N57 Jakopää

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Näyttäisi että ketju sekä sen ympärillä olevat komponentit käyvät jatkuvaa evoluutiota.
    Mielenkiintoista olisi tietää onko ongelmaa ollut ennen ensimmäistä päivitystä, vai onko alettu korjaamaan varmuuden vuoksi. Nelosessahan ongelma taisi alkaa siitä kampuran ketjupyörän koneistusvirheestä.

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Liekö ollut voitelusuutin tukossa jossain vaiheessa? Vaikea selvittää toki...

Onkohan alaketjun rattaat hammasmäärältään jaolliset tasan? Tuo ainakin voi aiheuttaa jaksollista kulumaa ketjuun :think

Leave a comment:

• brainsurgery
    replied
    Itsekin olen näitä N57 koneisia katsonut Saksasta ja yllättävän moneen on vaihdettu 100tkm jälkeen kokonaan uutta moottoria.

Leave a comment:

• 4llu-
    replied
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Kuinka paljon näissä n57 koneissa nyt oikeasti on ollut ketjuongelmia? Olen ostamassa tälläistä ja kiinnostas tietää onko tämä isokin ongelma näissä ja kannattaako sitten välttää +200tkm ajettuja.
    Espoon Laakkoselta kysyin viimehuollossa ja heidän asentajalla ei ollut tiedossa yhtäkään tapausta ketjuvikaisesta N57 moottorista.

Leave a comment:

• zakspeed
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Ei näissä ole ollut, siksi tämän huomioksi nostinkin.
    Mutta Nettiautossakin useamman nähnyt joihin on uusi kone vaihdettu jo Saksassa, myyjät ei ole tienneet syytä koneen vaihtoon...??
    Yhtään ei ole täälläkään vielä vaikka läpimeno aika kova. Kuitenkin niitä 350tkm mentyjäkin näkee useita.

Kampiakselin laakerointeja kylläkin on mennyt ja saksassa pääosin niiden vaurioita nämä moottoripajat korjailee.

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Kuinka paljon näissä n57 koneissa nyt oikeasti on ollut ketjuongelmia? Olen ostamassa tälläistä ja kiinnostas tietää onko tämä isokin ongelma näissä ja kannattaako sitten välttää +200tkm ajettuja.
    Ei näissä ole ollut, siksi tämän huomioksi nostinkin.
    Mutta Nettiautossakin useamman nähnyt joihin on uusi kone vaihdettu jo Saksassa, myyjät ei ole tienneet syytä koneen vaihtoon...??

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Riippuu keneltä kysyy. Joidenkin mukaan se on aikapommi ja toisten mielestä niitä ei mene juuri koskaan.

Mitään faktatilastoa tuskin kukaan osaa antaa mutta 4 mukisissa on sen verran vähän että 6 mukisissa vielä vähemmän noilla metreillä.

Minä kyllä hämmästelen makkiksen auton osien kuntoa... on kuluminen lähtenyt aivan laukalle jossain kohtaa.

Leave a comment:

• ptikkala
    replied
    Onko jollakin osalistaa mitä kaikkia kannattaa tuolta nyt uusia. Samat osat käynee 530d - 535xd vermeisiin?

Leave a comment:

• Kosta87
    replied

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Hankala ja hankala. Jos joku on osannut sen tehdä niin joku toinen kyllä osaa sen muuttaa. Motivaatiokin löytyy helposti kun vilkasee paljonko hinta nousee kun sipasee 250tkm mennystä 100tkm pois.
    Huoltohistoria on asia erikseen.

Mitäs kautta päästöjutut öljynvaihtoväliin vaikuttaa? Kyllä siellä huoltokustannukset on minun käsittääkseni se mikä niitä välejä pidentää. Leasing, työsuhde yms. Autot on aika iso siivu uusista autoista. Ja niihin päätöksiin taas viralliset huoltokulut vaikuttaa suoraan.

Offtopikkina vielä: ei taida bmw dieselistä 500hv irrota ilman ilokaasuja....:think
    Mä ihan oikeasti tiedän mitä se kilometrien ruuvaus vaatii, tiedätkö sinä?

Kyllähän noita tehoja on otettu ja ihan ilman ilokaasuja, mun oma mielipide noista ilokaasuistakin on se että niitä on turha käyttää kun sitä ahtopainetta saadaan tarpeeksi ilmankin.

Mut nämä ei ole asioita joita tässä topikissa on tarkoitus käsitellä, ja tämän vuoksi ei pitänyt mainita koko asiasta edes tällä foorumilla koska täällä on ihmisiä jotka eivät vain käsitä joitain asioita.

Joten, puhutaan vastedes vain jakopäistä ja pitäydytään annetuissa faktoissa.

Leave a comment:

• ptikkala
    replied
    Tuli nuo jakopäät puheeksi merkkihuollossa niin siellä kertoivat minulle juurikin samaa mitä olet havannoinut, että ketju kuluu tietyistä kohdista noissa 4 mukisissa.

Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ihan mielenkiintoinen pointti mutta 4 ja 6 mukisen käynti on niin erilainen että en ehkä lähtisi sotkemaan keskenään:think

Oletko muuten tarkastellut loppuun ajettua 4 mukisen alaketjua tarkemmin? Luulin sen olevan hölynpölyä mutta pakko oli uskoa kun omin silmin näin että ketju todellakin kuluu epätasaisesti. Eli ketju osuu ilmeisesti työtahtien kohdalla tietylle kohdalle ketjua tai jotain.
    Kun ketjun laittaa pöydälle kyljelleen ja vertaa puoliskoja ja kääntelee eri asentoihin näkee että ketjussa on kohtia jotka on kulunut eli venynyt enemmän kuin muualta.
    Tästä nyt ei ole kuin 1 esimerkki minulla henkilökohtaisesti.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Kukapa kieltäisi käyttämästä nelimukisen muutettuja (vaimennettuja) laahaimia plus tuo päivitetty ylälaahain?
    Ihan mielenkiintoinen pointti mutta 4 ja 6 mukisen käynti on niin erilainen että en ehkä lähtisi sotkemaan keskenään:think

Oletko muuten tarkastellut loppuun ajettua 4 mukisen alaketjua tarkemmin? Luulin sen olevan hölynpölyä mutta pakko oli uskoa kun omin silmin näin että ketju todellakin kuluu epätasaisesti. Eli ketju osuu ilmeisesti työtahtien kohdalla tietylle kohdalle ketjua tai jotain.
    Kun ketjun laittaa pöydälle kyljelleen ja vertaa puoliskoja ja kääntelee eri asentoihin näkee että ketjussa on kohtia jotka on kulunut eli venynyt enemmän kuin muualta.
    Tästä nyt ei ole kuin 1 esimerkki minulla henkilökohtaisesti.

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tiedätkö pitääkö tämä paikkansa?
    https://www.facebook.com/20863359252...e=3&permPage=1
    Olen olettanut että kun 550d kestää niin kestää tuokin, näköjään veivit ovat erit 550d vs 535d, joten siinä mielessä alkaa vähän jännittämään

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Ensinnäkin F1x korisista on jo melko hankala joka ikisestä paikasta ruuvata kilometrit toisiksi ja kuten sanoin merkkiliikkeen aukoton huoltohistoria Saksassa, löytyy Bmw:n virallisen järjestelmän kautta kaikki tiedot aukottomasti.

Niinno, tuo 30tkm öljynvaihtosuositus on vain ja ainoastaan päästönormien takia...
    Hankala ja hankala. Jos joku on osannut sen tehdä niin joku toinen kyllä osaa sen muuttaa. Motivaatiokin löytyy helposti kun vilkasee paljonko hinta nousee kun sipasee 250tkm mennystä 100tkm pois.
    Huoltohistoria on asia erikseen.

Mitäs kautta päästöjutut öljynvaihtoväliin vaikuttaa? Kyllä siellä huoltokustannukset on minun käsittääkseni se mikä niitä välejä pidentää. Leasing, työsuhde yms. Autot on aika iso siivu uusista autoista. Ja niihin päätöksiin taas viralliset huoltokulut vaikuttaa suoraan.

Offtopikkina vielä: ei taida bmw dieselistä 500hv irrota ilman ilokaasuja....:think

Leave a comment:

• zakspeed
    replied
    Kukapa kieltäisi käyttämästä nelimukisen muutettuja (vaimennettuja) laahaimia plus tuo päivitetty ylälaahain?
    Last edited by zakspeed; 09-04-2020, 20:44.

Leave a comment:

Working...
X