Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Originally posted by dieselrules View Post
    Kai putsasit kunnolla niin saa taas putken täydeltä ajaa pakokaasua takaisin moottoriin.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • dieselrules
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 197
      • ToRnIo

      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Kai putsasit kunnolla niin saa taas putken täydeltä ajaa pakokaasua takaisin moottoriin.
      Tulpattu kaikki röörit tukkoon

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by dieselrules View Post
        Tulpattu kaikki röörit tukkoon
        Hyvä
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • mikes75
          Newbiemmer
          • Aug 2020
          • 23
          • Kokkola

          Onko täällä muita jotka softanneet b47 moottoria (Itellä 518d 2016) ja EGR kampanjaan pitäs viedä auto merkkiliikkeen mukaan toistamisiin. Jos tuikun softa katoaa niin onko niin että samaa viri softaa ei voi ajaa enää Käyttöauton kampanjassa asennetun softan päälle , eli vaaatis ohjelman tekijän nypläystä?

          Kertokaa tietävät?, ohjelman asentaja tuumas että ei mene suorraan takaisin vaikka otetaan talteen ennen päivitystä?

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            "Ohjelma" on moottorinohjaimessaa kolmessa kohden, mikroprosessorissa, eeprommissa, sekä siinä flashissä.
            Tehonmuutos tehdään flashiin.
            Päivitys tehdään kaikkiin kolmeen paikkaan.
            Jos vanha flashi kirjoitetaan päivitettyyn ecuun, tulee ristiriitaa päivitettyjen osioiden kanssa.

            Lisäksi, on aina riski muutenkin kirjoittaa vanhempi tiedosto uudemman päälle, kun normitilanne on se että toimitaan juuri päinvastoin, uudempi tiedosto kirjoitetaan vanhemman päälle, päivitetään. Muuttaako "vanhennus" kaikki ne rivit takaisin, jotka päivitys kävi muuttamassa, edes flashissä, veikkaan että ei kun kaaapelit ei enään kirjoita kaikkea sinnekkään - ristiriitahan se siitä syntyy.

            Voi onnistuakkin palauttaa vanhalle softalle, mutta kyllä siinä voimakkaasti on nenänkaivuefekti taustalla, en suositttele.
            Last edited by tuikku; 30-11-2021, 03:07.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • mikes75
              Newbiemmer
              • Aug 2020
              • 23
              • Kokkola

              Ok kiitos tiedosta, pitää venytttää tuota egr kamppista vaikkakin Trafi sitä seuraa että en tiedä vaikuttaako katsastukseen, kun samaa ohjelmaa viittis joka vuosi ostaa vaikka hyvä onkin.

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2230
                • Vantaa

                Ei ne ainakaan kuus pyttysten kansa mitään ole päivitelleet kamppiksen kansa.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • mikes75
                  Newbiemmer
                  • Aug 2020
                  • 23
                  • Kokkola

                  Joo ja vuosi sitten kävin ekassa ni luulis huoltopäälikön tietävän mutta ku ei mukamas tiiä..

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2230
                    • Vantaa

                    Tiedä mitä? Että päivitetäänkö softat?

                    Tarkistavat vaan coolerin ja vaihtavat jos tarve. Ja voihan niille sanoa että ei saa ajaa softia sisään varmuuden vuoksi. Ennemmin tai myöhemmin joudut tuon kuitenkin tekemään, on trafin valvoma.
                    Last edited by VilleP; 30-11-2021, 22:38.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • mikes75
                      Newbiemmer
                      • Aug 2020
                      • 23
                      • Kokkola

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Tiedä mitä? Että päivitetäänkö softat?

                      Tarkistavat vaan coolerin ja vaihtavat jos tarve. Ja voihan niille sanoa että ei saa ajaa softia sisään varmuuden vuoksi. Ennemmin tai myöhemmin joudut tuon kuitenkin tekemään, on trafin valvoma.
                      Sitä juuri ei tiennyt mutta arveli että näin voi käydä. Tottakai joudun menemään jossain vaiheessa, katsastus vasta 2023, täytyy käydä heidän kans juttelemassa uudemman kerran jos selviäis ilman softausta kun Helmikuussa 2020 oli eka egr kampanja ennen ohjelmointia mutta silloin muistaakseni selvisin vain tarkastuksella. Kaverilla parasta aikaa samassa egr kampanjassa auto ja meni vissiin egr paketti vaihtoon ja tilasivat uuden imusarjan kun oli kuulemma haljennut , kampanja kuulemma korvaa senkin koska oli vaurioitunut. Häneltä kuulen sitten menikö softa uusiksi.

                      Comment

                      • Kraftwerk
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2022
                        • 133
                        • Joensuu area

                        Pystyykö ohjelmoinnin yhteydessä jättämään EGR:n, SCR:n ja DPF:n täysin koskematta/vakioksi, jos harkitsisi enemmän kestävyys- kuin teho-optimoitua ohjelmaa (olkoonkin että EGR ei paranna kyllä auton kestävyyttä...)? Päästöjenhallinnan valvonta viranomaisten toimesta kuumottelee tulevaisuudessa, koska ainakin kusiruiskun vakiointi toimivaksi olisi aika hintavaa.

                        Olisin varsin tyytyväinen 350 hp tehoihin, jos vähän saisi tuolla kompensoitua auton julmaa 2080 kg omamassaa. Eihän tällä rampilla pärjää edes T8 Volvoille tai perusmallin Model 3:lle, jos yrittävät näyttää kaapin paikkaa.
                        Last edited by Kraftwerk; 09-10-2022, 14:46.
                        F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2230
                          • Vantaa

                          Tottakai voi saastelaitteet jättää toimintaan.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 573
                            • pk

                            Kuten VilleP vastasi niin kyllä voi, 350hv on ihan järkevä lukema ja enemmänkin voi ottaa kaikki saastelaitteet käytössä.

                            Tärkeänä nostaisin osaavan ohjelmoijan valintaa, tasapaino ilmamäärän sekä syötön nostossa, että pakopaineen ja lämmön hallinnassa.
                            350-400hv dynolappu stage 1 -ohjelmista ei valitettavasti takaa mitään muuta kuin että syöttöjä on osattu nostaa.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2230
                              • Vantaa

                              Ja että turvarajoja ei ole poistettu mm. pakolämpöjen osalta. Näitäkin kuulemma tulee vastaan.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                Turvarajoja on muokattava osana ohjelmaa, hirveän hyvin kuvaa ohjelman tehneen ajatusmaailmaa jos täydennetään läpeensä maksimiarvoilla tai nostetaan lämpötila-akseli yli tehtaan maksimin ja jonkinlainen rajoitin laitetaan sinne.
                                Tehojen nostoa pidetään foorumikirjoituksissa sitä #1 osaamisen mittarina, mutta kun se on se kaikista helpoin juttu. Todellinen osaaminen tai oikeastaan viitsiminen on piilossa asiakkaan näkymättömissä, siitä yksi indikaatio on että tavoiteltava tehotaso on jotain muuta kuin harrastajien piireissä tavoiteltava huippu.

                                Vuosia sittenhän täällä oli jo tehoiltaan "alakanttiin" viritetty E90 335d joka huippunopeudessa pieksi kaikenmaailman 400heppaset kumppaninsa. Toimii edelleen yksittäisenä vertauskuvana ja ajatusten herättelijänä.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎