Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aksuuu
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Ja eiköhän noi ole saanut vaikka tilattuakin noin. Mä oon vaan jostain fakkiintunut siihen, että M-Sport -vanteissa takavanne on leveämpi.
    Joo luultavasti saa tilattua noin. Mulla oli kaks settiä Style 613 vanteita joista toisessa oli takavanteet 9 leveet ja toisessa oli koko kierros 8 leveitä.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Toki on mahdollista, että takavanteet ovat vaihtuneet joskus. En ole auton 1. omistaja - yllättäen .
    Ja eiköhän noi ole saanut vaikka tilattuakin noin. Mä oon vaan jostain fakkiintunut siihen, että M-Sport -vanteissa takavanne on leveämpi.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Joo, nopeasti tsekattuna netin vannekatalogit väittivät takavanteelle leveydeksi 9".
    Toki on mahdollista, että takavanteet ovat vaihtuneet joskus. En ole auton 1. omistaja - yllättäen .

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kyllä minulla on sigun autossa tehtaalta 350 ja joka kulmassa 8x18".
    Joo, nopeasti tsekattuna netin vannekatalogit väittivät takavanteelle leveydeksi 9".

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Eiks toi M350 ole M-Sport -vanne, joissa takavanne on leveämpi kuin etuvanne? Vakiovanne on 18-tuumaisena 8" leveä. Eroa F10 ja F11 en kyllä usko ton vanteen kanssa olevan vaan korkeintaan kysymys on siitä, onko M-Sportissa jarrut jotenkin erilaiset.
    Kyllä minulla on sigun autossa tehtaalta 350 ja joka kulmassa 8x18".

Leave a comment:

• Rami_Tku
    replied
    Originally posted by Jorkkeli12 View Post
    Täällä talvivanteina nuo M350 vanteet f11 alla. Hyvin pyörii 9" ja 8" leveinä.

Kiitos tuon halusinkin kuulla, ihmetytti vaan nuo suositus/vaihtoehtoerot sedanin ja touringin välillä.

Leave a comment:

• Jorkkeli12
    replied
    Originally posted by Rami_Tku View Post
    Osaako joku kertoa miksi f11 valmistajan 18 tuuman vanteissa suositus eroaa f10 vaihtoehtoihin verrattuna. Olisi tarjolla M350 vanteet joissa takavanteet on koolla 9jx18 et44, mutta taulukoissa farkuille on laitettu taakse sama kuin eteen 8j x18 et30. Onko tähän jokin erityinen syy, kun koossa 20 kuitenkin taakse on tarjolla 9jx20 et44. Kuvittelisin että vanteet menee suoraan mun F11 530xd alle?
    Täällä talvivanteina nuo M350 vanteet f11 alla. Hyvin pyörii 9" ja 8" leveinä.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by Rami_Tku View Post
    Osaako joku kertoa miksi f11 valmistajan 18 tuuman vanteissa suositus eroaa f10 vaihtoehtoihin verrattuna. Olisi tarjolla M350 vanteet joissa takavanteet on koolla 9jx18 et44, mutta taulukoissa farkuille on laitettu taakse sama kuin eteen 8j x18 et30. Onko tähän jokin erityinen syy, kun koossa 20 kuitenkin taakse on tarjolla 9jx20 et44. Kuvittelisin että vanteet menee suoraan mun F11 530xd alle?
    Eiks toi M350 ole M-Sport -vanne, joissa takavanne on leveämpi kuin etuvanne? Vakiovanne on 18-tuumaisena 8" leveä. Eroa F10 ja F11 en kyllä usko ton vanteen kanssa olevan vaan korkeintaan kysymys on siitä, onko M-Sportissa jarrut jotenkin erilaiset.

Leave a comment:

• Rami_Tku
    replied
    BMW style M350

Leave a comment:

• Anzafin
    replied
    Originally posted by anttiviis View Post
    Vastaan tähän, että sopii erittäin hyvin ainakin f11 alle, eikä edes 285/40 kulutuspinta tule hkpl8:ssa yli lokarin.

Oma kysymys kuuluukin, onko mitään ongelmaa jos pidän eturenkaissa 245/45/19 koon ja hankin vain taakse 275/40/19 kumet? Autona 530xd.
    Eli vakiosta pykälää korkeammat kyseessä, mutta samankokoiset edessä ja takana.
    Tässä selviäs ~600€:lla kun kaikkien vaihdosta tulee +1000€ paukku.

Pahoittelut likaisista vannekuvista, mutta niistä selvinnee olennainen eli "fitmentti".
    Enpä usko että tulee ongelmia.

- Antti -

Leave a comment:

• anttiviis
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Tiedossa olisi Style 345M 19” vanteet joissa nastarenkaat koossa 245/45 sekä 285/40

Mahtuuko nuo pyörimään sigun F10:ssä jossa -35mm madallus??

Kys. paketti ollut F10 M5 alla ja ovat vissiin normi F10 vakiokokoa pykälää korkeammalla profiililla... :think
    Vastaan tähän, että sopii erittäin hyvin ainakin f11 alle, eikä edes 285/40 kulutuspinta tule hkpl8:ssa yli lokarin.

Oma kysymys kuuluukin, onko mitään ongelmaa jos pidän eturenkaissa 245/45/19 koon ja hankin vain taakse 275/40/19 kumet? Autona 530xd.
    Eli vakiosta pykälää korkeammat kyseessä, mutta samankokoiset edessä ja takana.
    Tässä selviäs ~600€:lla kun kaikkien vaihdosta tulee +1000€ paukku.

Pahoittelut likaisista vannekuvista, mutta niistä selvinnee olennainen eli "fitmentti".
    Attached Files

Leave a comment:

• jleinonen
    replied
    Originally posted by Anzafin View Post
    Veikkaan että et "järkihintaan" oikein mistään, jos verrataan ulkomaiden hintoihin.
    - Antti -
    No joo, ei noita oikein ulkomailtakaan todella edullisesti tänne Suomeen saa. Jonkin verran tuli koluttua. Jos tilaa jenkeistä menee aikaa ja alvit + tullit niin joku 450€ kierros olis voinut säästää. En jaksanut alkaa säätää

Edit:Mites "hyvin" sopii vakiorengaskoko tuumaa leveämmälle vanteelle? 245/35/20 ja 275/30/20.
    Edit2: Ilmeisesti sopii hyvin, ainakin tämän taulukon mukaan: https://www.1001renkaat.com/neuvoja-...nsopivuus-auto
    Last edited by jleinonen; 15-05-2020, 14:05.

Leave a comment:

• Anzafin
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Tiedossa olisi Style 345M 19” vanteet joissa nastarenkaat koossa 245/45 sekä 285/40

Mahtuuko nuo pyörimään sigun F10:ssä jossa -35mm madallus??

Kys. paketti ollut F10 M5 alla ja ovat vissiin normi F10 vakiokokoa pykälää korkeammalla profiililla... :think
    Minun mielestä F10 M5:ssa ei ole profiilia suurempi rengaskoko, vaan vakio edessä olisi 255/40R19 :think. Uskoisin silti että nuo mahtuu pyörimään.

Originally posted by jleinonen View Post
    Oisko tietoa mistä sais suomesta järkevään hintaan Rohanan vanteita?
    rfx10 20" olis hakusessa. :think
    Veikkaan että et "järkihintaan" oikein mistään, jos verrataan ulkomaiden hintoihin.

- Antti -

Leave a comment:

• HannuE60
    replied
    Originally posted by jleinonen View Post

-Hannu-

Leave a comment:

• jleinonen
    replied

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎