Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 - Comfort Access - ovenkahva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #61
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Et taida ihan elektroniikka miehiä olla. Kyllä siitä vaan uutta vastaava tulee kun se kuntoon laitetaan. Jos sähköisiä lentokonelaitteita kunnostetaan samoilla metodeilla niin äkkiä luulisi myös autossa tämä kestävän ��

    Noi hommat vaativat vaan ammattitaitoa ja sellaset työkalut että homma onnistuu (skooppi, juottimet...ynm)
    Mihin tuossa skooppia tarvitaan
    No, jos olet toimimaan saanut suolavetta saaneen piirilevyn, niin että vielä kestää ajan kanssa, hyvä niin.
    Onhan uusi kahva aivan älyttömän kallis ja käytetyn tilalle laittaminen (siis jostakin nettikaupasta) on vähän niin ja näin.
    Elektroniikkamiehiä Ehkä olisi kannattanut tarkistaa taustani ennen kuin kirjoitit tuon
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1791
      • N/A

      #62
      Ihmeellistä dissaamista, en ymmärrä. Eihän se ole keneltäkään pois jos joku haluaa harrastustoiminnan puitteissa tarjota apuaan :think
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3746
        • Kajaani

        #63
        Heitän sen verran tähän väliin että tuo minun fiksattu kahva siis toimii täysin ja jos lakkaisikin toimimasta niin hankintakustannukset oli sen verran edulliset ettei hirveesti harmita .

        - Antti -

        Comment

        • Kosta87
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 178
          • Finland

          #64
          Originally posted by jaki View Post
          Mihin tuossa skooppia tarvitaan
          No, jos olet toimimaan saanut suolavetta saaneen piirilevyn, niin että vielä kestää ajan kanssa, hyvä niin.
          Onhan uusi kahva aivan älyttömän kallis ja käytetyn tilalle laittaminen (siis jostakin nettikaupasta) on vähän niin ja näin.
          Elektroniikkamiehiä Ehkä olisi kannattanut tarkistaa taustani ennen kuin kirjoitit tuon
          Ei tullut taustoja katseltua 😀

          Aika iso apu tuo skooppi on näissä hommissa. Vesi menee tietylle alueelle levyllä. Ei se koko levy hapettunut siellä ole. Eihän siitä uusi tule, mutta toimiva ja tiiviimpi kuin uusi, joka alkaa taas jossain kohtaa vuotamaan yhdestä paikkaa.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #65
            Originally posted by Kosta87 View Post
            Eihän siitä uusi tule, mutta toimiva ja tiiviimpi kuin uusi, joka alkaa taas jossain kohtaa vuotamaan yhdestä paikkaa.
            Niinpä. Eikös ne uudetkin ole yhtä "hyviä" kuin hajonneet. Siksi korjaus ei mkään pöhlö homma ole, ainakin harrastusmielessä.
            Pitänee itsekin yrittää elvyttää yhtä takaoven kahvaa.
            Kuskin kahvan purin osittain ja se on kyllä todella tiukkaan pakattu.

            EDIT: ei täällä mitään dissata, ainoastaan arvuutellaan korjauksen kestävyyttä
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Simo77
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 100
              • Askola

              #66
              Minulla aiheutti nämä sekoilua niin kytkettiin Laakkosella kummatkin etukahvat pois käytöstä, samalla hävisi valotkin niistä, olisi siis mahdollista että valot toimii vaikka CA ei? Mikäli näin niin saavat ens kerralla kytkeä valot takaisin tästä liki vuosi jo aikaa.. Hyvin pärjään kuskin puolen takakahvalla ylettää hyvin avaamaan ja sulkemaan. Apparin taka ei toimi lukitseminen ja avaaminen niin että pitää kahvasta vetää ennenkuin aukeaa.. Mielellään nämä kaikki olisi toiminnassa mutta pärjää näinkin, koska reilu 300 kahvasta plus työt on liikaa..

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ja sen Ca-toiminnon saa pois käytöstä kun käyttää ovipahvia auki ja nyppää kahvalle menevän piuhan irti (ja taippaa sen kiinni johonkin ettei mene väärään väliin). Jos on ulkovalopaketti niin kahvalle menee 2 piuhaa joten kannatta katsoa kumman nyppäisee...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7494
                • Jyväshyvä

                #67
                Kuten jo aiemmin kirjoitin ca-kahvalle menee 2 piuhaa jos auto on valopaketilla. Kahvan irroitus ja asennus on parin minuutin homma/kahva...

                Eli ovi auki, oven päädystä muovitulppa irti, sieltä alta torx meisselillä ruuvia löysälle ja "lukkopesä" eli kahvan pääty lähtee irti,
                sen jälkeen kahva lähtee irti kun vetää sitä auton perää kohti,
                liittimet on kahvan etupäässä. Tietysti jos se piuha on jätetty oven sisään roikkumaan niin sen kalastaminen sieltä on oma hommansa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • ooke
                  Newbiemmer
                  • Jun 2016
                  • 8
                  • Helsinki

                  #68
                  Terve,

                  F11 2010 takajalkatilat ovat märkiä niin mistä voisin selvittää onko ovenkahva ongelman syy??

                  t. Olli

                  Comment

                  • Kosta87
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 178
                    • Finland

                    #69
                    Eikös näissä ollut ongelmana joku oven sisältä irtoava pahvi massauksestaan tms jolloin lattiat kastuvat..

                    Comment

                    • Kimmo-R
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 400
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by Kosta87 View Post
                      Eikös näissä ollut ongelmana joku oven sisältä irtoava pahvi massauksestaan tms jolloin lattiat kastuvat..
                      Joo solumuovi irtoo liimauksistaan ja vesi pääsee oven sisästä sisätiloihin. Ovilistan alla tais olla pari ruuvia sit kiskoo pahvin irti. Kuivatus ja butyylinauhalla tai mustalla possulla liimaa takas. Alta puolen tunnin homma kun huolellisesti tekee ja toinen puoli kandee samalla.
                      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                      --Audiokit.fi--
                      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                      BMW i4 M50 Supercharged -23
                      BMW i3 60Ah -14

                      Comment

                      • Von Anssi
                        Newbiemmer
                        • Jul 2015
                        • 15
                        • Salo

                        #71
                        Kahvan purkaminen oli helppoa. Mutta miten olette tehneet kahvan irtikytkennän? Jos liittimet jättää irralleen, niin johto imaisee oven puoleiset liittimet sisään. Niiden myöhemmin esille kaivaminen ei juuri innosta. Oletteko vetäneet kylmästi sivareilla piuhat poikki kahvan puolelta, ja kytkeneet liittimet takaisin? Parempia ideoita?

                        Comment

                        • pete95zhn
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 207
                          • Boostby

                          #72
                          Originally posted by Von Anssi View Post
                          Kahvan purkaminen oli helppoa. Mutta miten olette tehneet kahvan irtikytkennän? Jos liittimet jättää irralleen, niin johto imaisee oven puoleiset liittimet sisään. Niiden myöhemmin esille kaivaminen ei juuri innosta. Oletteko vetäneet kylmästi sivareilla piuhat poikki kahvan puolelta, ja kytkeneet liittimet takaisin? Parempia ideoita?
                          Erkkaa johtojen ympärille ja sitten takasin kiinni kahvaan "erkkanarulla".
                          Pete

                          Menneet:
                          E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                          Nyt:
                          F11 530 dTA '11 M-Sport
                          0,33x E46 M3 '01
                          G31 530eX TA '21 M-sport
                          996 turbo

                          fortistuning.fi

                          ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                          Comment

                          • F01
                            Newbiemmer
                            • Oct 2017
                            • 1
                            • pusula

                            #73
                            Omassa f01 bemussa syttyi kaikki mahdolliset vikavalot .
                            Viallinen ovenkahva poltti sulakkeen. Kahva irti ja 4 napainen liitin irti. 2 napaisen voi jättää kiinni on ledin johto. Uusi sulake ja ei mitään vikoja. Comfort access toimii muissa paitsi kuskin ovessa jossa johto irti.
                            F01 730d. Ex... e60 530d.E46 320d M sport.

                            Comment

                            • P3zku
                              Newbiemmer
                              • Nov 2014
                              • 1
                              • Hämeenlinna

                              #74
                              Moro!

                              Kuinkas tuon takaoven saisi auki kun jäi kokonaan lukkoon.
                              Eli aluksi toimi niin että ovet aukeili kun käveli ohi. ja sitten alko naputtaan sitä lukkonappia ylösalas kun avasi oven.
                              Loppujenlopuksi tuo oikea takaovi jäi sitten kokonaan lukkoon.
                              Meneekö sulakkeen vaihdolla, ja jos menee niin mikä sulake ?
                              Muut ovet toimii normaalisti ca kahvasta.

                              Comment

                              • Istandam
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 69
                                • Suomi

                                #75
                                Originally posted by P3zku View Post
                                Moro!

                                Kuinkas tuon takaoven saisi auki kun jäi kokonaan lukkoon.
                                Eli aluksi toimi niin että ovet aukeili kun käveli ohi. ja sitten alko naputtaan sitä lukkonappia ylösalas kun avasi oven.
                                Loppujenlopuksi tuo oikea takaovi jäi sitten kokonaan lukkoon.
                                Meneekö sulakkeen vaihdolla, ja jos menee niin mikä sulake ?
                                Muut ovet toimii normaalisti ca kahvasta.

                                Olikos kellään tähän mitään arvausta? On meinaan identtinen ongelma täällä, syntykin sama.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎