Quote:
Originally Posted by poke View Post
Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.
imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.
egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...
vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...
ideoita?
No sepä toimikin tasan sen aikaa kun ajoin vikakoodien nollauksesta kotiin toissa iltana. eilen en ajanut ollenkaan. Tänä aamuna kun lähdin kotoa niin sadan metrin ajon jälkeen syttyi taas vikavalo.
Kun vikakoodit toissa iltapäivänä luettiin, niin silmiin pisti sellainen kuin "measured air mass too high". Mitä tämä tarkoittaa?
Originally Posted by poke View Post
Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.
imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.
egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...
vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...
ideoita?
Originally posted by poke
View Post
Kun vikakoodit toissa iltapäivänä luettiin, niin silmiin pisti sellainen kuin "measured air mass too high". Mitä tämä tarkoittaa?
Comment