Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 - Comfort Access - ovenkahva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kosta87
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 178
    • Finland

    #46
    Oliskos jollain ylimääräisenä rikkinäistä kahvaa? Pistä privaa jos löytyy..

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by Tonukka View Post
      Moro,
      uudeksi perheenjäseneksi tuli F07, jossa ei toimi ovien cas lukitus kuin hyvin satunnaisesti. Myyjäliike vaihtoi kuskin puolen takaoven kahvan, kun antoi vikakoodia, mutta ei toimi vieläkään.

      Avaus siis toimii kosketuksella, mutta mikään ovi ei yleensä mene lukkoon, kuin avaimesta. Napsunta vaan kuuluu.

      Muutenhan antaisin myyjäliikkeen korjata tämän, mutta hieman hankalaa, kun asun Lappeenrannassa ja liike Lahdessa, eli koko päivä menee, jos vie liikkeeseen.

      Oisko veikkauksia?
      Aloittaisin laittamalla auton piuhaan ja katsomalla selviääkö sieltä mitä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Puuankkuri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 161
        • Ylöjärvi

        #48
        Ja kahva tosiaankin kannattaa fiksata ennenkuin jää autolla tien päälle, kuten allekirjoittaneelle kävi. Kuskin CA-kahva oli muutaman kerran varoitellut huonosta toiminnastaan kunnes eräänä sateisenä päivänä kesken ajon tuli noin parikymmentä herjaa, kaikkea maan ja taivaan väliltä, auto myös luuli siinä 90km/h vauhdissa että kuskin ovi oli auki joten nuo automaattiset jarrutuksetkaan eivät tuntuneet kivalta kun ne tulivat ihan puskista Eli hinausautolla mentiin loppumatka kotiin.
        Oli miten oli mutta näin on

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4582
          • Tampere

          #49
          Originally posted by Puuankkuri View Post
          Ja kahva tosiaankin kannattaa fiksata ennenkuin jää autolla tien päälle, kuten allekirjoittaneelle kävi. Kuskin CA-kahva oli muutaman kerran varoitellut huonosta toiminnastaan kunnes eräänä sateisenä päivänä kesken ajon tuli noin parikymmentä herjaa, kaikkea maan ja taivaan väliltä, auto myös luuli siinä 90km/h vauhdissa että kuskin ovi oli auki joten nuo automaattiset jarrutuksetkaan eivät tuntuneet kivalta kun ne tulivat ihan puskista Eli hinausautolla mentiin loppumatka kotiin.
          CAn saa ainakin e60ssä pois pelistä kun ottaa yhden sulakkeen irti...
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Kosta87
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 178
            • Finland

            #50
            Ottakaa yhteyttä jos ongelmia kahvoissa comfort acces toiminnon kanssa.

            Comment

            • Palomies
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 192
              • Home

              #51
              Originally posted by Kosta87 View Post
              Ottakaa yhteyttä jos ongelmia kahvoissa comfort acces toiminnon kanssa.
              Saitko kahvan toimimaan?

              Comment

              • jleinonen
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 30
                • Keski-Suomi

                #52
                Originally posted by pete95zhn View Post
                Pielmeier lähettää Suomeen 276 eurolla.
                Tilasin 2kpl yhteensä 570,34€ = 285,17kpl. Joko BMW on nostanut hintaa tai sitten 12% alennus oli huonompi

                EDIT: On kyllä niin nopea homma vaihtaa (max 5.min kahva), ettei tuosta työstä montaa euroa ilkeisi pyytää
                Last edited by jleinonen; 04-04-2018, 14:51.

                Comment

                • zorb
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2015
                  • 211
                  • Lahti

                  #53
                  Mikä näissä kahvoissa yleensä hajoaa? Onko korjattavissa oleva vika vai onko ainoa ratkaisu laittaa aina uutta kahvaa tilalle?

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3746
                    • Kajaani

                    #54
                    Originally posted by zorb View Post
                    Mikä näissä kahvoissa yleensä hajoaa? Onko korjattavissa oleva vika vai onko ainoa ratkaisu laittaa aina uutta kahvaa tilalle?
                    Ilmeisesti kosteus pääsee pienelle piirilevylle ja se hapettuu. Vaihdoin juuri erään foorumilaisen korjaaman kahvan, ja kaikki toimii. Hän kertoi että purkaminen ja korjaaminen on tympeä homma, mutta tehtävissä. Hän sanoi että tämä hänen korjaamansa kahva on niputettu siten, että ei varmasti mene enää rikki. Hajoavat siis koska on huonosti tehty.

                    - Antti -

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17429
                      • Turku

                      #55
                      Originally posted by Anzafin View Post
                      Ilmeisesti kosteus pääsee pienelle piirilevylle ja se hapettuu. Vaihdoin juuri erään foorumilaisen korjaaman kahvan, ja kaikki toimii. Hän kertoi että purkaminen ja korjaaminen on tympeä homma, mutta tehtävissä. Hän sanoi että tämä hänen korjaamansa kahva on niputettu siten, että ei varmasti mene enää rikki. Hajoavat siis koska on huonosti tehty.

                      - Antti -
                      Lisäksi ovat niin muovisia, että talvella pelkäsin joka kerta, että kahva hajoaa, kun tiivisteet olivat jäässä.
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • zorb
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 211
                        • Lahti

                        #56
                        Originally posted by Laku View Post
                        Lisäksi ovat niin muovisia, että talvella pelkäsin joka kerta, että kahva hajoaa, kun tiivisteet olivat jäässä.
                        Tästä aivan samaa mieltä.

                        Comment

                        • Kosta87
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 178
                          • Finland

                          #57
                          Kahva on valettu täysin eli sen sisälle pääsy on hankalaa. Vaikka sen avaisi niin kaikki on mustan silikonin peitossa. Ongelmana on kosteus joka pääsee kahvan sisälle ja hapettaa paikkoja. Ilman kunnon juotospaikkaa ja uuden alipaineistetun valun osaamista en suosittele kahvaa aukaistavaksi.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17429
                            • Turku

                            #58
                            Originally posted by Kosta87 View Post
                            Kahva on valettu täysin eli sen sisälle pääsy on hankalaa. Vaikka sen avaisi niin kaikki on mustan silikonin peitossa. Ongelmana on kosteus joka pääsee kahvan sisälle ja hapettaa paikkoja. Ilman kunnon juotospaikkaa ja uuden alipaineistetun valun osaamista en suosittele kahvaa aukaistavaksi.
                            Oletko sinä se Anzafinin viittaama foorumilainen?
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #59
                              Originally posted by Kosta87 View Post
                              Kahva on valettu täysin eli sen sisälle pääsy on hankalaa. Vaikka sen avaisi niin kaikki on mustan silikonin peitossa. Ongelmana on kosteus joka pääsee kahvan sisälle ja hapettaa paikkoja. Ilman kunnon juotospaikkaa ja uuden alipaineistetun valun osaamista en suosittele kahvaa aukaistavaksi.
                              Olen itsekin yhden kahvan purkanut, osittain, milenkiinnosta.
                              Jos piirilevy on jo saanut kosteutta itseensä, miten ihmeessä sen saa "uutta vastaavaksi". Ei mitenkään.
                              Jos korjaus on halpa, mikä ettei. Työtähän tuollaisen purkamisessa, korjaamisessa ja kasaamisessa kyllä on.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • Kosta87
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 178
                                • Finland

                                #60
                                Originally posted by jaki View Post
                                Olen itsekin yhden kahvan purkanut, osittain, milenkiinnosta.
                                Jos piirilevy on jo saanut kosteutta itseensä, miten ihmeessä sen saa "uutta vastaavaksi". Ei mitenkään.
                                Jos korjaus on halpa, mikä ettei. Työtähän tuollaisen purkamisessa, korjaamisessa ja kasaamisessa kyllä on.
                                Et taida ihan elektroniikka miehiä olla. Kyllä siitä vaan uutta vastaava tulee kun se kuntoon laitetaan. Jos sähköisiä lentokonelaitteita kunnostetaan samoilla metodeilla niin äkkiä luulisi myös autossa tämä kestävän ��

                                Noi hommat vaativat vaan ammattitaitoa ja sellaset työkalut että homma onnistuu (skooppi, juottimet...ynm)
                                Last edited by Kosta87; 24-04-2018, 10:33.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎