Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    .

    - Täytyy siis koodata jollain tuo valvonta pois päältä jos käyttää muutenkin vanteita, missä ei antureita kiinni (maksanee hunajaa?)
    Minkä vuoksi ostaa auto jossa on kerran varusteita, muttei niitä raskita ylläpitää tai korjata mahdollisen vikaantumisen yhteydessä?

    Tässä tapauksessa taitaa satasella saada sarjan antureita vanteisiin.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 507
      • Helsinki

      Originally posted by zakspeed View Post
      Minkä vuoksi ostaa auto jossa on kerran varusteita, muttei niitä raskita ylläpitää tai korjata mahdollisen vikaantumisen yhteydessä?

      Tässä tapauksessa taitaa satasella saada sarjan antureita vanteisiin.
      Niin no joo, en itse tuota niin tärkeänä varusteena pidä. Mutta jos tuohon hintaan anturisarjan saa niin mikäs siinä. Silloin voinee harkita noiden ostamista :think

      BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 759
        • Kerava

        Originally posted by Sisäänajettu View Post
        Niin no joo, en itse tuota niin tärkeänä varusteena pidä. Mutta jos tuohon hintaan anturisarjan saa niin mikäs siinä. Silloin voinee harkita noiden ostamista :think
        Mulla olis yksi sarja Bemarin antureita tallissa tyhjän panttina.


        Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2093
          • *

          Minkätehoisia sisätilan lämmittimiä porukka käyttänyt farkuissa? Riittääkö 1200w pitämään ikkunat sulana ja lämmön edes jonkinlaisena kovemmillakin pakkasilla?
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • TON-III
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2018
            • 480
            • Turku

            Originally posted by zakspeed View Post
            Minkä vuoksi ostaa auto jossa on kerran varusteita, muttei niitä raskita ylläpitää tai korjata mahdollisen vikaantumisen yhteydessä?
            Käytettyä ostettaessa ( eikä aina uuttakaan) pysty valitsemaan niitä varusteita, olisiko minun pitänyt jättää oma F13 ostamatta kun en tykkää sen keinotekoisesti tekemästä moottoriäänestä ?
            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              Originally posted by Driver22 View Post
              Minkätehoisia sisätilan lämmittimiä porukka käyttänyt farkuissa? Riittääkö 1200w pitämään ikkunat sulana ja lämmön edes jonkinlaisena kovemmillakin pakkasilla?
              Tehon riittävyys riippuu pitkälti käytetystä lämmitysajasta ja lämmittimen sijainnista. Jos lämmitin puhaltelee pitkin lattioita niin teho ei helposti riitä vaan saattaa nousta turhaan kosteutta lattioista. 1200 wattia riittää varmasti mainiosti kunhan suuntaa lämmittimen niin, että se lämmittelee pääasiassa auton ilmatilaa.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Sisäänajettu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2018
                • 507
                • Helsinki

                Mitä jäähdytysnestettä F10 518d:hen ? Motonetista yms. vastaavasta jos saisi nopeasti.

                BMW i3 60Ah REx -14
                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                Comment

                • Markkanenn
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2016
                  • 262
                  • Vantaa

                  Originally posted by Sisäänajettu View Post
                  Mitä jäähdytysnestettä F10 518d:hen ? Motonetista yms. vastaavasta jos saisi nopeasti.
                  Riippuu mitä siellä on. Jos bmw orkkis liemet sisässä laittaisin oem litkua sinne jatkossakin. https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-f1...3-19-2-211-191
                  F11 520d -12

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9139
                    • Oulu

                    Originally posted by alspe View Post
                    Tehon riittävyys riippuu pitkälti käytetystä lämmitysajasta ja lämmittimen sijainnista. Jos lämmitin puhaltelee pitkin lattioita niin teho ei helposti riitä vaan saattaa nousta turhaan kosteutta lattioista. 1200 wattia riittää varmasti mainiosti kunhan suuntaa lämmittimen niin, että se lämmittelee pääasiassa auton ilmatilaa.
                    Kyllähän tuohon tehontarpeeseen vaikuttaa aika radikaalisti auton lämpöä hukkaava pinta-ala (etenkin lasipinta), joka farkussa on selvästi suurempi. Eli minä sanoisin, että kovilla pakkasilla 1200 W maksimiteho jää isossa farkussa aika naftiksi, vaikka sitä huudattais maailman tappiin.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Kyllähän tuohon tehontarpeeseen vaikuttaa aika radikaalisti auton lämpöä hukkaava pinta-ala (etenkin lasipinta), joka farkussa on selvästi suurempi. Eli minä sanoisin, että kovilla pakkasilla 1200 W maksimiteho jää isossa farkussa aika naftiksi, vaikka sitä huudattais maailman tappiin.
                      Selvästi suurempi? Sinänsä olet oikeassa, mutta kyllä minusta ero lasipinta-alassa hyvin vähäinen. Farkussa ensisiaisesti on enemmän ilmatilaa.
                      Pointtini oli se, että suunnatkaa lämmitin niin ettei kylmä/märkä lattia viilennä lämmittimen ilmavirtaa.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • MattiMan
                        Newbiemmer
                        • May 2018
                        • 17
                        • Kuopio

                        Originally posted by Sisäänajettu View Post
                        Niin no joo, en itse tuota niin tärkeänä varusteena pidä. Mutta jos tuohon hintaan anturisarjan saa niin mikäs siinä. Silloin voinee harkita noiden ostamista :think

                        Itse totesin käytännössä tämän varusteen hyödyn (vaikkakin mittaa minulla rengaspaineet pyörien nopeuserosta).

                        Ruuvi oli uponnut kitkarenkaaseen ja mutta paine laski renkaassa tosi hitaasti. Vasta noin 1,5 baarissa hälytti. En talvella ollut havainnut tätä ollenkaan.
                        F11, 530xd, -13

                        Comment

                        • awd-69
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 229
                          • Sawo

                          Tuohon sisätilalämppäriin...itsellä ollut jo monessa autossa n.-80 luvun lopusta hankittu kooltaan iso lämppäri. Mittoja jos arvailen, niin, leveyttä vois olla n.35-40 cm, korkeutta n.7-10cm, syvyys myös reilu, n.40-50cm.
                          Suurin huomion arvo mielestäni on se, kuinka iso puhallin laitteessa on ja kuinka paljon sieltä tulee ilmaa. Tämä siis tässä vanhassa rohjossa...
                          Tärkeää on myös se ,että ilma suunnataan ylös...

                          Tehoja on kaksi , 5,5-/600w ja tuplat noista. Nämä siis arvioita, koska en nyt tarkalleen muista mitä ne oikeasti on.

                          Jos auto on taivasalla ja lämpötila on alle nollan ja -10 asteen välillä, niin lämmitykseen riittää Max. 45min. Silloin ikkunat ovat sulana.

                          Tästä kylmemmät ilmat taivasalla menee n. 3h lämmityksen.

                          Minulle siis riittää, että ikkunat on autosta sulat.
                          Moottori lämpenee saman aikaa "paistinpannulla" , eikä ole vielä jäänyt käynnistymättä.

                          Eli: ei ne tehot mitään ratkaise, jos ei ymmärrä perusasioita.... Saa vetää herneitä ihan vapaasti....
                          F10 530d xdrive LCI

                          EX: E90 320d xdrive LCI

                          Comment

                          • kanja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 60

                            Originally posted by MattiMan View Post
                            Itse totesin käytännössä tämän varusteen hyödyn (vaikkakin mittaa minulla rengaspaineet pyörien nopeuserosta).

                            Ruuvi oli uponnut kitkarenkaaseen ja mutta paine laski renkaassa tosi hitaasti. Vasta noin 1,5 baarissa hälytti. En talvella ollut havainnut tätä ollenkaan.
                            Täysin sama homma oli itsellänikin. Ruuvi oli yhdessä renkaassa ja hitaasti laski paineet. Mutta onko F11 x-drivessa erilliset anturit?
                            Itsellä ei ainakaan löytynyt vanteista mitään antureita ja silti rengaspainevalvonta ilmoitti tyhjästä renkaasta.

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2093
                              • *

                              Paistinpannu on paikallaan ja se lentää mäkeen ja tilalle TT-thermo joko 1000 tai 1500 wattisena. Itsellä on käytännössä 3 eri paikkaa missä autoa tulee talvella pidettyä roikassa, niin pitää selvittää onko ne 10 vai 16 amppeerin sulakkeilla. Olisihan se kiva kun olisi vaikka 1700w sisälämmitin ja 1500w koneelle Toki viime talven perusteella 1000w riittää kyllä 3l dieselille hyvinkin. Mutta jotta 10A sulakkeet kestää niin 2300 watin yhteisteho on se maksimi :think
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1070
                                • Espoo

                                Originally posted by kanja View Post
                                Täysin sama homma oli itsellänikin. Ruuvi oli yhdessä renkaassa ja hitaasti laski paineet. Mutta onko F11 x-drivessa erilliset anturit?
                                Itsellä ei ainakaan löytynyt vanteista mitään antureita ja silti rengaspainevalvonta ilmoitti tyhjästä renkaasta.
                                Mulla ei ole renkaissa erillisiä antureita vaan vanhempi systeemi, joka mittaa eri tavalla (epätarkemmin todennäköisesti) ja pari viikkoa sitten tosiaan sen ansiosta löytyi ruuvi renkaasta. 245/45/18 Michelin Pilot Sport 4 ilmoitti vasemman takarenkaan paineesta ja lisäsin kaikkiin painetta takana ollen 2,8. Kolmen viikon päästä hälytti uudelleen ja vasen takarengas oli pudottanut paineen 2,1 baariin.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎