Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyyn0
    replied
    Originally posted by Kesäromu View Post
    Auto on menossa pajalle loppuviikosta , yksi ongelma on comfort access kahvojen toimimattomuus, mutta: kuuluisiko tässä avautua peräkontti jalan heilautuksella? Pitääkö löytyä joku varuste CA:n lisäksi jotta saa auki noin?

    Auto f10 2011. Kontti aukeaa kyllä kahvasta avaimen ollessa taskussa.

    Kyselen kun auton myynyt taho olisi valmis vaihtamaan nuo rikki olevat kahvat uusiin, tällä hetkellä kolme kahvaa paskana, niin josko tuon kontinkin avauksen katsoisi samalla.
    vm 2012 CAn kanssa tuli vasta tuo jallalla kontin avaus, sitä ennen valmistetutista tuo puuttuu. On kuitenkin retrofitattavissa.

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Auto on menossa pajalle loppuviikosta , yksi ongelma on comfort access kahvojen toimimattomuus, mutta: kuuluisiko tässä avautua peräkontti jalan heilautuksella? Pitääkö löytyä joku varuste CA:n lisäksi jotta saa auki noin?

    Auto f10 2011. Kontti aukeaa kyllä kahvasta avaimen ollessa taskussa.

    Kyselen kun auton myynyt taho olisi valmis vaihtamaan nuo rikki olevat kahvat uusiin, tällä hetkellä kolme kahvaa paskana, niin josko tuon kontinkin avauksen katsoisi samalla.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    Onkos täällä F10/F11 koodailijoita.

    Tarkoitus olisi koodata (jos mahdollista) automaattivalojen herkkyyttä eli niin että päivävalot pelkästään pysyvät päällä "pitempään". F30 tuota herkkyyttä saikin säädettyä kohdasta Fembody => RLS_DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ, mutta tässä F11 ei löydy tuota ja kuukkelillakaan ei tunnu löytyvän mitään
    ei ole f10/11 fem_bodyä, vaan löytyy JBBFstä

    PHP Code:
    JBBF => RLS_DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ
    JBBF 
    = >RLS_FLC_SCHWELLWERT_SATZ

    normal
    empfindlich 
    sensitive
    sehr_empfindlich 
    very sensitive
    unempfindlich 
    insensitive 

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    Onkos täällä F10/F11 koodailijoita.

    Tarkoitus olisi koodata (jos mahdollista) automaattivalojen herkkyyttä eli niin että päivävalot pelkästään pysyvät päällä "pitempään". F30 tuota herkkyyttä saikin säädettyä kohdasta Fembody => RLS_DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ, mutta tässä F11 ei löydy tuota ja kuukkelillakaan ei tunnu löytyvän mitään
    Jossei muualla onnistu niin Bmwiz.fi Hankkiossa ainakin tietää onko mahdollista.


    BTW, tonni täynnä jo kauan aikaa sitten.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Voisiko liittyä jotenkin kardaaniin, perään tai vetareihin? Jos se noin pahasti tärrää, niin ei pitäisi olla huollon vaikea sitä vikaa löytää.
    Vikaa ei lopulta löydetty lainkaan. Perän kolme puslaa ovat repeämässä eli eivät uudenveroisia mutta mitään muuta ei löytynyt eikä noidenkaan vaihto pelkästään taida kannattaa. Autoa ajettiin ensin nosturilla ja sen jälkeen koeajolla kaikki tärinä ja epänormaali käytös oli poissa. Ei nyi eli jakolaatikossa ei vikaa ja rikkinäisellä perällä ei myöskään ajettaisi oireettomasti. Paras diagnoosi oli, että nosturille nostettaessa jännitykset katosivat ja huonossa asennossa ollut kardaani tai jokin siihen liittyvä on "vapautunut" tms. Kardaanin takaosan laakeria ei purettu esiin, koska vika hävisi. Vian korjaantuminen itsestään toki on mitä on eli asiaa seurataan.

    Oikea etuvetari oli tosiaan vuotanut mujuaan molemmista päistä pihalle. Aiemmin on vaihdettu kaksi alkuperäisosaa 115000 ja 125000 kilometrin kohdilla. Tämä lienee ensimmäinen, jonka joutuu itse maksamaan. Tilannen itse tarvikeosan ja vien auton takaisin pajalle.

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Onkos täällä F10/F11 koodailijoita.

    Tarkoitus olisi koodata (jos mahdollista) automaattivalojen herkkyyttä eli niin että päivävalot pelkästään pysyvät päällä "pitempään". F30 tuota herkkyyttä saikin säädettyä kohdasta Fembody => RLS_DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ, mutta tässä F11 ei löydy tuota ja kuukkelillakaan ei tunnu löytyvän mitään

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Toivottavasti oli kuitenkin 5dl, ei 5l vajausta. Itsekin luottaisin kyllä siihen tikkuun, tuollaiset anturit nyt voi näyttää mitä vaan, kun mitään varmistusta näissä ei ole (esim. kaasupolkimessa on tästä syystä kaksi, että toisen anturin antaessa väärää tietoa ei kaasu hirtä). Tälläiset ei kriittiset anturit nyt ei ole niin tarkkoja.
    Njoo 5dl tietysti kyseessä. Jäi näköjään kirjain pois. Tuon anturin lukeman varmaan näkee jostain livedatastakin. Ellei istalla niin sitten tool32:lla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Hmm... omasta autosta olen verrannut lukemaa muutamaan kertaan ja mielestäni auton oma mittari näyttää enemmän kuin tikku. Tosin auto on ollut tällöin autotallissa jossa kaatoa on muutama sentti. En kuitenkaan oikein usko että tämä muutama sentti vaikuttaa lukemaan kovin paljoa. Öljyn ollessa alarajassa tikusta näytti idrive ~1/5 vajausta... 5l täyttö muutti rajan idrivessä tappiin saakka ja itse tikusta katsottuna puoleenväliin.

    Täytyy varmaan saada vertailuksi muutama muukin auto. Toki eikai sekään poissuljettu mahdollisuus ole että anturi näyttää syystä tai toisesta väärin. :think

    Jostain syystä tekee itse enemmän mieli uskoa tikkua kuin anturia. Täytyy käydä katsomassa joskus taso myös jossain missä maa on täysin tasainen.
    Toivottavasti oli kuitenkin 5dl, ei 5l vajausta. Itsekin luottaisin kyllä siihen tikkuun, tuollaiset anturit nyt voi näyttää mitä vaan, kun mitään varmistusta näissä ei ole (esim. kaasupolkimessa on tästä syystä kaksi, että toisen anturin antaessa väärää tietoa ei kaasu hirtä). Tälläiset ei kriittiset anturit nyt ei ole niin tarkkoja.
    Last edited by HTK12; 05-11-2019, 14:54.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Joskus testasin öljynvaihdon yhteydessä tuon i-driven näyttämän toimintaa. Laitoin öljyt alarajaan ja tarkistin i-drivesta ja sekin näytti että alarajassa ollaan ja kehoitti lisäämään litran öljyä. Sitten lisäsin öljyn ylämerkkiin ja täyttä näytti myös i-drivessa. Eli minun kokemuksen mukaan toimii kuten pitääkin.
    Hmm... omasta autosta olen verrannut lukemaa muutamaan kertaan ja mielestäni auton oma mittari näyttää enemmän kuin tikku. Tosin auto on ollut tällöin autotallissa jossa kaatoa on muutama sentti. En kuitenkaan oikein usko että tämä muutama sentti vaikuttaa lukemaan kovin paljoa. Öljyn ollessa alarajassa tikusta näytti idrive ~1/5 vajausta... 5l täyttö muutti rajan idrivessä tappiin saakka ja itse tikusta katsottuna puoleenväliin.

    Täytyy varmaan saada vertailuksi muutama muukin auto. Toki eikai sekään poissuljettu mahdollisuus ole että anturi näyttää syystä tai toisesta väärin. :think

    Jostain syystä tekee itse enemmän mieli uskoa tikkua kuin anturia. Täytyy käydä katsomassa joskus taso myös jossain missä maa on täysin tasainen.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Onko kukaan verrannut öljytikun sekä ajotietokoneen näyttämiä öljymääriä toisiinsa? Omaan silmään näyttäisi että ajotietokone näyttää aina että öljyä on enemmän kuin mitä mittatikusta katsottaessa....
    Joskus testasin öljynvaihdon yhteydessä tuon i-driven näyttämän toimintaa. Laitoin öljyt alarajaan ja tarkistin i-drivesta ja sekin näytti että alarajassa ollaan ja kehoitti lisäämään litran öljyä. Sitten lisäsin öljyn ylämerkkiin ja täyttä näytti myös i-drivessa. Eli minun kokemuksen mukaan toimii kuten pitääkin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Onko kukaan verrannut öljytikun sekä ajotietokoneen näyttämiä öljymääriä toisiinsa? Omaan silmään näyttäisi että ajotietokone näyttää aina että öljyä on enemmän kuin mitä mittatikusta katsottaessa....

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Voisiko liittyä jotenkin kardaaniin, perään tai vetareihin? Jos se noin pahasti tärrää, niin ei pitäisi olla huollon vaikea sitä vikaa löytää.
    Joo, kardaanissa tai sen kiinnityksessä on tainnut olla jotain tyyppivikaa takana ja oliko tästä joskus joku kamppiskin päällä? Vika ilmenee vain veto päällä eli alamäkeen saa lasketella kovempaakin kuin 40km/h! Noh, täytyy hissukseen ajella keskiviikkoaamuna pajalle.

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Jatketaan samasta asiasta. Tänään duunista himaan ajellessa Kehä Ykkösellä tärinä voimistui huomattavasti noin 70-80 km/h vauhdissa. Ajelin samantien pienemmille teille ja noin 40 km/h oli raja, jota kovempaa ajamalla tärinä (tai oikeammin ehkä perän heiluminen) voimistui niin paljon, ettei sitä todellakaan tullut mieleenkään ylittää. Nilkutin himaan vajaata neljääkymppiä ja nyt odotellaan keskiviikkoaamua. Olisiko tästä pahentuneesta tärinästä selkeyttä diagnoosia varten?
    Voisiko liittyä jotenkin kardaaniin, perään tai vetareihin? Jos se noin pahasti tärrää, niin ei pitäisi olla huollon vaikea sitä vikaa löytää.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Aiemmin mainitsemani reilummin kiihdyttäessä ilmenenvän vapinan johdosta mennään vihdoin alustantarkistukseen ensi keskiviikkona. Mitäs kaikkia osia kannattaa erityisesti tsekata sekä edessä että takana? Meinasin nypätä jakolaatikon sulakkeen irti ennen pajalle ajelua ja tunnustella siten käytöstä ja sitten palauttaa sulakkeen ja nollauttaa vikakoodit.

    Lisäksi talvirenkaat vaihtaessani huomasin oikeasta etufillarista lievää naksuntaa rengasta pyörittäessä ja samoin vasemmalle kääntyessä pyörien ollessa reilummin käännettynä tuntuu myös pientä vapinaa. Vetarin kumit ja varsi näyttivät olevan kuivia ja vetareilla on ajettu noin 50000km ja puolitoista vuotta.
    Jatketaan samasta asiasta. Tänään duunista himaan ajellessa Kehä Ykkösellä tärinä voimistui huomattavasti noin 70-80 km/h vauhdissa. Ajelin samantien pienemmille teille ja noin 40 km/h oli raja, jota kovempaa ajamalla tärinä (tai oikeammin ehkä perän heiluminen) voimistui niin paljon, ettei sitä todellakaan tullut mieleenkään ylittää. Nilkutin himaan vajaata neljääkymppiä ja nyt odotellaan keskiviikkoaamua. Olisiko tästä pahentuneesta tärinästä selkeyttä diagnoosia varten?

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    Tuon purkin hinnalla saat emtronicalta kaiken tarvittavan
    Ok, kiitos, katselen sieltä setin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎