Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 387
    • Kerava

    #91
    Pitäisi itsekkin ko. toimenpide jossain välissä suorittaa. Mietin vain, että veisikö jollekkin vai tekisikö itse... Missä hinnoissa ko putsaukset on liikkuneet, jos ootte teettäneet?

    Comment

    • strandell
      BTCF Member
      • Oct 2016
      • 86
      • Sipoo

      #92
      Originally posted by Jamppa View Post
      Pitäisi itsekkin ko. toimenpide jossain välissä suorittaa. Mietin vain, että veisikö jollekkin vai tekisikö itse... Missä hinnoissa ko putsaukset on liikkuneet, jos ootte teettäneet?
      399€ + tiivisteet, siihen sisältyy puhdistus ja adaptaation nollaus, ja halutessa egr tulppaus ja läppien poisto Tuusulassa paja.

      EDIT Läpät ja egr pitää ensin poistaa softasta.
      Last edited by strandell; 09-02-2019, 20:08.
      Ex.
      F20 LCI M140i
      E91 LCI 335dA
      E91 LCI 335iA xDrive
      F31 328iA
      E39 530dA

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2003
        • Tampere/kainuu

        #93
        + uudet IMA valuet suuttimille homman jälkeen.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • suosukeltaja
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 111
          • Vantaa

          #94
          Originally posted by zakspeed View Post
          + uudet IMA valuet suuttimille homman jälkeen.
          Mitä nuo IMA-arvot käytännössä tekee, ilmeisesti ruiskujärjestelmälle?

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #95
            Originally posted by zakspeed View Post
            + uudet IMA valuet suuttimille homman jälkeen.

            Miksi suuttimille tarvii mitään tehdä mikäli niihin ei ole koskettukkaan?:think
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2003
              • Tampere/kainuu

              #96
              Originally posted by makkis View Post
              Miksi suuttimille tarvii mitään tehdä mikäli niihin ei ole koskettukkaan?:think
              Näin ohjeistaa tehdas tiedotteessaan koskien kyseisen toimenpiteen viimeistelyä. Siellä käytetään "nolla" arvoja tallennettuna hetken ja palautetaan omat suutinkohtaiset heti perään.

              Ilmeisesti ohjainyksikön karttojen nollaus ja adaptaatio saadaan näin maaliin tehokkaimmin.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #97
                Originally posted by zakspeed View Post
                Näin ohjeistaa tehdas tiedotteessaan koskien kyseisen toimenpiteen viimeistelyä. Siellä käytetään "nolla" arvoja tallennettuna hetken ja palautetaan omat suutinkohtaiset heti perään.

                Ilmeisesti ohjainyksikön karttojen nollaus ja adaptaatio saadaan näin maaliin tehokkaimmin.
                No joo, voi olla että ehkä nopeammin korjaa, mut kyllä siihen joka tapauksessa 1000km sisään päästään.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1223
                  • Pori

                  #98
                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Näin ohjeistaa tehdas tiedotteessaan koskien kyseisen toimenpiteen viimeistelyä. Siellä käytetään "nolla" arvoja tallennettuna hetken ja palautetaan omat suutinkohtaiset heti perään.

                  Ilmeisesti ohjainyksikön karttojen nollaus ja adaptaatio saadaan näin maaliin tehokkaimmin.
                  Onko tähän jotain tarkennusta, siis tarviiko tehdä? Saako nuo adaptaatiot nollattua ISTAlla? entä suuttimen arvot? Onko noista mahdollisesti hyötyä vai oppiiko tosiaan itse kilometrien myötä?
                  Last edited by Juspa; 25-02-2019, 08:12.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    #99
                    Täällä huomattiin myös, että talvi on tulossa kun N57 ravistelee kylmänä. Parista hehkusta koodit, lisäksi imusarjan läpistä.

                    Lähdetään nyt hehkuista liikkeelle kun auto lähtee ylipäätään käyntiin kankeasti, samalla sitä kurkkaa sitten imusarjankin. Onko näissä enemmän ongelmana tuo hehkujen ohjausboksi vaiko aidosti nuo hehkut?

                    Entä mistä tuo imusarjan läpistä tuleva koodi johtuu, löytyy nimittäin pihan molemmista N57, toiseen vaihdettu laakkosella uusi imusarja servoineen, jonka jälkeen tullut. Toisesta ei tarkempaa tietoa. Oliko näihin imusarjoihin joku sopeutus, mikä pitäisi tehdä kun tuo servo vaihtuu?

                    Mietin, että jos pääsis helpommalla ja vähemmän riskialttiilla pelkällä releen vaihtamisella tilanteeseen, jossa hehkut pelaa niin sekin olis ihan hyvä. Releen ilmeisesti saa jotenkin käsikopelolla vaihdettua imusarjaa irroittamatta? :think
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      Karstanen imusarja, tai imusarjan läppien säätötanko poikki
                      Luultavasti ensimmäinen
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        Melko jännä jos olis kumpikaan noista tuossa toisessa kun vika ollut välittömästi laakkosen käsistä lähtiessä uusilla osilla. :think

                        Täytys jaksaa tutkia.
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • Shatter
                          BTCF Member
                          • Mar 2013
                          • 890
                          • Oulu

                          Originally posted by E39Fin View Post
                          Täällä huomattiin myös, että talvi on tulossa kun N57 ravistelee kylmänä. Parista hehkusta koodit, lisäksi imusarjan läpistä.

                          Lähdetään nyt hehkuista liikkeelle kun auto lähtee ylipäätään käyntiin kankeasti, samalla sitä kurkkaa sitten imusarjankin. Onko näissä enemmän ongelmana tuo hehkujen ohjausboksi vaiko aidosti nuo hehkut?

                          Entä mistä tuo imusarjan läpistä tuleva koodi johtuu, löytyy nimittäin pihan molemmista N57, toiseen vaihdettu laakkosella uusi imusarja servoineen, jonka jälkeen tullut. Toisesta ei tarkempaa tietoa. Oliko näihin imusarjoihin joku sopeutus, mikä pitäisi tehdä kun tuo servo vaihtuu?

                          Mietin, että jos pääsis helpommalla ja vähemmän riskialttiilla pelkällä releen vaihtamisella tilanteeseen, jossa hehkut pelaa niin sekin olis ihan hyvä. Releen ilmeisesti saa jotenkin käsikopelolla vaihdettua imusarjaa irroittamatta? :think
                          Releen vaihto onnistuu ilman imusarjan irroitusta, vaatii vähän luovuutta ja pari jatkovartta pikkuräikkään.
                          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                          E91 330dA xDrive M-Sport '09
                          VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                          MB W108 250S '67 x2

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Shatter View Post
                            Releen vaihto onnistuu ilman imusarjan irroitusta, vaatii vähän luovuutta ja pari jatkovartta pikkuräikkään.
                            Eiks se liitin ole aika pirullisesti siellä, hankala irroittaa kun imusarja paikallaan ?

                            Comment

                            • Hyvonen
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 9
                              • Espoo

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Eiks se liitin ole aika pirullisesti siellä, hankala irroittaa kun imusarja paikallaan ?
                              On se hankala, mutta onnistuu kunhan jaksaa väkertää. Minulla meni tunti tapellessa isomman liittimen kanssa, mutta oli nopeampaa kuin imusarjan irroitus ja asennus. Kyseessä oli N57D30T0 käyrällä imusarjalla.

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Täällä kahdessa N57D30 näytti imusarjan läppien koodi aiheutuvan sellaisesta ongelmasta, kuin imusarjan läppien säätömoottorin asento lepotilassa virheellinen (eli yli normaalin liikkuma-alueen)
                                Aiheutti koodin, joka kertoo vivuston katkeamisesta. Imusarjasta oli mekaaniset stopparit kuluneet pois. Tuolta löytyi ratkaisu tähän. Imusarja ei ollut karstoittunut eikä läppien toiminnassa ollut muutakaan ongelmaa.

                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎