Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17522
    • Turku

    Originally posted by HTK12 View Post
    On muuten melkoisen härskiä touhua tuollainen.. Touhu alkaa lähentelemään petosta..
    Sitä se todellakin on, kun lasku lähtee valmistajalle tehdystä työstä ja asiakkaallekin kerrotaan, että uusittu on .
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2221
      • Vantaa

      Originally posted by Laku View Post
      Sitä se todellakin on, kun lasku lähtee valmistajalle tehdystä työstä ja asiakkaallekin kerrotaan, että uusittu on .
      Tämä tuli väistämättä mieleen itsellenikin. Katotaan mikä on selitys kun auton kohta haen. Pyysivät siis aamulla tuomaan heille heti takaisin.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2221
        • Vantaa

        Selitys oli että cooleria ei uusittu viime kerralla, koska osaa ei ollut hyllyssä. Työlle kirjattu virheellisesti "vaihdettu". Ei osannut sen paremmin selittää miksi näin. Eikä asentajakaan kuulemma enää muistanut kyseistä tapausta.

        Uskoo ken tahtoo. Jos työselostukseen kirjoittaa oikein lauseen päin persettä, niin on jo asentajan aika vaihtaa alaa, tai hiippakuntaa. Toinen vaihtoehto on että joku valehtelee. Pyysin että korjaamopäällikkö on minuun vielä yhteydessä.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17522
          • Turku

          Originally posted by VilleP View Post
          Selitys oli että cooleria ei uusittu viime kerralla, koska osaa ei ollut hyllyssä. Työlle kirjattu virheellisesti "vaihdettu". Ei osannut sen paremmin selittää miksi näin. Eikä asentajakaan kuulemma enää muistanut kyseistä tapausta.

          Uskoo ken tahtoo. Jos työselostukseen kirjoittaa oikein lauseen päin persettä, niin on jo asentajan aika vaihtaa alaa, tai hiippakuntaa. Toinen vaihtoehto on että joku valehtelee. Pyysin että korjaamopäällikkö on minuun vielä yhteydessä.
          Skeptikkona en usko hetkeäkään tuota selitystä. Tosin ei tuohon ole olemassa uskottavaa selitystä.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Patomursu View Post
            Egr lähti, ei tainnut olla kuitenkaan tarvetta vaikka huollossa sanoi että vikakoodit on jumiutuneesta egr venttiilistä. Sama koodi tulee nyt venttiilin poiston jälkeenkin. Kunto ei mielestäni huono 168 tkm ajetuksi.




            Ps. näköjään en osaa kuvia lisätä.
            Ei se koodi tule huvikseen, eli kyllä siinä EGR oikeasti oli vikaa (jos siellä nyt oli EGR jumittasesta koodia). Riippuen moottorista voi pahimmillaan palaa koko auto tuon seurauksena.

            Originally posted by VilleP View Post
            Selitys oli että cooleria ei uusittu viime kerralla, koska osaa ei ollut hyllyssä. Työlle kirjattu virheellisesti "vaihdettu". Ei osannut sen paremmin selittää miksi näin. Eikä asentajakaan kuulemma enää muistanut kyseistä tapausta.

            Uskoo ken tahtoo. Jos työselostukseen kirjoittaa oikein lauseen päin persettä, niin on jo asentajan aika vaihtaa alaa, tai hiippakuntaa. Toinen vaihtoehto on että joku valehtelee. Pyysin että korjaamopäällikkö on minuun vielä yhteydessä.
            No ei tuota selitystä usko erkkikään.. Tuollaisen touhun jälkeen alkaa vähän arveluttamaan, mitä muuta siellä kirjaillaan yhtä luovasti.. Nytkö sieltä sitten löytyi hyllystä se cooleri kun piti viedä takaisin vai?

            Originally posted by Laku View Post
            Skeptikkona en usko hetkeäkään tuota selitystä. Tosin ei tuohon ole olemassa uskottavaa selitystä.
            Kuka tuon nyt uskoisi? Ei ne huoltokirjaukset nyt mitään hupilappuja ole, johon kirjaillaan mitä sattuu. Tuollainen touhu saa vaan asiakkaan miettimään kaksi kertaa viekö sinne enää huoltoon kun ei voi luottaa siihen onko laskutettu työ tehty vai vaan kirjattu tehdyksi.
            Last edited by HTK12; 12-06-2020, 02:04.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2323
              • Uusimaa

              Mun mielestä tätä tapausta kannattaisi tarjota makusteltavaksi jollekin printtimedialle. Aika vakavasta kusetuksesta on nyt tässä Laakkosen tapauksessa kysymys. Varsinkin kun tiedetään ne syyt, jonka vuoksi noita EGR-osia takuuseen vaihdetaan.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Patomursu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2019
                • 34
                • Vantaa

                Originally posted by HTK12 View Post
                Ei se koodi tule huvikseen, eli kyllä siinä EGR oikeasti oli vikaa (jos siellä nyt oli EGR jumittasesta koodia). Riippuen moottorista voi pahimmillaan palaa koko auto tuon seurauksena.
                Vikakoodit:

                - 290B00 Air System, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too low.

                - 24CF00 Air mass meter: ratio measured to calculated air mass too small.

                Näiden perusteella epäili egr jumittumista. Muuta en osaa sanoa kuin että egr poisto ei noita koodeja poistanut, eikä vikaa muutenkaan.

                Tosiaan, enää ei riskiä palamisesta, vaikka egr venttiilissä ei ollut kuin hento musta väri metallin pinnassa, eli ei lainkaan karstaa tai mitään kosteaan mömmöön viittaavaa.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Patomursu View Post
                  Vikakoodit:

                  - 290B00 Air System, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too low.

                  - 24CF00 Air mass meter: ratio measured to calculated air mass too small.

                  Näiden perusteella epäili egr jumittumista. Muuta en osaa sanoa kuin että egr poisto ei noita koodeja poistanut, eikä vikaa muutenkaan.

                  Tosiaan, enää ei riskiä palamisesta, vaikka egr venttiilissä ei ollut kuin hento musta väri metallin pinnassa, eli ei lainkaan karstaa tai mitään kosteaan mömmöön viittaavaa.
                  Nuo molemmat koodit voi johtua EGR tai sitten olla johtumatta. Ihan yhtä hyvin se voi olla vaikka MAF roska tms.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Patomursu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2019
                    • 34
                    • Vantaa

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Nuo molemmat koodit voi johtua EGR tai sitten olla johtumatta. Ihan yhtä hyvin se voi olla vaikka MAF roska tms.
                    Maffissa oli roskaa ja pieni kivi. Putsaamalla viat poistui.

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2717
                      • Tampere

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Selitys oli että cooleria ei uusittu viime kerralla, koska osaa ei ollut hyllyssä. Työlle kirjattu virheellisesti "vaihdettu".

                      Pyysin että korjaamopäällikkö on minuun vielä yhteydessä.
                      Jospa kuullaan huoltokorjaamon kommentit ennen kuin asiaa kannattaa täällä foorumilla mehustella enempää. Ihmisiä sielläkin on töissä ja virheitä sattuu itse kullekin. Olennaista lienee, mitä sille EGR-systeemille lopulta tehdään BMW:n toimesta.
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17522
                        • Turku

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Jospa kuullaan huoltokorjaamon kommentit ennen kuin asiaa kannattaa täällä foorumilla mehustella enempää. Ihmisiä sielläkin on töissä ja virheitä sattuu itse kullekin. Olennaista lienee, mitä sille EGR-systeemille lopulta tehdään BMW:n toimesta.
                        Onhan ne jo kuultu, muttei uskottu .
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2221
                          • Vantaa

                          Juttelin korjaamopäällikön kanssa. Oli käynyt niin että asentaja oli vastoin ohjeistusta kirjannut työn tehdyksi ennen kuin alkoi jäähyä vaihtamaan(suoritti siis samalla toisenkin homman), koska oli olettanut että osia hyllyssä. Oli tehnyt tilauksen varaosien puolelle kirjauksen jälkeen, mutta tavaraa ei sitten ollutkaan varastossa, ja tämä valmis kirjaus jäänyt paperiin.

                          Oli miten oli, asia minun osaltani loppuun käsitelty. Sain hyvityksen ja aikovat ottaa tämän keissin "ei näin" opetusmateriaaliin koulutuksiiinsa.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Mara84
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2019
                            • 48
                            • Suomi

                            Originally posted by JKK View Post
                            Helpoimmillaan siten, että tekee puolen millin kuparilevystä lätkän imusarjan ja EGR:n väliin. max. tunnin homma kun oikein siististi tekee. Eikä katsuri tiedä siitä mitään.
                            Pitääkö tuo https://res.cloudinary.com/rivalripp...0_2_wrfxsm.jpg

                            Kartio putkenpää leikata irti että saa tuollaisen lätkän tulpaksi https://res.cloudinary.com/rivalripp...266_x9wnpo.jpg

                            Miten tuon putken saa tiivistettyä tuohon lätkään?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by VilleP View Post
                              Juttelin korjaamopäällikön kanssa. Oli käynyt niin että asentaja oli vastoin ohjeistusta kirjannut työn tehdyksi ennen kuin alkoi jäähyä vaihtamaan(suoritti siis samalla toisenkin homman), koska oli olettanut että osia hyllyssä. Oli tehnyt tilauksen varaosien puolelle kirjauksen jälkeen, mutta tavaraa ei sitten ollutkaan varastossa, ja tämä valmis kirjaus jäänyt paperiin.

                              Oli miten oli, asia minun osaltani loppuun käsitelty. Sain hyvityksen ja aikovat ottaa tämän keissin "ei näin" opetusmateriaaliin koulutuksiiinsa.
                              Tälläinen voi toki käydä, mutta miksei sitä heti sanottu asiakkaalle kun auto luovutettiin? Jos olisi samalla heti sanottu, että ei ollutkaan osaa ja varataan aika päivälle x kun osaa saadaan. Nythän se olisi kait jäänyt vaihtamatta, jos asiakas ei itse olisi tarkistanut oliko vaihdettu..

                              No hyvä kun tuo lopulta hoitui kuntoon.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Mara84
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2019
                                • 48
                                • Suomi

                                Originally posted by Mara84 View Post
                                Pitääkö tuo https://res.cloudinary.com/rivalripp...0_2_wrfxsm.jpg

                                Kartio putkenpää leikata irti että saa tuollaisen lätkän tulpaksi https://res.cloudinary.com/rivalripp...266_x9wnpo.jpg

                                Miten tuon putken saa tiivistettyä tuohon lätkään?
                                Tarkoittiko nimimerkki JKK että tulppalätkä pitäisi laittaa tuohon kohti?


                                Ite en ole vielä keksinyt mllaisen tulpan tuohon sais keksittyä että vakio putki säilyisi paikoillaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎