F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Riippuu vakkarista, eli mitä löytyy varustelistasta? Joissakin vakkareissa on jarrutusominaisuus.
    Eiköhä kaikissa f10/11 sarjalaisessi ole jarrullinen vakkari...
    Oli jo E6x facelifteissä kaikissa 6 koneellisissa.

Leave a comment:

• nappe74
    replied
    Miulla on sigun autossa normaali vakkari mutta kun ratin keinuvivusta tiputtaa vauhdin vaikka 110--->90 niin auto todella jarruttaa vauhdin alas eikä kysessä ole pelkkä moottorijarrutus !! En ole niin jyrkässä alamäessä vakkarilla ajanut että näkisi jarruttaako auto pitääkseen vauhdin pyydetyssä...

Ex E91 335:ssa oli varustelistassa erikseen "Cruise Control with brake function", nykyisessä ei mitään mainintaa...

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Perus vakkari, ilman tutkaa, jarrutusenergian talteenotto, niin ainakin mulla noihin sisältyy jarrutusominaisuus.
    En nyt muista miten tuo meni F1X osalta, ainakin E9x normi vakkarissa ei ole jarrutusominaisuutta nelisylinterissä, kuusisylinterissä on vakkarissa jarrutusominaisuus.

Leave a comment:

• awd-69
    replied
    Niin, käsittääkseni ei mitään "herkkuja" vakkarissa. Pelkkä normi.

Leave a comment:

• HV530XD
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Riippuu vakkarista, eli mitä löytyy varustelistasta? Joissakin vakkareissa on jarrutusominaisuus.
    Perus vakkari, ilman tutkaa, jarrutusenergian talteenotto, niin ainakin mulla noihin sisältyy jarrutusominaisuus.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by awd-69 View Post
    Tänään "löytyi" uusi ominaisuus. Jos vakkari päällä ajaa ja alkaa vähentämään vauhtia, niin vauhti vähenee voimakkaasti kun vakkaria "komentaa" pienemmällä. Pelkällä moottorijarrulla ei pääse moiseen hidastuvuuteen. Käyttääkö auto tämmöisessä tilanteessa myös jarruja. Kellä oikeaa tietoa asiasta?

Leave a comment:

• awd-69
    replied
    Tänään "löytyi" uusi ominaisuus. Jos vakkari päällä ajaa ja alkaa vähentämään vauhtia, niin vauhti vähenee voimakkaasti kun vakkaria "komentaa" pienemmällä. Pelkällä moottorijarrulla ei pääse moiseen hidastuvuuteen. Käyttääkö auto tämmöisessä tilanteessa myös jarruja. Kellä oikeaa tietoa asiasta?

Leave a comment:

• hydrophyte
    replied
    Itse käytän päivittäin Auto Hold toimintoa. Auton käynnistyksen jälkeen laitan vaistomaisesti aina A Holdin päälle. Ruuhkissa näppärä. Kannattaa muistaa ottaa pois päältä, kun menee autopesuun, jossa autoa vedetään läpi pesukadun.

Leave a comment:

• kmr
    replied
    Originally posted by arpuC View Post
    Mikä tuon autoholdin tarkoitus on? Tai mikä on sen toimintaperiaate?

Kokeilin sitä enaimmäistä kertaa kun jouduin venkslaamaan jyrkässä mäessä. Jouduin siis peruuttamaan, jolloin painoin holdin päälle pysähdyksissä. Koitin painaa kaasua, mutt holdihan ei lähtenyt pois. Tyhmänä kuormitin hetken laatikkoa painamalla lisää kaasua, jotta auto pääsee polanteen yli ja vaivoin pääsikin kunnes otin holdin pois.

Eikö tuo toimi pakilla lainkaan? Toivottavasti mikään ei ottanu kipeää tuon parin sekunnin aikana.
    Omassa ainakin lähtee pois niin eteenpäin lähdettäessä, kuin pakilla. Eikä käytä käsijarrua vaan ilmeisesti ihan normaalia jarrua(?) Ehkä tuo on tarpeellinen, jos kyllästyy seisomaan jarrun päällä esim. valoissa / ruuhkassa. Mäkilähtöavustin näissä on muutenkin mikä pitää pari sekuntia auton paikallaan jalka jarrulta nostettaessa.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Kesärenkaat hakusessa koossa 245/45 18

Näitä olen katsellut: Goodyear Eagle F1 Asym. 3 tai Hankook K125

Hän renkailta ensisijaisesti suuntavakautta ja hiljaisuutta.

Muita ehdokkaita hintaluokassa alle 800€?

F10 alle tulis.
    Autoliiton jäsenelle Euromasterilta Michelin Pilot Sport 4 maksoi keväällä 790€ kaikkineen mainitussa koossa.

Leave a comment:

• atcc
    replied

F10 alle tulis.
    Asymmetric 3:set itsellä alla koossa 245/40R19 ja on todella hyvät ajaa. Edellisessä oli 245/40R18 K125 ja todella hyvät oli nekin, hieman jopa hiljaisemmat. Toki hiljaisuus riippuu paljon koosta. Yhteenvetona voin sanoa että kummat vain valitset ei mene pieleen

Leave a comment:

• Ceeray
    replied
    Ne goodyear excellence runflatit tekee juuri sitä että runko hajoaa ja tekee pullistumia kylkeen/ pinnalle. Mulla meni 3/4 rengassatsista sillai. Ei tule toisia.

Leave a comment:

• -kiki-
    replied
    Itse tilasin Nokian Zlinet täältä (made in Finland) https://www.reifenversand.com/ goodyerin excellenteistä tuli raudat pihalle. En tiedä muista aina tupannut Nokialaisilla ajamaan.

F10 alle tulis.

Leave a comment:

• awd-69
    replied

F10 alle tulis.

Leave a comment:

• arpuC
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Sittenkun huolto on keltaisella pohjalla. Vihreetä jos näyttää niin ei mene huolenpito sopimukseen..(oletan että merkkiliikkeen huolenpito sopimus). Km määrää en muista, millon vaihtuu mut varmaan luokkaa 2-3tkm aiemmin.
    Bmw:n huolenpito. Seuraava on nesteiden vaihto 07/2018 mennessä mutta on vihreellä edelleen. No täytyy toivoa, että menee vielä yksi öljyn vaihto loppuvuodesta tuohon

Leave a comment:

Working...
X