Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Onko tämä tehtävissä ISTA:lla? Itsellä samaa vikaa välistä.
    ISTA:llapa hyvinkin.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Sitä voisi koettaa kalibroida, josko toiminta tulisi "järkiinsä".
    Onko tämä tehtävissä ISTA:lla? Itsellä samaa vikaa välistä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Pyyhkijöiden automaattitihkuasento on ruvennut villiksi. Ei pyyhki "katkovalla moodilla" ollenkaan vaan lähtee kiihtymään aina vaan vaikka sade ei ole kovaa.

    Saako tuon resetoitua jotenkin? Onko tuulilasin yläreunan alue se anturi joka tihkua ohjaa?
    Sitä voisi koettaa kalibroida, josko toiminta tulisi "järkiinsä".

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Pyyhkijöiden automaattitihkuasento on ruvennut villiksi. Ei pyyhki "katkovalla moodilla" ollenkaan vaan lähtee kiihtymään aina vaan vaikka sade ei ole kovaa.

    Saako tuon resetoitua jotenkin? Onko tuulilasin yläreunan alue se anturi joka tihkua ohjaa?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kaikki LL-04 luokituksen omaavat käy.

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Olen vaihtamassa 313 hepan kutosdieselin öljyjä, mitkä sinne laittaisi ? Yksi putka suosittelee Castrol Magnateg tai Edge Titanium öljyjä.
    Eiköhän nuista kumpikii käy.. Ite käyttäny castrol edge turbo diesel 5w40

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Olen vaihtamassa 313 hepan kutosdieselin öljyjä, mitkä sinne laittaisi ? Yksi putka suosittelee Castrol Magnateg tai Edge Titanium öljyjä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    ^ Ok, oli tosiaan pakkasen puolella niin voipi pito olla heikkoa vaikka painoa melkoisesti päällä onkin.
    Jenkki foorumeilla on tästä paljon enemmän juttua. Ovat vetäneet autoja valopylväiden ympärille kun eivät tajua, että ettei ne oikeat kesärenkaat toimi enää nollan tuntumassa. Yleensä ne parhaat kesärenkaat on optimoitu lämpimiin olosuhteisiin ja pitoa tosiaan voi olla todella heikko kun mennään pakkaselle, vaikka olisikin kuiva asfaltti alla.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    ^ Ok, oli tosiaan pakkasen puolella niin voipi pito olla heikkoa vaikka painoa melkoisesti päällä onkin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Näkeekö dieselkutosen jälkipolton jostain merkkivalosta ? Tässä jokukerta huomannut tuon 640 deen savuttavan sen kotipihalle sammutettuani ..... ja tehnyt vielä pienen ajelun.

    Ja eilestäin tuo nelarini sutaisi eturenkailla, tuntui oudolta, en olettaisi olevan liikaa voimaa vaan menee peruslöysien jousien piikkiin ? Oli sentään puhdas asfaltti ja kesärenkaatkin.
    Jos jälkipoltolla viittasit DPF polttoon, niin ei ole sille merkkivaloa. Osalla kesäkumeista pito loppuu kun keli kylmenee. Itse siis epäilisin tuo sutimisen johtuneen renkaista.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Näkeekö dieselkutosen jälkipolton jostain merkkivalosta ? Tässä jokukerta huomannut tuon 640 deen savuttavan sen kotipihalle sammutettuani ..... ja tehnyt vielä pienen ajelun.

    Ja eilestäin tuo nelarini sutaisi eturenkailla, tuntui oudolta, en olettaisi olevan liikaa voimaa vaan menee peruslöysien jousien piikkiin ? Oli sentään puhdas asfaltti ja kesärenkaatkin.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by tuoasm View Post
    Onko kukaan ohjelmoinut näitä 525d N47 koneita? Paljonkohan näistä uskaltaa ohjelmalla ottaa irti :think Suora rööri on jo pakosarjalta asti ja egr poistettu, näytti olevan joku kiinacooleri myös jo laitettu keulille. Nyt on joku tusinaohjelma joka lupailee 278/558. Minkä vehkeen suuttimet tähän käy?
    Olen antanut itselleni kertoa, ettei näitä kovin paljoa kannata ohjelmoida, koska automaattilaatikko ei kestä kovin paljoa lisävääntöä. Laatikko on 8HP45, johon dieselille annetaan maksimiväännöksi 500Nm. Manuaaliloota voi olla kokonaan eri asia, mutta tästä ei mitään tietoa.
    Last edited by PNM2; 22-11-2019, 21:21.

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    Onko kukaan ohjelmoinut näitä 525d N47 koneita? Paljonkohan näistä uskaltaa ohjelmalla ottaa irti :think Suora rööri on jo pakosarjalta asti ja egr poistettu, näytti olevan joku kiinacooleri myös jo laitettu keulille. Nyt on joku tusinaohjelma joka lupailee 278/558. Minkä vehkeen suuttimet tähän käy?
    Last edited by tuoasm; 22-11-2019, 19:09.

    Leave a comment:


  • Requiem
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Minulla ujeltaa myös kompura ja todennäköisesti jostain vuotaa kylmäaineet. Napista sammuttamalla ääni katoaa. Viime kesän alussa teetin ilmastoinnin huollon, ja ääni katosi kuukaudeksi. Vajausta aineissa oli 30%. Ens keväänä laitetaan sitten kuntoon.
    Ei sammu napista.
    Äänitiedosto
    Tuollaista ääntä pitää. Kuskin paikalta nauhoitettu.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Itselläni on 313 hepan dieselin ja ZF-laatikon yhdistelmä ja olisin enempi kuin kiinnostunut saamaan tuntumaa tuosta yhdistelmästä laatikon ohjelmoinnin jälkeen, tämä turkulainen visiteeraa Tamperella 5-6.12 jos vaikka sieltä löytyisi avulias kuski.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎