Originally posted by >Jon1<
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Egr cooleri vaihdettu kamppiksessa viikko takaperin ja nyt parina aamuna huomannut kylmäkäynnistyksen (0- +5 ulkolämpötila) yhteydessä että heti käynnistyksen jälkeen tulee pakokaasun hajua sisälle. Parkkipaikalta poistuttua hajua ei enää tule, meneeköhän lämmityksen automatiikka sulkemaan jotain puhalluksesta ennen kuin nesteen lämpötila nousee?
Tiistaiksi varattu aika huoltoon tarkastukseen samaan paikkaan mikä coolerin vaihtoi. Joku tiiviste tai huono liitos varmaan aiheuttaa pakokaasuvuodon moottoritilaan. Ennen coolerin vaihtoa ei ollut mitään hajuja 3 vuoden aikana mitä auto on minulla ollut.
Olisiko nyt järkevää poistaa egr ohjelmallisesti käytöstä?
Erg venttiili oli kilometreihin nähden loistavassa kunnossa, vain vähän mustunut, mutta ei karstaa ollenkaan. Huolto otti kuvan venttiilistä. Olettaen että kuva oli tuosta, eikä muusta autosta. :think
Nestekierto cooleriin saisi jäädä, nyt kun siinä on uusi osa paikoillaan.
Lisätehoa en tähän aio ottaa, koska se ei ainakaan jakoketjun kestoa lisää?
Comment
-
-
Kun luet tämän ketjun alusta lähtien niin sinulle tulee jo kiire EGR poistoon
Tehonlisäyksellä ei sen ketjun katkeamiseen ole käytännössä vaikutusta, tyhjäkäynti tuon tappaa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by >Jon1< View PostAlkuviikosta omastani poistin. Coolerin takaa haitariputki oli melkein katki ja pakokaasut puhaltanu äänieristeen ihan mustaksi. Vaihteistokin pelaa paremmin nyt. Ainut miinus että moottorihäiriövalo palaa mutta siitäkin pääsee eroon kuhan ohjelmoi
Myös tästä oli haitariputki kahdesta kohti murtunut.
Tilasin Ebaystä valmiin paketin, missä oli tulpat vesikanaviin ja imu-/pakosarjaan.https://www.ebay.com/itm/BMW-N47N-N5...8/264183153652
Comment
-
-
Tännekkin vaihdettiin kamppiksena egr-cooleri viime viikolla Jyväskylän Laakkosella tehtaan piikkiin. Tarkastivat sen aiemmin huollon yhteydessä kun kysyin asiaa...Ei ollut kutsua tullut.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
. Toukokuussa tehtiin egr kamppistarkastus, ei mitään vaikka osanumeron mukaan kuuluu viallisiin. Viime viikolla auto sammui vauhdista vähän aikaa nikoteltuaan, lähti kuitenkin pitkällä startilla käyntiin. Sen jälkeen tuli vielä herja jäähdytysnesteestä. Kuulemma uusi egr kampanja tullut kun kävin marmorilla kyselemässä, saa nähdä joko nyt vaihdetaan. Huoltoaikaa ei saanut kuin 2 viikon päähän, minun tuurilla auto syttyy soihduksi ennen tuota.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Tulipa selattua tätä topikkiä läpi ja pienoinen pelko iski päälle. Autolla ajettu jo 250tkm, eikä imusarjaa putsattu kertaakaan. Katsoin konepellin alle, ja tässä on vielä Saksalainen EGR, eikä mitään näkyvää vauriota näy imusarjassa. Huomasin kuitenkin että joku vuoto tulopuolella on. Mistä mahtaa olla kyse? otin pari kuvaa osasta.
Tilasin myös ebaysta osasarjan EGR ja Coolerin tulpaukseen. Ilmeisesti myös uusi softa tarvitaan johonkin moduliin, eikä koodausta saa itse tehtyä esim. e-sys:illä?BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Tuo on kaasuläppä mikä siinä on sotkeentunut, ja ilmeisesti tuo ahtoputken pikaliitin vuotaa ja siksi se on sotkenut tuon kaasuläpän kotelon.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Omassa autossa (F10 530d xdrive) tullut koko kesä ihmeteltyä satunnaista nykimistä ja nyt viimeaikoina alkanut myös jäähdytysnestettä kulua runsaasti (~1l/1000km). Kerran nesteen lisäyksen jälkeen ei meinannut lähteä valoista liikkeelle ja nypytti eikä nostanut kierroksia (ei vikakoodeja).
Tänään taas täytön jälkeen motarilla tuli rajua nykimistä ja drivetrain herja tauluun. Carlyllä heti koodit tarkistukseen ja löytyi seuraavat:
Fault Code: 255C00 Fault Explanation: Abgasrueckfuehrsteller, position control: valvetoo far open / negative deviation
Fault Code: 240400 Fault Explanation: Abgasrueckfuehr control, control deviation: airmass too low / positive deviation
Viittaakohan nuo herjat nyt kenties siihen, että EGR jäähdytin vuotaa? Ja jos vuotaa niin miksi tekee tuollaista rajua nykimistä?
EGR on softasta poistettu (ainakin piti olla), niin pitäisikö nuita herjoja sillon tullakkaan tai EGR:n kautta päästä mitään virtaamaan imusarjaan?
Tässä on jo syytetty jakolaatikkoa ja vaihteistoakin ongelmaa selvitellessä.F10 530d xDrive 2011
Comment
-
-
Originally posted by JPa_ View PostOmassa autossa (F10 530d xdrive) tullut koko kesä ihmeteltyä satunnaista nykimistä ja nyt viimeaikoina alkanut myös jäähdytysnestettä kulua runsaasti (~1l/1000km). Kerran nesteen lisäyksen jälkeen ei meinannut lähteä valoista liikkeelle ja nypytti eikä nostanut kierroksia (ei vikakoodeja).
Tänään taas täytön jälkeen motarilla tuli rajua nykimistä ja drivetrain herja tauluun. Carlyllä heti koodit tarkistukseen ja löytyi seuraavat:
Fault Code: 255C00 Fault Explanation: Abgasrueckfuehrsteller, position control: valvetoo far open / negative deviation
Fault Code: 240400 Fault Explanation: Abgasrueckfuehr control, control deviation: airmass too low / positive deviation
Viittaakohan nuo herjat nyt kenties siihen, että EGR jäähdytin vuotaa? Ja jos vuotaa niin miksi tekee tuollaista rajua nykimistä?
EGR on softasta poistettu (ainakin piti olla), niin pitäisikö nuita herjoja sillon tullakkaan tai EGR:n kautta päästä mitään virtaamaan imusarjaan?
Tässä on jo syytetty jakolaatikkoa ja vaihteistoakin ongelmaa selvitellessä.
Nykiminen voi tulla siitä että vuotaa nestettä imusarjaan, vähäinenkin neste imuilmassa vaikuttaa käyntiin.
Muinoin eräs N57 rupesi kalkattamaan todella pahasti kun egr:n vuoto oli niin paha, korjaamo ehti jo diagnosoida moottorivaurion mutta egr:n vaihdolla äänet hävisivät kokonaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
EGR tulpattu imusarjan päästä ja en ole nykimistä havainnut enää sen jälkeen. Mootorin vikavalohan siitä syttyi ja selvityspyyntö laitettu softan asennuspaikkaan.
Täytyy vaihtaa tuo cooleri kunhan saapuu ja seurata josko nesteen kulutus vähenisi. Samalla "pääsee" tiskaamaan imusarjan, ku näytti melkoinen kerros moskaa olevan.F10 530d xDrive 2011
Comment
-
-
Originally posted by JPa_ View PostTäytyy vaihtaa tuo cooleri kunhan saapuu ja seurata josko nesteen kulutus vähenisi. Samalla "pääsee" tiskaamaan imusarjan, ku näytti melkoinen kerros moskaa olevan.
Kampajassa käytetään cooleria ilman egr:ää joka on edullisempi kuin paketti missä se on mukana. Onnistuitko tilaamaan tuon jostain ? Varaosanumero oli mainittu muistaakseni tuolla "palaa"-ketjussa...
Mitä osalle jäi hintaa?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment