Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Minkäslaista öljyä tuonne F10 perään voi laittaa, jokapaikassa suositellaan tuota orkkis BMW Hypoid Axle Oil G1 75W-85. Onko jotain vastaavia vähän huokeampia vaihtoehtoja? Auto 9/2011
-
-
4Originally posted by PNM2 View PostEnnenkuin ehdin mihinkään pajalle tutkimaan, kysytääs täältä diagnoosia: Kiihdyttäessä tuntuu tärinää, joka tuntuisi tulevan takaa. Jos ajaa täysin "sivistyneesti" tätä ei huomaa mutta esim kaasua selkeämmin painamalla tulee lievä tärinä/vapina, jota ennen ei ollut, esille.
Autona F11 525d xDrive, ajettu 155000, jakolaatikon ja molempien perien öljyt vaihdettu noin puolitoista vuotta ja 50000km sitten. Mitäs osia tuolla kardaanissa takana oli löystymässä? Vapaalla ei tunnu mitään vaan tosiaan vaan kiihdyttäessä. Renkaina 18" Michelin Pilot Sport 4:t ja suunnattu viimeksi samat puolisentoista vuotta sitten.
Eikös tuo liene takaperän ja apurungon välinen kumipusla, samaa etsin alkukesästä. Samalla kyllä vaihdettiin kardaanin taaempi kumilimppukin. Tuo perän pusla ei maksa juuri mitään vaihtotyöhön (400-500 €) verrattuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostKiihdyttäessä tuntuu tärinää, joka tuntuisi tulevan takaa. Jos ajaa täysin "sivistyneesti" tätä ei huomaa mutta esim kaasua selkeämmin painamalla tulee lievä tärinä/vapina, jota ennen ei ollut, esille.
Voithan kokeilumielessä napata myös jakolaatikon pois käytöstä ja kuulostella muuttuuko tilanne takavetoisena mihinkään vastaavassa koeajossa?
Leave a comment:
-
-
Voiko F11 takapenkin keskimmäistä niskatukea nostaa ollenkaan, vai onko ainoastaan tuo ylöstaitto mahdollisuus?
Niskatuesta löytyy kyllä sama nappi josta lasketaan niskatukea kuin reunapenkeillä.
Niskatuki ei kuitenkaan liiku ylös eikä alas :think
Leave a comment:
-
-
Ennenkuin ehdin mihinkään pajalle tutkimaan, kysytääs täältä diagnoosia: Kiihdyttäessä tuntuu tärinää, joka tuntuisi tulevan takaa. Jos ajaa täysin "sivistyneesti" tätä ei huomaa mutta esim kaasua selkeämmin painamalla tulee lievä tärinä/vapina, jota ennen ei ollut, esille.
Autona F11 525d xDrive, ajettu 155000, jakolaatikon ja molempien perien öljyt vaihdettu noin puolitoista vuotta ja 50000km sitten. Mitäs osia tuolla kardaanissa takana oli löystymässä? Vapaalla ei tunnu mitään vaan tosiaan vaan kiihdyttäessä. Renkaina 18" Michelin Pilot Sport 4:t ja suunnattu viimeksi samat puolisentoista vuotta sitten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by poke View PostOnko näissä joku järjestelmä joka sadekelillä jarruttelee välillä itsekseen?
Hyvä tarkistaa jarrut, ettei johdu laahaavista osista?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostSanokaas joku muuten mistä tarkalleen ottaen johtuu ahtimen ääntäminen kylmänä? Monessa autossa ilmiön huomaa selvästi...
Leave a comment:
-
-
Onko näissä joku järjestelmä joka sadekelillä jarruttelee välillä itsekseen?
joskus tuntuu meno aika nihkeeltä?
jos on niin saako koodattua pois? onko jotain haittaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostSamassa uskossa ollaan täälläkin. Mulla on toinen vaihdettu ennen sataatonnia ja toisen hajoamista ns odotellaan. Olisko sulla muuta mutua, millaisilla kilsoilla näitä vaihdetaan ja onko toinen vikaherkempi kuin toinen tms? Lähinnä tässä auton tulevaisuutta mietin eli mihin kannattaa varautua vai otetaanko 530d/535d jo suoraan tilalle.
Ahtimen puolesta lienee tärkeää että sekä itse ahdin että öljyt ovat lämpöiset ennenkuin autolle annetaan happea.
Sanokaas joku muuten mistä tarkalleen ottaen johtuu ahtimen ääntäminen kylmänä? Monessa autossa ilmiön huomaa selvästi...
Leave a comment:
-
-
Edellinen 123da, jossa sama motti käsittääkseni niin 212tkm alkuperäisillä turboilla lähti
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostSamassa uskossa ollaan täälläkin. Mulla on toinen vaihdettu ennen sataatonnia ja toisen hajoamista ns odotellaan. Olisko sulla muuta mutua, millaisilla kilsoilla näitä vaihdetaan ja onko toinen vikaherkempi kuin toinen tms? Lähinnä tässä auton tulevaisuutta mietin eli mihin kannattaa varautua vai otetaanko 530d/535d jo suoraan tilalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuo tuplaturbo ei ole järin hyvä luotettavuuden suhteen. Nimenomaan ahtimet hajoavat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by touring39 View Post525:ssa on 2 turboa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: