Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kiitoksia tiedosta , mutta kolinaa tuon ei pitäisi aiheuttaa, kuten vanhemmissa bemmeissä ?
    Eräässä autossa paikallistettiin että tuolta kuuluu jotain ääntä mutta osia ei ole vielä tullut vaihdettua. Itse olen näplännyt tuollaista yläpäätä useaan otteeseen mutta koskaan en ole muistanut katsoa että onko siinä potentiaalia kolinan aiheuttajaksi.

    Itsekin olen ollut aikaisemmin siinä uskossa että ei kolise mutta en kyllä ole aivan varma enää.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Kiitoksia tiedosta , mutta kolinaa tuon ei pitäisi aiheuttaa, kuten vanhemmissa bemmeissä ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Tätä itsekin hieman tuumailin, mutta mikä tuo osa nr. 7 mahtaa olla ? Tulee käännöksenä "jousijalan tukilaakeri"
    Kyseessä on metallista valettu "kiinnitysrauta", jonka avulla iskunvaimentajan yläpää, pohjaanlyöntikumi ja jousikumi saadaan liitettyä auton runkoon.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Tätä itsekin hieman tuumailin, mutta mikä tuo osa nr. 7 mahtaa olla ? Tulee käännöksenä "jousijalan tukilaakeri"
    Onhan se tavallaan ylälaakeri vaikkei nyt kuitenkaan ole. Ei pyöri, eikä kääntyile kuten mcpersoneissa.

    Joku universaali nimi osalle täytynyt keksiä niin sitä sanotaan rakennetyypistä huolimatta yläpään tukilaakeriksi.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Työsuorituksena mikrosekunnin luokkaa, kun kyseistä laakerointia ei autossasi ole. Kolinan syy lienee siksi toisaalla.
    Tätä itsekin hieman tuumailin, mutta mikä tuo osa nr. 7 mahtaa olla ? Tulee käännöksenä "jousijalan tukilaakeri"

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kuinka iso homma tuntimääräisesti on vaihtaa etupään iskareiden ylätukilaakerit F10, kun kolisee oikea puoli sen verran ihan pienelläkin töyssyllä.
    Työsuorituksena mikrosekunnin luokkaa, kun kyseistä laakerointia ei autossasi ole. Kolinan syy lienee siksi toisaalla.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onhan se vika nyt varmasti siellä, eikä jossain muualla? Heti rempontin jälkeen alkaneet oireet itsellä ainakin suuntaan katsetta siihen mitä rempassa tehtiin. Onhan kaikki pultit osat nyt varmasti kunnolla kiinni siellä alustassa? Ei olisi ensimmäinen kerta kun rempassa kiireessä jää pultti/mutteri x löysälle.
    Mukava korjaaja täältä foorumin puolelta, lupasi huomenna hakea auton ja katsoa nosturilla kaikki läpi Toivotaan, että joku pultti jäänyt löysälle tai vastaavaa, kun aikaisemmin oli kaikki kondiksessa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kuinka iso homma tuntimääräisesti on vaihtaa etupään iskareiden ylätukilaakerit F10, kun kolisee oikea puoli sen verran ihan pienelläkin töyssyllä. Juuri vaihdettu reaktiotankojen puslat etupäähän, jonka jälkeen kun sain auton korjaamolta alkoi kolina kuulumaan oikealta edestä pienestäkin nypytyksestä ja auto on levoton yli 60km/h nopeuksissa, hieman hämmennyin, kun ei mitään oireita ollut ennen kuin auton vein korjaamolle :think
    Onhan se vika nyt varmasti siellä, eikä jossain muualla? Heti rempontin jälkeen alkaneet oireet itsellä ainakin suuntaan katsetta siihen mitä rempassa tehtiin. Onhan kaikki pultit osat nyt varmasti kunnolla kiinni siellä alustassa? Ei olisi ensimmäinen kerta kun rempassa kiireessä jää pultti/mutteri x löysälle.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Kuinka iso homma tuntimääräisesti on vaihtaa etupään iskareiden ylätukilaakerit F10, kun kolisee oikea puoli sen verran ihan pienelläkin töyssyllä. Juuri vaihdettu reaktiotankojen puslat etupäähän, jonka jälkeen kun sain auton korjaamolta alkoi kolina kuulumaan oikealta edestä pienestäkin nypytyksestä ja auto on levoton yli 60km/h nopeuksissa, hieman hämmennyin, kun ei mitään oireita ollut ennen kuin auton vein korjaamolle :think

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Joo B7 sportit oli kyllä erinomaiset, kuten e61 comfortitkin. Mut nämä on liian löysät. E61 hommasin kuskin penkkiin uuden pehmikkeen kun sivutuki oli paskana. Oli jälkituotantoa se pehmike ja oli myös aivan liian löysä minulle. Piti etsiä lopulta ehjä orkkis penkki. Eli ei toinna lähteä tähän uutta tilailemaan kun samaa sontaaa saa vaan.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Onko kukaan muu huomannut seuraavaa ominaisuutta tai ongelmaa comfort penkkien pers pehmusteessa; kylmälle penkille istuttaessa pehmuste ihan ok, mutta kun aikansa istuu niin se menee(lämmöstä?) löysäksi, joka aiheuttaa sen että takapuoli alkaa puutua. Istuma asentoa saa korjailla koko ajan. Kädellä kun vertaa pelkääjän penkkiin, niin ero kovuudessa on huomattava. Kylmänä ei eroa huomaa.
    Kas, joku muukin huomannut tälläisen. Oma perseeni viihtyi oikein hyvin ex-autossa ( Audi B7 Sportjakkara, ehkä parasta mitä pienellä rahalla saa) mutta nykyisen 640:sen sportpenkissä pakarat alkavat huutaa hoosiannaa varsin nopeasti

    Leave a comment:


  • reinuk
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Onko kukaan muu huomannut seuraavaa ominaisuutta tai ongelmaa comfort penkkien pers pehmusteessa; kylmälle penkille istuttaessa pehmuste ihan ok, mutta kun aikansa istuu niin se menee(lämmöstä?) löysäksi, joka aiheuttaa sen että takapuoli alkaa puutua. Istuma asentoa saa korjailla koko ajan. Kädellä kun vertaa pelkääjän penkkiin, niin ero kovuudessa on huomattava. Kylmänä ei eroa huomaa. 100kg uppoaa aika syvälle penkkiin...

    E61 comfortit oli lähtökohtaisestikkin kovemmat eikä pehmenneet missään vaiheessa.

    Vastaavaa kyllä huomannut myös sporttijakkarassa.

    Leave a comment:


  • carnifex
    replied
    Minullakin vaihtaa kylmänä huonommin ja lämpimänä sulavasti. Ajettu 280tkm ja n.10tkm sitten vaihdettiin lootaan öljyt. Käytös ei muuttunut öljyn vaihdon myötä eikä myöskään ole muuttunut huonompaan/parempaan.

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    Miten sivistyneesti muilla automaattivaihteisto vaihtaa kylmänä? Hieman 1-2 vaihto tuntuu kylmällä moottorilla erilaiselta kun muilla vaihteilla. Lämmettyään vaihtaa kaikki vaihteet hienosti. 2012 vuotinen 520d ja entinen omistaja vaihtanut ainakin 180tkm paikkeilla lootaöljyt. Nyt on ajettu 230tkm. :think
    Kylmänä vaihdon todellakin huomaa, eli normaalilta kuulostaa. Voit teettää lootan adaptaatioarvojen nollauksen, se joskus rauhoittaa lootaa.

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Miten sivistyneesti muilla automaattivaihteisto vaihtaa kylmänä? Hieman 1-2 vaihto tuntuu kylmällä moottorilla erilaiselta kun muilla vaihteilla. Lämmettyään vaihtaa kaikki vaihteet hienosti. 2012 vuotinen 520d ja entinen omistaja vaihtanut ainakin 180tkm paikkeilla lootaöljyt. Nyt on ajettu 230tkm. :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎