Originally posted by JKK
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItsekin pitäisi yhteen yliahdolle menevään audiin tätä laittaa kunhan sen nyt ensin saisi takaisin läjään. Kokemukset tuntuvat olevan tosiaan VAG puolella todella positiiviset, kaikilla jotka ovat homman tehneet kunnolla tuntuu tuo auttaneen jumittaviin turbon siipiin. On "hieman" halvempi kuin turbon vaihto/kunnostus. Joku VAG-foorumilla testaili tuon syvyttävyyttä ja totesi, että ei syövytä käytännössä merkittävästi alumiinia, jos vaikutusajat pidetään järjellisinä. Ei tuota tietenkään mihinkään koneistettuun pintaan kuten kannen tiivistepinnat tms. pidä käyttää. Muihin materiaaleihin kannattaa toki syövyttävyys testata ennen käyttöä. Tuntuu vaan olevan todella tehokas karstan irroittaja.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostLaitetaanko mr muscle mihin? avataanko turbolle meneviä putkia ja siitäkautta vai miten?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by rville View PostOnko kukaan törmännyt valmiiseen tuotteistettuun settiin EGR delete/ cooler bpypass F-sarjalaisiin?
Vanhempiin tuntuisi löytyvän settejä joissa ei tarvi arpoa.
Helpointa tietty on ensin päivittää softa sellaiseksi missä EGR on ohjelmallisesti poistettu. Sen jälkeen voi harkita tarviiko mekaanista tulppausta vai ei. Mulla coolerissa taisi olla jo alkavaa jäähdytinnestevuotoa, niin tulppauksella ei tarvitse siitä enää murehtia ja pakokaasun kierron tukkiminen peltilätkällä tuli tehtyä varmuuden vuoksi, että ei ole enää mitään riskiä imusarjan likaantumisesta saati palamisesta...
Comment
-
-
Onko tästä koko auton palamisesta EGR takia jotain lisäjuttua jossain päin netissä kun en löytänyt?
Mitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
-
Originally posted by karis79 View PostMitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?
Sitten voit joskus ajan kanssa irroitella imusarjan ja putsailla senkin.
Comment
-
-
Kun imusarjan irroittaa, pitääkö esim tiiviste vaihtaa?
Ja onko vaarana rikkoa liittimiä, eli pitääkö varautua jo valmiiksi jollain liittimillä?
Eikö Egr-coolerien vuodot ole myös yleisiä, eli pitäisikö se saada tulpattua myös pois pelistä?Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Comment
-
-
Elikkä mikä tässä nyt olisi oikea järjestys jos lähdetään miettimään softausta?
Imusarjan ja EGR paskasuudesta ei ole tietoakaan (en siis ole käynyt
tutkimassa niitä) Autolla ajettu 151tkm eli varmaan siellä jonkinlaista skeidaa on
Meneekö tämä suurinpiirtein näin?
1. Imusarjan puhdistus (jos tarvis)
2. Softaus
3. EGR puhdistus tai pois pelistä
Comment
-
-
Originally posted by SilverHawk View PostElikkä mikä tässä nyt olisi oikea järjestys jos lähdetään miettimään softausta?
Imusarjan ja EGR paskasuudesta ei ole tietoakaan (en siis ole käynyt
tutkimassa niitä) Autolla ajettu 151tkm eli varmaan siellä jonkinlaista skeidaa on
Meneekö tämä suurinpiirtein näin?
1. Imusarjan puhdistus (jos tarvis)
2. Softaus
3. EGR puhdistus tai pois pelistäJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by rville View PostKun imusarjan irroittaa, pitääkö esim tiiviste vaihtaa?
Ja onko vaarana rikkoa liittimiä, eli pitääkö varautua jo valmiiksi jollain liittimillä?
Eikö Egr-coolerien vuodot ole myös yleisiä, eli pitäisikö se saada tulpattua myös pois pelistä?G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
Omassa autossa tulee satunnaisesti pakokaasun hajua koppiin. En lampulla ja peilillä tutkiessa löytänyt muuta nokisuutta kuin moottorin suojamuovissa egr-coolerin yläpuolella. Samassa kohtaa huomaa nenäkin pienen katkun. Onko kuinka yleistä, että nämä vuotavat pakokaasua läpi?F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Originally posted by kmr View PostOmassa autossa tulee satunnaisesti pakokaasun hajua koppiin. En lampulla ja peilillä tutkiessa löytänyt muuta nokisuutta kuin moottorin suojamuovissa egr-coolerin yläpuolella. Samassa kohtaa huomaa nenäkin pienen katkun. Onko kuinka yleistä, että nämä vuotavat pakokaasua läpi?
Comment
-
-
Moi
520XD -13 , 163 tkm tuli myös pakokaasun hajua ohjaamoon. Paikallinen huolto paikallisti EGR:ään. Oli lauhdutin haljennut kahdesta kohtaa, tiivisteet oli ok. Vaihtoivat uuden lauduttimen, joka on uusittu ja eri varaosanumerolla. Kahden vuoden takuu. BMW osallistui kustannuksiin 50%.
Ei haise enää.
T:Jussi
Comment
-
Comment