Bmw 530d Xdrive katastrofi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Jahas, febin kepakko olisi odottamassa mielenkiintoa asennukseen. Tässä tosiaan ristikko on lukkosokilla, joten jos ristikkoa haluaa joku joskus tulevaisuudessa vaihtaa niin se pitäisi onnistua. Tuo keppi näyttää olevan myös kitkahitsattu ja jonkinmoinen tasapainotus lappu siinä näyttää myös olevan.

    Wirallinen ohje kehottaa myös vaihtamaan pultit. Momentti moisille on 20 Nm ja 45 ° perään.


    Onko jollain kokemusta että onko tästä etukardaanista aiheutunut jonkinlaista jyristystä? Oma auto jyrisyttää aavistuksen jossain 84-88km/h paikkeilla aivan hennolla kaasulla ja pienillä kierroksilla. Miltei sanoisin että tuota ääntä ei ole aina ollut vaan se on nyt syystä tai toisesta tullut. Oma epäilys menee enemmänkin tuonne kardaanin takalaipan boorin suuntaan....

    Leave a comment:


  • Alpinetuning
    replied
    Originally posted by john deer View Post

    Etupäästä petti, ihan pikimustaa öljyä valui maahan. Viikon päähän oli jo varattu määräaikaishuolto. Uusi kardaani ja öljypohja hilppeineen vaihdetaan. Komea reikä oli kyllä öljypohjan kyljessä.
    Mitä tuli maksamaan? Itellä sama edessä..

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Onko nämä samat ongelmat tulossa uudempiin g30/31 ym kun ikää ja kilometrejä tulee lisää vai jotain näissä tehty paremmin päivitettynä?
    Noissa ei taida olla enään kahta ristikkoa, vaan yksi.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Onko nämä samat ongelmat tulossa uudempiin g30/31 ym kun ikää ja kilometrejä tulee lisää vai jotain näissä tehty paremmin päivitettynä?

    Leave a comment:


  • john deer
    replied
    Originally posted by fraatti View Post

    Kumpi pää petti, etu- vai takapää? Ellei laatikkoöljy ole kovin tummaa niin moottoriöljyn ja vaihdelaatikkoöljyn saattaa erottaa toisistaan lätäkössä. Dieselissä moottoriöljy on aina pikimustaa. Tiedätkö että selviääkö pelkällä öljypohjan uusimisella?

    Harmi että kardaani on noin hyvin tuolla pohjamuovien suojassa. Muuten katsuri näkisi leimalla että jos siellä on jotain poikkeavaa. Nyt tämä vaatii erillistä huolenpitoa.
    Etupäästä petti, ihan pikimustaa öljyä valui maahan. Viikon päähän oli jo varattu määräaikaishuolto. Uusi kardaani ja öljypohja hilppeineen vaihdetaan. Komea reikä oli kyllä öljypohjan kyljessä.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Ei taida vielä aftermarket kikkareena saada turvapantaa On se tuo etukardaanin ympärys niin ahdas että järkevät kiinnityspisteet taikka ylipäätänsä sellaisen sovittaminen voipi olla mahdottomuus kun pitäisi olla kunnollisesta tavarasta tehty että jotain auttaisi.

    Itselle laitoin E91 väljän alkuperäisen tilalle pari kesää sitten reilun satkun maksavan NTY merkkisen, pari kertaa tullut käytettyä irti ja timmi ollut toistaiseksi. Orkkiksella oli kilsoja 350tkm ja etunivel väljä.

    Tästä taitaa tulla xdrive omistajille uusi pieni pelko persiiseen aina tennaria tarjoillessa reilummin.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    F1x sarjalaisssa hajoaa kardaani yleensä etupäästä ja lyö öljypohjaan reiän. Ei ole kokemusta että voiko lohko hajota. E70/F15 hajoaa takapäästä ja lyö laatikon pohjaan ja pahimmillaan kylkeen reiän...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by john deer View Post
    Liitytään täältäkin tähän ketjuun. Autona 530xd vm. 2011, ajettuna 251 tkm., kun ristikko päätti hajota ja irronnut etukardaani hajotti öljypohjan. Kävelyvauhtia päikyn pihasta tultiin ja siinä napsahti. Ei mitään oireita ennakkoon. Autokin ollut samassa perhepiirissä uudesta saakka. Huono tuuri.
    Kumpi pää petti, etu- vai takapää? Ellei laatikkoöljy ole kovin tummaa niin moottoriöljyn ja vaihdelaatikkoöljyn saattaa erottaa toisistaan lätäkössä. Dieselissä moottoriöljy on aina pikimustaa. Tiedätkö että selviääkö pelkällä öljypohjan uusimisella?

    Harmi että kardaani on noin hyvin tuolla pohjamuovien suojassa. Muuten katsuri näkisi leimalla että jos siellä on jotain poikkeavaa. Nyt tämä vaatii erillistä huolenpitoa.

    Leave a comment:


  • john deer
    replied
    Liitytään täältäkin tähän ketjuun. Autona 530xd vm. 2011, ajettuna 251 tkm., kun ristikko päätti hajota ja irronnut etukardaani hajotti öljypohjan. Kävelyvauhtia päikyn pihasta tultiin ja siinä napsahti. Ei mitään oireita ennakkoon. Autokin ollut samassa perhepiirissä uudesta saakka. Huono tuuri.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Oireena 100kmh eteenpäin voimistuva matala jurina voimansiirrossa. Etuvetarit vihdoin eka, ei auttanut, sitten tuon kardaanin, ei apua sitäkään. Tuntuisi tulevan kuskin jalkojen kohdilta, mutta hankala varmaksi sanoa. Pitäs saada auto nosturille ja veto päälle.

    Nyt kun tarkemmin luen, niin mitä meinasit sokilla? Tarkoitin itse sanoa että tuo febin ristikot oli lukkorenkailla, kun jotkin halvat on hitsattu.
    Meinasin juuri tuota, että ristikko näyttää olevan tarvikekardaanissa lukkosokilla tai lukkorenkailla. Miksi niitä nyt kutsuukaan. Lukiko Febin luotan päällä että missä se oli valmistettu?

    Oletko tarkistanut takakardaanin takapään laipan boorin? Olen ajellut itse paljon sähköllä parina viime vuotena ja enää ei ole oikein varma että mikä jurina on normaalia ja mikä ei. Kiinnitin itsekin viimeksi huomiota kun ajoin pidempää matkaa Helsingin moottoritiellä että aivan kuin voimasiirrosta tulisi jotain ääntä ja nimenomaan >100km/h nopeuksissa. Tällä autolla on nyt 236tkm mittarissa.

    Tuossa oli tuosta perän laippa ongelmasta.


    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Oireena 100kmh eteenpäin voimistuva matala jurina voimansiirrossa. Etuvetarit vihdoin eka, ei auttanut, sitten tuon kardaanin, ei apua sitäkään. Tuntuisi tulevan kuskin jalkojen kohdilta, mutta hankala varmaksi sanoa. Pitäs saada auto nosturille ja veto päälle.

    Nyt kun tarkemmin luen, niin mitä meinasit sokilla? Tarkoitin itse sanoa että tuo febin ristikot oli lukkorenkailla, kun jotkin halvat on hitsattu.
    Last edited by VilleP; 04-11-2024, 06:47.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Itse vaihdoin juuri febin(joskin turhaan, ei ollutkaan välys siellä). Vaikutti laadukkaalta ja oli sokat.
    Yritin etsiä googlella tuosta etukardaanista kaikenmoista ja jokapaikasta. Venäläiset joutuvat ilmeisesti etsimään varaosia jos ja vaikka mistä. UAE:sta tulee kai jotain kopiokamaa. Esim tuollaisia kardaaneja missä oli bmw leimat, mutta muuten se oli kasattu sokilla. Jotain kopioita siis. Joku totesi että 2tkm ja kaput. En tiedä sitten millaisia nuo Febit ovat laadultaan. Mistään ei löydy mitään juttua aiheesta.

    MIkä sulla on oireena tai vikana siinä autossa?

    Alkuperäiseen kardaaniin sopii UJ2456SD INA ristikko.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Itse vaihdoin juuri febin(joskin turhaan, ei ollutkaan välys siellä). Vaikutti laadukkaalta ja oli sokat.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Jahas, liityin itsekin sitten listalle....


    Onneksi ei vielä tässä tilassa ollut oma auto. Taaemmassa ristikossa oli kuitenkin klappia. Ympärystässä ei ollut kuitenkaan vielä mitään ruostemuhjua tai muuta. Taidan kuitenkin vaihtaa kardaanin ennekuin tapahtuu mitään sen kummempaa.


    Täällä ketjussakin jossain oli puhetta kardaanin korjaamisesta. Venäläiset dokumentoivat remonttejaan yleensä hyvin ja osanumerolla tarinoita tulee vastaan. Vaikka kielestä ei ymmärräkään sanaakaan niin kääntäjä auttaa. Jotkut ovat vaihtaneet ristikoita, mutta ilmeisesti joka paikassa vaihto ei onnistu tapaiainotuksien yms takia. Ilmeisesti jossain valmistetaan myös kardaania missä on sokat.
    Раз уж пошла тема передних карданов, к сожалению оторванных карданов, я решил заглянуть в свой, тем более пробег перевалил за 180 тысяч км. Карданы: 26207597649 самых первых ревизий, которые потом мен…


    Tuossa sokallinen versio
    Всем привет! Продолжу описывать довольно частые проблемы полноприводных BMW. Герой этой статьи- передний кардан для BMW X3, который имеет оригинальные номера 26207525969, 26207526677 и 26203401609.…


    Tosin tarvikkeissa piilee tälläinen riski myös. Taitaa olla ihan kotikutoisia nuo. Noissa kotikutoisissa ei ole ilmesesti kitkahitsausta putken ja pään litoksessa. Täytyypä kurkata miltä febi näyttää.


    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Mistä mallista meni nimim. Toppeliuksella?
    525 oli autona ja tässä ketjussa olevat kuvat on kuin kopiota mun autosta ei paljoa naurata katsella kun öljypumppu paistaa näkysällä. Tuo sama etukardaani on kaikissa 525 sta tehoissa ylöspäin. Alkuperäinen osa olisi ollut vaan hieman yli 1600 e Hedillä onneksi löytyi purkuosa hyvässä kunnossa. Öljypohja oli Hedillä sitten halvin vaikka vertasi saksan nettikauppoihin 560 e uusine ruuveineen ja Loctiten spesial liiman kanssa.

    Leave a comment:

Working...
X