F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boiga
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Missäs vika kun ei kyynärnojasta löytyvään AUXiin saa mitään eloa..
    Auto on 03/10 ja 644 lisävarusteella eli löytyy MULF + AUX keskikonsolista.

    Jostain syystä ei halua näyttää aux frontia kun menee CD/Multimedia -välilehteen päävalikosta, vain CD puoli toimii. koodaus tarkistettu (aktiv) sekä kokeiltu myös vo koodata alkuperäisellä listauksella hu_champ, mutta ei pelitä.
    katsopas external devices tms

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Varmaan juttuakin ollut, mutta miten nämä F10 ja F30 X-Drivet kestävät tehon nostoja? Lähinnä 535i ja 335i :think Vai onko nämä nelivedot vaan vikapaikka lisää ja kannattaa välttää?
    Lähtökohtaisesti kai hyvin. Omassa oli jonkinlainen teho-ohjelma sisällä kun auton ostin ja välittömästi ostosta alkoi jakolaatikko nykimään. Jakolaatikko oli vastikään vaihdettu Saksassa Bemarilla, että ikääkään sillä ei vielä paljoa ollut. Nyt on auto sitten ollut vakio, enkä ole uskaltanut sitä ohjelmoida uudelleen. Varmasti oikein tehty ohjelma pelaa autossa niin, ettei tuo jakolaatikkokaan hajoa.

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Varmaan juttuakin ollut, mutta miten nämä F10 ja F30 X-Drivet kestävät tehon nostoja? Lähinnä 535i ja 335i :think Vai onko nämä nelivedot vaan vikapaikka lisää ja kannattaa välttää?

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Minkäslaisella tahdilla porukoilla on mennyt noita narinaheloja takapäästä? Ihmettelin tänään duunimatkalla kun apukuskin puoleisesta takarenkaan lähettyviltä kuului kolahtelua ja narinaa. Pika-analyysi korjaamolla oli, että narinahela on mennyt.

    Edit: Jahaas olikin jousi poksahtanut halki
    Last edited by SilverHawk; 02-05-2018, 09:44.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Missäs vika kun ei kyynärnojasta löytyvään AUXiin saa mitään eloa..
    Auto on 03/10 ja 644 lisävarusteella eli löytyy MULF + AUX keskikonsolista.

    Jostain syystä ei halua näyttää aux frontia kun menee CD/Multimedia -välilehteen päävalikosta, vain CD puoli toimii. koodaus tarkistettu (aktiv) sekä kokeiltu myös vo koodata alkuperäisellä listauksella hu_champ, mutta ei pelitä.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by ooke View Post
    Terve,

    Onko tietoa jos F11 2010 takajalkatilat ovat märkiä niin mitä tiivisteitä pitää ovista vaihtaa?

    t. Olli
    Tuolta selviää....https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=328978

    Leave a comment:


  • ooke
    replied
    Terve,

    Onko tietoa jos F11 2010 takajalkatilat ovat märkiä niin mitä tiivisteitä pitää ovista vaihtaa?

    t. Olli

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post

    Jos tuon coolerin poistaa, niin roittääkö siihenkin jonkinsorttinen tulppaus, vai kannattaako käyttää korvaavaa putkea tilalla? Näyttää että tehty kahdenlaisena ratkaisuna.
    En kyllä keksi mitään syytä miksi sinne pitäisi korvaavaa putkea laittaa. Ennemmin jättää näön vuoksi dummy coolerin paikalleen vaikka kaikki röörit olisi tulpattu. Ni ei ainakaan tule katsastuksessa sanomista että on saastelaitteita poistettu...

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Helpoiten pääset alkuun kun askartelet ohuesta pellistä lätkän imusarjan puolelle imusarjan ja egr coolerin väliin. Siihen pääsee helposti käsiksi, toisin kun sinne pakosarjan puolelle, missä ainakin 535D:ssä on todella ahtaat paikat. Peltilätkä siihen imusarjan puolelle ja väliin tiivisteliimaa tai kuuman kestävää silikonia, niin se on helposti tehty. Jos jäähdytinnestettä ei kulu, eikä halua ennakoiden ehkäistä mahdollista tulevaa coolerin vuotoa, niin ei tarvitse jäähdytinnesteen kiertoa tulpata jos coolerin jättää paikalleen. Noissa vaan tuppaa olemaan aika yleistä pikkuhiljaa alkava jäähdytinnesteen vuoto... Ja jos cooleri jää paikalleen, niin sinne pakosarjan puolelle ei tosiaan tarvitse mitään tulppaa laittaa.
    Jep, näin ajattelinkin. Kävi vain mielessä, että jos tulpan laittaa pakosarjan puolelle cooleria, niin ei tule ainakaan painetta noihin haitariletkuihin. En tiedä pidentääkö ratkaisun elinikää sen enempää että kannattaisi nähdä vaivaa. Ahdas se tosiaan on se pakosarjan puoleinen väli, mutta näkyvillä kuitenkin näissä neloskoneisissa.

    Jos tuon coolerin poistaa, niin roittääkö siihenkin jonkinsorttinen tulppaus, vai kannattaako käyttää korvaavaa putkea tilalla? Näyttää että tehty kahdenlaisena ratkaisuna.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    EGR pitää tulpata manuaalisesti, ilmeisesti se ei pidä, on siis osittain auki. Ohjelmassa EGR on pois käytöstä.

    Tuossa noita blanking/delete kilttejä katsoin ja niissä näkyy olevan paljon erilaisia palikoita. Eikös tuossa riitä kun tulppana pakosarjalta imusarjalle menevän röörin? Nyt kun kaikki EGR vikakoodit on mapattu pois. Miksi nuo kaikki tilpehöörit pitäisi laittaa jos ei ole tarkoitus poistaa koko hässäkkää fyysisesti?
    Helpoiten pääset alkuun kun askartelet ohuesta pellistä lätkän imusarjan puolelle imusarjan ja egr coolerin väliin. Siihen pääsee helposti käsiksi, toisin kun sinne pakosarjan puolelle, missä ainakin 535D:ssä on todella ahtaat paikat. Peltilätkä siihen imusarjan puolelle ja väliin tiivisteliimaa tai kuuman kestävää silikonia, niin se on helposti tehty. Jos jäähdytinnestettä ei kulu, eikä halua ennakoiden ehkäistä mahdollista tulevaa coolerin vuotoa, niin ei tarvitse jäähdytinnesteen kiertoa tulpata jos coolerin jättää paikalleen. Noissa vaan tuppaa olemaan aika yleistä pikkuhiljaa alkava jäähdytinnesteen vuoto... Ja jos cooleri jää paikalleen, niin sinne pakosarjan puolelle ei tosiaan tarvitse mitään tulppaa laittaa.

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Tällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.
    EGR pitää tulpata manuaalisesti, ilmeisesti se ei pidä, on siis osittain auki. Ohjelmassa EGR on pois käytöstä.

    Tuossa noita blanking/delete kilttejä katsoin ja niissä näkyy olevan paljon erilaisia palikoita. Eikös tuossa riitä kun tulppana pakosarjalta imusarjalle menevän röörin? Nyt kun kaikki EGR vikakoodit on mapattu pois. Miksi nuo kaikki tilpehöörit pitäisi laittaa jos ei ole tarkoitus poistaa koko hässäkkää fyysisesti?

    Leave a comment:


  • Cädi
    replied
    Auton mukana ei tullut webaston kaukosäädintä. (kuulemma hävinnyt).
    Sopiikohan esim. tämä koodaamalla 2013 F11 autoon.


    Myös toinen avain puuttuu.
    Saako käytetyn avaimen koodattua toiseen autoon?
    Rautatikku tietenkin väärä.

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Tällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.
    Hmm. Pitää kysäistä asiasta. On kyllä sen verran kokenut ohjelmoija (CdiTuikku), että olettaisin homman olevan tehty oikein. Mutta selvitellään.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Jos on egr poistettu ohjelmallisesti jo niin enpäs sit tiiä, kandee vähä varauksella sit suhtautua mun arvaukseen.. Ton egr:n voinee poistaa käytöstä monella tapaa softasta ja jotkut mainostaa että johdon voi irrottaa - toiset softat ilmeisesti ei tuota salli.. Ehkä joku viisaampi tietää paremmin..
    Tällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Oli kyllä sekavat koodit, mutta pakokaasujen lämpöihin ja venttiiliin ne viittasi. EGR on ohjelmallisesti poistettu käytöstä, mutta silti ilmeisesti osaa antaa koodia sieltä, jos siellä on fyysistä vikaa?

    Kannattaa ilmeisesti tulpata koko roska?
    Jos on egr poistettu ohjelmallisesti jo niin enpäs sit tiiä, kandee vähä varauksella sit suhtautua mun arvaukseen.. Ton egr:n voinee poistaa käytöstä monella tapaa softasta ja jotkut mainostaa että johdon voi irrottaa - toiset softat ilmeisesti ei tuota salli.. Ehkä joku viisaampi tietää paremmin..

    Leave a comment:

Working...
X