Originally posted by dieselrules
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by dieselrules View PostTulpattu kaikki röörit tukkoonJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Onko täällä muita jotka softanneet b47 moottoria (Itellä 518d 2016) ja EGR kampanjaan pitäs viedä auto merkkiliikkeen mukaan toistamisiin. Jos tuikun softa katoaa niin onko niin että samaa viri softaa ei voi ajaa enää Käyttöauton kampanjassa asennetun softan päälle , eli vaaatis ohjelman tekijän nypläystä?
Kertokaa tietävät?, ohjelman asentaja tuumas että ei mene suorraan takaisin vaikka otetaan talteen ennen päivitystä?
Comment
-
-
.
"Ohjelma" on moottorinohjaimessaa kolmessa kohden, mikroprosessorissa, eeprommissa, sekä siinä flashissä.
Tehonmuutos tehdään flashiin.
Päivitys tehdään kaikkiin kolmeen paikkaan.
Jos vanha flashi kirjoitetaan päivitettyyn ecuun, tulee ristiriitaa päivitettyjen osioiden kanssa.
Lisäksi, on aina riski muutenkin kirjoittaa vanhempi tiedosto uudemman päälle, kun normitilanne on se että toimitaan juuri päinvastoin, uudempi tiedosto kirjoitetaan vanhemman päälle, päivitetään. Muuttaako "vanhennus" kaikki ne rivit takaisin, jotka päivitys kävi muuttamassa, edes flashissä, veikkaan että ei kun kaaapelit ei enään kirjoita kaikkea sinnekkään - ristiriitahan se siitä syntyy.
Voi onnistuakkin palauttaa vanhalle softalle, mutta kyllä siinä voimakkaasti on nenänkaivuefekti taustalla, en suositttele.Last edited by tuikku; 30-11-2021, 03:07.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Tiedä mitä? Että päivitetäänkö softat?
Tarkistavat vaan coolerin ja vaihtavat jos tarve. Ja voihan niille sanoa että ei saa ajaa softia sisään varmuuden vuoksi. Ennemmin tai myöhemmin joudut tuon kuitenkin tekemään, on trafin valvoma.Last edited by VilleP; 30-11-2021, 22:38.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostTiedä mitä? Että päivitetäänkö softat?
Tarkistavat vaan coolerin ja vaihtavat jos tarve. Ja voihan niille sanoa että ei saa ajaa softia sisään varmuuden vuoksi. Ennemmin tai myöhemmin joudut tuon kuitenkin tekemään, on trafin valvoma.
Comment
-
-
Pystyykö ohjelmoinnin yhteydessä jättämään EGR:n, SCR:n ja DPF:n täysin koskematta/vakioksi, jos harkitsisi enemmän kestävyys- kuin teho-optimoitua ohjelmaa (olkoonkin että EGR ei paranna kyllä auton kestävyyttä...)? Päästöjenhallinnan valvonta viranomaisten toimesta kuumottelee tulevaisuudessa, koska ainakin kusiruiskun vakiointi toimivaksi olisi aika hintavaa.
Olisin varsin tyytyväinen 350 hp tehoihin, jos vähän saisi tuolla kompensoitua auton julmaa 2080 kg omamassaa. Eihän tällä rampilla pärjää edes T8 Volvoille tai perusmallin Model 3:lle, jos yrittävät näyttää kaapin paikkaa.Last edited by Kraftwerk; 09-10-2022, 14:46.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Kuten VilleP vastasi niin kyllä voi, 350hv on ihan järkevä lukema ja enemmänkin voi ottaa kaikki saastelaitteet käytössä.
Tärkeänä nostaisin osaavan ohjelmoijan valintaa, tasapaino ilmamäärän sekä syötön nostossa, että pakopaineen ja lämmön hallinnassa.
350-400hv dynolappu stage 1 -ohjelmista ei valitettavasti takaa mitään muuta kuin että syöttöjä on osattu nostaa.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Turvarajoja on muokattava osana ohjelmaa, hirveän hyvin kuvaa ohjelman tehneen ajatusmaailmaa jos täydennetään läpeensä maksimiarvoilla tai nostetaan lämpötila-akseli yli tehtaan maksimin ja jonkinlainen rajoitin laitetaan sinne.
Tehojen nostoa pidetään foorumikirjoituksissa sitä #1 osaamisen mittarina, mutta kun se on se kaikista helpoin juttu. Todellinen osaaminen tai oikeastaan viitsiminen on piilossa asiakkaan näkymättömissä, siitä yksi indikaatio on että tavoiteltava tehotaso on jotain muuta kuin harrastajien piireissä tavoiteltava huippu.
Vuosia sittenhän täällä oli jo tehoiltaan "alakanttiin" viritetty E90 335d joka huippunopeudessa pieksi kaikenmaailman 400heppaset kumppaninsa. Toimii edelleen yksittäisenä vertauskuvana ja ajatusten herättelijänä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Comment