Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • >Jon1<
    replied
    Originally posted by Kesäromu View Post
    Olen miettinyt peruutuskameran laittoa f10:n retrofittinä. Olisiko tämä ko. operaatioon tarvittava purkki (videosovitin?) kameran lisäksi ja tietty johtosarjat noille...?


    https://www.avk.fi/varaosat/bmw/500/...kamera-bmw-500
    Tuon purkin hinnalla saat emtronicalta kaiken tarvittavan

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Olen miettinyt peruutuskameran laittoa f10:n retrofittinä. Olisiko tämä ko. operaatioon tarvittava purkki (videosovitin?) kameran lisäksi ja tietty johtosarjat noille...?


    Last edited by Kesäromu; 02-11-2019, 17:54.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Aiemmin mainitsemani reilummin kiihdyttäessä ilmenenvän vapinan johdosta mennään vihdoin alustantarkistukseen ensi keskiviikkona. Mitäs kaikkia osia kannattaa erityisesti tsekata sekä edessä että takana? Meinasin nypätä jakolaatikon sulakkeen irti ennen pajalle ajelua ja tunnustella siten käytöstä ja sitten palauttaa sulakkeen ja nollauttaa vikakoodit.

    Lisäksi talvirenkaat vaihtaessani huomasin oikeasta etufillarista lievää naksuntaa rengasta pyörittäessä ja samoin vasemmalle kääntyessä pyörien ollessa reilummin käännettynä tuntuu myös pientä vapinaa. Vetarin kumit ja varsi näyttivät olevan kuivia ja vetareilla on ajettu noin 50000km ja puolitoista vuotta.

    Leave a comment:


  • TKb
    replied
    Pystyisikö joku lainaamaan katalysaattoria n55? Rekisteröinti katsastus jäi siitä kiinni kun katalysaattori puuttuu... Maksan kelpo korvauksen lainasta ja voin hakea pidemmältäkin! Auto siis 135is vm 13 e82. Ilmeisesti käy myös 535 katalysaattori?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kauanko joutuu lämmittämään autoa paikallaan, että saavuttaa lämpötilan ?
    Jos lähtötaso on hallilämpöinen (noin +12 C), niin paikallaan moottorin käydessä noin 10 min. riittää varmasti ja tilannetta voi tarkkailla lämpömittarin avulla tai testerillä suoraan laatikon anturin kautta.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Lämpötilan muutos on korkeintaan 60 celsiusastetta.
    Kiitoksia, eli menee hieman yli optimaalisesta lämpötilasta tason tarkastukseen. Varmaan järkevin viedä edellisenä iltana hallille ja lämmittää n. 30 asteeseen ja siitä 50 asteeseen asti tarkkailee ? Kauanko joutuu lämmittämään autoa paikallaan, että saavuttaa lämpötilan ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Osaako kukaan heittää veikkausta paljonko lämpenee laatikon öljyt 14,7km/15min suoraa moottoritietä (80km/h) matkalla, jos alkutilanne on 0 astetta ?
    Lämpötilan muutos on korkeintaan 60 celsiusastetta.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Osaako kukaan heittää veikkausta paljonko lämpenee laatikon öljyt 14,7km/15min suoraa moottoritietä (80km/h) matkalla, jos alkutilanne on 0 astetta ? Lämpötilan pitäisi olla sopiva, kun tarkistaa öljyntason ja jäähtymisessä menee ikuisuus.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Onko tässä siis joku painevalvonta vai huomaan ajo esim. muuttuneista pyörimiskehistä, että renkaat on vaihdettu ja olisi jotain vikaa?
    Kyseessä on rengaspaineen valvontajärjestelmä, jonka tehtävä on ilmoittaa iDriven kautta kuljetttajalle mikäli renkaan painetaso tai vierintänopeus muuttuu aiemmasta asetustasosta. Valvonta on toteutettu joko ABS-järjestelmän tai vanteissa sijaitsevien painevahtien avulla. Tyypillisesti ilmoitus tulee kesä- ja talvirenkaiden vaihdon jälkeen ja vaatii asetuksen uudelleenkalibroinnin iDriven kautta, kuten olet tehnytkin.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Vaihdoin talvirenkaat alle ja kävin laittamassa paineet sinnepäin (2,5 eteen ja 2,8 bar taakse).
    Eilen tuli varoitus iDriveen, että vasemmalla edessä "pressure loss" tai jotain sinne päin. Idrive valikosta sain laitettua "confirm tyre pressure" tms eikä sen jälkeen ole erroria tullut.
    Onko tässä siis joku painevalvonta vai huomaako auton aivot esim. muuttuneista pyörimiskehistä, että renkaat on vaihdettu ja olisi jotain vikaa?
    Vanteina on orggikset 236 stylet x 8 kpl.
    Last edited by alspe; 31-10-2019, 10:51.

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Pamahti kesken ajon idriveen:

    Anturi mennyt rikki?

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by hjenkka View Post
    pitäis F11 kontinluukkuun liimata xDrive merkki, löytyykö jostain mitoitusta paikasta?

    ja jos niin linkki olis kiva..? :think
    Mittanauha taskuun ja Prisman parkkipaikalle. Siellä varmasti on vastaavanlainen.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    pitäis F11 kontinluukkuun liimata xDrive merkki, löytyykö jostain mitoitusta paikasta?

    ja jos niin linkki olis kiva..? :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by tuoasm View Post
    Taisi viat selvitä, ilmansuodatinkotelo ei ollut kunnolla paikallaan ja paineanturin alipaineletku on pykinyt ja "sulanut" anturin puolelta. Kelpaako esim. hellan tarvikeanturi tuon tilalle vai onko suoraan järkevämpi laittaa orkkista?
    Kyllähän tuohon voisi tarvikeanturia kokeilla. Alkuperäistä saa ~70€:lla ja Hellaa ~25€, niin kyllähän tuossa aika iso ero on.

    Leave a comment:


  • Aksuuu
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Sanokaapa mistä ja millaiset kumimatot F11? Orkkikset on aika hintavat, mutta ei mitään kuraakaan haluaisi ostaa :think myös kaukalomatto konttiin olisi hyvä.
    Leebmannilta tilasin orkkiset, oisko kaikkineen ollu hiuka satasen päälle. Weathertechit mulla oli e90 ja oli kyllä tosi hyvät kun on vähän reunusta niin pysyy kivet ym. matolla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎