Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    Originally posted by tuikku View Post
    Eipä ole pakko saastelaitteisiin koskea tehonlisäyksen takia tuossa laitteessa.
    Tuosta asiasta saattaa olla syksyllä tulossa jotain jo tapetille.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • juha_s
      Alueaktiivi
      • May 2008
      • 447
      • Lappeenranta

      Originally posted by fraatti View Post
      Tuosta asiasta saattaa olla syksyllä tulossa jotain jo tapetille.
      Asiaa vähän sivuten niin oman ohjelmoidun ja missä on egr-paketti otettu kokonaan pois antoi pienemmät savut kuin 2v sitten vakiona. :think
      F11 535d xDrive M-Sport -13

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        Originally posted by juha_s View Post
        Asiaa vähän sivuten niin oman ohjelmoidun ja missä on egr-paketti otettu kokonaan pois antoi pienemmät savut kuin 2v sitten vakiona. :think
        Joo, nuo savut ovat vähän vanhanaikainen menetelmä päästöjen mittaamiseen, nykyään viherpiiperöiden kiikerissa ovat pienemmät partikkelit sekä typen oksidit. Suorasuihkareiden myötä nokipartikkeleiden koko on pienentynyt niin paljon että ne ei enää näy tuollaisessa valonläpäisyyn perustuvassa testissä jota konttorilla nykyään käytetään. Ellei sitten jotain ole pielessä enemmänkin.

        Periodic technical inspections (PTI) have a strong potential for enforcement against both poor maintenance and tampering as every light and heavy-duty road vehicle should be inspected at least every two years. To date, this potential has barely been utilised as the minimum requirements for a PTI emission test following Directive (EC) 2014/45 do not match the pace of the technological innovations that have taken place in the automotive
        industry over the last decades. As such, the evaluation of diesel exhaust gases refers to mechanical engines developed thirty years ago by assessing their opacity. Since the introduction of high-pressure injection, soot particles have significantly decreased in size, while visible particles (in the size range of 10 micrometres) have been entirely
        removed by the introduction of diesel particulate filters. Even with defective filters or completely removed ones, the applied opacity thresholds are only rarely reached due to the very poor (to non-existent) correlation between opacity and PM/PN emissions [2].
        Most likely, the rare cases where the thresholds are reached refer to vehicles for which the DPF was removed due to underlying symptoms caused by oil consumption, resulting in measurable engine-out opacity levels.



        EGR alentaa palotapahtuman lämpötilaa joka taas vähentää typenoksideita mutta kasvattaa pienhiukkasten määrää. Korkeampi palolämpötila(EGR -) taas kasvattaa typenoksideita mutta vähentää pienhiukkasia.


        Pienhiukkaset saadaan normaalisti talteen DPF:n ja sitten poltettua. Typenoksideille tapahtuu jotain reaktioita sitten katissa ja jos kyseessä on SCR:llä varustettu auto niin lisäksi vielä SCR-katissa tuon urean kanssa.

        Tuossa säädösmuistiossa asiasta on mainittu näin, saattaa olla että suunta on sama vaikka hiukkaspönttö on paikoillaan.
        EGR-pakokaasuntakaisinkierrätysjärjestelmä
        EGR-pakokaasuntakaisinkierrätysjärjestelmän poistaminen käytöstä kasvattaa moottorin NOxpäästöjä. Toisaalta jos ajoneuvoa ei ole varustettu hiukkassuodattimella, EGR-järjestelmän poistaminen saattaa myös alentaa hiukkaspäästöjä.

        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • suosukeltaja
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 111
          • Vantaa

          Onko laittaa vinkkiä missä uudellamaalla tai kanta-hämeessä saisi laitettua auton ohjelman edullisesti vakioksi vianhakua varten?

          Autona F11 535d 299hp 2011. ~370/800Nm. Ollut näin kohta 4v.

          Auto on pidempään jyristänyt/täristänyt 1200-2000rpm.

          Vaihdeltu iso määrä osia mottorin tukikumit, kardaanin limput, vaihdelaatikon tukikumit yms.

          Oli toinen topic jossa sanottin, että ohjelmointi voisi olla tähän yhtenä mahdollisena syynä. Ajattelin kokeilla jos tuolla "vakioinnilla" saisi alakierroksilla matka-ajon normaaliksi.

          EDIT: EGR on tulpattu joten aivan vakio-ohjelmaa ei varmaan voi tyrkätä sisään.
          Last edited by suosukeltaja; 23-01-2021, 15:01.

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Originally posted by suosukeltaja View Post
            Onko laittaa vinkkiä missä uudellamaalla tai kanta-hämeessä saisi laitettua auton ohjelman edullisesti vakioksi vianhakua varten?

            Autona F11 535d 299hp 2011. ~370/800Nm. Ollut näin kohta 4v.

            Auto on pidempään jyristänyt/täristänyt 1200-2000rpm.

            Vaihdeltu iso määrä osia mottorin tukikumit, kardaanin limput, vaihdelaatikon tukikumit yms.

            Oli toinen topic jossa sanottin, että ohjelmointi voisi olla tähän yhtenä mahdollisena syynä. Ajattelin kokeilla jos tuolla "vakioinnilla" saisi alakierroksilla matka-ajon normaaliksi.

            EDIT: EGR on tulpattu joten aivan vakio-ohjelmaa ei varmaan voi tyrkätä sisään.
            www.lisaatehoa.fi/reseller jokaisessa paikassa onnistuu vakiointi.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Originally posted by suosukeltaja View Post
              Onko laittaa vinkkiä missä uudellamaalla tai kanta-hämeessä saisi laitettua auton ohjelman edullisesti vakioksi vianhakua varten?

              Autona F11 535d 299hp 2011. ~370/800Nm. Ollut näin kohta 4v.

              Auto on pidempään jyristänyt/täristänyt 1200-2000rpm.

              Vaihdeltu iso määrä osia mottorin tukikumit, kardaanin limput, vaihdelaatikon tukikumit yms.

              Oli toinen topic jossa sanottin, että ohjelmointi voisi olla tähän yhtenä mahdollisena syynä. Ajattelin kokeilla jos tuolla "vakioinnilla" saisi alakierroksilla matka-ajon normaaliksi.

              EDIT: EGR on tulpattu joten aivan vakio-ohjelmaa ei varmaan voi tyrkätä sisään.
              Minäkin voin vakioittaa, vähän väliä tulee käytyä Vantaalla.
              Ja egr:n jättö pois onnistuu myös.

              Mutta hieman epäilen että vika löytyy kuitenkin muualta, esim. taka akselin isoista puslista tms.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • p0ks
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 80
                • lahti

                2012 530xd saa ilmeisesti sen 320hp ja 750nm mutta onko kukaan ottannut noita tehoja pihalle ja mitenkä on voimansiirto kestännyt?

                Comment

                • suosukeltaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 111
                  • Vantaa

                  Originally posted by makkis View Post
                  Minäkin voin vakioittaa, vähän väliä tulee käytyä Vantaalla.
                  Ja egr:n jättö pois onnistuu myös.

                  Mutta hieman epäilen että vika löytyy kuitenkin muualta, esim. taka akselin isoista puslista tms.
                  Noi puslat on katsottu moneen kertaan läpi. Itse asiassa ne oli jo hommattu valmiiksikin vaihtoa varten. Mutta kun ei mitään merkkiäkään löytynyt ei ole alettu vaihtamaan.

                  Paikallaan, vapaalla huomaa samoilla 1200-2000rpm kierroksilla huomaa pientä "epävarmuutta" tai "tärinää".

                  Comment

                  • Motorbit
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 50
                    • Tuusula, Finland

                    Originally posted by suosukeltaja View Post
                    Noi puslat on katsottu moneen kertaan läpi. Itse asiassa ne oli jo hommattu valmiiksikin vaihtoa varten. Mutta kun ei mitään merkkiäkään löytynyt ei ole alettu vaihtamaan.

                    Paikallaan, vapaalla huomaa samoilla 1200-2000rpm kierroksilla huomaa pientä "epävarmuutta" tai "tärinää".
                    Oletko tarkistanut testerillä suuttimien korjausarvot (smooth running adaptation)?

                    Joskus alkava suutinvika tekee moottoriin tuntuvaa tärinää jopa paikallaan kuormittaessa. Vähän sama tunne kun bensamoottorista olisi yksi sylinteri pimeänä.

                    Comment

                    • suosukeltaja
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 111
                      • Vantaa

                      Originally posted by Motorbit View Post
                      Oletko tarkistanut testerillä suuttimien korjausarvot (smooth running adaptation)?

                      Joskus alkava suutinvika tekee moottoriin tuntuvaa tärinää jopa paikallaan kuormittaessa. Vähän sama tunne kun bensamoottorista olisi yksi sylinteri pimeänä.
                      Olen katsonut ja käsittääkseni suht normaalit ja rajoissaan. Taisivat olla täälläkin joskus ihmeteltävänä.

                      Tuossa vielä liitteenä kuvakaappaukset jos olisinkin tulkinnut niitä väärin?
                      Kertokaa ihmeessä jos niissä on mielestänne jotain epäilyttävää.
                      Attached Files

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by p0ks View Post
                        2012 530xd saa ilmeisesti sen 320hp ja 750nm mutta onko kukaan ottannut noita tehoja pihalle ja mitenkä on voimansiirto kestännyt?

                        330hp/700nm on se "perus" ja hyvin ovat kestäneet.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by suosukeltaja View Post
                          Noi puslat on katsottu moneen kertaan läpi. Itse asiassa ne oli jo hommattu valmiiksikin vaihtoa varten. Mutta kun ei mitään merkkiäkään löytynyt ei ole alettu vaihtamaan.

                          Paikallaan, vapaalla huomaa samoilla 1200-2000rpm kierroksilla huomaa pientä "epävarmuutta" tai "tärinää".

                          Mutta näitä vikoja näissä on paljon ollut, oli vakio tai ei.
                          Joten kannattaa varautua siihen että vakiointi ei auta.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • suosukeltaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 111
                            • Vantaa

                            Originally posted by makkis View Post
                            Mutta näitä vikoja näissä on paljon ollut, oli vakio tai ei.
                            Joten kannattaa varautua siihen että vakiointi ei auta.
                            Varmasti noin, saa varautua ettei asia ratkea tällä. Omassa ajatuksissa on seuraavaksi noita suuttimia tarkastella tarkemmin. Ehkä sitten noi puslat voisi vaihtaa, ne löytyy kuitenkin jo valmiina.

                            Takapuslat menee itsellä viimeisiin hommin kun ne ei paikallaan olessa pitäisi kauheesti vaikuttaa käyntiin.

                            Comment

                            • Motorbit
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 50
                              • Tuusula, Finland

                              Originally posted by suosukeltaja View Post
                              Olen katsonut ja käsittääkseni suht normaalit ja rajoissaan. Taisivat olla täälläkin joskus ihmeteltävänä.

                              Tuossa vielä liitteenä kuvakaappaukset jos olisinkin tulkinnut niitä väärin?
                              Kertokaa ihmeessä jos niissä on mielestänne jotain epäilyttävää.
                              Kyllä noiden arvojen perusteella ovat kunnossa smooth running adaptation osalta ainakin.

                              Comment

                              • suosukeltaja
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 111
                                • Vantaa

                                Originally posted by Motorbit View Post
                                Kyllä noiden arvojen perusteella ovat kunnossa smooth running adaptation osalta ainakin.
                                Kiitos paljon kommentista varmistuksesta.

                                Ei tarvitse itsekseen pähkäillä kun ei ole vertailupohjaa ja kokemusta asiasta.
                                Katsotaan miten ohjelma vaikuttaa. Laitan kommenttia tänne kun on kokemusta asiasta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎