Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sisäänajettu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2018
    • 507
    • Helsinki

    Osaako kukaan vastata tähän, eli 518da nykäisee ja menee hetki ennen kuin alkaa auto vetämään, jos esim. menee liikenneympyrään ja hidastaa 10km/h nopeuteen, siitä painaa kaasua 25% ja auto hieman nykäisee ja miettii. Mietin, onkohan kyseessä laatikon antautuminen (muuten toimii erittäin hyvin, vaihdot hyvät ei nykimistä vaihdoissa) vai esim. dpf tukkeutunut tai peräöljyt vaihtoon ? Suuttimet tukossa? Ilmenisikö vikaa myös kiihdytyksissä tällöin ? (186tkm ajettu motti)

    391tkm ajettu autolla, eli dpf saattaa olla kyllä aika tukossa jo. Pitänee tuo kokeilla koodaamalla polttaa ja katsoa täyttöaste. Laatikon öljyt ja peräöljyt menee jossain välissä vaihtoon.
    Last edited by Sisäänajettu; 07-09-2019, 22:50.

    BMW i3 60Ah REx -14
    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1070
      • Espoo

      Originally posted by Sisäänajettu View Post
      Osaako kukaan vastata tähän, eli 518da nykäisee ja menee hetki ennen kuin alkaa auto vetämään, jos esim. menee liikenneympyrään ja hidastaa 10km/h nopeuteen, siitä painaa kaasua 25% ja auto hieman nykäisee ja miettii. Mietin, onkohan kyseessä laatikon antautuminen (muuten toimii erittäin hyvin, vaihdot hyvät ei nykimistä vaihdoissa) vai esim. dpf tukkeutunut tai peräöljyt vaihtoon ? Suuttimet tukossa? Ilmenisikö vikaa myös kiihdytyksissä tällöin ? (186tkm ajettu motti)

      391tkm ajettu autolla, eli dpf saattaa olla kyllä aika tukossa jo. Pitänee tuo kokeilla koodaamalla polttaa ja katsoa täyttöaste. Laatikon öljyt ja peräöljyt menee jossain välissä vaihtoon.
      Eikös toi käytös ole nimenomaan tämän laatikon ominaisuus? Kyllä sitä on täälläkin yritetty fiksata sekä öljyjä vaihtamalla että kaasunvasteen ja laatikon adaptaatioiden nollaamisella.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 507
        • Helsinki

        Originally posted by PNM2 View Post
        Eikös toi käytös ole nimenomaan tämän laatikon ominaisuus? Kyllä sitä on täälläkin yritetty fiksata sekä öljyjä vaihtamalla että kaasunvasteen ja laatikon adaptaatioiden nollaamisella.
        Selvä homma, hieman outo vaan, kun ei vanhassa 6HP:ssa juuri tätä kyseistä ongelmaa ollut... Onko sitten kysymys, että laatikko ei tiedä millä vaihteella lähteä ? Täytyy kaasunvaste nollata jos jotenkin auttaa

        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • salmol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 244
          • Helsinki

          Originally posted by PNM2 View Post
          Eikös toi käytös ole nimenomaan tämän laatikon ominaisuus? Kyllä sitä on täälläkin yritetty fiksata sekä öljyjä vaihtamalla että kaasunvasteen ja laatikon adaptaatioiden nollaamisella.
          Ei käsittääkseni ole mitenkään normaalia laatikon toimintaa, jos ei vastaa ollenkaan hetkeen. Eli en ihan normikäyttäytymisen piiriin laittaisi tuota. Lue vikakoodit ja kannattaa se pakkopolttokin tehdä.
          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

          Comment

          • Markkanenn
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2016
            • 262
            • Vantaa

            Kyllä tuo ihan ominaisuus on. Itelläni sama. Laatikko kai luulee että nyt pysähdytään kokonaan ja valmistautuu siihen.
            F11 520d -12

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1223
              • Pori

              Hyvät jarrupalat hakusessa eteen. Orkkiksilla menty nyt ja ainakin näin loppumetreillä tuppaavat vähän suttaamaan vannetta.

              Eli vinkkejä hyvistä merkeistä otetaan vastaan.
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2093
                • *

                Muutama tuhat nyt takana zimmermanin paloilla eikä nuo mielestäni kyllä pölyä yhtään.
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6709
                  • PK-seutu

                  Originally posted by Juspa View Post
                  Hyvät jarrupalat hakusessa eteen. Orkkiksilla menty nyt ja ainakin näin loppumetreillä tuppaavat vähän suttaamaan vannetta.

                  Eli vinkkejä hyvistä merkeistä otetaan vastaan.
                  ATE ceramic
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Shatter
                    BTCF Member
                    • Mar 2013
                    • 892
                    • Oulu

                    Originally posted by Driver22 View Post
                    Muutama tuhat nyt takana zimmermanin paloilla eikä nuo mielestäni kyllä pölyä yhtään.
                    Samat kokemukset täällä, hyvin pysähtyy eikä pölyä juurikaan.
                    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                    E91 330dA xDrive M-Sport '09
                    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                    MB W108 250S '67 x2

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 507
                      • Helsinki

                      Tänään tuli rauhallisessa ajossa vikailmoitusta tauluun "Käyttömoottorin tehoa rajoitettu", en vikakoodeja pysty omalla lukijalla lukemaan, mutta katsotaan, kun saa jossain luettua. Poistuu, kun käynnistää auton uudelleen. Voisiko vikana olla EGR:än tukkeutuminen, joka voisi samalla olla vikana aikaisemmin mainitsemaani nykimiseen poikkeuksellisissa kiihdytystilanteissa ? Miten näissä B47 koneissa onnistuu EGR:än poisto mekaanisesti ja tulppaaminen, kun N47 koneissa aika yksinkertainen operaatio ? Ilmeisesti viallista/tukkeutunutta EGR:ää ei kannata/voi koodata pois käytöstä ?

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1265
                        • Kajjjaani

                        EGR:n voi ohjelmoida esim. pysymään kokoajan kiinni. Fyysinen poistaminen vaatii myös EGR:n vikakoodien poistamisen käytöstä.

                        EGR:hän ei taida tukkeutua vaan vikana on ennemminkin ettei se sulkeudu kunnolla ja lopulta polttaa reiän imusarjaan. Tai sitten vuotaa kennostoonsa jäähdytysnestettä ja lopulta palaa koko auto. En tosin tiedä koskeeko tuo vuoto-ongelma sinun autoasi.
                        Last edited by alpine3; 10-09-2019, 01:42.
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          Originally posted by Sisäänajettu View Post
                          Tänään tuli rauhallisessa ajossa vikailmoitusta tauluun "Käyttömoottorin tehoa rajoitettu", en vikakoodeja pysty omalla lukijalla lukemaan, mutta katsotaan, kun saa jossain luettua. Poistuu, kun käynnistää auton uudelleen. Voisiko vikana olla EGR:än tukkeutuminen, joka voisi samalla olla vikana aikaisemmin mainitsemaani nykimiseen poikkeuksellisissa kiihdytystilanteissa ? Miten näissä B47 koneissa onnistuu EGR:än poisto mekaanisesti ja tulppaaminen, kun N47 koneissa aika yksinkertainen operaatio ? Ilmeisesti viallista/tukkeutunutta EGR:ää ei kannata/voi koodata pois käytöstä ?
                          Suosittelen käymään huollon tiskillä ja töpselissä. Tehtaalla saattaisi olla intressejä laittaa autosi kuntoon heidän laskuunsa.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • Sisäänajettu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2018
                            • 507
                            • Helsinki

                            Originally posted by BMWjunkie View Post
                            EGR:n voi ohjelmoida esim. pysymään kokoajan kiinni. Fyysinen poistaminen vaatii myös EGR:n vikakoodien poistamisen käytöstä.

                            EGR:hän ei taida tukkeutua vaan vikana on ennemminkin ettei se sulkeudu kunnolla ja lopulta polttaa reiän imusarjaan. Tai sitten vuotaa kennostoonsa jäähdytysnestettä ja lopulta palaa koko auto. En tosin tiedä koskeeko tuo vuoto-ongelma sinun autoasi.
                            Päteekö tämä myös mahdollisesti jo tukkeutuneeseen/hajonneeseen EGR:ään ?

                            BMW i3 60Ah REx -14
                            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by Sisäänajettu View Post
                              Päteekö tämä myös mahdollisesti jo tukkeutuneeseen/hajonneeseen EGR:ään ?
                              B47 EGR:ää en suosittele ohjelmoimaan pois jos venttiili on mekaanisesti viallinen. Mahdollista, että jää vuotamaan ajoittain tai kokoajan.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • Sisäänajettu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2018
                                • 507
                                • Helsinki

                                Ilmeisesti säädin on egr:ässä viallinen, tuollaisia koodeja antaa. Tulppaus siis tiedossa B47 koneeseen. Aika kivasti tilaa konehuoneessa näissä vehkeissä, onko jotain valmista settiä tulppaukseen ebayssa tai muualla edullisesti ? Vaatiiko uuden moottoriohjelman jos tulppaa ?




                                Voi olla, että nuo muut koodit on vanhoja, katsotaan tuleeko takaisin. Eikö noiden pitäisi jotain vikatilaa laittaa, jos lambda, tai kampiakselin asentotunnistin kusee ?
                                Last edited by Sisäänajettu; 10-09-2019, 14:36.

                                BMW i3 60Ah REx -14
                                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎