Originally posted by Driver22
View Post
N57 Jakopää
Collapse
X
-
Originally posted by Driver22 View Post
Tuossa yksi päivä laskeskelin että aikalailla reipas puoli miljoonaa menty eri bemareilla ja tähän mennessä yhtään "isoa" teknistä vikaa ei ole ollut :think Yhtään moottoria, vaihdelaatikkoa tai edes turboa ole tarvinnut vaihtaa tai korjauttaa. Enimmäkseen korjaukset on liittyneet alustan osiin. Kaipa jollain harmaalla tojotalla olisi päässyt vieläkin vähemmällä mutta kyllä elämä on liian lyhyt siihen.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by huotski View Post280tkm ajettu oli ajettu, pointti on vaan siinä bmw taitaa olla väärä merkki jos alkaa pelkämään kaikki mahdollisia vikoja tai ylipäätänsä auton omistaminen.
Mutta jos neloskoneen, jo etukäteen heiveröisiksi todetut nokkaroippeet asennetaan kutoskoneeseen niin eiköhän niiden keston epäröinti ole ihan perusteltua.
Omalla M57 ajettu 460tkm joista yli 300tkm itse ja ketjut, turbo ja suuttimet alkuperäiset, niin johan sitä haikailee tuon M57 perään
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostAjoitko mitkä kilometrivälit autoilla?
Kaksi edellistä N57 niin toisella ajoin 210-250t välin ja toisella 161-204t välin, ei ongelmia.
Mulla on ollut E46 330xd, E61 535d ja nyt F11 535d. Ajettu yhteensä noilla jotain 400 tkm. Jakopää meni E61, muutoin moottorit, vaihdelaatikot ja turbot koskemattomia. Vaihdelaatikonöljyjä ei vaihdeltu.Last edited by Driver22; 28-09-2019, 06:49.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Täällä nyt toinen N57 (2014 F15 30d) osoitti, ettei väitteet jakoketjuongelmista ole ihan pelkkää essonbaarin hölinää. Ajettu 330tkm ja oudon tasakaasun kesken tulleen todella väkivaltaisen nykäisyn jälkeen pysähdyin välittömästi kuulostelemaan konetta.
Käy kuin ompelukone ja nostetuilla kierroksilla löytyi youtubevideoilta tuttu kahina. Mitäs kaikkea jakopääremppaa varten kannattaa hankkia? Yläpään ketjusarja vaikutti olevan kl-varaosilta satkun pintaan, mutta mistäs alaketju ja siihen liittyvät laahaimet yms? :think
Auton huoltohistoria tasainen ja täysi, saksassa ensimmäiset 3 vuotta/160tkm, sen jälkeen koko ajan pitkän matkan ajossa Suomalaisilla maanteillä (keskimäärin 350km/päivä kun ajossa ollut), eli ei lyhyen matkan sahauksellakaan pilattu.
Harjoitellaan nyt ja tehdään sitten parin vuoden sisään tuohon vähemmän ajettuun N57Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostTäällä nyt toinen N57 (2014 F15 30d) osoitti, ettei väitteet jakoketjuongelmista ole ihan pelkkää essonbaarin hölinää. Ajettu 330tkm ja oudon tasakaasun kesken tulleen todella väkivaltaisen nykäisyn jälkeen pysähdyin välittömästi kuulostelemaan konetta.
Käy kuin ompelukone ja nostetuilla kierroksilla löytyi youtubevideoilta tuttu kahina. Mitäs kaikkea jakopääremppaa varten kannattaa hankkia? Yläpään ketjusarja vaikutti olevan kl-varaosilta satkun pintaan, mutta mistäs alaketju ja siihen liittyvät laahaimet yms? :think
Auton huoltohistoria tasainen ja täysi, saksassa ensimmäiset 3 vuotta/160tkm, sen jälkeen koko ajan pitkän matkan ajossa Suomalaisilla maanteillä (keskimäärin 350km/päivä kun ajossa ollut), eli ei lyhyen matkan sahauksellakaan pilattu.
Harjoitellaan nyt ja tehdään sitten parin vuoden sisään tuohon vähemmän ajettuun N57E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Hommaa kaikki vaan sinne jakopäähän
-kolme ketjua
-kolme ratasta
-kaks kiristintä
-öljysuutin
-4 ohjainta
-kampuran stefa
-vetolevyn pultit oman valinnan mukaan. Suositus taitaa ollaa uusille pulteille.
-pumpun pultti jos siltä tuntuu, tiuhakierteinen ja momentti muistaakseni 65nm
-venakopan ja suuttimien tiivisteet
-ja vuosimallista riippuen se tiiviste jakopään kopalle. Uudemmissa sitä ei ole, omassa on mutta en aatellu laittaa sitä vaan liimaan kopan kiinni niinku uudemmissa. On tullu vastaan kone jossa se tiivisteen pintamateriaaki irtoo, se on siis käytännössä sama kun maalit irtoaisi (jos konessa sellasta olisi) ja ne laikut jauhautuis kiertoon mukaan tai tukkisi osittain öljypumpun imupuolen.
-öljypohjan tiiviste joa kuuluu, uudemmat on liimalla
Toki nuista osista voi tarvittaessa tinkiäkin jos haluaa, rahallinen säästö ei kyllä oo mikään mahottoman iso silti.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
https://www.nettiauto.com/bmw/530/11944098 mp tästä? Tuon moottorikoodi N57T, onko tuo täysin sama kuin N57?
Comment
-
-
Originally posted by kermis View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/530/11944098 mp tästä? Tuon moottorikoodi N57T, onko tuo täysin sama kuin N57?F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Tein ennakoivana ketjunvaihdon 2008 f01 730deehe, 245tkm mittarissa, yläketju oli noin 2mm pidempiku uus, näkyi ajotuksessa kuitenki, rattaat hieman kulunu ei paljoa. Oikeestaa hälyttävin ongelma oli siinä jakokopan tiivisteessä josta murentunu pintaa öljynsekaa, sitä löytyi öljysihdistä.
Vaihdoin kaikki rattaat, kaikki ketjut+laahaimet ja sen öljyruiskun ja tietysti tiivisteitä joka paikkaa.
viikonloppu meni nosturilla kone paikallaa laatikon,öljypohjan ja venttiilikopan irrotin.
1,5h meni että sain käyntii väitti ei rail painetta ei auttanuku kesken ilmauksen availla suutin putket sit läks ilmat järjestelmästä.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
F11 530d lci
Täälä bmw huoltohistorialla 232tkm ajettu 12/2013 valmistunu 530d jossa ketju rallattaa aika rajusti kylmänä. Viikonloppuna alkaa purku, päivitän tähä sitten mitkä kaikki on loppu jakopäässä.
Edit: ylempi ketju löysällä, nokka-akselien hammaspyörä kulunu ihan piikeille. Muuten loput jakopäästä vaikutti olevan ok. Nyt kaikki vaihettu uutee jospa taas olis huolettomia kilsoja.Last edited by mige95; 09-11-2022, 21:19.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Näkeekö sen yläketjun löysyyden kun venakopan ottaa pois? Eli jos ketju on venynyt niin se on löysällä kun kokeilee vai pitääkö koko jakopää paljastaa että saa varmuuden venymisestä?
Vaihdoin omaani juuri venakopan tiivisteet ja samalla kokeilin ketjua niin se oli kireän oloinen, vain aavistus löysyyttä.
Autolla ajettu 250tkm ja öljyt+suodatin vaihdettu 155tkm lähtien aina 15tkm välein.---------------------------------------------------
BMW F11 535xD -11 ALPINWEISS 3
Comment
-
-
Kiristimen reiästä sen venymän sai muistaakseni jotenkin todettua.
Ajoitustyökaluilla näet jos ketju on venynyt, siihen ei tarvii kuin venakoppa irrottaa ja sitte se lukitustappi kampuralle laittaa paikalleen
Ainahan se on jonkinverran kulunut eli venynyt noilla kilsoillaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Asp68 View PostNäkeekö sen yläketjun löysyyden kun venakopan ottaa pois? Eli jos ketju on venynyt niin se on löysällä kun kokeilee vai pitääkö koko jakopää paljastaa että saa varmuuden venymisestä?
Vaihdoin omaani juuri venakopan tiivisteet ja samalla kokeilin ketjua niin se oli kireän oloinen, vain aavistus löysyyttä.
Autolla ajettu 250tkm ja öljyt+suodatin vaihdettu 155tkm lähtien aina 15tkm välein.
Bmw:llä on työkalu jolla kiristimen reijästä voidaa varmistaa onko liikaa venyny.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment