F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ceeray
    replied
    En kyllä ajatellu vaihdattaa.. jos joku tohon konepellille itsaria haluaa yrittää ni ei siinä paukkupatruunat enää auta.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Siellä on kaasujousien vieressä alempana semmoiset mustat pötköt missä luki jotain pyro..........

    En kyllä löytänyt mitään päiväyksiä niistä paitsi muun tekstin yhteydessä oli vain 2013, eli tässä tapauksessa ovat varmaan alkuperäiset ja joudun nöyrtymään lisämaksulle... jos kerran kuuluu huolto-ohjelmaankin !!

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Makro86 View Post
    Siis missä kohtaa semmoset on ja minkä näköiset ne on?
    Konepellin kaasujousissa näkyy "viimeinen" käyttö kk/v Eli niissä mikä pitää pellin ylhäällä.

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Siis missä kohtaa semmoset on ja minkä näköiset ne on?

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Niissä on pienet räjähdyspanokset joissa parasta ennen -päiväys. Kuuluu siis huolto-ohjelmaan mutta ei siitä kukaan hirtä jos et niitä nyt vaihdata.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Mitenkäs tämmöiseen asiaan pitäisi suhtautua...??

    Olen huomenna viemässä sigun äFfää Laakkoselle määräaikaishuoltoon ja tilatessani aikaa miule ilmoitettiin että auton konepellissä olevat jalankulkijan törmäyssuoja käikäleet pitäisi vaihtaa uusiin jos niitä ei edellisessä huollossa ole vaihdettu.

    Autolla nyt ajettu 208tkm.

    Onko tuo nyt räikeää rahastusta vai miksi niitä pitäisi vaihtaa vaikka ne ovat käsittääkseni ihan toimivat...?? Maksavat huollon päälle 180€ joten huvikseni en noita viitsisi antaa vaihtaa !! Eihän airbagejakaan vaihdeta autoon määräajoin vain siksi että ovat jo kilsoja/vuosia nähneet...

    Tämä siis menisi minun piikkiin !! :think

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Mulla on keskikonsolin puukoristeen pinta aika naarmuinen. Miten ja millä tuota saisi kotikonstein vähän siistimmän näköiseksi? Samoin käsijarrunapissa on iso naarmu. Millainen homma olisi vaihtaa tuo käsijarrunappi.
    Ite tein idrive pyörylälle paikkamaalauksen ja sit hioin vesihiomapaprulla - kohtuu hyvä tuli joskaan ei täydellinen.. joku umpiolasin kiillotussetti vois toimia..

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Mulla on keskikonsolin puukoristeen pinta aika naarmuinen. Miten ja millä tuota saisi kotikonstein vähän siistimmän näköiseksi? Samoin käsijarrunapissa on iso naarmu. Millainen homma olisi vaihtaa tuo käsijarrunappi.

    Leave a comment:


  • -kiki-
    replied
    Oma 535xd Saksasta 185tkm ajettuna nyt ~210tkm, kaikki öljyt joka paikkaan. Ei mitään vikoja, jakolaatikon öljyjä vaihdellessa huomasin et täällä on käyty eli jotakin sille on Saksassa tehty.

    Originally posted by janilind View Post
    Laitetaas oma lista referenssiksi. 170tkm saksasta viime syksynä, nyt 184tkm.
    -Xenonit(ei rikki vaan himmenneet) 60e
    -jarrupalat eteen ja taakke n.150e
    -ilmapussit n.460e
    -vasen luukun takaumpio(piirilevy rikki) n.150e
    -ahtokuuleri n.200e
    -oikealta edestä reaktiotanko n.115e
    -vaihteistoremppaa, eka öljyjä nyt viimeksi mekatroniikka eikä vieläkään vaihda uuden veroisesti - kyllä tuolla pärjää kuitenkin.. kaikkineen n.2500e
    -vetokoukun pistorasian mikrokytkin jumittaa ja koukku tykkää jäädä ulos.
    -kuskin penkin selkänoja ei lämpiä
    -jotain ahtovuotoa/egr ongelmaa ilmeisesti löytyy

    Oiskohan siinä kaikki, on vikoja mutta on niitä pillejä ja viheltimiäkin.. ite jos tekee niin ei maksa mansikoita. Hieno auto kuitenkin vaikkakaan ei ihan suuntavakaimmasta päästä - kulmat pitäs katsoa vissiin..

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Paltsi View Post
    F11 530xd ollut haaveissa pidemmän aikaa, melkein alkuperäisestä julkistuksesta asti. Niin paljon olen lueskellut näitä hyviä foorumeita ja speksaillut, että on ruvennu tyyppiviat (EGR, etuvetarit, ilmapussit ja kalliimmat bonukset kuten jakolaatikko) hirvittämään.

    Onko viisaimmille tietoa, tai edes näppituntumaa, ovatko jotkin näistä vioista merkittävästi vähentyneet faceliftin jälkeen, eli voisiko tällä perustella hieman uudempaa vuosimallia?

    Toki kaikkea tarvitsee huoltaa ja joskus rempata. Vaikka ei vikoja viikkorahoja kannata koskaan laittaa ostoon kiinni, niin kokonaiskustannukset mietityttää, kun kilsoja tulisi 40tkm+ vuodessa.
    Laitetaas oma lista referenssiksi. 170tkm saksasta viime syksynä, nyt 184tkm.
    -Xenonit(ei rikki vaan himmenneet) 60e
    -jarrupalat eteen ja taakke n.150e
    -ilmapussit n.460e
    -vasen luukun takaumpio(piirilevy rikki) n.150e
    -ahtokuuleri n.200e
    -oikealta edestä reaktiotanko n.115e
    -vaihteistoremppaa, eka öljyjä nyt viimeksi mekatroniikka eikä vieläkään vaihda uuden veroisesti - kyllä tuolla pärjää kuitenkin.. kaikkineen n.2500e
    -vetokoukun pistorasian mikrokytkin jumittaa ja koukku tykkää jäädä ulos.
    -kuskin penkin selkänoja ei lämpiä
    -jotain ahtovuotoa/egr ongelmaa ilmeisesti löytyy

    Oiskohan siinä kaikki, on vikoja mutta on niitä pillejä ja viheltimiäkin.. ite jos tekee niin ei maksa mansikoita. Hieno auto kuitenkin vaikkakaan ei ihan suuntavakaimmasta päästä - kulmat pitäs katsoa vissiin..

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Eiköhän tuo ole ilmaa jossain välissä saanut...

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Sigun auto antoi taannoin vikailmoitusta fuel supply erroriin eikä lähtenyt käyntiin kuin vasta kolmannella. Tarkkaan en muista sanoja mitä taulussa oli, luki ehkä myös "drivetrain malfunction, drive at moderate speed". Sen jälkeen ei mitään ongelmaa eikä jäänyt iDriveen ilmoitusta.
    Tankki oli päässyt sitä ennen paristi aika kuivaksi, toisella kerralla tuli tankattua kun rangea oli jäljellä 3km. Olisko päässyt vaan sen verran ilmaa/kuplia linjoihin, että oli joku ilmaa polttoainelinjoissa-tyyppinen vika?
    Last edited by alspe; 02-07-2018, 12:21.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Paltsi View Post
    F11 530xd ollut haaveissa pidemmän aikaa, melkein alkuperäisestä julkistuksesta asti. Niin paljon olen lueskellut näitä hyviä foorumeita ja speksaillut, että on ruvennu tyyppiviat (EGR, etuvetarit, ilmapussit ja kalliimmat bonukset kuten jakolaatikko) hirvittämään.

    Onko viisaimmille tietoa, tai edes näppituntumaa, ovatko jotkin näistä vioista merkittävästi vähentyneet faceliftin jälkeen, eli voisiko tällä perustella hieman uudempaa vuosimallia?

    Toki kaikkea tarvitsee huoltaa ja joskus rempata. Vaikka ei vikoja viikkorahoja kannata koskaan laittaa ostoon kiinni, niin kokonaiskustannukset mietityttää, kun kilsoja tulisi 40tkm+ vuodessa.
    EGR poistoon, niin se on kerralla hoidettu. Ilmapussit alle 500€ vaihdettuna molemmat puolet ja kyllä noilla sen 100000km ajelee. Etuvetareita taitaa saada nykyään tarvikkeena kolmasosalla alkuperäisosan hinnasta. Jakolaatikon öljynvaihto taitaa olla alle parisataa. Toki rikkinäistä ei uudet öljyt korjaa.

    Leave a comment:


  • Paltsi
    replied
    F11 530xd ollut haaveissa pidemmän aikaa, melkein alkuperäisestä julkistuksesta asti. Niin paljon olen lueskellut näitä hyviä foorumeita ja speksaillut, että on ruvennu tyyppiviat (EGR, etuvetarit, ilmapussit ja kalliimmat bonukset kuten jakolaatikko) hirvittämään.

    Onko viisaimmille tietoa, tai edes näppituntumaa, ovatko jotkin näistä vioista merkittävästi vähentyneet faceliftin jälkeen, eli voisiko tällä perustella hieman uudempaa vuosimallia?

    Toki kaikkea tarvitsee huoltaa ja joskus rempata. Vaikka ei vikoja viikkorahoja kannata koskaan laittaa ostoon kiinni, niin kokonaiskustannukset mietityttää, kun kilsoja tulisi 40tkm+ vuodessa.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by polkuauto View Post
    Kyllähän tuo aika hätäseen hidastaa nopeutta pienissä vauhdeissa, mutta nyt kun siihen on tottunut, niin eipä tuo juurikaan häiritse. Olen ajatellut se liittyvän jarruenergian talteenottoon, eli laturi vielä tehostaisi mottorijarrutusta. Tämänhän pystyy koodaamaan pois käytöstä, eli tiedä sitten vaikuttaisiko asiaan?
    Kyllähän siihen alkaa vuoden jälkeen tottumaan mutta ei se mitenkään ajoa helpota tai tuo mukavuutta lisää.

    Olen kyllä miettinyt jos jotain muutakin olisi autossa parannettavaa, vaikka ohjelmapäivityksellä tai muuta esim. alipaineletkuja räpläämällä.

    Leave a comment:

Working...
X