen, niin noita saattaa noita löytyä käytetynä jopa sopivan värisenäkin.
        N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Vmatti
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 329
          • Espoo

          #5
          Itsellänikin on nyt viikon pari toi CA toiminut oudosti kuskin puolelta.
          Kaukosäätimellä ovet aukeaa ok, mutta kahvasta epämääräisesti.

          Ja välillä satunnaisesti (vaikka aukaisen ovet kakella) niin herjaa sisään mennessä ettei löydä avainta (ei vapauta käynnistyksen estoa). Löytää kuitenkin sitten hetken kuluttua.

          Yrittänyt testailla ja löytää logiikan mutta ei vielä ihan tiedossa.

          Mitäköhän tämä oireilu tarkoittaa?

          Carly antaa seuraavan:

          Immobilizer System:
          CAS
          sorry, unknown fault Code: 9307AF

          PS.toimii samoin molemmilla avaimilla ja uudet patterit vaihdettu molempiin.
          Last edited by Vmatti; 30-12-2016, 09:13.
          F01 740D xDrive Individual LCI
          Kawasaki H2SX SE

          Exät:
          F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
          Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

          "Trust your instincts, be yourself"

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2287
            • Uusimaa

            #6
            Pitääkös näihin F11 CA-avaimiin vaihdella kuinka usein paristoja? Nämähän ei lataannu omatoimisesti missään tilanteessa kuten E60:n avaimet teki kun olivat paikallaan?
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • HV530XD
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 399
              • Lappeenranta

              #7
              Infotauluun tulee ilmoitus kun pariston virta alkaa olla vähissä. Omaan avoimeen vaihdoin patterin heti kun kulkupelin tuli vaihdettua ja nyt siitä on mennyt 1,5 vuotta eikä uutta vaihtoilmotusta ole vielä tullut.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17419
                • Turku

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Pitääkös näihin F11 CA-avaimiin vaihdella kuinka usein paristoja? Nämähän ei lataannu omatoimisesti missään tilanteessa kuten E60:n avaimet teki kun olivat paikallaan?
                Mielestäni omassa E61 LCI:ssä, jossa oli CA, oli kyllä paristo, jonka jouduin uusimaan.
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • hj325hml
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 729
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Boiga View Post
                  Ei tietääkseni, pöydällä on purettuna yksi ca kahva ja aika valettu laitos on. Ulkokuoren ja valon saa irti rungosta ja loppu on yhtä puuta. Uutta tilaukseen, muutaman satasen taitaa uusi olla ja vähän käytetty toimiva alle satasen kun sopivasti löytää.
                  Onkos se kahvan ledi vaihdettavissa?
                  F16 M-Sport

                  Comment

                  • bittivirhe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 417
                    • Pohjois-Savo

                    #10
                    Originally posted by Laku View Post
                    Mielestäni omassa E61 LCI:ssä, jossa oli CA, oli kyllä paristo, jonka jouduin uusimaan.
                    Kyllä F11:ssä on paristo. Jouduin uusimaan sen sen jälkeen kun pesin ohjaimen pesukoneessa. (Täytyy seuraavan kerran kokeilla hienopesua... )
                    G05 45e
                    ex: F11 530d xDrive
                    ex: E84 X1 xDrive 25d

                    Comment

                    • Boiga
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 1771
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by hj325hml View Post
                      Onkos se kahvan ledi vaihdettavissa?
                      Sen saa irti joo, jos kiinnostaa niin voin laittaa muutaman kuvan kuinka paljon tuota voi purkaa ja mitä hajoaa jos purkaa varomattomasti.
                      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 729
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Boiga View Post
                        Sen saa irti joo, jos kiinnostaa niin voin laittaa muutaman kuvan kuinka paljon tuota voi purkaa ja mitä hajoaa jos purkaa varomattomasti.

                        Mielellään kiitos. Mikäs ledi siellä on?
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • Siankarlo
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 133
                          • Helsinki

                          #13
                          Jaa-a, itselläni nyt toinen kahva menossa. Viimeksi kuskin ovi 100000 paikkeilla ja nyt saman puolen takaovi 170000 kohdalla, samoilla oireilla kuin edellinen: kostealla kelillä kahvan kosketustunnistin kuvittelee jatkuvasti että joku on avaamassa ovea. Kuivana päivänä toimii vielä.

                          Vika ilmenee seuraavasti: Kun autoa lähestyy avain taskussa ko. oven puolelta, ovet aukeavat itsestään. Auton saa lukkoon joko toiselta puolelta kahvasta koskettamalla tai kun kävelee vähän kauemmas ja lukitsee avaimesta.

                          Kahvan vika aiheuttaa omien kokemusten perusteella myös sekoilua auton käynnistysvaiheessa, avain ei meinaa löytyä jne.

                          Marmorilla hintaa kahvan vaihdolle tulee "sopivasti", ja vian aiheuttaja on ilmeisesti joku kolmen pennin sähköosan hapettuminen kahvassa. Eikö kukaan tosiaan ole vielä onnistunut korjaamaan näitä?
                          2012 F11 530DAt Xdrive
                          Ex 2002 E39 530DAt

                          Comment

                          • Vmatti
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 329
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Siankarlo View Post
                            Jaa-a, itselläni nyt toinen kahva menossa. Viimeksi kuskin ovi 100000 paikkeilla ja nyt saman puolen takaovi 170000 kohdalla, samoilla oireilla kuin edellinen: kostealla kelillä kahvan kosketustunnistin kuvittelee jatkuvasti että joku on avaamassa ovea. Kuivana päivänä toimii vielä.

                            Vika ilmenee seuraavasti: Kun autoa lähestyy avain taskussa ko. oven puolelta, ovet aukeavat itsestään. Auton saa lukkoon joko toiselta puolelta kahvasta koskettamalla tai kun kävelee vähän kauemmas ja lukitsee avaimesta.

                            Kahvan vika aiheuttaa omien kokemusten perusteella myös sekoilua auton käynnistysvaiheessa, avain ei meinaa löytyä jne.

                            Marmorilla hintaa kahvan vaihdolle tulee "sopivasti", ja vian aiheuttaja on ilmeisesti joku kolmen pennin sähköosan hapettuminen kahvassa. Eikö kukaan tosiaan ole vielä onnistunut korjaamaan näitä?
                            Eli vaikuttaa täysin 1:1 vialta oman kanssa.
                            F01 740D xDrive Individual LCI
                            Kawasaki H2SX SE

                            Exät:
                            F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                            Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                            "Trust your instincts, be yourself"

                            Comment

                            • akzuh
                              BTCF Member
                              • Jan 2009
                              • 173
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Uus kahva maksaa marmorilla reippaan 300e. Esim Ebaysta käytettyjä toimivia saa 70-130e hintaan kpl, toki mahdollinen maalaus päälle.
                              F01 418/830 "Alpina D7"
                              E70 X5 30D
                              Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎