Vaatii käytännössä aina softauksen, jos egr tulppaa. Ainakin bemareissa, ellei nyt puhuta jostain yli 15v autoista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVaatii käytännössä aina softauksen, jos egr tulppaa. Ainakin bemareissa, ellei nyt puhuta jostain yli 15v autoista.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSuosittelen käymään huollon tiskillä ja töpselissä. Tehtaalla saattaisi olla intressejä laittaa autosi kuntoon heidän laskuunsa.
Jos EGR tulpataan muuten kuin ohjelmallisesti olemaan kiinni niin siihen voi vaikka itse veistellä sopivan metallinpalan EGR -venttilin ja imusarjan väliin. Valmiita peltilätkiäkin ainakin N47:aan ebaystä löytyy. Joka tapauksessa joudut käymään softaajalla joka poistaa EGR:n käytöstä ohjelmasta.
Palstalla on aika paljon keskustelua kyseisestä pötkylästä niin haulla ja keskusteluja lukemalla saat aika paljon tietoa asiasta.
edit. Hidas ja mitä tarkoitat koko moottoriohjelman uusiksi laittamisella? Siitä ohjelmasta muokataan se EGR pois ja ladataan takaisin autoon, ei sitä ohjelmaa muuten ole pakko muokata mutta melkein samalla vaivalla siihen laittaa lisää hönkyäkin.Last edited by alpine3; 10-09-2019, 15:23.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostKannattaisi tosiaan käydä ensin siellä marmorilla. Jos autosi EGR:ään on takaisinkutsukampanja voimassa voit saada uuden EGR:n tehtaan piikkiin.
Jos EGR tulpataan muuten kuin ohjelmallisesti olemaan kiinni niin siihen voi vaikka itse veistellä sopivan metallinpalan EGR -venttilin ja imusarjan väliin. Valmiita peltilätkiäkin ainakin N47:aan ebaystä löytyy. Joka tapauksessa joudut käymään softaajalla joka poistaa EGR:n käytöstä ohjelmasta.
Palstalla on aika paljon keskustelua kyseisestä pötkylästä niin haulla ja keskusteluja lukemalla saat aika paljon tietoa asiasta.
edit. Hidas ja mitä tarkoitat koko moottoriohjelman uusiksi laittamisella? Siitä ohjelmasta muokataan se EGR pois ja ladataan takaisin autoon, ei sitä ohjelmaa muuten ole pakko muokata mutta melkein samalla vaivalla siihen laittaa lisää hönkyäkin.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostSen olisi voinut tarkistaa bmw.fi rekkarilla onko kamppanjoita auki.
Voit sisäänajettu laittaa yv.llä alustan niin tutkitaan.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostSen tiedän, meinasin, että pitääkö koko moottoriohjelma tehdä uusiksi jos egr:än haluaa softata pois ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSiellä ei näy kaikki mitä näkyä voi tähän asiaan liittyen, eikä ehdi päivittämään sitä tahtia mitä asiaa koskevat tekniset kampanjat tai takaisinkutsun vaihtuvat.
Voit sisäänajettu laittaa yv.llä alustan niin tutkitaan.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNyt en ihan ymmärtänyt mitä tässä ajettiin takaa? Softasta pitää poistaa se EGR käytöstä. Eli softa lukaistaan, muokataan ja kirjotetaan takaisin. Ihan kun olisit virisoftaa ottamassa. Jos sulla on siellä nyt joku virisofta, niin sitten riippuu softan tekijästä alkaako siihen päälle tekemään vai pitääkö vetään vakioksi ja sitten softa.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostJoo, kiitoksia selvennyksestä. Nyt aukesi kokonaan tuo, en ole diagnostiikkaan/softailuun tarkemmin perehtynyt. Eikö nämä koodit kuitenkin viittaa egr säätimen ”läppä” vikaan ? Tarvitaanko siis ainoastaan yksi metallinen levy tiivisteillä tuon tulppaamiseen, jos koko egr jäähdyttimen ja säätimen ottaa pois ? N47 koneessa oli monta eri blokattavaa kohtaa levyillä ja jäähdytysnesteputken blokkaus...
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostIlmeisesti säädin on egr:ässä viallinen, tuollaisia koodeja antaa.
Voi olla, että nuo muut koodit on vanhoja, katsotaan tuleeko takaisin. Eikö noiden pitäisi jotain vikatilaa laittaa, jos lambda, tai kampiakselin asentotunnistin kusee ?
2c3200 Swirl-flap actuator: Mechanically faulty (lever broken)
Eikös tämä nyt kerro että läppien toiminnassakin on jotain mätää? Eikai tuolla ole jo soihtu käynyt? :think
28cd00 LIN, message; radiator shutter: Missing
2c4b00 Oxygen sensor after catalytic converter, virtual ground: Voltage too low
255b00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely
284e00 Oxygen sensor after catalytic converter, Nernst voltage, signal: Open circuit
255c00 EGR valve, position control: Valve open too wide
273d00 Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high
Tämä on sinällään mielenkiintoinen koska se meinaa että kammen ja nokan asento poikkeaa liikaa toisistaan. Eikai näissäkin ole ketjuvikoja?
240400 Exhaust-gas recirculation control: Air volume too low
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKatsoin ihan mielenkiinnosta koodien selitykset:
2c3200 Swirl-flap actuator: Mechanically faulty (lever broken)
Eikös tämä nyt kerro että läppien toiminnassakin on jotain mätää? Eikai tuolla ole jo soihtu käynyt? :think
28cd00 LIN, message; radiator shutter: Missing
2c4b00 Oxygen sensor after catalytic converter, virtual ground: Voltage too low
255b00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely
284e00 Oxygen sensor after catalytic converter, Nernst voltage, signal: Open circuit
255c00 EGR valve, position control: Valve open too wide
273d00 Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high
Tämä on sinällään mielenkiintoinen koska se meinaa että kammen ja nokan asento poikkeaa liikaa toisistaan. Eikai näissäkin ole ketjuvikoja?
240400 Exhaust-gas recirculation control: Air volume too low
http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...EANwAzADAANAA=
Eli yhdellä levyllä saa kuitenkin blokattua koko egr yksikön, mutta tuo jää paikalleen vai ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Paljonkos oli metrejä B47.n kellossa tällä hetkellä? Taitaa olla ketju kuin ketju tämän auton kilsoilla jo työnsä tehnyt.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia näistä, nyt meni yöunet. Onko ketjuongelmaa näissäkin... Mietin, että voikohan nuo kaikki koodit paitsi egr johtua akun alhaisesta jännitteestä ? Akku vetelee viimeisiään ja ilmlittelikin alhaisesta jännitteestä. Katsotaan, jos lataamalla paranee...
Eli yhdellä levyllä saa kuitenkin blokattua koko egr yksikön, mutta tuo jää paikalleen vai ?
Jos tuo läppien koodi palaa vielä niin saattaapi olla että kannattaa kurkata imusatsin sisään että onko siellä kaikki ok.
Sinällään tuo zakspeedin ehdotus käyttää auto merkkarin kautta jos joku kampanja on voimassa niin se voisi olla ihan fiksu juttu... :think Vaika sitten myöhemmin haluaisikin hommautua eroon koko EGR:stä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostPaljonkos oli metrejä B47.n kellossa tällä hetkellä? Taitaa olla ketju kuin ketju tämän auton kilsoilla jo työnsä tehnyt.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
Comment