Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by JKK View Post
    Jep, tämän olen testannut ihan käytännössä 400tkm ajetulla Golf TDi:lla ja jippo toimi kuin junan vessa! Ongelmana oli kun jokaisella vedolla ahtimen siivet jumittui levälleen ja ahdot piikkasi auton aina vikatilaan. MrMuscle-käsittelyllä se ongelma korjaantui kertalaakista
    Itsekin pitäisi yhteen yliahdolle menevään audiin tätä laittaa kunhan sen nyt ensin saisi takaisin läjään. Kokemukset tuntuvat olevan tosiaan VAG puolella todella positiiviset, kaikilla jotka ovat homman tehneet kunnolla tuntuu tuo auttaneen jumittaviin turbon siipiin. On "hieman" halvempi kuin turbon vaihto/kunnostus. Joku VAG-foorumilla testaili tuon syvyttävyyttä ja totesi, että ei syövytä käytännössä merkittävästi alumiinia, jos vaikutusajat pidetään järjellisinä. Ei tuota tietenkään mihinkään koneistettuun pintaan kuten kannen tiivistepinnat tms. pidä käyttää. Muihin materiaaleihin kannattaa toki syövyttävyys testata ennen käyttöä. Tuntuu vaan olevan todella tehokas karstan irroittaja.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3103

      #32
      Originally posted by HTK12 View Post
      Itsekin pitäisi yhteen yliahdolle menevään audiin tätä laittaa kunhan sen nyt ensin saisi takaisin läjään. Kokemukset tuntuvat olevan tosiaan VAG puolella todella positiiviset, kaikilla jotka ovat homman tehneet kunnolla tuntuu tuo auttaneen jumittaviin turbon siipiin. On "hieman" halvempi kuin turbon vaihto/kunnostus. Joku VAG-foorumilla testaili tuon syvyttävyyttä ja totesi, että ei syövytä käytännössä merkittävästi alumiinia, jos vaikutusajat pidetään järjellisinä. Ei tuota tietenkään mihinkään koneistettuun pintaan kuten kannen tiivistepinnat tms. pidä käyttää. Muihin materiaaleihin kannattaa toki syövyttävyys testata ennen käyttöä. Tuntuu vaan olevan todella tehokas karstan irroittaja.
      Laitetaanko mr muscle mihin? avataanko turbolle meneviä putkia ja siitäkautta vai miten?
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by poke View Post
        Laitetaanko mr muscle mihin? avataanko turbolle meneviä putkia ja siitäkautta vai miten?
        Mr. musclen mukana tulevalla pitkällä putkella aine ruiskutetaan EGR-putkesta turbon pakopesään. Näin ainakin osassa moottoreista kannattaa vilkaista joltain vag-foorumilta tarkemmat moottorikohtaiset ohjeet.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • rville
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 290
          • Pori

          #34
          Onko kukaan törmännyt valmiiseen tuotteistettuun settiin EGR delete/ cooler bpypass F-sarjalaisiin?
          Vanhempiin tuntuisi löytyvän settejä joissa ei tarvi arpoa.
          Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

          Comment

          • HV530XD
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 399
            • Lappeenranta

            #35
            Originally posted by rville View Post
            Onko kukaan törmännyt valmiiseen tuotteistettuun settiin EGR delete/ cooler bpypass F-sarjalaisiin?
            Vanhempiin tuntuisi löytyvän settejä joissa ei tarvi arpoa.
            Jos tarkoitat niitä lätkiä millä saa pakokaasun ja jäähdytinnesteen kierron tukittua, niin eipä taida N-sarjan koneisiin vielä löytyä. Mutta noiden lätkien teko on pikkujuttu verrattuna itse coolerin irrottamiseen. Se on jo sellainen jumppa että jos sen pystyy tekemään, niin varmasti pysyy peltisaksetkin sen verran käsissä että saa tulpat tehtyä itse... Vähän vielä tiivisteliimaa tai kuumankestävää silikonia tiivistämiseen niin ei se muuta tarvitse.
            Helpointa tietty on ensin päivittää softa sellaiseksi missä EGR on ohjelmallisesti poistettu. Sen jälkeen voi harkita tarviiko mekaanista tulppausta vai ei. Mulla coolerissa taisi olla jo alkavaa jäähdytinnestevuotoa, niin tulppauksella ei tarvitse siitä enää murehtia ja pakokaasun kierron tukkiminen peltilätkällä tuli tehtyä varmuuden vuoksi, että ei ole enää mitään riskiä imusarjan likaantumisesta saati palamisesta...

            Comment

            • karis79
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 145
              • Oulu

              #36
              Onko tästä koko auton palamisesta EGR takia jotain lisäjuttua jossain päin netissä kun en löytänyt?

              Mitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?
              F11 530xd 11/11
              E39 530d 05/03

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2323
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by karis79 View Post
                Mitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?
                Ensitilassa riittää että askartelet sulkulätkän imusarjan ja EGR-coolerin väliin, johon menee tekijän näppäryydestä riippuen 30-60min. Sen jälkeen ajat auton lähimmälle tunnetulle ohjelmoijalle ja kerrot että sellainen softa sisään, jolla EGR poistetaan käytöstä, jotta vikailmoitusta ei tule tauluun. Samalla saat sitten kaupantekijäisiksi tehoa ja vääntöä rutkasti lisää (jos niin haluat).

                Sitten voit joskus ajan kanssa irroitella imusarjan ja putsailla senkin.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • rville
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 290
                  • Pori

                  #38
                  Kun imusarjan irroittaa, pitääkö esim tiiviste vaihtaa?
                  Ja onko vaarana rikkoa liittimiä, eli pitääkö varautua jo valmiiksi jollain liittimillä?
                  Eikö Egr-coolerien vuodot ole myös yleisiä, eli pitäisikö se saada tulpattua myös pois pelistä?
                  Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                  Comment

                  • SilverHawk
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2016
                    • 271
                    • Helsinki

                    #39
                    Elikkä mikä tässä nyt olisi oikea järjestys jos lähdetään miettimään softausta?
                    Imusarjan ja EGR paskasuudesta ei ole tietoakaan (en siis ole käynyt
                    tutkimassa niitä) Autolla ajettu 151tkm eli varmaan siellä jonkinlaista skeidaa on

                    Meneekö tämä suurinpiirtein näin?

                    1. Imusarjan puhdistus (jos tarvis)
                    2. Softaus
                    3. EGR puhdistus tai pois pelistä

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #40
                      Originally posted by SilverHawk View Post
                      Elikkä mikä tässä nyt olisi oikea järjestys jos lähdetään miettimään softausta?
                      Imusarjan ja EGR paskasuudesta ei ole tietoakaan (en siis ole käynyt
                      tutkimassa niitä) Autolla ajettu 151tkm eli varmaan siellä jonkinlaista skeidaa on

                      Meneekö tämä suurinpiirtein näin?

                      1. Imusarjan puhdistus (jos tarvis)
                      2. Softaus
                      3. EGR puhdistus tai pois pelistä
                      Vaihtoehto 2. ensin sitten vaihtoehto 1. Vaihtoehto 3:sta ei tarvita, koska se on jo hoitunut vaihtoehto kakkosella.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • Atom
                        BTCF Member
                        • Dec 2014
                        • 102
                        • Mäntsälä

                        #41
                        Originally posted by rville View Post
                        Kun imusarjan irroittaa, pitääkö esim tiiviste vaihtaa?
                        Ja onko vaarana rikkoa liittimiä, eli pitääkö varautua jo valmiiksi jollain liittimillä?
                        Eikö Egr-coolerien vuodot ole myös yleisiä, eli pitäisikö se saada tulpattua myös pois pelistä?
                        Tiivisteet on suotavaa vaihtaa mutta harvoin jäävät vuotamaan näin uusissa. Itsellä säilyy yleensä liittimet ehjinä. Minulla meni egr cooleri ~170tkm(vuoti ostaessa) mutta jos jäähäriä ei kulu niin en murehtisi siitä. Imusarjan "puhtauden" voi tarkastaa helposti avaamalla imusarjalle menevä putki.
                        G21 330e xDrive M-sport


                        Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                        Uudenmaan Moottorioptimointi
                        +358407496923

                        Comment

                        • SilverHawk
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2016
                          • 271
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Vaihtoehto 2. ensin sitten vaihtoehto 1. Vaihtoehto 3:sta ei tarvita, koska se on jo hoitunut vaihtoehto kakkosella.
                          Oolsprait! Täytyypi ruveta metsästämään luotettavaa puljua joka softais tuon F10:n

                          Comment

                          • kmr
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 175
                            • Turku / Kotka

                            #43
                            Omassa autossa tulee satunnaisesti pakokaasun hajua koppiin. En lampulla ja peilillä tutkiessa löytänyt muuta nokisuutta kuin moottorin suojamuovissa egr-coolerin yläpuolella. Samassa kohtaa huomaa nenäkin pienen katkun. Onko kuinka yleistä, että nämä vuotavat pakokaasua läpi?
                            F11 530Xd M-sport
                            ex. E92 325d -07
                            ex. E30 320tic -87

                            Comment

                            • Hezman
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 708
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by kmr View Post
                              Omassa autossa tulee satunnaisesti pakokaasun hajua koppiin. En lampulla ja peilillä tutkiessa löytänyt muuta nokisuutta kuin moottorin suojamuovissa egr-coolerin yläpuolella. Samassa kohtaa huomaa nenäkin pienen katkun. Onko kuinka yleistä, että nämä vuotavat pakokaasua läpi?
                              Tuossa topicissa egr asiaa. Pahimmassa tapauksessa imusarjassa on reikä. Sama ongelma on ilmeisesti myös polttanut F-sarjalaisia.

                              Comment

                              • Jusander
                                Newbiemmer
                                • Nov 2013
                                • 4
                                • Kotka

                                #45
                                Moi

                                520XD -13 , 163 tkm tuli myös pakokaasun hajua ohjaamoon. Paikallinen huolto paikallisti EGR:ään. Oli lauhdutin haljennut kahdesta kohtaa, tiivisteet oli ok. Vaihtoivat uuden lauduttimen, joka on uusittu ja eri varaosanumerolla. Kahden vuoden takuu. BMW osallistui kustannuksiin 50%.
                                Ei haise enää.


                                T:Jussi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎