F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joni_R
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Egr?? Kaverilla tais oireilla just about noin ku oli egr juminut.. 30tkm mittarissa toi��
    Niin juu, jos on egr jumissa niin ei paljoo kandeis ajella ilmeisesti ettei pala koko höskä.. vikakoodeja saa mittaristoltakin luettua ihan paikanpäältä.. ohjeet youtubesta.
    Oli kyllä sekavat koodit, mutta pakokaasujen lämpöihin ja venttiiliin ne viittasi. EGR on ohjelmallisesti poistettu käytöstä, mutta silti ilmeisesti osaa antaa koodia sieltä, jos siellä on fyysistä vikaa?

    Kannattaa ilmeisesti tulpata koko roska?

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Löytyy niin monenlaista juttua tuosta drivetrain herjasta, että pitää vielä kysyä itsekin. Eli auto tehnyt nyt pari kertaa stopin muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Alkaa nykimään, tulee drivetrain vikailmoitus ja sitten sammuu.

    Tämä tapahtunut molemmilla kerroilla pihasta lähtiessä pidemmän (4-10h) seisomisen jälkeen ja tosiaan noin 30m ajon jälkeen. Tämän jälkeen lähtee käyntiin vähän pitemmällä startilla ja käy lähes normaalisti tyhjäkäyntiä, mutta kun laittaa vaihdevalitsimen asentoon d, auto sammuu. Ihan kuin tukehtuisi.

    Parin, kolmen startin ja sammutuksen jälkeen toimii taas normaalisti. Tosin haisee vähän öljylle/polttoaineelle tai jollekin sellaiselle. Vinkkejä? Koodit menossa huomenna lukuun, kunhan pääsee takaisin kotiin.

    Ja auto siis F11 520dA ajettu 197tkm
    Egr?? Kaverilla tais oireilla just about noin ku oli egr juminut.. 30tkm mittarissa toi��
    Niin juu, jos on egr jumissa niin ei paljoo kandeis ajella ilmeisesti ettei pala koko höskä.. vikakoodeja saa mittaristoltakin luettua ihan paikanpäältä.. ohjeet youtubesta.
    Last edited by janilind; 24-04-2018, 19:54.

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Löytyy niin monenlaista juttua tuosta drivetrain herjasta, että pitää vielä kysyä itsekin. Eli auto tehnyt nyt pari kertaa stopin muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Alkaa nykimään, tulee drivetrain vikailmoitus ja sitten sammuu.

    Tämä tapahtunut molemmilla kerroilla pihasta lähtiessä pidemmän (4-10h) seisomisen jälkeen ja tosiaan noin 30m ajon jälkeen. Tämän jälkeen lähtee käyntiin vähän pitemmällä startilla ja käy lähes normaalisti tyhjäkäyntiä, mutta kun laittaa vaihdevalitsimen asentoon d, auto sammuu. Ihan kuin tukehtuisi.

    Parin, kolmen startin ja sammutuksen jälkeen toimii taas normaalisti. Tosin haisee vähän öljylle/polttoaineelle tai jollekin sellaiselle. Vinkkejä? Koodit menossa huomenna lukuun, kunhan pääsee takaisin kotiin.

    Ja auto siis F11 520dA ajettu 197tkm

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Taitaa mennä uusiksi koko "hässäkkä".

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Olisko heittää osanumeroa, n47 koneisen munuaisten takana olevia kaihtimia ohjaavalle servolle/releelle tms. Saako edes erikseen vai pitääkö koko kaihdin hässäkkä? KL ei osannut sanoa että kuuluuko heidän pakettiin edes sitä ohjaava komponentti mukaan.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Suosittelen hakemaan kaupasta sen 32gb tikun noihin kartta päivityksiin niin ei tarvi montaa tikkua pyörittää.
    Ei kai muuten navin karttaversion päivitykseen mitään usb-tikkua tarvita vaan ulkoinen kovalevy passaa? Jaksaako usb-portti antaa virtaa ulkoiselle kovolle?

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Lasinpyyhkijät

    Onko muilla ollut samanlaisia oireita, että lasinpyyhkijät vetelee sillointällöin omineen?

    Leave a comment:


  • exce
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Se takalasin mikrokytkin on sökö. Ei päästä autoa lepotilaan kun se kytkin temppuilee ja silloin alkaa tulla tuota akkuherjaa ja ikkunan aukeilua. Kytkin ei paljon maksa ja vaihdon jälkeen siitä johtuvat akkuherjat poistuu.
    Kiitoksia Täytyypä sillä lähtee liikkeelle.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by exce View Post
    Taitaa olla alkuperäinen vielä -12 vuodelta. Lisäksi tuo pyyhkijässä oleva avausnappi ei toimi kuin kerran sadasta. Tehnyt tuota ainoastaan jos ajanut tosi pienillä kierroksilla ja hiljaa. Onneksi ei vielä ole autobaanalla päässyt tekemään
    Se takalasin mikrokytkin on sökö. Ei päästä autoa lepotilaan kun se kytkin temppuilee ja silloin alkaa tulla tuota akkuherjaa ja ikkunan aukeilua. Kytkin ei paljon maksa ja vaihdon jälkeen siitä johtuvat akkuherjat poistuu.

    Leave a comment:


  • exce
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Ihan mielenkiinnosta, onko akku miten vanha?
    Taitaa olla alkuperäinen vielä -12 vuodelta. Lisäksi tuo pyyhkijässä oleva avausnappi ei toimi kuin kerran sadasta. Tehnyt tuota ainoastaan jos ajanut tosi pienillä kierroksilla ja hiljaa. Onneksi ei vielä ole autobaanalla päässyt tekemään

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by exce View Post
    Onkos tässä F11 mallissa vielä ongelmaa takaluukun johtosarjan kanssa?
    Pari viikkoa sitten heitti ilmoituksen '' Increased battery discharge when stationary. Electrical consumers were temporarily switched off''
    Tämän jälkeen auto alkoi satunnaisesti availla takalasia, mutta nyt muuttunut niin pahaksi, että availee kokoajan...
    Ihan mielenkiinnosta, onko akku miten vanha?

    Leave a comment:


  • exce
    replied
    Onkos tässä F11 mallissa vielä ongelmaa takaluukun johtosarjan kanssa?
    Pari viikkoa sitten heitti ilmoituksen '' Increased battery discharge when stationary. Electrical consumers were temporarily switched off''
    Tämän jälkeen auto alkoi satunnaisesti availla takalasia, mutta nyt muuttunut niin pahaksi, että availee kokoajan...

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Just noin. Carlyllä ton pystyy kans koodaan eli corrected speed on vakiona jolloin mittari näyttä todellista muutaman kilsan enempi ja true speed sit todellinen. Mistä lie ottaa (GPS?) vai onko vaan hattuvakio eli renkaat saattaa vääristää jos poikkeaa vakiokoosta.
    Tuo koodaus pätee sitten vain 6WB täysdigitaali mittaristoon. Ei ainakaan mulla muuta analogimittariston 6WA nopeusnäyttöön. Autolla on kuitenkin riittävän tarkka tieto nopeudesta jos on vakio rengaskoko, se löytyy datasta mutta jostain syystä korjaus ei ainakaan minulla mene nopeusmittarille asti kun on 6WA.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Eikö virhe olisi toisin päin jos correction olisi pois nopeusmittarista. Näyttämähän pienenee kun correction otetaan pois?
    Just noin. Carlyllä ton pystyy kans koodaan eli corrected speed on vakiona jolloin mittari näyttä todellista muutaman kilsan enempi ja true speed sit todellinen. Mistä lie ottaa (GPS?) vai onko vaan hattuvakio eli renkaat saattaa vääristää jos poikkeaa vakiokoosta.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Taitaa vaivata nykyään montaa muutakin merkkiä. Kai metallista(laatu) on säästetty. Näin ainakin kaveri tuumas jolla on itsellä korjaamo,.
    Kyllähän BMW harjoitteli tätä jo E9x/8x- sarjalaisissa
    Vähemmän mukavaa tuossa on se, että noissa jousi on ellipsoidi, joka tarkoittaa sitä, että katketessaan matka tyssää siihen (katkeaa keskeltä ja koko tolppa menee läpi) ja lisäksi usein puhkaisee vielä renkaan kaupanpäällisiksi.

    Leave a comment:

Working...
X