Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tepi68
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 7
    • Finland

    #91
    KORJAUS: Ongelmat plussajohdossa F10 sähköissä, kuten startti ei toimi ja "ignition fault" vikailmoitus voivat olla MYÖS konehuoneen pääplussan johdon liittimessäkin niitä aiheuttaen tai pahentaen. Liitoksesta lähtee laturille pääplussa.
    ITSE KORJAUS: Auttoi ikh 7€ uusi 35 mm'2 rengasliitin ja 2 cm pääplussakaapelin lyhennys liitimestä, Tämä johto menee siis laturille. Auto haisi tyhjäkäynnillä ns pakojaasuille tms ja kiristelin jo pakosarja-dpf liitostakin. Ei auttanut ns pakokaasun pistävään hajuun tyhjäkäynnillä. Liitin oli alkamassa sulaa ja kuumeni sekä haisi kabiinin kuten pakokaasu tekee.

    MUUTA: Myös extra maajohto moottorista runkoon kannattanee asentaa ettei huono maajohtokontakti aiheuta jatkossa uusia mmystisiä sähköoireita kuten turhia akkujen ja laturien uusimisia sekä takakontin pkussan läpiviennin ropeltamisia.
    Itse hiilet jo laturiin uusin ja oli kyllä jo loppumassa 294tkm kohdilla. ​
    Last edited by Tepi68; 19-12-2023, 08:01.

    Comment

    • JaskaH
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 215
      • Nakkila

      #92
      Onko joku saanut näitä korjautettua tehtaan piikkiin lähiaikoina?
      F15 , F10 , E39

      Comment

      • Hurjis
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 14
        • Tuppukylä

        #93
        Tampereella eräs "Keskus" arvioi työn hinnaksi 1600-1800 eur. Kuulemma tosi harvinainen vika on kyseessä ja heillä ei pahemmin näitä ole vaihdettu. Tehtaan osallistumisesta ei kannata edes kuulemma unelmoida

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14490
          • Oulu

          #94
          Originally posted by Hurjis View Post
          Tampereella eräs "Keskus" arvioi työn hinnaksi 1600-1800 eur. Kuulemma tosi harvinainen vika on kyseessä ja heillä ei pahemmin näitä ole vaihdettu. Tehtaan osallistumisesta ei kannata edes kuulemma unelmoida

          Kallista on kun pelkkä kaapeli rapiat 300e ja montaa tuntia ei tuohon saa aikaa kulumaan kun vaihtaa.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Hurjis
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 14
            • Tuppukylä

            #95
            Kuulemma Keskuksella olivat 12 tunnin edestä työtä veloittaneet. Verkkaiset saa liikkeet olla...

            Comment

            • Pata8
              Newbiemmer
              • Jun 2021
              • 3
              • Järvenpää

              #96
              Kyllä tää on todella surullista näiden "premium" autojen kanssa. On sitten kyseessä MB tai BMW niin aivan käsittämättömiä ja kalliita vikoja saadaan aikaan huonolla suunnittelulla. On sitten kyseessä W212 korimallin jakoketju, huonot kk-laakerit, puhkiruostuva taka-apurunko tai sitten F10/11 jakopään rattaat ja sit tällänen "yksinkertainen" asia kuin maadoituspiuha mikä aiheuttaa kovia kustannuksia loppukäyttäjälle. Mulla meni edellsiestä e61:stä se IBS kaapeli joka aiheutti kanssa sellasen 700€ kustannuksen kaikkiaan. Missään perusautossa ei tälläset akun maadoitukset vaivaa, mutta nähtävästi nää "premium" autojen suunnittelijoilla ei oikein ole järki tai ajatus mukana kun näitä suunnittelee. Parempi suosia perinteisiä Corollia ja Civiccejä. Sen minkä ajomukavuudessa häviää, rahassa ja mielenrauhassa voittaa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎