Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
Originally posted by juha_s View PostAsiaa vähän sivuten niin oman ohjelmoidun ja missä on egr-paketti otettu kokonaan pois antoi pienemmät savut kuin 2v sitten vakiona. :think
Periodic technical inspections (PTI) have a strong potential for enforcement against both poor maintenance and tampering as every light and heavy-duty road vehicle should be inspected at least every two years. To date, this potential has barely been utilised as the minimum requirements for a PTI emission test following Directive (EC) 2014/45 do not match the pace of the technological innovations that have taken place in the automotive
industry over the last decades. As such, the evaluation of diesel exhaust gases refers to mechanical engines developed thirty years ago by assessing their opacity. Since the introduction of high-pressure injection, soot particles have significantly decreased in size, while visible particles (in the size range of 10 micrometres) have been entirely
removed by the introduction of diesel particulate filters. Even with defective filters or completely removed ones, the applied opacity thresholds are only rarely reached due to the very poor (to non-existent) correlation between opacity and PM/PN emissions [2].
Most likely, the rare cases where the thresholds are reached refer to vehicles for which the DPF was removed due to underlying symptoms caused by oil consumption, resulting in measurable engine-out opacity levels.
EGR alentaa palotapahtuman lämpötilaa joka taas vähentää typenoksideita mutta kasvattaa pienhiukkasten määrää. Korkeampi palolämpötila(EGR -) taas kasvattaa typenoksideita mutta vähentää pienhiukkasia.
Pienhiukkaset saadaan normaalisti talteen DPF:n ja sitten poltettua. Typenoksideille tapahtuu jotain reaktioita sitten katissa ja jos kyseessä on SCR:llä varustettu auto niin lisäksi vielä SCR-katissa tuon urean kanssa.
Tuossa säädösmuistiossa asiasta on mainittu näin, saattaa olla että suunta on sama vaikka hiukkaspönttö on paikoillaan.
EGR-pakokaasuntakaisinkierrätysjärjestelmä
EGR-pakokaasuntakaisinkierrätysjärjestelmän poistaminen käytöstä kasvattaa moottorin NOxpäästöjä. Toisaalta jos ajoneuvoa ei ole varustettu hiukkassuodattimella, EGR-järjestelmän poistaminen saattaa myös alentaa hiukkaspäästöjä.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Onko laittaa vinkkiä missä uudellamaalla tai kanta-hämeessä saisi laitettua auton ohjelman edullisesti vakioksi vianhakua varten?
Autona F11 535d 299hp 2011. ~370/800Nm. Ollut näin kohta 4v.
Auto on pidempään jyristänyt/täristänyt 1200-2000rpm.
Vaihdeltu iso määrä osia mottorin tukikumit, kardaanin limput, vaihdelaatikon tukikumit yms.
Oli toinen topic jossa sanottin, että ohjelmointi voisi olla tähän yhtenä mahdollisena syynä. Ajattelin kokeilla jos tuolla "vakioinnilla" saisi alakierroksilla matka-ajon normaaliksi.
EDIT: EGR on tulpattu joten aivan vakio-ohjelmaa ei varmaan voi tyrkätä sisään.Last edited by suosukeltaja; 23-01-2021, 15:01.
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostOnko laittaa vinkkiä missä uudellamaalla tai kanta-hämeessä saisi laitettua auton ohjelman edullisesti vakioksi vianhakua varten?
Autona F11 535d 299hp 2011. ~370/800Nm. Ollut näin kohta 4v.
Auto on pidempään jyristänyt/täristänyt 1200-2000rpm.
Vaihdeltu iso määrä osia mottorin tukikumit, kardaanin limput, vaihdelaatikon tukikumit yms.
Oli toinen topic jossa sanottin, että ohjelmointi voisi olla tähän yhtenä mahdollisena syynä. Ajattelin kokeilla jos tuolla "vakioinnilla" saisi alakierroksilla matka-ajon normaaliksi.
EDIT: EGR on tulpattu joten aivan vakio-ohjelmaa ei varmaan voi tyrkätä sisään.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostOnko laittaa vinkkiä missä uudellamaalla tai kanta-hämeessä saisi laitettua auton ohjelman edullisesti vakioksi vianhakua varten?
Autona F11 535d 299hp 2011. ~370/800Nm. Ollut näin kohta 4v.
Auto on pidempään jyristänyt/täristänyt 1200-2000rpm.
Vaihdeltu iso määrä osia mottorin tukikumit, kardaanin limput, vaihdelaatikon tukikumit yms.
Oli toinen topic jossa sanottin, että ohjelmointi voisi olla tähän yhtenä mahdollisena syynä. Ajattelin kokeilla jos tuolla "vakioinnilla" saisi alakierroksilla matka-ajon normaaliksi.
EDIT: EGR on tulpattu joten aivan vakio-ohjelmaa ei varmaan voi tyrkätä sisään.
Ja egr:n jättö pois onnistuu myös.
Mutta hieman epäilen että vika löytyy kuitenkin muualta, esim. taka akselin isoista puslista tms.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostMinäkin voin vakioittaa, vähän väliä tulee käytyä Vantaalla.
Ja egr:n jättö pois onnistuu myös.
Mutta hieman epäilen että vika löytyy kuitenkin muualta, esim. taka akselin isoista puslista tms.
Paikallaan, vapaalla huomaa samoilla 1200-2000rpm kierroksilla huomaa pientä "epävarmuutta" tai "tärinää".
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostNoi puslat on katsottu moneen kertaan läpi. Itse asiassa ne oli jo hommattu valmiiksikin vaihtoa varten. Mutta kun ei mitään merkkiäkään löytynyt ei ole alettu vaihtamaan.
Paikallaan, vapaalla huomaa samoilla 1200-2000rpm kierroksilla huomaa pientä "epävarmuutta" tai "tärinää".
Joskus alkava suutinvika tekee moottoriin tuntuvaa tärinää jopa paikallaan kuormittaessa. Vähän sama tunne kun bensamoottorista olisi yksi sylinteri pimeänä.
Comment
-
-
Originally posted by Motorbit View PostOletko tarkistanut testerillä suuttimien korjausarvot (smooth running adaptation)?
Joskus alkava suutinvika tekee moottoriin tuntuvaa tärinää jopa paikallaan kuormittaessa. Vähän sama tunne kun bensamoottorista olisi yksi sylinteri pimeänä.
Tuossa vielä liitteenä kuvakaappaukset jos olisinkin tulkinnut niitä väärin?
Kertokaa ihmeessä jos niissä on mielestänne jotain epäilyttävää.
Comment
-
-
Originally posted by p0ks View Post2012 530xd saa ilmeisesti sen 320hp ja 750nm mutta onko kukaan ottannut noita tehoja pihalle ja mitenkä on voimansiirto kestännyt?
330hp/700nm on se "perus" ja hyvin ovat kestäneet.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostNoi puslat on katsottu moneen kertaan läpi. Itse asiassa ne oli jo hommattu valmiiksikin vaihtoa varten. Mutta kun ei mitään merkkiäkään löytynyt ei ole alettu vaihtamaan.
Paikallaan, vapaalla huomaa samoilla 1200-2000rpm kierroksilla huomaa pientä "epävarmuutta" tai "tärinää".
Mutta näitä vikoja näissä on paljon ollut, oli vakio tai ei.
Joten kannattaa varautua siihen että vakiointi ei auta.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostMutta näitä vikoja näissä on paljon ollut, oli vakio tai ei.
Joten kannattaa varautua siihen että vakiointi ei auta.
Takapuslat menee itsellä viimeisiin hommin kun ne ei paikallaan olessa pitäisi kauheesti vaikuttaa käyntiin.
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostOlen katsonut ja käsittääkseni suht normaalit ja rajoissaan. Taisivat olla täälläkin joskus ihmeteltävänä.
Tuossa vielä liitteenä kuvakaappaukset jos olisinkin tulkinnut niitä väärin?
Kertokaa ihmeessä jos niissä on mielestänne jotain epäilyttävää.
Comment
-
-
Originally posted by Motorbit View PostKyllä noiden arvojen perusteella ovat kunnossa smooth running adaptation osalta ainakin.
Ei tarvitse itsekseen pähkäillä kun ei ole vertailupohjaa ja kokemusta asiasta.
Katsotaan miten ohjelma vaikuttaa. Laitan kommenttia tänne kun on kokemusta asiasta.
Comment
-
Comment