F11 N57 koneella, moottoritilasta kuuluu sellaista kierrosten mukaan vaihtelevaa vinkunaa.
Seuraavaksi pitäisi kuulemma vaihtaa hihnan kiristinrulla ja jos se ei auta niin ehkä laturi?
Onko kokemuksia vastaavasta?
Irroita apulaitehihna ja käytä moottoria kuullostellaksesi muuttuiko äänenlaatu. Mikäli mysteeriääni katosi ja palaa kun hihna on taas paikallaan, on tarpeen selvittää johtuuko se edellä mainituista komponenteista (rullat, laturi, jne.) vai voiko syynä olla esim. ahtiesta tuleva ääni.
F11 N57 koneella, moottoritilasta kuuluu sellaista kierrosten mukaan vaihtelevaa vinkunaa. Ääni on vahvistunut pikkuhiljaa parin vuoden aikana ja nyt siitä mainitaan aina kun esim. käytän huollossa.
Eräs asentaja tässä epäili vesipumppua, vaihdatin apulaitehihnan ja vesipumpun, ei auttanut, ääni vain vahvistui.
Seuraavaksi pitäisi kuulemma vaihtaa hihnan kiristinrulla ja jos se ei auta niin ehkä laturi?
Onko kokemuksia vastaavasta?
Saako tuota käynistyksessä ilmenevää huolto esim 1000km tai 12/2019
päästä ilmoitusta pois, vai tuleeko se aina. Huolto on vasta yli puolenvuoden päästä ja auto aina siitä ilmoittelee. Onko tämä vain ominaisuus, jota ei saa pois.
Hetkinen miten se huolto voi olla yli puolen vuoden päästä, jos nyt huoltoon on 1000km tai 12/2019? Eikö se huolto olisi ajankohtainen tehdä aikalailla nyt? Ei tuota saa muuten pois kun kuittaamalla huollon tehdyksi. Vai etkö huollata autoa tuon ilmaisimen perusteella? Joo öljyt kannattaa vaihtaa esim. puolessa välissä, mutta muuten kyllä itse seuraisin tuota auton huoltoilmaisinta.
Onko nyt kyse siitä, että öljyt on vaihdettu, mutta ei ole kuitattu mitenkään?
Kyllä F10/F11 aina ilmoittaa käynnistyksessä kauan huoltoon kilsoja tai aikaa vaikka olisi juuri huollettu.
No joo ilmoittaahan se, mutta ei se sano huollon olevan 1000km päässä jos juuri on huollettu. Tosin jos tuossa haluttiin tuo ilmoitus kokonaan pois, niin sitten ymmärsin väärin.
Hetkinen miten se huolto voi olla yli puolen vuoden päästä, jos nyt huoltoon on 1000km tai 12/2019? Eikö se huolto olisi ajankohtainen tehdä aikalailla nyt? Ei tuota saa muuten pois kun kuittaamalla huollon tehdyksi. Vai etkö huollata autoa tuon ilmaisimen perusteella? Joo öljyt kannattaa vaihtaa esim. puolessa välissä, mutta muuten kyllä itse seuraisin tuota auton huoltoilmaisinta.
Kyllä F10/F11 aina ilmoittaa käynnistyksessä kauan huoltoon kilsoja tai aikaa vaikka olisi juuri huollettu.
Onko sulla automaattiasennossa se puhallus? Valitse erikseen puhallussuunnat jos se helpottaisi asiaa. Vanhemmissa malleissa oikutteleva puhallusnopeus korjaantui etuvastuksen uusimisella.
Manuaalilla oon kokeillut, puhallusnopeuden säätö ei juurikaan vaikuta, yhtä hengettömästi puhaltaa täysillä kuin minimillä. Jarruttaessa ja kun valoissa seisoo puhallin ottaa kunnon tehopiikin ja huutaa täysillä niinkuin kuuluukin.
Saako tuota käynistyksessä ilmenevää huolto esim 1000km tai 12/2019
päästä ilmoitusta pois, vai tuleeko se aina. Huolto on vasta yli puolenvuoden päästä ja auto aina siitä ilmoittelee. Onko tämä vain ominaisuus, jota ei saa pois.
Hetkinen miten se huolto voi olla yli puolen vuoden päästä, jos nyt huoltoon on 1000km tai 12/2019? Eikö se huolto olisi ajankohtainen tehdä aikalailla nyt? Ei tuota saa muuten pois kun kuittaamalla huollon tehdyksi. Vai etkö huollata autoa tuon ilmaisimen perusteella? Joo öljyt kannattaa vaihtaa esim. puolessa välissä, mutta muuten kyllä itse seuraisin tuota auton huoltoilmaisinta.
Saako tuota käynistyksessä ilmenevää huolto esim 1000km tai 12/2019
päästä ilmoitusta pois, vai tuleeko se aina. Huolto on vasta yli puolenvuoden päästä ja auto aina siitä ilmoittelee. Onko tämä vain ominaisuus, jota ei saa pois.
Itsellä ei ole ollut tarvetta erityiselle tuulilasipuhallukselle pl. tietysti jos kylmällä lähtee autoa lämmittämättä. Silloin laitan tuulilasin megasulatuksen päälle ja pudotan kierroksia napsun - kaksi puhaltimen kuvasta. Siitä taas AUTO-asennolle jossa puhallinherkkyys on minulla 2/5, välillä nostan vitoseen tai vaihtoehtoisesti lämpötilan 28C vähäksi aikaa. Näin saa ilmaa ja lämpöä nopeammin koppiin.
Tuulilasi siis pysyy kirkkaana ihan AUTO-asennossakin.
Mites näistä saa puhalluksen maksimille. Tuulilasille kun laittaa puhalluksen niin puhaltaa kunnolla mutta esim muissa asennoissa puhaltelee tosi pienellä teholla. Puhaltelee myös kovemmin jostain kumman syystä jarruttaessa ja liikennevaloissa seisoessa mutta hiipuu heti kun lähtee liikkeelle.
En nyt ihan ymmärtänyt tarkalleen mitä tarkoitit, mutta kuten aiemmin sanottiin voi valita erikseen minne puhallus suuntautuu napeista, jotka ovat kyllä kuvaavat.
Puhalluksen tehoa taas saa myös automaattiasennossa tehostettua painamalla suurempaa puhaltimen nopeutta, joka on itsestä todella hyvä idea. Ei tarvitse heti heittää automaattistailmastointia pois käytöstä, jos haluat vain puhalluksen nopeutta säädellä mieltymyksien ja tarpeiden mukaan.
Ei ole ainakaan itsellä ollut tarpeellista käyttää koskaan manuaalisesti ilmastointia.
Mites näistä saa puhalluksen maksimille. Tuulilasille kun laittaa puhalluksen niin puhaltaa kunnolla mutta esim muissa asennoissa puhaltelee tosi pienellä teholla. Puhaltelee myös kovemmin jostain kumman syystä jarruttaessa ja liikennevaloissa seisoessa mutta hiipuu heti kun lähtee liikkeelle.
Onko sulla automaattiasennossa se puhallus? Valitse erikseen puhallussuunnat jos se helpottaisi asiaa. Vanhemmissa malleissa oikutteleva puhallusnopeus korjaantui etuvastuksen uusimisella.
Mites näistä saa puhalluksen maksimille. Tuulilasille kun laittaa puhalluksen niin puhaltaa kunnolla mutta esim muissa asennoissa puhaltelee tosi pienellä teholla. Puhaltelee myös kovemmin jostain kumman syystä jarruttaessa ja liikennevaloissa seisoessa mutta hiipuu heti kun lähtee liikkeelle.
Leave a comment: