Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vmatti
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 329
    • Espoo

    Kenelläkään kokemusta tästä putiikista?

    https://www.autonavaimet.fi/
    F01 740D xDrive Individual LCI
    Kawasaki H2SX SE

    Exät:
    F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
    Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

    "Trust your instincts, be yourself"

    Comment

    • Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 507
      • Helsinki

      Olisi yksi F10 LCI 518d kiikarissa, korilla ja 8hp lootalla ajettu 390tkm ja moottori vaihdettu laakkosella uuteen, tällä ajettu 180tkm. Mitenköhän tuollaiset vielä kestää ajossa ja varsinkin laatikko ? Laakkosen merkkihuoltokirja, joka pitkälti täydellinen. Näissähän on koneena B47, joissa ei kai vastaavaa jakopää ongelmaa, kuin N47 koneissa ?

      Kehtaako tuollaista ostaa, miten kestää laatikko ja kone, öljyt aina 20tkm sisään vaihdettu. Laatikon öljynvaihdoista pitää kysellä. Katsoin runkonumerolla, niin valmistettu 2013 vuoden alussa ilmeisesti, mutta vuoden 2015 autoksi kuitenkin merkitty trafin järjestelmään, mikä tämän takana ?

      BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1066
        • Espoo

        Originally posted by Sisäänajettu View Post
        Olisi yksi F10 LCI 518d kiikarissa, korilla ja 8hp lootalla ajettu 390tkm ja moottori vaihdettu laakkosella uuteen, tällä ajettu 180tkm. Mitenköhän tuollaiset vielä kestää ajossa ja varsinkin laatikko ? Laakkosen merkkihuoltokirja, joka pitkälti täydellinen. Näissähän on koneena B47, joissa ei kai vastaavaa jakopää ongelmaa, kuin N47 koneissa ?

        Kehtaako tuollaista ostaa, miten kestää laatikko ja kone, öljyt aina 20tkm sisään vaihdettu. Laatikon öljynvaihdoista pitää kysellä. Katsoin runkonumerolla, niin valmistettu 2013 vuoden alussa ilmeisesti, mutta vuoden 2015 autoksi kuitenkin merkitty trafin järjestelmään, mikä tämän takana ?
        B47:lla ei ole kyllä todennäköisesti valmistettu vuoden 2013 alussa, kun tuli vissiin mallivuodelle 2014 F1X:ään tuo kone? N47 2013-2014, B47 2014-2016 noin about.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • Sisäänajettu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2018
          • 507
          • Helsinki

          Originally posted by PNM2 View Post
          B47:lla ei ole kyllä todennäköisesti valmistettu vuoden 2013 alussa, kun tuli vissiin mallivuodelle 2014 F1X:ään tuo kone? N47 2013-2014, B47 2014-2016 noin about.
          Ensirekisteröity Suomeen 2014 vuoden lopussa, merkitty 2015 vuoden malliksi. Kuuluuko vaihteistolaatikon öljynvaihto huolto-ohjelmaan ? Kuuluuko mitään suurempia huoltoja laakkosen ohjelmaan, osaako kukaan sanoa ?

          Runkonumeron perusteella tarkastin niin koneeksi tuohon on merkattu B47O. Hevosvoimiakin on 148, eli B47 tämänkin perusteella ? Osaako kukaan aikaisempiin asioihin vastailla ?
          Last edited by Sisäänajettu; 28-08-2019, 20:49.

          BMW i3 60Ah REx -14
          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6704
            • PK-seutu

            Originally posted by Sisäänajettu View Post
            Ensirekisteröity Suomeen 2014 vuoden lopussa, merkitty 2015 vuoden malliksi. Kuuluuko vaihteistolaatikon öljynvaihto huolto-ohjelmaan ? Kuuluuko mitään suurempia huoltoja laakkosen ohjelmaan, osaako kukaan sanoa ?

            Konehuoneen kuvan perusteella siellä B47 möllöttää, ei tietääkseni N47 tuolta näytä ? Osaako kukaan aikaisempiin asioihin vastailla ?

            Rekkarilla ja VIN:llä se selviää mikä moottori siellä on. Ei olisi ensimmäinen kerta kun jobbariliike yrittää sumuttaa, että käytetyn maahantuonti on yhtäkuin käyttöönottoaika...
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • Sisäänajettu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2018
              • 507
              • Helsinki

              Originally posted by pyroz View Post
              Rekkarilla ja VIN:llä se selviää mikä moottori siellä on. Ei olisi ensimmäinen kerta kun jobbariliike yrittää sumuttaa, että käytetyn maahantuonti on yhtäkuin käyttöönottoaika...
              Joo, B47 se on. Onko näissä koneissa mitään tyyppivikoja ja miten nuo kestää ?

              Auto on suomi auto, eli ei ole tuonti. Tästä syystä mietinkin, että miten trafi laittanut 2014 vuoden lopun auton vuodeksi, jos valmistettu joulukuussa 2012, varmaan mahdollista, että vin sivusto kusee ?

              BMW i3 60Ah REx -14
              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10945
                • Joensuu

                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                Joo, B47 se on. Onko näissä koneissa mitään tyyppivikoja ja miten nuo kestää ?

                Auto on suomi auto, eli ei ole tuonti. Tästä syystä mietinkin, että miten trafi laittanut 2014 vuoden lopun auton vuodeksi, jos valmistettu joulukuussa 2012, varmaan mahdollista, että vin sivusto kusee ?
                Runkonumerolla se selviää milloin se on tehty ja missä. Trafin tiedoissa nyt voi lukea ihan mitä vaan.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Sisäänajettu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2018
                  • 507
                  • Helsinki

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Runkonumerolla se selviää milloin se on tehty ja missä. Trafin tiedoissa nyt voi lukea ihan mitä vaan.
                  Joo, tarkistin toiselta sivulta ja sieltä löytyi oikea pvm. Eli 2014 loppupuolella tehty

                  Jos jollain tietoa/jaksaa vastailla aikaisempiin kysymyksiin, arvostaisin kovasti

                  BMW i3 60Ah REx -14
                  Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                  Comment

                  • >Jon1<
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1054
                    • Kuopio

                    laatikkoöljyn vaihto ei taida bemarin huolto ohjelmaan kuulua mutta zf mukaan kait ne pitäisi vaihdella.. Nuilla kilsoilla varautuisin jo laatikko remontiin ja alusta jumppiin
                    ex:F11 535xd M-Sport
                    ex:e61 530D M-Sport
                    ex:e38 740i mafia
                    ex:e36 328
                    ex:e36 320
                    ex:e30 320->325

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 507
                      • Helsinki

                      Originally posted by >Jon1< View Post
                      laatikkoöljyn vaihto ei taida bemarin huolto ohjelmaan kuulua mutta zf mukaan kait ne pitäisi vaihdella.. Nuilla kilsoilla varautuisin jo laatikko remontiin ja alusta jumppiin
                      Joo, pitää katsoa miten laatikko vaihtaa. Alustajumppaan kyllä valmistautunut

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • Tukkonen_Nenä
                        BTCF Member
                        • Aug 2018
                        • 23
                        • Tupos

                        Kestääkö 525d ohjelmoinnin? Laatikon kestävyyttä ajatellen. Turbot jne muut osat vissiin kuitenkin aikalailla samat kuin 530/535??? Mitähän tosta kannattaa lähteä järkevästi tavoittelemaan? Ps. moottori on vakio.

                        Edittiä sen verran vielä että kyseessä 3l versio yhdellä turbolla.
                        Last edited by Tukkonen_Nenä; 28-08-2019, 23:52.
                        E90 335i xDrive LCI M-Sport monacoblau
                        432hp/627nm
                        0-100 4sek
                        60feet 1.855
                        1/4 maili 12.4 / 178kmh
                        Maili 260kmh

                        Comment

                        • Markkanenn
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2016
                          • 262
                          • Vantaa

                          Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
                          Kestääkö 525d ohjelmoinnin? Laatikon kestävyyttä ajatellen. Turbot jne muut osat vissiin kuitenkin aikalailla samat kuin 530/535??? Mitähän tosta kannattaa lähteä järkevästi tavoittelemaan? Ps. moottori on vakio.

                          Edittiä sen verran vielä että kyseessä 3l versio yhdellä turbolla.
                          Automaattina tuossa on zf8hp45 joka on suunniteltu max 450nm väännölle bensamoottorin jatkeena ja diesel moottorin 500nm. https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

                          Eli en ainakaan kauheesti yli 500nm tuosta ottaisi.
                          F11 520d -12

                          Comment

                          • Sisäänajettu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2018
                            • 507
                            • Helsinki

                            Edellisiin viesteihin viitaten, tuliko F10 LCI mallissa toisen sukupolven 8HP laatikot ? Mikä laatikko lci 518d:ssä mahtaa olla ja mikä on käytännön kesto ? Kestääkö miten lastutuksen ?

                            Jos laatikkoon ei ole vaihdeltu öljyjä 300tkm, kun ei huolto-ohjelmaan kuulu, niin onko järkeä vaihtaa uusia? Tähänkin liittynee riskinsä ?

                            Jos laatikko on viimeisillään, ilmeneekö tämä jotenkin ajossa ? Turbiini luistaa, hitaammat vaihdot yms. ? Näissä ei mitään nykimistä vaihdoissa pitäisi ilmeisesti olla, jos vertaa vanhoihin 6HP laatikkoihin, jotka hitaissa nopeuksissa tuntuu olevan aika epähienostuneita ?

                            BMW i3 60Ah REx -14
                            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                            Comment

                            • PNM2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2015
                              • 1066
                              • Espoo

                              Originally posted by Sisäänajettu View Post
                              Edellisiin viesteihin viitaten, tuliko F10 LCI mallissa toisen sukupolven 8HP laatikot ? Mikä laatikko lci 518d:ssä mahtaa olla ja mikä on käytännön kesto ? Kestääkö miten lastutuksen ?
                              "2nd generation 8HP products were released starting in 2014."

                              ZF8HP45 on lootana eli kyllä toi kestää ainakin lievän väännönousun vakioon nähden. Rajana on mun käsittääkseni pidetty sitä, ettei 525d:tä (kaksilitraista) kannata enää laatikon kestävyyden vuoksi ns lastuttaa. Jotkut ovat myös sanoneet, ettei 518d:n pienehkö teho toimi tarpeeksi jouhevasti tuon laatikon kanssa.
                              Last edited by PNM2; 29-08-2019, 12:11.
                              i4 M50
                              ex: G30 530e xDrive M-Sport
                              ex: F11 525d xDrive
                              ex: F11 520d
                              ex: E91 318i

                              Comment

                              • Tukkonen_Nenä
                                BTCF Member
                                • Aug 2018
                                • 23
                                • Tupos

                                Onko xhp saatavilla tohon zf8hp45 lootaan?
                                E90 335i xDrive LCI M-Sport monacoblau
                                432hp/627nm
                                0-100 4sek
                                60feet 1.855
                                1/4 maili 12.4 / 178kmh
                                Maili 260kmh

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎