Originally posted by Kesäromu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Auto on menossa pajalle loppuviikosta , yksi ongelma on comfort access kahvojen toimimattomuus, mutta: kuuluisiko tässä avautua peräkontti jalan heilautuksella? Pitääkö löytyä joku varuste CA:n lisäksi jotta saa auki noin?
Auto f10 2011. Kontti aukeaa kyllä kahvasta avaimen ollessa taskussa.
Kyselen kun auton myynyt taho olisi valmis vaihtamaan nuo rikki olevat kahvat uusiin, tällä hetkellä kolme kahvaa paskana, niin josko tuon kontinkin avauksen katsoisi samalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hakala- View PostOnkos täällä F10/F11 koodailijoita.
Tarkoitus olisi koodata (jos mahdollista) automaattivalojen herkkyyttä eli niin että päivävalot pelkästään pysyvät päällä "pitempään". F30 tuota herkkyyttä saikin säädettyä kohdasta Fembody => RLS_DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ, mutta tässä F11 ei löydy tuota ja kuukkelillakaan ei tunnu löytyvän mitään
PHP Code:JBBF => RLS_DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ
JBBF = >RLS_FLC_SCHWELLWERT_SATZ
normal
empfindlich = sensitive
sehr_empfindlich = very sensitive
unempfindlich = insensitive
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hakala- View PostOnkos täällä F10/F11 koodailijoita.
Tarkoitus olisi koodata (jos mahdollista) automaattivalojen herkkyyttä eli niin että päivävalot pelkästään pysyvät päällä "pitempään". F30 tuota herkkyyttä saikin säädettyä kohdasta Fembody => RLS_DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ, mutta tässä F11 ei löydy tuota ja kuukkelillakaan ei tunnu löytyvän mitään
BTW, tonni täynnä jo kauan aikaa sitten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salmol View PostVoisiko liittyä jotenkin kardaaniin, perään tai vetareihin? Jos se noin pahasti tärrää, niin ei pitäisi olla huollon vaikea sitä vikaa löytää.
Oikea etuvetari oli tosiaan vuotanut mujuaan molemmista päistä pihalle. Aiemmin on vaihdettu kaksi alkuperäisosaa 115000 ja 125000 kilometrin kohdilla. Tämä lienee ensimmäinen, jonka joutuu itse maksamaan. Tilannen itse tarvikeosan ja vien auton takaisin pajalle.
Leave a comment:
-
-
Onkos täällä F10/F11 koodailijoita.
Tarkoitus olisi koodata (jos mahdollista) automaattivalojen herkkyyttä eli niin että päivävalot pelkästään pysyvät päällä "pitempään". F30 tuota herkkyyttä saikin säädettyä kohdasta Fembody => RLS_DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ, mutta tässä F11 ei löydy tuota ja kuukkelillakaan ei tunnu löytyvän mitään
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostToivottavasti oli kuitenkin 5dl, ei 5l vajausta. Itsekin luottaisin kyllä siihen tikkuun, tuollaiset anturit nyt voi näyttää mitä vaan, kun mitään varmistusta näissä ei ole (esim. kaasupolkimessa on tästä syystä kaksi, että toisen anturin antaessa väärää tietoa ei kaasu hirtä). Tälläiset ei kriittiset anturit nyt ei ole niin tarkkoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostHmm... omasta autosta olen verrannut lukemaa muutamaan kertaan ja mielestäni auton oma mittari näyttää enemmän kuin tikku. Tosin auto on ollut tällöin autotallissa jossa kaatoa on muutama sentti. En kuitenkaan oikein usko että tämä muutama sentti vaikuttaa lukemaan kovin paljoa. Öljyn ollessa alarajassa tikusta näytti idrive ~1/5 vajausta... 5l täyttö muutti rajan idrivessä tappiin saakka ja itse tikusta katsottuna puoleenväliin.
Täytyy varmaan saada vertailuksi muutama muukin auto. Toki eikai sekään poissuljettu mahdollisuus ole että anturi näyttää syystä tai toisesta väärin. :think
Jostain syystä tekee itse enemmän mieli uskoa tikkua kuin anturia. Täytyy käydä katsomassa joskus taso myös jossain missä maa on täysin tasainen.Last edited by HTK12; 05-11-2019, 14:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by atcc View PostJoskus testasin öljynvaihdon yhteydessä tuon i-driven näyttämän toimintaa. Laitoin öljyt alarajaan ja tarkistin i-drivesta ja sekin näytti että alarajassa ollaan ja kehoitti lisäämään litran öljyä. Sitten lisäsin öljyn ylämerkkiin ja täyttä näytti myös i-drivessa. Eli minun kokemuksen mukaan toimii kuten pitääkin.
Täytyy varmaan saada vertailuksi muutama muukin auto. Toki eikai sekään poissuljettu mahdollisuus ole että anturi näyttää syystä tai toisesta väärin. :think
Jostain syystä tekee itse enemmän mieli uskoa tikkua kuin anturia. Täytyy käydä katsomassa joskus taso myös jossain missä maa on täysin tasainen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnko kukaan verrannut öljytikun sekä ajotietokoneen näyttämiä öljymääriä toisiinsa? Omaan silmään näyttäisi että ajotietokone näyttää aina että öljyä on enemmän kuin mitä mittatikusta katsottaessa....
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan verrannut öljytikun sekä ajotietokoneen näyttämiä öljymääriä toisiinsa? Omaan silmään näyttäisi että ajotietokone näyttää aina että öljyä on enemmän kuin mitä mittatikusta katsottaessa....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salmol View PostVoisiko liittyä jotenkin kardaaniin, perään tai vetareihin? Jos se noin pahasti tärrää, niin ei pitäisi olla huollon vaikea sitä vikaa löytää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostJatketaan samasta asiasta. Tänään duunista himaan ajellessa Kehä Ykkösellä tärinä voimistui huomattavasti noin 70-80 km/h vauhdissa. Ajelin samantien pienemmille teille ja noin 40 km/h oli raja, jota kovempaa ajamalla tärinä (tai oikeammin ehkä perän heiluminen) voimistui niin paljon, ettei sitä todellakaan tullut mieleenkään ylittää. Nilkutin himaan vajaata neljääkymppiä ja nyt odotellaan keskiviikkoaamua. Olisiko tästä pahentuneesta tärinästä selkeyttä diagnoosia varten?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostAiemmin mainitsemani reilummin kiihdyttäessä ilmenenvän vapinan johdosta mennään vihdoin alustantarkistukseen ensi keskiviikkona. Mitäs kaikkia osia kannattaa erityisesti tsekata sekä edessä että takana? Meinasin nypätä jakolaatikon sulakkeen irti ennen pajalle ajelua ja tunnustella siten käytöstä ja sitten palauttaa sulakkeen ja nollauttaa vikakoodit.
Lisäksi talvirenkaat vaihtaessani huomasin oikeasta etufillarista lievää naksuntaa rengasta pyörittäessä ja samoin vasemmalle kääntyessä pyörien ollessa reilummin käännettynä tuntuu myös pientä vapinaa. Vetarin kumit ja varsi näyttivät olevan kuivia ja vetareilla on ajettu noin 50000km ja puolitoista vuotta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: