Vika paikallistettu kuljettajan kahvaan. CA:n piuha irti niin kaikki toimii normaalisti muiden ovien osalta.
Tuolla aiemminkin joku kyseli kahvan kuorien vaihtoa. Aika valetun näköinen on mutta onko joku onnistunut niitä vaihtamaan? Tällä hetkellä ainakaan ei tuntunut olevan käytettynä 416 värikoodilla olevia..
Maalaus maksaa muuraman kympin ammattilaisella.
Jarppa
BMW i4M50 individual -23 exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12 e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Täsmälleen samat oireet. Piuhan päähän ja se kertoi että yksi ovenkahva rikki. Se vaihtoon ja nyt toimii.
Ja mulla olis muuten yks ylimääräinen CA- kahva; apukuskin puoleinen.
Jarppa
Mulla pelkääjän puoleinen takaoven CA kahva ei toimi, mihin hintaan luopuisit ylimääräisestäsi? Minkä värinen kahva muuten on?
Tänään huomasin että kuskin ovenkahva ei toimi kuten sen olettaisi toimivan.
Kahvasta otteen otettaessa ei lukitus avaudu ja lukitus ei toimi. Muut ovien kahvat pelittää.
Mistä lähtee ongelmaa selvittämään tai ratkaisemaan?
Vaihtamalla kahvan. Uusi tulee maaalattuna marmorilta ja kysyvät auton rekisterinumeron (tai valmistenumeron). Maksaa n. 300€.
Vaihto on helppo homma, 10 minsaa menee.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Nyt sitten täälläkin tuli eteen CA ongelmat. Oireet alkoi noin 3-4 kk sitten ja vähitellen lisääntynyt seuraavassa järjestyksessä.
1. Kuskin oven kahvan kosketusuavaus ei toiminut kuin ajoittain mutta kahvaa nykäisemällä ovet aukesi
2. Kosketusavaus lakkasi kokonaan ja satunnaisesti auto ei tunnista avainta. Lisäksi yön jälkeen oli varoitus akun alhaisesti jännitteestä.
3. Ovia ei enää tahdo saada lukkoon/auki avaimella tai CA toiminnolla mistään kahvasta. Toisinaan autoa lähestyttäessä ovet avautuu jo noin metrin etäisyydeltä itsestään tai jos avain taskussa kävelee auton ympärillä niin kuskin puolella ollessa auto yrittää avata ovia lukosta toistuvasti vaikka ovet olisi auki, ääntä voisi luonnehtia KLÄK KLÄK KLÄK ja ovien sisäpuolella olevat lukkojen tapit tärähtelee. Eli jostain saa käskyn että ovet auki!
Omassa F11 535dA xDrivessa (vm. 2013, ajettu 84 tkm) täsmälleen samat oireet ja vika paikallistettu Laakkosella vikakoodien perusteella yhteen ovenkahvaan. Muutaman päivän ajan oireet ovat olleet mystisesti kadoksissa, mutta uusi kahva kuitenkin tilattu ja asennetaan maalauksen jälkeen viikon päästä.
Lisäksi samassa yhteydessä huollossa havaittiin, että toisen takaoven kosteussulku on pettänyt, minkä seurauksena vänkärin puoleinen takajalkatila on litimärkä sateiden ja autopesun jälkeen.
Onko BMW:ltä löytynyt goodwilliä tulla kustannuksissa vastaan näissä tapauksissa? Vaikkei taloutta kaatavista summista puhutakaan, ei tämän ikäisessä ’premium’-merkissä pitäisi kait olla tällaisia vikoja... Auto on siis vasta reilut 4 vuotias ja vähän ajettu, huollot tehty aina ajallaan merkkihuollossa.
Varmistaa, että tulee oikeanlainen. Esim. valopaketin kanssa erilainen kahva
Jarppa
Jaa-a, minä tilasin oikealla numerolla niin piti silti laittaa valmistenumero perään kun kuulemma oli selalinen osa joka liittyy auton ajonestoon/lukkoihin.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Autatteko tyhämää, eli miten tuolta linkistä tilaan oikean kahvan..?
Saksa kun ei oikein taivu, muultaosin kuin korkeajännityksen komentokielen osalta..
Marmorilta tarjous kahva ja asennus yli 400€..
Vaatiiko kahvan asennus jotain koodaamista tms, eli onko asennus plug and play tyyppinen toiminto?
Kiitos avusta.
Moro!
Ihan toisella kotimaisella, eli englanniksi hoidin tilauksen. Laita postia vaikka suoraan rva/nti Julia Appelille ([email protected]) ja liitä runkonumero viestiin. Vastauksena tulee tarjous (joka minulla meni aluksi spammiin...). Maksu tilisiirtona ja kohta kahva on kotona. Vaihtamiseen tarvitsee pitkän kuusiokolon kokoa x kahvan irroitukseen ja ihan pienen lattapäisen ruuvimeisselin sähköliittimen klipseihin. Helppoa kuin heinän teko, valmista vartissa. Ei tarvetta koodaukseen.
Moro,
uudeksi perheenjäseneksi tuli F07, jossa ei toimi ovien cas lukitus kuin hyvin satunnaisesti. Myyjäliike vaihtoi kuskin puolen takaoven kahvan, kun antoi vikakoodia, mutta ei toimi vieläkään.
Avaus siis toimii kosketuksella, mutta mikään ovi ei yleensä mene lukkoon, kuin avaimesta. Napsunta vaan kuuluu.
Muutenhan antaisin myyjäliikkeen korjata tämän, mutta hieman hankalaa, kun asun Lappeenrannassa ja liike Lahdessa, eli koko päivä menee, jos vie liikkeeseen.
Comment