Originally posted by Jusander
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
-
-
Originally posted by kmr View PostKiitoksia tiedosta Pitää taas koeponnistaa kunnossapitosopimus, jos vihdoin löytyisi sellainen osa mikä kuuluisi heidän korvauspiiriin. Tuosta coolerilta tulee myös sammuttaessa aikamoista rutinaa, mikä ilmeisesti ei ole normaalia ja moottorissa vikakoodi "290900 In comparison to the calculated air mass too high measured mass". Nokea ei pahemmin löydy, mutta pakokaasun katku juuri egr-coolerin kohdalla. Ei imu- tai pakosarjan.F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Ei tuossa normaslisti kyllä päivitystä tarvita, miksihän se on tehty?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostEi tuossa normaslisti kyllä päivitystä tarvita, miksihän se on tehty?
Tuon joskus tuon sulle niin saat ohjelmoida pois käytöstä.F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostEi tuossa normaslisti kyllä päivitystä tarvita, miksihän se on tehty?sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally Posted by SilverHawk
Elikkä mikä tässä nyt olisi oikea järjestys jos lähdetään miettimään softausta?
Imusarjan ja EGR paskasuudesta ei ole tietoakaan (en siis ole käynyt
tutkimassa niitä) Autolla ajettu 151tkm eli varmaan siellä jonkinlaista skeidaa on
Meneekö tämä suurinpiirtein näin?
1. Imusarjan puhdistus (jos tarvis)
2. Softaus
3. EGR puhdistus tai pois pelistä
Originally posted by VolvoTDi View PostVaihtoehto 2. ensin sitten vaihtoehto 1. Vaihtoehto 3:sta ei tarvita, koska se on jo hoitunut vaihtoehto kakkosella.F20 116i M-sport
F11 530dA M-sport
Comment
-
-
Originally posted by kktune View PostOriginally Posted by SilverHawk
Elikkä mikä tässä nyt olisi oikea järjestys jos lähdetään miettimään softausta?
Imusarjan ja EGR paskasuudesta ei ole tietoakaan (en siis ole käynyt
tutkimassa niitä) Autolla ajettu 151tkm eli varmaan siellä jonkinlaista skeidaa on
Meneekö tämä suurinpiirtein näin?
1. Imusarjan puhdistus (jos tarvis)
2. Softaus
3. EGR puhdistus tai pois pelistä
Miksi ei ensimmäisenä imusarjan puhdistus? Eikö tuollainen pahimmillaan "puoliksi" tukkeutunut putkisto ahdista niin paljon että softalla ei saa kaikkia tehoja ulos? Näin maalaisjärjellä ajatellen kanavat puhtaaksi ja sitten ohjelmointi. Ainakin moposta piti kanavia viilata ja kaasari vaihta isompaan jos meinasi saada lisää tehoa...
Sama softa siihen ajetaan sisään oli imusarja likainen tai ei ja softaus paikalla dynoa tai ei.
Joten ihan sama missä järjestyksessä noi tekee.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostTuolla järjestyksellä nyt ei periaatteessa ole mitään merkitystä, sama jos siihen lisää dpf poistonkin.
Sama softa siihen ajetaan sisään oli imusarja likainen tai ei ja softaus paikalla dynoa tai ei.
Joten ihan sama missä järjestyksessä noi tekee.
Toki jos autoon ajetaan yleisohjelma niin silloin asian laita on varmaan kuten sanoit.F20 116i M-sport
F11 530dA M-sport
Comment
-
-
Originally posted by kktune View PostOlin kuvitellut että kun ohjelmisto optimoidaan autokohtaisesti jarrupenkkiä käyttäen, tuollaisella olisi merkitystä.
Toki jos autoon ajetaan yleisohjelma niin silloin asian laita on varmaan kuten sanoit.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMeinaatko, että autoon työnnetään eri softa kun on penkki?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostTässä kysyjä oletettavasti tarkoitti vain sitä, että dynamometrin avulla auton ohjelmoinnin yhteydessä voitaisiin mahdollisesti tehdä yksilöllisempiä säätöjä, kun objektiivisesti mitattu tehokäyrä on käytettävissä. Ja edelleen, mikäli imusarja on törkyä täynnä tms., niin tällaisten tekijöiden korjaaminen tai muu huomioiminen kannattaisi oletettavasti toteuttaa ennen tehonmittauksia ja ohjelmointia.
Ei nää mitään megasquirttejä ole. Tämä on se suuri yleinen harhaluulo jonka vuoksi "kukaan" ei laitata softaa sellaisella jolla ei ole penkkiä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by kktune View PostOlin kuvitellut että kun ohjelmisto optimoidaan autokohtaisesti jarrupenkkiä käyttäen, tuollaisella olisi merkitystä.
Toki jos autoon ajetaan yleisohjelma niin silloin asian laita on varmaan kuten sanoit.
Jos autoon on tehty pumppu, suutin, ahdin yms. muutoksia niin silloin tehdään custom softa, joka sekään ei synny samalla tavalla kuin megasquirtilla.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Joo, olen ollut siinä luulossa että ohjelmointia tehdään kahdella tavalla: -toisessa autossa olevaa ohjelmistoa muutetaan jarrupenkkiä hyväksikäyttäen niin että kyseisestä autoyksilöstä saadaan niin hyvä kuin suinkin. Silloin karstat, pakoputket, suuttimet ja muut vaikuttaa lopputulokseen.
-toisessa autoon asennetaan jossakin muualla laadittu ohjelmisto joka käy kaikkiin ko.mallisiin autoihin mutta on yleishyvä. Jarrupenkkiä ei tarvita.
Näinkö ei siis ole?Last edited by kktune; 31-05-2017, 15:24.F20 116i M-sport
F11 530dA M-sport
Comment
-
-
Originally posted by kktune View PostJoo, olen ollut siinä luulossa että ohjelmointia tehdään kahdella tavalla: -toisessa autossa olevaa ohjelmistoa muutetaan jarrupenkkiä hyväksikäyttäen niin että kyseisestä autoyksilöstä saadaan niin hyvä kuin suinkin. Silloin karstat, pakoputket, suuttimet ja muut vaikuttaa lopputulokseen.
-toisessa autoon asennetaan jossakin muualla laadittu ohjelmisto joka käy kaikkiin ko.mallisiin autoihin mutta on yleishyvä. Jarrupenkkiä ei tarvita.
Näinkö ei siis ole?
Siinä taas on kahta koulukuntaa, että tehdäänkö ohjelma oikein vai vääntämällä suutinkarttaa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
No entäpä sitten tuo egr ja imusarjan karsta. Näitä autoja on euroopassa liikenteessä varmaan kymmeniä tuhansia. Kuinka moni on palanut? Se ei varmaan ole kovin suuri ongelma vaikka tiedän itsekin että niin on tapahtunut. Kuinka paljon tuo karstoittuminen vaikuttaa moottorin toimintaan? Onko tämä oikeasti suuri ongelma?
Omalla N57 moottorilla ajettu nyt vähän yli 90tkm ja tutkin hieman imusarjaa irroittamalla intercoolerilta tulevan putken. Pitkällehän tuonne ei näe mutta mustaa, hieman kosteaa nokea oli kyllä. Muuttuuko karsta sylinterinkannen puoleisessa päässä kovaksi karstaksi vai onko se edelleen nokimaista, pehmeää? Ajatuksena siis että jos auto nyt toimii kaikin tavoin moitteettomasti ja tehot on tallessa, riittääkö ehkä vain egr delete+softaus, vai onko imusrajan irroitus ja puhdistus välttämätön?
Jos vain egr poistetaan käytöstä, tuollainen pehmeä noki varmaan vähitellen poistuu sarjasta, kova tietysti ei.Last edited by kktune; 02-06-2017, 17:30.F20 116i M-sport
F11 530dA M-sport
Comment
-
Comment