On muuten melkoisen härskiä touhua tuollainen.. Touhu alkaa lähentelemään petosta..
Sitä se todellakin on, kun lasku lähtee valmistajalle tehdystä työstä ja asiakkaallekin kerrotaan, että uusittu on .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Selitys oli että cooleria ei uusittu viime kerralla, koska osaa ei ollut hyllyssä. Työlle kirjattu virheellisesti "vaihdettu". Ei osannut sen paremmin selittää miksi näin. Eikä asentajakaan kuulemma enää muistanut kyseistä tapausta.
Uskoo ken tahtoo. Jos työselostukseen kirjoittaa oikein lauseen päin persettä, niin on jo asentajan aika vaihtaa alaa, tai hiippakuntaa. Toinen vaihtoehto on että joku valehtelee. Pyysin että korjaamopäällikkö on minuun vielä yhteydessä.
Selitys oli että cooleria ei uusittu viime kerralla, koska osaa ei ollut hyllyssä. Työlle kirjattu virheellisesti "vaihdettu". Ei osannut sen paremmin selittää miksi näin. Eikä asentajakaan kuulemma enää muistanut kyseistä tapausta.
Uskoo ken tahtoo. Jos työselostukseen kirjoittaa oikein lauseen päin persettä, niin on jo asentajan aika vaihtaa alaa, tai hiippakuntaa. Toinen vaihtoehto on että joku valehtelee. Pyysin että korjaamopäällikkö on minuun vielä yhteydessä.
Skeptikkona en usko hetkeäkään tuota selitystä. Tosin ei tuohon ole olemassa uskottavaa selitystä.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Egr lähti, ei tainnut olla kuitenkaan tarvetta vaikka huollossa sanoi että vikakoodit on jumiutuneesta egr venttiilistä. Sama koodi tulee nyt venttiilin poiston jälkeenkin. Kunto ei mielestäni huono 168 tkm ajetuksi.
Ps. näköjään en osaa kuvia lisätä.
Ei se koodi tule huvikseen, eli kyllä siinä EGR oikeasti oli vikaa (jos siellä nyt oli EGR jumittasesta koodia). Riippuen moottorista voi pahimmillaan palaa koko auto tuon seurauksena.
Selitys oli että cooleria ei uusittu viime kerralla, koska osaa ei ollut hyllyssä. Työlle kirjattu virheellisesti "vaihdettu". Ei osannut sen paremmin selittää miksi näin. Eikä asentajakaan kuulemma enää muistanut kyseistä tapausta.
Uskoo ken tahtoo. Jos työselostukseen kirjoittaa oikein lauseen päin persettä, niin on jo asentajan aika vaihtaa alaa, tai hiippakuntaa. Toinen vaihtoehto on että joku valehtelee. Pyysin että korjaamopäällikkö on minuun vielä yhteydessä.
No ei tuota selitystä usko erkkikään.. Tuollaisen touhun jälkeen alkaa vähän arveluttamaan, mitä muuta siellä kirjaillaan yhtä luovasti.. Nytkö sieltä sitten löytyi hyllystä se cooleri kun piti viedä takaisin vai?
Skeptikkona en usko hetkeäkään tuota selitystä. Tosin ei tuohon ole olemassa uskottavaa selitystä.
Kuka tuon nyt uskoisi? Ei ne huoltokirjaukset nyt mitään hupilappuja ole, johon kirjaillaan mitä sattuu. Tuollainen touhu saa vaan asiakkaan miettimään kaksi kertaa viekö sinne enää huoltoon kun ei voi luottaa siihen onko laskutettu työ tehty vai vaan kirjattu tehdyksi.
Mun mielestä tätä tapausta kannattaisi tarjota makusteltavaksi jollekin printtimedialle. Aika vakavasta kusetuksesta on nyt tässä Laakkosen tapauksessa kysymys. Varsinkin kun tiedetään ne syyt, jonka vuoksi noita EGR-osia takuuseen vaihdetaan.
Ei se koodi tule huvikseen, eli kyllä siinä EGR oikeasti oli vikaa (jos siellä nyt oli EGR jumittasesta koodia). Riippuen moottorista voi pahimmillaan palaa koko auto tuon seurauksena.
Vikakoodit:
- 290B00 Air System, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too low.
- 24CF00 Air mass meter: ratio measured to calculated air mass too small.
Näiden perusteella epäili egr jumittumista. Muuta en osaa sanoa kuin että egr poisto ei noita koodeja poistanut, eikä vikaa muutenkaan.
Tosiaan, enää ei riskiä palamisesta, vaikka egr venttiilissä ei ollut kuin hento musta väri metallin pinnassa, eli ei lainkaan karstaa tai mitään kosteaan mömmöön viittaavaa.
- 290B00 Air System, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too low.
- 24CF00 Air mass meter: ratio measured to calculated air mass too small.
Näiden perusteella epäili egr jumittumista. Muuta en osaa sanoa kuin että egr poisto ei noita koodeja poistanut, eikä vikaa muutenkaan.
Tosiaan, enää ei riskiä palamisesta, vaikka egr venttiilissä ei ollut kuin hento musta väri metallin pinnassa, eli ei lainkaan karstaa tai mitään kosteaan mömmöön viittaavaa.
Nuo molemmat koodit voi johtua EGR tai sitten olla johtumatta. Ihan yhtä hyvin se voi olla vaikka MAF roska tms.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Selitys oli että cooleria ei uusittu viime kerralla, koska osaa ei ollut hyllyssä. Työlle kirjattu virheellisesti "vaihdettu".
Pyysin että korjaamopäällikkö on minuun vielä yhteydessä.
Jospa kuullaan huoltokorjaamon kommentit ennen kuin asiaa kannattaa täällä foorumilla mehustella enempää. Ihmisiä sielläkin on töissä ja virheitä sattuu itse kullekin. Olennaista lienee, mitä sille EGR-systeemille lopulta tehdään BMW:n toimesta.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Jospa kuullaan huoltokorjaamon kommentit ennen kuin asiaa kannattaa täällä foorumilla mehustella enempää. Ihmisiä sielläkin on töissä ja virheitä sattuu itse kullekin. Olennaista lienee, mitä sille EGR-systeemille lopulta tehdään BMW:n toimesta.
Onhan ne jo kuultu, muttei uskottu .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Juttelin korjaamopäällikön kanssa. Oli käynyt niin että asentaja oli vastoin ohjeistusta kirjannut työn tehdyksi ennen kuin alkoi jäähyä vaihtamaan(suoritti siis samalla toisenkin homman), koska oli olettanut että osia hyllyssä. Oli tehnyt tilauksen varaosien puolelle kirjauksen jälkeen, mutta tavaraa ei sitten ollutkaan varastossa, ja tämä valmis kirjaus jäänyt paperiin.
Oli miten oli, asia minun osaltani loppuun käsitelty. Sain hyvityksen ja aikovat ottaa tämän keissin "ei näin" opetusmateriaaliin koulutuksiiinsa.
Helpoimmillaan siten, että tekee puolen millin kuparilevystä lätkän imusarjan ja EGR:n väliin. max. tunnin homma kun oikein siististi tekee. Eikä katsuri tiedä siitä mitään.
Juttelin korjaamopäällikön kanssa. Oli käynyt niin että asentaja oli vastoin ohjeistusta kirjannut työn tehdyksi ennen kuin alkoi jäähyä vaihtamaan(suoritti siis samalla toisenkin homman), koska oli olettanut että osia hyllyssä. Oli tehnyt tilauksen varaosien puolelle kirjauksen jälkeen, mutta tavaraa ei sitten ollutkaan varastossa, ja tämä valmis kirjaus jäänyt paperiin.
Oli miten oli, asia minun osaltani loppuun käsitelty. Sain hyvityksen ja aikovat ottaa tämän keissin "ei näin" opetusmateriaaliin koulutuksiiinsa.
Tälläinen voi toki käydä, mutta miksei sitä heti sanottu asiakkaalle kun auto luovutettiin? Jos olisi samalla heti sanottu, että ei ollutkaan osaa ja varataan aika päivälle x kun osaa saadaan. Nythän se olisi kait jäänyt vaihtamatta, jos asiakas ei itse olisi tarkistanut oliko vaihdettu..
No hyvä kun tuo lopulta hoitui kuntoon.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment