Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 - Comfort Access - ovenkahva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7494
    • Jyväshyvä

    #16
    Kahvan voi disabloida helposti,
    käyttää ovipahvin irti ja vetää kahvalle menevän piuhan irti,
    kannattaa katsoa että lähteekö kahvojen valon piuha vaiko ca irti

    Itse en ainakaan takaovien kahvoja vaihtais, voi sen etuovestakin avata...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Siankarlo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 133
      • Helsinki

      #17
      Pienellä googlailulla vaikuttaisi että ongelma on ainakin muissa malleissa yksinkertaisesti hapettuvat/irtoavat johtoliitokset kahvassa. Taas on saatu rahalla premiumlaatua .



      Onko siis kukaan avannut vitossarjan kahvaa, jos on noin helppoa niin näitähän kannattaisi korjata ihan ite? Tuossa pääsee jo ihan kunnon tuntipalkoille.
      2012 F11 530DAt Xdrive
      Ex 2002 E39 530DAt

      Comment

      • Siankarlo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 133
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Siankarlo View Post
        Jaa-a, itselläni nyt toinen kahva menossa. Viimeksi kuskin ovi 100000 paikkeilla ja nyt saman puolen takaovi 170000 kohdalla, samoilla oireilla kuin edellinen: kostealla kelillä kahvan kosketustunnistin kuvittelee jatkuvasti että joku on avaamassa ovea. Kuivana päivänä toimii vielä.

        Vika ilmenee seuraavasti: Kun autoa lähestyy avain taskussa ko. oven puolelta, ovet aukeavat itsestään. Auton saa lukkoon joko toiselta puolelta kahvasta koskettamalla tai kun kävelee vähän kauemmas ja lukitsee avaimesta.

        Kahvan vika aiheuttaa omien kokemusten perusteella myös sekoilua auton käynnistysvaiheessa, avain ei meinaa löytyä jne.

        Marmorilla hintaa kahvan vaihdolle tulee "sopivasti", ja vian aiheuttaja on ilmeisesti joku kolmen pennin sähköosan hapettuminen kahvassa. Eikö kukaan tosiaan ole vielä onnistunut korjaamaan näitä?
        Ja homma jatkuu... vika tosiaan oli kahvassa, joka vaihdettiin merkkihuollossa alkuperäiseen uuteen osaan. Ja taas toimii kuskin puolen takaovi. Kaikki hyvin... kunnes tänä viikonloppuna kokeilin ensi kertaa korjauksen jälkeen lukita auton MATKUSTAJAN puolen kahvoista (jotka on tähän asti toimineet aina moitteetta).

        Tulos: kumpikaan matkustajan puolen kahva ei toimi (siis comfort access-hipaisukytkimet). Ei lukitus, ei myöskään avaus pelkällä kosketuksella (vaan pitää vetää kahvasta, jotta lukitus aukeaa).

        Mikä siellä ny on pielessä? Onko huolto unohtanut jonkun piuhan irti tai koodauksen, kun koko toinen puoli autosta on pudonnut pois systeemistä? Kahvojen samanaikaiseen totaaliseen pimenemiseen en jaksa uskoa, olisi liian huikea sattuma, ja kokemuksesta tiedän että viat näissä tuppaa alkamaan hiljalleen, ei yhtäkkiä, ja oireet on erilaisia. Nyt kumpikin kahva on aivan pimeänä.

        Ja tietysti vien auton takaisin samaan paikkaan huoltoon, mutta pystyykö näistä oireista jo sanomaan, mistä kiikastaa? Ettei vaan tule turhaan maksettua kahta uutta kahvaa autoon.
        2012 F11 530DAt Xdrive
        Ex 2002 E39 530DAt

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2290
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by Siankarlo View Post
          Kahvojen samanaikaiseen totaaliseen pimenemiseen en jaksa uskoa, olisi liian huikea sattuma, ja kokemuksesta tiedän että viat näissä tuppaa alkamaan hiljalleen, ei yhtäkkiä, ja oireet on erilaisia. Nyt kumpikin kahva on aivan pimeänä.
          Kyllä ne vissiin voi mennä yhtä-aikaakin. Musta tuntuu että mun auton CA-kahvojen toimivuutta ohjaa ehkä jupiterin kuiden asennot? Yhtenä päivänä toimii jotkut kahvat ja toisena taas toiset. Ja kolmantena ehkä vain yksi kahva ja neljäntenä taas kaikki. Eli kaikki nuo tuntuu temppuilevan kelien mukaan. Taidan ottaa kaikista kahvoista pistokkeen irti ja muuttua tyytyväiseksi kauko-ohjaimella availijaksi.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • akzuh
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 173
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by Siankarlo View Post
            Pienellä googlailulla vaikuttaisi että ongelma on ainakin muissa malleissa yksinkertaisesti hapettuvat/irtoavat johtoliitokset kahvassa. Taas on saatu rahalla premiumlaatua .



            Onko siis kukaan avannut vitossarjan kahvaa, jos on noin helppoa niin näitähän kannattaisi korjata ihan ite? Tuossa pääsee jo ihan kunnon tuntipalkoille.
            Ei noita oikeen auki saa rikkomatta :think Tuossa olis ylimääräisenä 3 kahvaa josta lukitus ninnukka pimeänä, jos haluaa kokeilla.
            Last edited by akzuh; 14-02-2017, 08:42.
            F01 418/830 "Alpina D7"
            E70 X5 30D
            Instagram

            Comment

            • pete95zhn
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 207
              • Boostby

              #21
              Entäs tällainen vika:

              -alkuun ei enää avannut lukitusta hipaisemalla kuljettajan kahvasta, vain vetämällä. Lukitus OK.
              -seuraavaksi ei enää lukinnutkaan autoa kuljettajan kahvasta
              -sitten kuljettajan kahvaa hipaisemalla, auton ollessa lukitsematta, alkoi jostain kuulumaan vienoa surinaa ja raksutusta
              -lopputulemana tietysti on se, että ovet eivät tällä hetkellä avaudu kaukosäätimelläkään. Kaukosäätimellä vain kuljettajan ovi menee lukkoon, muut pysyvät auki. Jos ovet (oikea etuovi ja takaovet) erehtyy lukitsemaan sisäpuolelta manuaalisesti, eli painamalla perinteisesti napit alas, niin niitä ei enää saa auki. Ei millään. Kaukosäätimen sisällä oleva vara-avain onneksi avaa kuljettajan oven, joten sitä kautta pääsee sisään. Tosin takapenkkien käyttäminen on näin hivenen hankalaa...
              Tilapäisesti kaikki ovet saa toimimaan vaihtamalla 15A sulakkeen #14 hanskalokeron takaa, mutta riemu siitä on häilyvää, se kun kärähtelee ilman näkyvää syytä, tai ehkä ilmakosteuden vaihteluiden seurauksena. Lisäksi sen vaihtaminen on mielipuuhaani -not, jos ja kun vain kuski oven saa auki...

              Kahva vaihtoon vai auto paaliin?

              Liittyykö asiaan se, että n. puoleen vuoteen kuljettajan oven soft closing ei ole toiminut, se vetää kyllä oven kiinni, mutta sekunnin päästä surauttaa sen taas raolleen?
              Pete

              Menneet:
              E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
              Nyt:
              F11 530 dTA '11 M-Sport
              0,33x E46 M3 '01
              G31 530eX TA '21 M-sport
              996 turbo

              fortistuning.fi

              ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #22
                Joku kahva/liitin oikosulussa ja polttaa siks sulaketta ja lamauttaa lukot. Kannattaa aloittaa siitä kuskin kahvasta tutkiminen..
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • JPS200
                  Newbiemmer
                  • Jun 2012
                  • 12
                  • Kauhava

                  #23
                  Vikaa CA lukituksessa

                  Itselläni on ollut tänä talvena vikaa ovien lukituksen kanssa. Ensin apukuskin puolen takaoven kahva lopetti reagoinnin. Nyt viimeiset viikot on myös kuskinpuolen takaovi oireillut. Avaus toimii hienosti, mutta oven sulkemisen jälkeen kuuluu aaltoileva pieni moottorin ääni (solenoidi?). Vaikka oven sulkee etuovesta, kaikki lukot pomppaavat hetken kuluttua auki. Yleensä auttaa, jos odottaa hetken (solenoidin ääni lakkaa) ja ovet lukittuu. Lisäksi olen huomannut, että lukot pomppaavat satunnaisest auki, jos kuljen auton auton läheltä avain mukanani. Tätä on hankala viedä huoltoon, koska vika ilmenee satunnaisesti.

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2856
                    • Tampere

                    #24
                    Ei ole hankala viedä huoltoon, viallisesta kahvasta jää vikakoodi. Livedatasta näkee myös noin viidessä minuutissa että mitkä kahvat jumii ja millä tavalla. Joku kahva siellä koko ajan ainakin kanittaa auki koska ovet avautuvat lukitsemisen jälkeen.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Vmatti
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 329
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by JPS200 View Post
                      Itselläni on ollut tänä talvena vikaa ovien lukituksen kanssa. Ensin apukuskin puolen takaoven kahva lopetti reagoinnin. Nyt viimeiset viikot on myös kuskinpuolen takaovi oireillut. Avaus toimii hienosti, mutta oven sulkemisen jälkeen kuuluu aaltoileva pieni moottorin ääni (solenoidi?). Vaikka oven sulkee etuovesta, kaikki lukot pomppaavat hetken kuluttua auki. Yleensä auttaa, jos odottaa hetken (solenoidin ääni lakkaa) ja ovet lukittuu. Lisäksi olen huomannut, että lukot pomppaavat satunnaisest auki, jos kuljen auton auton läheltä avain mukanani. Tätä on hankala viedä huoltoon, koska vika ilmenee satunnaisesti.
                      Itselläni oli sama vika - syylliseksi paljastui kuskin puoleisen takaoven kahva.
                      En ole vielä vaihtanut koska lakkasi häiritsemästä toimintoja. Nyt kaikki ok muuten paitsi tuosta kahvasta Comfort Access ei toimi.
                      F01 740D xDrive Individual LCI
                      Kawasaki H2SX SE

                      Exät:
                      F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                      Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                      "Trust your instincts, be yourself"

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7494
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Ja sen Ca-toiminnon saa pois käytöstä kun käyttää ovipahvia auki ja nyppää kahvalle menevän piuhan irti (ja taippaa sen kiinni johonkin ettei mene väärään väliin). Jos on ulkovalopaketti niin kahvalle menee 2 piuhaa joten kannatta katsoa kumman nyppäisee...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • alttu
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 519
                          • Nummela

                          #27
                          Nyt sitten täälläkin tuli eteen CA ongelmat. Oireet alkoi noin 3-4 kk sitten ja vähitellen lisääntynyt seuraavassa järjestyksessä.

                          1. Kuskin oven kahvan kosketusuavaus ei toiminut kuin ajoittain mutta kahvaa nykäisemällä ovet aukesi
                          2. Kosketusavaus lakkasi kokonaan ja satunnaisesti auto ei tunnista avainta. Lisäksi yön jälkeen oli varoitus akun alhaisesti jännitteestä.
                          3. Ovia ei enää tahdo saada lukkoon/auki avaimella tai CA toiminnolla mistään kahvasta. Toisinaan autoa lähestyttäessä ovet avautuu jo noin metrin etäisyydeltä itsestään tai jos avain taskussa kävelee auton ympärillä niin kuskin puolella ollessa auto yrittää avata ovia lukosta toistuvasti vaikka ovet olisi auki, ääntä voisi luonnehtia KLÄK KLÄK KLÄK ja ovien sisäpuolella olevat lukkojen tapit tärähtelee. Eli jostain saa käskyn että ovet auki!

                          Voiko yksi hajonnut kahva saada systeemin näin sekaisin vai voisiko vika olla jossain muussa CA:han liittyvässä komponentissa? Mm. katselin realoemin kautta tätä osaa outside antenna, comfort access 6520914426. Eli oletteko kaikki muut ongelman kanssa painineet, ratkaissut sen vaihtamalla kahva/kahvat?
                          F15 30d ///M-SPORT
                          Ex.
                          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10923
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by alttu View Post
                            Nyt sitten täälläkin tuli eteen CA ongelmat. Oireet alkoi noin 3-4 kk sitten ja vähitellen lisääntynyt seuraavassa järjestyksessä.

                            1. Kuskin oven kahvan kosketusuavaus ei toiminut kuin ajoittain mutta kahvaa nykäisemällä ovet aukesi
                            2. Kosketusavaus lakkasi kokonaan ja satunnaisesti auto ei tunnista avainta. Lisäksi yön jälkeen oli varoitus akun alhaisesti jännitteestä.
                            3. Ovia ei enää tahdo saada lukkoon/auki avaimella tai CA toiminnolla mistään kahvasta. Toisinaan autoa lähestyttäessä ovet avautuu jo noin metrin etäisyydeltä itsestään tai jos avain taskussa kävelee auton ympärillä niin kuskin puolella ollessa auto yrittää avata ovia lukosta toistuvasti vaikka ovet olisi auki, ääntä voisi luonnehtia KLÄK KLÄK KLÄK ja ovien sisäpuolella olevat lukkojen tapit tärähtelee. Eli jostain saa käskyn että ovet auki!

                            Voiko yksi hajonnut kahva saada systeemin näin sekaisin vai voisiko vika olla jossain muussa CA:han liittyvässä komponentissa? Mm. katselin realoemin kautta tätä osaa outside antenna, comfort access 6520914426. Eli oletteko kaikki muut ongelman kanssa painineet, ratkaissut sen vaihtamalla kahva/kahvat?
                            Menisin ensimmäisenä piuhan päähän katsomaan live-datasta mitkä kahvat on kunnossa ja mitkä ei. Sitten siitä eteepäin (vaikka nyppäsee viallisen kahvan piuhan irti ja katsoo toimiiko sen jälkeen auto normaalisti).
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jarppa63
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 757
                              • Kerava

                              #29
                              Originally posted by alttu View Post
                              Nyt sitten täälläkin tuli eteen CA ongelmat. Oireet alkoi noin 3-4 kk sitten ja vähitellen lisääntynyt seuraavassa järjestyksessä.

                              1. Kuskin oven kahvan kosketusuavaus ei toiminut kuin ajoittain mutta kahvaa nykäisemällä ovet aukesi
                              2. Kosketusavaus lakkasi kokonaan ja satunnaisesti auto ei tunnista avainta. Lisäksi yön jälkeen oli varoitus akun alhaisesti jännitteestä.
                              3. Ovia ei enää tahdo saada lukkoon/auki avaimella tai CA toiminnolla mistään kahvasta. Toisinaan autoa lähestyttäessä ovet avautuu jo noin metrin etäisyydeltä itsestään tai jos avain taskussa kävelee auton ympärillä niin kuskin puolella ollessa auto yrittää avata ovia lukosta toistuvasti vaikka ovet olisi auki, ääntä voisi luonnehtia KLÄK KLÄK KLÄK ja ovien sisäpuolella olevat lukkojen tapit tärähtelee. Eli jostain saa käskyn että ovet auki!

                              Voiko yksi hajonnut kahva saada systeemin näin sekaisin vai voisiko vika olla jossain muussa CA:han liittyvässä komponentissa? Mm. katselin realoemin kautta tätä osaa outside antenna, comfort access 6520914426. Eli oletteko kaikki muut ongelman kanssa painineet, ratkaissut sen vaihtamalla kahva/kahvat?
                              Täsmälleen samat oireet. Piuhan päähän ja se kertoi että yksi ovenkahva rikki. Se vaihtoon ja nyt toimii.
                              Ja mulla olis muuten yks ylimääräinen CA- kahva; apukuskin puoleinen.

                              Jarppa
                              BMW i4M50 individual -23
                              exiä: BMW 545e -21
                              BMW F33 435xd -15
                              M550xd-12
                              e93 330da -08
                              Dodge Stealth RT/TT -91
                              Ford Thunderbird SC -91
                              Olds Supreme avo -71
                              Chevy Chevelle 2d HT -72

                              Comment

                              • alttu
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 519
                                • Nummela

                                #30
                                Originally posted by alttu View Post
                                Nyt sitten täälläkin tuli eteen CA ongelmat. Oireet alkoi noin 3-4 kk sitten ja vähitellen lisääntynyt seuraavassa järjestyksessä.

                                1. Kuskin oven kahvan kosketusuavaus ei toiminut kuin ajoittain mutta kahvaa nykäisemällä ovet aukesi
                                2. Kosketusavaus lakkasi kokonaan ja satunnaisesti auto ei tunnista avainta. Lisäksi yön jälkeen oli varoitus akun alhaisesti jännitteestä.
                                3. Ovia ei enää tahdo saada lukkoon/auki avaimella tai CA toiminnolla mistään kahvasta. Toisinaan autoa lähestyttäessä ovet avautuu jo noin metrin etäisyydeltä itsestään tai jos avain taskussa kävelee auton ympärillä niin kuskin puolella ollessa auto yrittää avata ovia lukosta toistuvasti vaikka ovet olisi auki, ääntä voisi luonnehtia KLÄK KLÄK KLÄK ja ovien sisäpuolella olevat lukkojen tapit tärähtelee. Eli jostain saa käskyn että ovet auki!

                                Voiko yksi hajonnut kahva saada systeemin näin sekaisin vai voisiko vika olla jossain muussa CA:han liittyvässä komponentissa? Mm. katselin realoemin kautta tätä osaa outside antenna, comfort access 6520914426. Eli oletteko kaikki muut ongelman kanssa painineet, ratkaissut sen vaihtamalla kahva/kahvat?

                                Vika paikallistettu kuljettajan kahvaan. CA:n piuha irti niin kaikki toimii normaalisti muiden ovien osalta.

                                Tuolla aiemminkin joku kyseli kahvan kuorien vaihtoa. Aika valetun näköinen on mutta onko joku onnistunut niitä vaihtamaan? Tällä hetkellä ainakaan ei tuntunut olevan käytettynä 416 värikoodilla olevia..
                                F15 30d ///M-SPORT
                                Ex.
                                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎