F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by arpuC View Post
    Kuinka ajoissa auton voi viedä huoltoon eli jos idrive ilmoittaa, että huoltoon on 23tkm, niin onko siinä huoltoikkuna jolloin sen voisi viedä ennen, kuin tuo kilsamäärä täytyy?

    Ongelmana on se, että tuossa on huolenpitosopimis, mutta nykyisellä laskukaavalla se menee juuri 4tkm yli eli ei saisi huoltoa ilmaiseksi. Onko se kuinka tarkkaa näissä?
    Sittenkun huolto on keltaisella pohjalla. Vihreetä jos näyttää niin ei mene huolenpito sopimukseen..(oletan että merkkiliikkeen huolenpito sopimus). Km määrää en muista, millon vaihtuu mut varmaan luokkaa 2-3tkm aiemmin.

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Kuinka ajoissa auton voi viedä huoltoon eli jos idrive ilmoittaa, että huoltoon on 23tkm, niin onko siinä huoltoikkuna jolloin sen voisi viedä ennen, kuin tuo kilsamäärä täytyy?

    Ongelmana on se, että tuossa on huolenpitosopimis, mutta nykyisellä laskukaavalla se menee juuri 4tkm yli eli ei saisi huoltoa ilmaiseksi. Onko se kuinka tarkkaa näissä?

    Leave a comment:


  • Zuppe
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Keväällä kun autoa olin vaihtamassa niin tuli samanlainen yksilö vastaan, tehtaan varustelista oli tosi kattava mutta ei cruisea listattuna. Myyjä sanoi että cruise on. Asiaa silloin kun tutkin niin tulin siihen tulokseen että F1x ainakin joinain vuosina olisi noin että peruscruise on aina eikä näy listalla. En muista enää mistä syystä tähän päätelmään päädyin...
    Itsekin samaa pähkäilin pari vuotta sitten, vakiona on cruise control:


    Oman vehkeen varusteluettelossa cruisea ei näy:
    Options
    Code Description EN Description DE
    Generated by www.BMWDecoder.com
    2016-10-26 01:27:19
    Production Date 2010-07-21
    Central Mileage 184,274 km
    Type code FW12
    Type 520D (EUR)
    Series F10 (5 Series)
    Body Type LIM
    Steering RL
    Engine N47T
    Displacement 2.00 cm3
    Power 135kw / 184hp
    Drive HECK
    Transmission Automatic
    Colour SPACEGRAU METALLIC (A52)
    Upholstery LEDER DAKOTASCHWARZ (LCSW)
    Page 1/4
    S1CAA Selection of COP relevant vehicles Selektion COP relevanter Fahrzeuge
    S1CBA CO2 package CO2 Umfang
    S205A Automatic transmission Automatikgetriebe
    S230A Extra package, EU-specific Zusatzumfang EU-spezifisch
    S258A Tire with run-flat functionality Bereifung mit Notlaufeigenschaften
    S2PAA Wheel bolt retainer Radschraubensicherung
    S302A Alarm system Alarmanlage
    S320A Deleted, model lettering Entfall Modellschriftzug
    S3APA Windshield with grey wedge Frontscheibe mit Graukeil
    S423A Floor mats, velours Fussmatten Velours
    S428A Warning triangle and first aid kit Warndreieck und Verbandstasche
    S431A Interior mirror with automatic-dip Innenspiegel automatisch abblendend
    S441A Smoker package Raucherpaket
    S4URA Ambient interior lighting Ambientes Innenlicht
    S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
    S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth Vorbereitung Handy m. Bluetooth
    S698A Area-Code 2 for DVD Area-Code 2 für DVD
    S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices
    S6ABA Control for Teleservices Steuerung Teleservices
    S761A Individual sunshade glazing Individual Sonnenschutzverglasung
    L812A National version England / Ireland Länderausführung England / Irland
    S850A Dummy-SALAPA Dummy-SALAPA
    S863A Retailer Directory Europe Händlerverzeichnis Europa
    S877A Delete cross-pattern operation Entfall Überkreuzbedienung
    S880A On-board vehicle literature English Bordliteratur englisch
    S8KAA Dummy-SALAPA Dummy-SALAPA
    S8S2A Coding alarm signal Codierung Alarmsignal
    S8S3A Automatic locking when driving off Automatische Verriegelung beim Anfahren
    S8SCA Telematics access request,country-spec. Freischaltung Telematik länderspez.
    S8SMA Car ident. number visible from outside Fahrgestellnummer von aussen sichtbar
    S8TFA Active pedestrian protection Aktiver Fussgängerschutz
    S8TGA Thiefproofing device Diebstahlsicherung
    S8V1A Label Hinweisschild

    Standard Equipment
    Code Description EN Description DE
    S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration
    S2K1A BMW LA wheel, V Spoke 236 BMW LM Rad V-Speiche 236
    S4ATA Interior trim finishers black high-gloss Interieurleisten hochglänzend schwarz
    S853A Language version English Sprachversion englisch
    Last edited by Zuppe; 16-06-2018, 18:24. Reason: lisätty oman vessan "varusteet"

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Onko F1x malleissa jonkin sortin cruise vakiona? Tuli vastaan potentiaalinen yksilö, mutta varustelistaus ei sano cruisesta mitään. M-sport ratissa kuitenkin nappeja näyttäisi olevan riittävä määrä.
    Keväällä kun autoa olin vaihtamassa niin tuli samanlainen yksilö vastaan, tehtaan varustelista oli tosi kattava mutta ei cruisea listattuna. Myyjä sanoi että cruise on. Asiaa silloin kun tutkin niin tulin siihen tulokseen että F1x ainakin joinain vuosina olisi noin että peruscruise on aina eikä näy listalla. En muista enää mistä syystä tähän päätelmään päädyin...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Onko F1x malleissa jonkin sortin cruise vakiona? Tuli vastaan potentiaalinen yksilö, mutta varustelistaus ei sano cruisesta mitään. M-sport ratissa kuitenkin nappeja näyttäisi olevan riittävä määrä.

    L801A National version Germany, jos tuolla jotain merkitystä.

    Vai onko näissä sama kuin F3x, eli ratissa voi olla pelkkä limit toiminto ja cruisea ei ole? Jos näin niin onko retrofit minkälainen homma?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Minulla aiheutti pärinää sen moottorin muovin kiinnityskumi jutut. Oli aivan loppu.

    Leave a comment:


  • Silencio
    replied
    muutamana aamuna kylmänä pitänyt pärisevää ääntä konetilasta,tyhjäkäynnillä kuumana ei kuulu.ilmaputsarin/imusarjan päälle kun laittaa käden ääni muuttuu,onko kellekkään tullu vastahan ko ongelmaa? potilas 530d f11

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Juu eli autohold päälle niin pistää käkkärin päälle aina kun auto pysähtyy ja kaasulla se automaattisesti sen ottaa pois päältä. Hyväksi todennut esm. jos parkkihallista maanalta nousee suoraan kadulle jne

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Oli kyllä sellainen todella jyrkkä nousu asiakkaan pihalla ja siinä oli pakko venkslailla. Semmoinen metrin ajotie

    Eikös jos ton autoholdin aktivoi niin se aina pysähdyksissä aktivoituu ja poistuu heti kun kaasuun kosketaan? Ei ainakaan pakilla tahtonut poistua eli ilmeisesti peruuteltiin jarrua ja mäkeä vasten.

    Leave a comment:


  • Phetu
    replied
    Originally posted by arpuC View Post
    Mikä tuon autoholdin tarkoitus on? Tai mikä on sen toimintaperiaate?

    Kokeilin sitä enaimmäistä kertaa kun jouduin venkslaamaan jyrkässä mäessä. Jouduin siis peruuttamaan, jolloin painoin holdin päälle pysähdyksissä. Koitin painaa kaasua, mutt holdihan ei lähtenyt pois. Tyhmänä kuormitin hetken laatikkoa painamalla lisää kaasua, jotta auto pääsee polanteen yli ja vaivoin pääsikin kunnes otin holdin pois.

    Eikö tuo toimi pakilla lainkaan? Toivottavasti mikään ei ottanu kipeää tuon parin sekunnin aikana.
    Mahtaisikohan olla suunniteltu vain eteenpäin liikkumiseen, että voi esim. liikennevaloihin pysähtyä ja ottaa jalan jarrulta. Mutta tyhmänä kysymyksenä miksi tuota tarvitsisi tuossa tilanteessa? En vielä itse ole niin jyrkkää mäkeä löytänyt ettei auto pysyisi hetkeä paikallaan kun vaihtaa jalan jarrulta kaasulle.

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Itellä paljastu konttorilla edestä reaktiotangon pusla löysäksi, ei kyllä päällepäin näyttänyt ollenkaan pahalta. Voinee varmasti olla joku muukin palikka.
    Jousipussit on helppo vaihtaa - puukolla vaan rikkinäiseen viilto ja sen saa tyhjäksi. Sitten vaan ujuttaa sen pois ja uutta tilalle. Arnotti sit jää tosi löysästi kiinni yläpäästään, mutta auton painon alla ei haittaa.
    Käsijarrusylinterit joko huoltotilaan istalla, carlyllä tms tai sit moottorit irrottamalla ja sylinterit räikkäämällä ääriasentoon. Ite räikkäsin ja ei ollut paha homma - tubesta löyty video avuksi.

    Minkä hintaista on hoitaa koko etupää kuntoon. Eli vaihtaa kaikki puslat jne.


    Entä takapää?


    Kokemuksia?

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Mikä tuon autoholdin tarkoitus on? Tai mikä on sen toimintaperiaate?

    Kokeilin sitä enaimmäistä kertaa kun jouduin venkslaamaan jyrkässä mäessä. Jouduin siis peruuttamaan, jolloin painoin holdin päälle pysähdyksissä. Koitin painaa kaasua, mutt holdihan ei lähtenyt pois. Tyhmänä kuormitin hetken laatikkoa painamalla lisää kaasua, jotta auto pääsee polanteen yli ja vaivoin pääsikin kunnes otin holdin pois.

    Eikö tuo toimi pakilla lainkaan? Toivottavasti mikään ei ottanu kipeää tuon parin sekunnin aikana.

    Leave a comment:


  • N1ks
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Itellä paljastu konttorilla edestä reaktiotangon pusla löysäksi, ei kyllä päällepäin näyttänyt ollenkaan pahalta. Voinee varmasti olla joku muukin palikka.
    Jousipussit on helppo vaihtaa - puukolla vaan rikkinäiseen viilto ja sen saa tyhjäksi. Sitten vaan ujuttaa sen pois ja uutta tilalle. Arnotti sit jää tosi löysästi kiinni yläpäästään, mutta auton painon alla ei haittaa.
    Käsijarrusylinterit joko huoltotilaan istalla, carlyllä tms tai sit moottorit irrottamalla ja sylinterit räikkäämällä ääriasentoon. Ite räikkäsin ja ei ollut paha homma - tubesta löyty video avuksi.
    Kiitoksia tästä tiedosta ja nopeasta vastauksesta
    tuli mieleen että voisi tossa konttorilla käydä jos olisi tuttu töissä ni ravistelis keulan ni näkis mikä siel on

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by N1ks View Post
    Hmm osaiskohan joku heittää vinkkiä missä voisi mahdollinen väljä olla, eli hiljaa ajaessa ja nopeasti jarrua painellen tuntuu selvää klappia jossain mutta tunkin varassa ei palloissa yms ollut mitään ei ole tollasta aikasemmin ilmaantunu ja vähän levottomaksi tullu keula vai voisko iskarit tehä tätä ? repsikan iskari ainaki kolahtaa pikkusen kun kangella koitti renkaan alta ravistella.

    ja sitten onkos tuossa pussin vaihdossa jotain erityistä mitä kannattaa valmiiksi hommata kun arnottin pussia aattelin tilata vuotavan seuraajaksi ja samoten taakse jarrupalojen vaihdossa kun sähkönen kässäri
    Itellä paljastu konttorilla edestä reaktiotangon pusla löysäksi, ei kyllä päällepäin näyttänyt ollenkaan pahalta. Voinee varmasti olla joku muukin palikka.
    Jousipussit on helppo vaihtaa - puukolla vaan rikkinäiseen viilto ja sen saa tyhjäksi. Sitten vaan ujuttaa sen pois ja uutta tilalle. Arnotti sit jää tosi löysästi kiinni yläpäästään, mutta auton painon alla ei haittaa.
    Käsijarrusylinterit joko huoltotilaan istalla, carlyllä tms tai sit moottorit irrottamalla ja sylinterit räikkäämällä ääriasentoon. Ite räikkäsin ja ei ollut paha homma - tubesta löyty video avuksi.

    Leave a comment:


  • N1ks
    replied
    Hmm osaiskohan joku heittää vinkkiä missä voisi mahdollinen väljä olla, eli hiljaa ajaessa ja nopeasti jarrua painellen tuntuu selvää klappia jossain mutta tunkin varassa ei palloissa yms ollut mitään ei ole tollasta aikasemmin ilmaantunu ja vähän levottomaksi tullu keula vai voisko iskarit tehä tätä ? repsikan iskari ainaki kolahtaa pikkusen kun kangella koitti renkaan alta ravistella.

    ja sitten onkos tuossa pussin vaihdossa jotain erityistä mitä kannattaa valmiiksi hommata kun arnottin pussia aattelin tilata vuotavan seuraajaksi ja samoten taakse jarrupalojen vaihdossa kun sähkönen kässäri

    Leave a comment:

Working...
X