Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 Jakopää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #76
    Originally posted by makebm5 View Post
    Sanoisn niin että jos öljynvaihtovälit olleet 20 000-30 000 km niin ei huolta mutta jos venyneet 30 000km ja paljon yli jättisin väliin.
    Omassa autossa 10-15tkm välein vaihdettu, nyt 160tkm mittarissa. Ei pitäis olla hätää ainakaan tällä saralla :think
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Markkanenn
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2016
      • 262
      • Vantaa

      #77
      Originally posted by KOMBI7 View Post
      Onko E6X viimeinen malli missä on tuo M57- kone?
      Löytyykö 3- sarjalaisesta tuota M57- moottoria ja jos löytyy niin mihin vuosimalliin asti?

      Taitaa tulle eteen merkin vaihto tämän viestiketjun luettuani:think neloskone ei tule kysymykseen kuitenkaan ja jos tama "uusi kiutonen" on tällainen laadultaan niin voi voi.
      E6x kutosdieselit on kaikki m57. E9x 335d myös kaikki m57. Lci e9x 325d ja 330d on n57. Vanhemmat m57.
      F11 520d -12

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #78
        Originally posted by KOMBI7 View Post
        Tietenkin, koska M57:lla on ajettu 400-500 tkm, mutta jos N57 ei uskalla viestiketjun perusteella ostaa edes 100tkm ajettuna jos ei heti budjetoi jakopää- ja laakeriremppaan niin hieman askarruttaa:think
        Juurikin näin, M57 koneiset joista ketjuja mennyt ovat 10v vanhempia kuin N57.
        Joten kun ja jos N57 pääsee samaan ikään ja kilometreihin M57 kanssa niin kyllä se suurempi prosentti rikkoutuneita tulee menemään N57
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          #79
          Originally posted by Markkanenn View Post
          E6x kutosdieselit on kaikki m57. E9x 335d myös kaikki m57. Lci e9x 325d ja 330d on n57. Vanhemmat m57.
          330d tuli lci yhteydessä N57 ja 325d malliin vasta alkuvuodesta 2010.
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • KOMBI7
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 82
            • Satakunta

            #80
            Originally posted by janne30 View Post
            330d tuli lci yhteydessä N57 ja 325d malliin vasta alkuvuodesta 2010.
            Kiitos tästä infosta, ilmeisesti on aloitettava metsästämään "uutta" autoa tästä valikoimasta M57 koneella.

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              #81
              No enpä nyt stressais yhdestä jakopäästä ja luopuisi uudempien valikoimasta.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • huotski
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 126
                • Nurmijärvi

                #82
                Omaan m57 vaihdettiin suuttimet ja tehtiin kansi remppa niin sillä rahalla olisi tehnyt jakopään tohon n57 ja jäänyt rahaakin käteen.
                e65 730d lci
                ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                Comment

                • KOMBI7
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 82
                  • Satakunta

                  #83
                  Originally posted by huotski View Post
                  Omaan m57 vaihdettiin suuttimet ja tehtiin kansi remppa niin sillä rahalla olisi tehnyt jakopään tohon n57 ja jäänyt rahaakin käteen.
                  Ilmeisesti kilometrejä takana M57:lla toodella paljon. Ei kait näitä remppoja tehdä kuin perustelluista syistä, mitä ne sitten tapauksesta riippuen ovatkin (isot kilometrit, liian pitkät huoltovälit jne).

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #84
                    Originally posted by huotski View Post
                    Omaan m57 vaihdettiin suuttimet ja tehtiin kansi remppa niin sillä rahalla olisi tehnyt jakopään tohon n57 ja jäänyt rahaakin käteen.
                    Ja N57 nuo osat ovat ikuisia? :think
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      #85
                      Originally posted by KOMBI7 View Post
                      Ilmeisesti kilometrejä takana M57:lla toodella paljon. Ei kait näitä remppoja tehdä kuin perustelluista syistä, mitä ne sitten tapauksesta riippuen ovatkin (isot kilometrit, liian pitkät huoltovälit jne).
                      Tutulla narahti M57 E91 330d:stä kettinkin poikki jo lähes 10v sitten. Tuolloin auto oli softaamaton ja noin 100-150tkm ajettu. Ei nämä aivan poikkeuksellisia noissakaan koneissa ole olleet.

                      N57 kohdalla useimmiten ketju alkaa ääntämään ennen katkeamistaan. Tosin tiedän kyllä sellaisenkin tapauksen että tuo on iskenyt kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman sen kummempia varoituksia.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #86
                        Originally posted by fraatti View Post
                        Tutulla narahti M57 E91 330d:stä kettinkin poikki jo lähes 10v sitten. Tuolloin auto oli softaamaton ja noin 100-150tkm ajettu. Ei nämä aivan poikkeuksellisia noissakaan koneissa ole olleet.

                        N57 kohdalla useimmiten ketju alkaa ääntämään ennen katkeamistaan. Tosin tiedän kyllä sellaisenkin tapauksen että tuo on iskenyt kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman sen kummempia varoituksia.
                        Kaikissa osissa voi olla valmistusvirhe, joka ilmenee sitten vasta vuosien jälkeen. Edes lentokoneiden osissa ei homma aina mene kuten luulee, vaikka näissä nyt on "hieman" eri standardit ja laadun valvonta. Esim. Rolls-Royce epäonnistui ihan putken valmistamisessa sillä seurauksella, että putki repesi ja moottori räjähti. Vain hyvän tuurin ansiosta ei koko kone tipahtanut (Qantas lento 32)
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • huotski
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 126
                          • Nurmijärvi

                          #87
                          Originally posted by KOMBI7 View Post
                          Ilmeisesti kilometrejä takana M57:lla toodella paljon. Ei kait näitä remppoja tehdä kuin perustelluista syistä, mitä ne sitten tapauksesta riippuen ovatkin (isot kilometrit, liian pitkät huoltovälit jne).
                          280tkm ajettu oli ajettu, pointti on vaan siinä bmw taitaa olla väärä merkki jos alkaa pelkämään kaikki mahdollisia vikoja tai ylipäätänsä auton omistaminen.
                          e65 730d lci
                          ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            #88
                            Originally posted by huotski View Post
                            280tkm ajettu oli ajettu, pointti on vaan siinä bmw taitaa olla väärä merkki jos alkaa pelkämään kaikki mahdollisia vikoja tai ylipäätänsä auton omistaminen.

                            Meinasin sanoa että kyllä kaikki ovat vääriä merkkejä jos pelkää vikoja tai hajoamisia, sellaista autoa ja moottorimallia ei ole jolle ei olisi täystuhoa tapahtunut.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #89
                              Originally posted by makkis View Post
                              Meinasin sanoa että kyllä kaikki ovat vääriä merkkejä jos pelkää vikoja tai hajoamisia, sellaista autoa ja moottorimallia ei ole jolle ei olisi täystuhoa tapahtunut.
                              +1. Ei ne kaikki toyotatkaan mitään pommin varmoja ole.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Driver22
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2098
                                • *

                                #90
                                Kolmas N57 itsellä menossa, ei vielä pahaa sanottavaa. Hehkuyksikön vaihdoin ensimmäiseen, nykyisessä oli egr coolerissa vuoto mutta se meni tehtaan takaisinkutsun piikkiin.

                                Tuossa yksi päivä laskeskelin että aikalailla reipas puoli miljoonaa menty eri bemareilla ja tähän mennessä yhtään "isoa" teknistä vikaa ei ole ollut :think Yhtään moottoria, vaihdelaatikkoa tai edes turboa ole tarvinnut vaihtaa tai korjauttaa. Enimmäkseen korjaukset on liittyneet alustan osiin. Kaipa jollain harmaalla tojotalla olisi päässyt vieläkin vähemmällä mutta kyllä elämä on liian lyhyt siihen.
                                F31 330D Xdrive M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎