Aivan. Eli tosiaan riippuu vähän miten disablointi on tehty.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
No tottakai, jos muutetaan määräyksiä, mutta puhuin nyt nykytilanteessa kun tulevasta ei kukaan tiedä. Kun päästötesti dieselillä on mallia savutus (ennen 1.9.2016 käyttöönotettu) ja uudemmilla pelkkä vikakoodienluku, niin en usko kovin mutkaisiin lisätarkistuksiin (pitäisi samalla sitten varmaan vilkuilla vastapaineet, että näkee onko dpf paikallaan jos tuolle linjalle lähdetään jne.). Toki yksi vaihtoehto on, että alkavat tarkistamaan readiness monitorit.Originally posted by makkis View PostJos katsastuksessa muutetaan käytäntöjä niin kyllä voi.
Periaatteessa voisi nyt jo jos haluaisivat, ihan perus obd testerillä kyllä näkee livedatasta että on tyhjäkäynnillä koko ajan kiinni.
Mutta eivät vielä ainakaan sitä tee.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Softa paikallaan, kiitos suppari. Eka kysymys liittyy EGR:n ohjelmalliseen poistoon. Lämmöt nousee selvästi hitaammin. Duunimatka 21 km ja jäähdytysnesteen lämmöt mittariston mukaan 79°, öljy oli muistaakseni kymmenisen astetta korkeampi. Normaalia? Vielä en oo pidempää siivua ehtinyt.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Jos pelkää, että katsastuksessa ns. jää kiinni, niin onko se ohjemoinnin poisto ja katsastuksen jälkeen uudelleen ohjelmointi ajallisesti niin iso juttu, että sitä ei viitsi tehdä edestakaisin? Onko ohjelmointi E-sys:llä, kun ISTA:lla ei onnistu?Originally posted by makkis View PostJos katsastuksessa muutetaan käytäntöjä niin kyllä voi.
Periaatteessa voisi nyt jo jos haluaisivat, ihan perus obd testerillä kyllä näkee livedatasta että on tyhjäkäynnillä koko ajan kiinni.
Mutta eivät vielä ainakaan sitä tee.
Comment
-
Se ei ole koodattavissa päälle/pois millään softalla, vaan vaatii moottorinohjaimen softan puukotusta. Eli käytännössä se on aina jokunen satanen kun alan pajalla käyt. Melko kalliiksi tulee siis jos joka katsastuksen käy ohjelmoimassa päälle ja sit pois.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
OK. Täytyy tyytyä sitten vain puhdistukseen.Originally posted by VilleP View PostSe ei ole koodattavissa päälle/pois millään softalla, vaan vaatii moottorinohjaimen softan puukotusta. Eli käytännössä se on aina jokunen satanen kun alan pajalla käyt. Melko kalliiksi tulee siis jos joka katsastuksen käy ohjelmoimassa päälle ja sit pois.
Comment
-
Kävin kurkkimassa bmw.fi ja varaamaan huoltoa, jotta näen onko 530d avoinna olevia kampanjoita. 0011570600 tollanen numero on avoinna rekisterinumeron perusteella. Googlella löyty saksankielinen sivu jossa sen sanotaan olevan "AGR Kühler ersetzen" eli egr jäähdyttimen vaihto.
Pitää kaivaa auton paperit. Jossain vaiheessa tuohon on muistaakseni vaihdettu egr ja imusarja. Vaihtuuko egr:n mukana myös egr-jäähdytin?
Ei kai egr-jäähdyttimen yhteydessä kajota ecuun?
F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Originally posted by mikron View PostSofta paikallaan, kiitos suppari. Eka kysymys liittyy EGR:n ohjelmalliseen poistoon. Lämmöt nousee selvästi hitaammin. Duunimatka 21 km ja jäähdytysnesteen lämmöt mittariston mukaan 79°, öljy oli muistaakseni kymmenisen astetta korkeampi. Normaalia? Vielä en oo pidempää siivua ehtinyt.
Kyllä se normaalia on. Minulla on ollut neljä eri merkkistä autoa softattuna moottorikoot 2.4 - 3.0L, ja kaikissa egr poisto on vaikuttanut lämpiämisnopeuteteen. Joku saa olla eri mieltä, mutta tämä on kokemuksen kylmää faktaa.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
Sigun auto kävi eilen pajalla kyseisen kamppiksen vuoksi. Edellinen Korens oli vaihdettu ainakin kertaalleen jo. Nyt BorgWarnerin jäähy paikallaan venttiileineen päivineen, näyttää fyysisesti ihan erilaiselta. Toivottavasti tää egr saaga loppuisi vihdoin. I-level pysyi ennallaan.Originally posted by mikron View PostKävin kurkkimassa bmw.fi ja varaamaan huoltoa, jotta näen onko 530d avoinna olevia kampanjoita. 0011570600 tollanen numero on avoinna rekisterinumeron perusteella. Googlella löyty saksankielinen sivu jossa sen sanotaan olevan "AGR Kühler ersetzen" eli egr jäähdyttimen vaihto.
Pitää kaivaa auton paperit. Jossain vaiheessa tuohon on muistaakseni vaihdettu egr ja imusarja. Vaihtuuko egr:n mukana myös egr-jäähdytin?
Ei kai egr-jäähdyttimen yhteydessä kajota ecuun?
Ex.
F20 LCI M140i
E91 LCI 335dA
E91 LCI 335iA xDrive
F31 328iA
E39 530dA
Comment
-
Mulla näyttää olevan 0011560600 eli ilmeisesti EGR jäähdyttimen vaihto?Originally posted by mikron View PostKävin kurkkimassa bmw.fi ja varaamaan huoltoa, jotta näen onko 530d avoinna olevia kampanjoita. 0011570600 tollanen numero on avoinna rekisterinumeron perusteella. Googlella löyty saksankielinen sivu jossa sen sanotaan olevan "AGR Kühler ersetzen" eli egr jäähdyttimen vaihto.
Pitää kaivaa auton paperit. Jossain vaiheessa tuohon on muistaakseni vaihdettu egr ja imusarja. Vaihtuuko egr:n mukana myös egr-jäähdytin?
Ei kai egr-jäähdyttimen yhteydessä kajota ecuun?
Comment
-
-
Kyllä siinä DDE:n ohjelmistoversiokin tarkistetaan ja päiviteään tarvittaessa uusimpaan.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Voisiko olla ratkaisu tähän kaksi softa versiota ja ”bmw läppäri” piuhoineen itsellä? Egr off ja on versiot. Paitsi jos tulee merkkihuollossa softapäivitys, taitaa mennä ohjelmointi uusiksi?Originally posted by VilleP View PostSe ei ole koodattavissa päälle/pois millään softalla, vaan vaatii moottorinohjaimen softan puukotusta. Eli käytännössä se on aina jokunen satanen kun alan pajalla käyt. Melko kalliiksi tulee siis jos joka katsastuksen käy ohjelmoimassa päälle ja sit pois.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
Comment