Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • abel
    Newbiemmer
    • Sep 2020
    • 11
    • Masku

    Kiitos, En kyllä täysin keksinyt, että mitkä piuhat voisin mitata, ja minkälaista arvoa voisi odottaa.



    Kai se on parempi, että adblue off ja lisää tehoa.. ainakin tässä vaiheessa



    Originally posted by fraatti View Post
    Toimiva SCR, EGR ja SCR järjestelmä lisäävät kulutusta/kustannuksia verrattuna siihen että moottori muutetaan muutamaa aikaisempaa päästösukupolvea vastaavalle tasolle.

    Jos pumppu on tässä osa 8...


    ...Niin sitä näyttää saavan kolmeen hunttiin tuosta


    Ja jos johdot pitää mitata niin se onnistuu noin


    Täältä voi koittaa katsoa kertooko kristallipallo vastausta boldattuihin lainauksiin. Kohdasta "asiakirjat" löytynee lausuntoja aiheesta jotka vaikuttanevat siihen mihin malliin asetus kirjoitetaan tässä joskus tulevaisuudessa.
    https://valtioneuvosto.fi/hanke?tunnus=LVM011:00/2020

    Comment

    • Shatter
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 940
      • Oulu

      Ken tunnustaa kokemuksia wagnerin kopiosta? https://www.ahtoja.com/product/801/b...-valijaahdytin
      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

      BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
      MB W108 250S '67
      MZ RT 125/3 '62

      Comment

      • pyyn0
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 1055
        • Fin

        Originally posted by Shatter View Post
        Ken tunnustaa kokemuksia wagnerin kopiosta? https://www.ahtoja.com/product/801/b...-valijaahdytin
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...342357&page=30 ihan pätevä hintaansa nähden.
        -BMW F11 530xd -12
        -BMW E60 530dA -04
        -BMW E23 735iA -85
        Ex
        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
        -BMW E39 528i 96

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by Shatter View Post
          Ken tunnustaa kokemuksia wagnerin kopiosta? https://www.ahtoja.com/product/801/b...-valijaahdytin

          Kyllä Wagner kopio toimii
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • kinkkelaade
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 35
            • Rovaniemi

            Minulla oli edellisessä E91:ssä wagner kopio Englannista ja ei maksanut kuin 200€ ja toimi.

            Originally posted by makkis View Post
            Kyllä Wagner kopio toimii
            BMW 530Xd F10

            Comment

            • RRR77
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2016
              • 232
              • Tuusula

              Originally posted by makkis View Post
              Itse tein.
              Pultit (runko ja kierto) n. 100e (marmorilta)
              Laakerit (runko ja kierto) 200e (ebay)
              Öljypohjan tiiviste 20e (aeromotors)
              Työn ilo priceless

              Jotakuinkin tuota luokkaa, riippuen täysin mistä osat hommaa jne.
              STD kokoiset laakerit näihin on vaan jostain syystä hieman kiven alla tällä hetkellä:think
              Eli vaikka oli orastavaa laakerivikaa niin kampura oli kuitenkin ok?

              Itellä ollu mielessä ajatusta että raapasis koneen pöydälle, uusis laakerit ja jakopään ja jotain muitakin tiivisteitä. 204tkm mittarissa, kone on 40d. Voinee ilmeisesti olettaa että kampura ei vaadi ihmeempää huomiota?
              535d F07
              120d M-Sport F20

              Comment

              • Kippari-Kalle
                Newbiemmer
                • Dec 2020
                • 6
                • Pori

                Paska ahdin?

                Joo,o. Lastutuksen jälkeen ei ole ollut kuin murhetta. Ensin meni dpf tukkoon ja nyt katoaa öljyä. Yli -15C lämpötiloilla näytti öljyä kuluvan ihan silminnähden.
                Edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettu 2tkm ja kaksi litraa lisätty. Saattaapi olla että dpf tukkeutui ihan öljynkulutuksen takia :think
                Nyt nollakeleillä selkeesti huomaa sinisen usvan kun laittaa lätkän lattiaan, onkohan kyseessä ahtimen laakerointi? Miten tämän saisi iiseimmin selville? Kyse siis N57N motista.
                F11 530dX

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1263
                  • Kainuu

                  Originally posted by Kippari-Kalle View Post
                  Joo,o. Lastutuksen jälkeen ei ole ollut kuin murhetta. Ensin meni dpf tukkoon ja nyt katoaa öljyä. Yli -15C lämpötiloilla näytti öljyä kuluvan ihan silminnähden.
                  Edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettu 2tkm ja kaksi litraa lisätty. Saattaapi olla että dpf tukkeutui ihan öljynkulutuksen takia :think
                  Nyt nollakeleillä selkeesti huomaa sinisen usvan kun laittaa lätkän lattiaan, onkohan kyseessä ahtimen laakerointi? Miten tämän saisi iiseimmin selville? Kyse siis N57N motista.
                  Äänteleekö ahdin? Imuputki irti ahtimelta ja koittaa onko akselissa välystä.
                  BMW i5 M60, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Ei mitään
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5273
                      • Pirkkala

                      Ei mitään
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4630
                        • Tampere

                        Originally posted by Kippari-Kalle View Post
                        Joo,o. Lastutuksen jälkeen ei ole ollut kuin murhetta. Ensin meni dpf tukkoon ja nyt katoaa öljyä. Yli -15C lämpötiloilla näytti öljyä kuluvan ihan silminnähden.
                        Edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettu 2tkm ja kaksi litraa lisätty. Saattaapi olla että dpf tukkeutui ihan öljynkulutuksen takia :think
                        Nyt nollakeleillä selkeesti huomaa sinisen usvan kun laittaa lätkän lattiaan, onkohan kyseessä ahtimen laakerointi? Miten tämän saisi iiseimmin selville? Kyse siis N57N motista.
                        Oliko "all in" ohjelma ja mistä?
                        Onko muuten tehot yms tallessa ja käy muuten nätisti esim tyhjäkäyntiä (ettei ole jotain muuta rikki)? Olet varmaan katsonut että öljyä on koneessa ihan oikea määrä (ettei vuoda esim polttoainetta joukkoon)?

                        Syttyikö moottorin vikavalo tukkeutuneesta DFP:stä? Ajettiinko autolla siitä huolimatta? Onko pönttö jo saatu auki? Pakopaineiden kasvu saattaa aiheuttaa öljynkulutusta kasvaneiden pakopaineiden takia.

                        Jos moottoria kengitään toimintalämpöisenä niin sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä onko pihalla -20 vai 20. Rikki ne kylmänä poljettaessa menee.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          Originally posted by Kippari-Kalle View Post
                          Joo,o. Lastutuksen jälkeen ei ole ollut kuin murhetta. Ensin meni dpf tukkoon ja nyt katoaa öljyä. Yli -15C lämpötiloilla näytti öljyä kuluvan ihan silminnähden.
                          Villi arvaus, EGR OFF?
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Originally posted by Kippari-Kalle View Post
                            Joo,o. Lastutuksen jälkeen ei ole ollut kuin murhetta. Ensin meni dpf tukkoon ja nyt katoaa öljyä. Yli -15C lämpötiloilla näytti öljyä kuluvan ihan silminnähden.
                            Edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettu 2tkm ja kaksi litraa lisätty. Saattaapi olla että dpf tukkeutui ihan öljynkulutuksen takia :think
                            Nyt nollakeleillä selkeesti huomaa sinisen usvan kun laittaa lätkän lattiaan, onkohan kyseessä ahtimen laakerointi? Miten tämän saisi iiseimmin selville? Kyse siis N57N motista.
                            Originally posted by fraatti View Post
                            Oliko "all in" ohjelma ja mistä?
                            Onko muuten tehot yms tallessa ja käy muuten nätisti esim tyhjäkäyntiä (ettei ole jotain muuta rikki)? Olet varmaan katsonut että öljyä on koneessa ihan oikea määrä (ettei vuoda esim polttoainetta joukkoon)?

                            Syttyikö moottorin vikavalo tukkeutuneesta DFP:stä? Ajettiinko autolla siitä huolimatta? Onko pönttö jo saatu auki? Pakopaineiden kasvu saattaa aiheuttaa öljynkulutusta kasvaneiden pakopaineiden takia.

                            Jos moottoria kengitään toimintalämpöisenä niin sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä onko pihalla -20 vai 20. Rikki ne kylmänä poljettaessa menee.
                            Originally posted by Calypsocoupe View Post
                            Villi arvaus, EGR OFF?

                            Ihan kuin se olisi softan syytä
                            Ja kyllä pitää olla tyhmä jos ei ole ottanut samalla egr off.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • Solmurauta
                              Newbiemmer
                              • Nov 2008
                              • 28

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Oliko "all in" ohjelma ja mistä?
                              Pakopaineiden kasvu saattaa aiheuttaa öljynkulutusta kasvaneiden pakopaineiden takia.
                              Turbo tarvitsee pakopainetta ja ahtopainetta että öljyt pysyy ahtimen sisällä. Esim. ahtopainevuoto aiheuttaa kompressoripuolelle huomattavaa öljyvuotoa. Pelkkä männänrenkaiden labyrinttitiivistys ja keskipakoöljynheitto akselilla ei riitä.

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4630
                                • Tampere

                                Originally posted by Solmurauta View Post
                                Turbo tarvitsee pakopainetta ja ahtopainetta että öljyt pysyy ahtimen sisällä. Esim. ahtopainevuoto aiheuttaa kompressoripuolelle huomattavaa öljyvuotoa. Pelkkä männänrenkaiden labyrinttitiivistys ja keskipakoöljynheitto akselilla ei riitä.
                                Ei kannata poimia niitä yksittäisiä rivejä jonkun kirjoituksesta ja irroittaa asiayhteydestä. Kyse oli tukketuneesta dpfstä ja sen johdosta kasvaneesta pakopaineesta. Ei siitä ainakaan hyötyä ole.

                                Syttyikö moottorin vikavalo tukkeutuneesta DFP:stä? Ajettiinko autolla siitä huolimatta? Onko pönttö jo saatu auki? Pakopaineiden kasvu saattaa aiheuttaa öljynkulutusta kasvaneiden pakopaineiden takia.


                                So, what happens to the turbo when a DPF is blocked?
                                A blocked DPF prevents exhaust gas passing through the exhaust system at the required rate. As a result back pressure and exhaust gas temperatures increase within the turbine housing.
                                Increased exhaust gas temperature and back pressure can affect the turbocharger in a number of ways, including problems with efficiencies, oil leaks, carbonisation of oil within the turbo and exhaust gas leaks from the turbo.
                                There are many articles and technical documents relating to how a faulty turbo can lead to DPF damage, however, the DPF is actually responsible for more turbo related failures than you might think. Here we explore what effect a blocked DPF can have on a turbocharger.


                                Paskalla softalla lienee mahdollista saada pönttö tukkoon vai onko makkis eri mieltä?
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎