F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Naapurin autosta ('11 F11) pimeni lämmitys-/ilmastointilaitteen puhallin. Vikakoodi kertoo, että joko siili tai puhaltimen moottori on hajonnut. Tarkoitus olisi tutkia tarkemmin viikonloppuna, mutta kumpikos näistä yleensä hajoaa, siili vai itse puhallin?
    For the record: Tässä tapauksessa puhaltimen mooottori oli tullut tiensä päähän. Kyseessä ’11 mallinen 175tkm ajettu f11.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by Lefty View Post
    Kiitoksia, soittelen paikalliselle marmorille ja kyselen josko löytäisivät tuon paketin. olikos tuo 32 106 893 339 varaosan/paketin numero?
    Joo, ja sit tuo Lubrizol -pullo myös 83 29 0 434 684

    Ilmottele jos saat vaihdettua osan ennemmin ja oliko vaikutusta, itelle menee vielä kuukausi ainakin et ehtii ottamaan työn alle

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Jep, Rinta-Joupilta
    Kiitoksia, soittelen paikalliselle marmorille ja kyselen josko löytäisivät tuon paketin. olikos tuo 32 106 893 339 varaosan/paketin numero?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by Lefty View Post
    Haitko marmorilta vai?
    Jep, Rinta-Joupilta

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Hain osat ja nyt ehkä skeptisyys hiukan laimentui kun näki korjaussarjan sisällön. Eli siellä tulee mukana ohjausvaihteen lukkoyksikkö, joka siis vaihdetaan uuteen. Näyttää, että siinä solenoidi liikuttaa lukossa olevaa tappia mikä hyvinkin saattaisi aiheuttaa tuon naputuksen. Katsotaan nyt poistuuko tuolla. Tämän lisäksi siis laitetaan tuo öljy/lisäaine öljyn sekaan.
    Osat oli n.70€.

    6-koneisessa pitää ohjausvaihde irroittaa, tässä on ilmeisen helppo homma pudottaa pois?
    Haitko marmorilta vai?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Tuon PUMAn (oikea numero 55396534) korjaava toimenpide on lisätä lisäainetta ohjausvaihteen öljyn sekaan + joku korjaussarja. Vähän skeptinen sen tehokkuudesta ongelmaan. Anyway, 128k ajettua BMW:llä huollettua tuontiautoa ei saanut GW:n piikkiin.

    Tilasin osat kokeilun vuoksi.
    Originally posted by Lefty View Post
    Mitäs osia tilailit, millä hinnalla ja mistä? Kerros miten kävi sit? Itteeki alkaa pikkasen korpeemaan jo tuo nakuttelu...
    Hain osat ja nyt ehkä skeptisyys hiukan laimentui kun näki korjaussarjan sisällön. Eli siellä tulee mukana ohjausvaihteen lukkoyksikkö, joka siis vaihdetaan uuteen. Näyttää, että siinä solenoidi liikuttaa lukossa olevaa tappia mikä hyvinkin saattaisi aiheuttaa tuon naputuksen. Katsotaan nyt poistuuko tuolla. Tämän lisäksi siis laitetaan tuo öljy/lisäaine öljyn sekaan.
    Osat oli n.70€.

    6-koneisessa pitää ohjausvaihde irroittaa, tässä on ilmeisen helppo homma pudottaa pois?



    Last edited by Juspa; 05-06-2018, 20:42.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Näinhän se oli vanhemmissa malleissa, joissa täysi teho ohitti ns siilin, mutta tässä näyttää siilikin olevan hiukan fiksumpi vekotin kuin pelkkä päätevastus...
    Onko edellä mainittu varma tieto nimenomaan F-sarjalaisesta?
    Ei varma tieto, vaan noihin vanhempiin perustuva mutu...

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Jos pyörii täydellä nopeudella, niin siili. Kannattaa harkita vaihtaako varuiksi molemmat samalla kertaa yhdellä purkamisella.
    Näinhän se oli vanhemmissa malleissa, joissa täysi teho ohitti ns siilin, mutta tässä näyttää siilikin olevan hiukan fiksumpi vekotin kuin pelkkä päätevastus...
    Onko edellä mainittu varma tieto nimenomaan F-sarjalaisesta?

    Regulaattori ja puhallin ovat molemmat sen verran kalliita osia ettei omistaja halua niitä varman päälle vaihtaa ... ja toisaalta puhallin on tässä niin käsittämättömän helpossa paikassa ettei sen vaivan takia kannata ylimääräisiä osia vaihtaa.
    Last edited by bmw323it; 05-06-2018, 11:57.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by walopower View Post
    Kuittaa vaihdon ja huolehtii että vaihtaa palat ensi kerralla ajossa.
    Kilometrimääriin perustuva vaihtotarve on muutenkin huono kun ajotyyli yms. vaikuttaa niin paljon palojen kestoon.
    Ei taida kuittaaminen onnistua kuluneella anturilla.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by N1ks View Post
    Saakos näistä miten laitettua lisää kilsoja jarrupalojen muistuttimeen, menny nollille kilsat ja nyt herjailee kaiken aikaa vaikka paloissa pintaa. Edellinen omistaja muistaakseni sanoi että kerran oli jo lisätty Km määrää kun ei ollut vaihto tarvetta
    Kuittaa vaihdon ja huolehtii että vaihtaa palat ensi kerralla ajossa.
    Kilometrimääriin perustuva vaihtotarve on muutenkin huono kun ajotyyli yms. vaikuttaa niin paljon palojen kestoon.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Naapurin autosta ('11 F11) pimeni lämmitys-/ilmastointilaitteen puhallin. Vikakoodi kertoo, että joko siili tai puhaltimen moottori on hajonnut. Tarkoitus olisi tutkia tarkemmin viikonloppuna, mutta kumpikos näistä yleensä hajoaa, siili vai itse puhallin?
    Jos pyörii täydellä nopeudella, niin siili. Kannattaa harkita vaihtaako varuiksi molemmat samalla kertaa yhdellä purkamisella.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Naapurin autosta ('11 F11) pimeni lämmitys-/ilmastointilaitteen puhallin. Vikakoodi kertoo, että joko siili tai puhaltimen moottori on hajonnut. Tarkoitus olisi tutkia tarkemmin viikonloppuna, mutta kumpikos näistä yleensä hajoaa, siili vai itse puhallin?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by N1ks View Post
    Saakos näistä miten laitettua lisää kilsoja jarrupalojen muistuttimeen, menny nollille kilsat ja nyt herjailee kaiken aikaa vaikka paloissa pintaa. Edellinen omistaja muistaakseni sanoi että kerran oli jo lisätty Km määrää kun ei ollut vaihto tarvetta
    Eipä taida saada lisäiltyä ilman uuden anturin vaihtoa.

    Leave a comment:


  • N1ks
    replied
    Saakos näistä miten laitettua lisää kilsoja jarrupalojen muistuttimeen, menny nollille kilsat ja nyt herjailee kaiken aikaa vaikka paloissa pintaa. Edellinen omistaja muistaakseni sanoi että kerran oli jo lisätty Km määrää kun ei ollut vaihto tarvetta

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Osaakos kukaan sanoa ratin vaihtojutuista. Kyseessä kylläkin f30 mutta samanlainen on vitosessakin.

    Eli autossani on varusteina kaistavahtia ym ja pitäisi olla siis tärinäominaisuus ratissa. Mutta joku on vaihtanut varmaan joskus tilalle jonkin M-sarjalaisen ratin, koska on m1 ja m2 napitkin. Ja antaa vikakoodia ratin tärinästä, että ei tunnista tärinämoottoria ja ei toimi jne, eli tuksin on tärinällinen ratti tämä nykyinen. Hajoituskuvasta katsottuna löytyy jotain tärinämoottoria ja johtosarjaa kyseiseen rattiin, ostanko sen tärinämoottorin ja johtosarjan ja asennan paikalleen, niin pitäisi toimia? Vai voiko sitä jälkiasentaa edes? :think

    Leave a comment:

Working...
X