Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

    #61
    Originally posted by carnifex View Post
    530xd -11

    Tarviiko tankissa olevan polttoainepumpun vaihdossa miettiä sen kummempaa kuin, että irroittaa vanhan ja asentaa uuden? Tarviaako nollailla mitään arvoja tietokoneesta?
    ei tarvitse säädellä, sen kun vaihtaa vain.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • Lenkka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2019
      • 183
      • Kajaani

      #62
      F11 akun lataaminen tupakansytyttimestä

      Hei!

      Tuli tuossa mieleen, että voiko F11 akkua ladata laturilla tupakansytyttimestä, vai meneekö tuo tupakinsytytin kokonaan mykäksi kun auton sammuttaa?
      Näin olisi helpompi sisätilanpistokkeeseen laittaa laturi ja liittää vänkärin jalkotilassa olevaan sytyttimeen. :think

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1824
        • N/A

        #63
        Originally posted by Lenkka View Post
        Hei!

        Tuli tuossa mieleen, että voiko F11 akkua ladata laturilla tupakansytyttimestä, vai meneekö tuo tupakinsytytin kokonaan mykäksi kun auton sammuttaa?
        Näin olisi helpompi sisätilanpistokkeeseen laittaa laturi ja liittää vänkärin jalkotilassa olevaan sytyttimeen. :think
        Hetkinen ... siis laittaisit akkulaturin sisälämppärille tarkoitetun pistorasian ja tupakan sytyttimen väliin? Aika villiä ja varmaan toimii joissakin vanhoissa peleissä.

        Mutta F11:ssa ei taida onnistua ... tupakansytytin ja siltä näyttävät power outputit eivät välttämättä ole enää tulilla kun auto nukahtaa, ja siksi toisekseen, IBS tuskin ymmärtää, että nuo kulutuspisteet ovatkin yhtäkkiä latauspisteitä.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #64
          Originally posted by Lenkka View Post
          Hei!

          Tuli tuossa mieleen, että voiko F11 akkua ladata laturilla tupakansytyttimestä, vai meneekö tuo tupakinsytytin kokonaan mykäksi kun auton sammuttaa?
          Näin olisi helpompi sisätilanpistokkeeseen laittaa laturi ja liittää vänkärin jalkotilassa olevaan sytyttimeen. :think
          Kyseiset töpselit eivät ole yhteydessä auton virtajärjestelmään auton lepotilassa.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Lenkka
            Bimmer Rookie
            • Jul 2019
            • 183
            • Kajaani

            #65
            Originally posted by bmw323it View Post
            Hetkinen ... siis laittaisit akkulaturin sisälämppärille tarkoitetun pistorasian ja tupakan sytyttimen väliin? Aika villiä ja varmaan toimii joissakin vanhoissa peleissä.

            Mutta F11:ssa ei taida onnistua ... tupakansytytin ja siltä näyttävät power outputit eivät välttämättä ole enää tulilla kun auto nukahtaa, ja siksi toisekseen, IBS tuskin ymmärtää, että nuo kulutuspisteet ovatkin yhtäkkiä latauspisteitä.
            Ajatuksena se, että kun tolpasta ei kehtaa naapurin pistorasiaa varastaa niin olisi voinut tarvittaessa lämmittää autoa yhtäaikaa ja ladata akkua. Mutta tosiaan, jos tupakinsytytin sammuu, niin ei pysty nuin asiaa toteuttamaan. Akkulatureihinhan on nuita sytytinpäitä oletuksena, joten ei se ihan päästä revittyä ollut.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by Lenkka View Post
              Ajatuksena se, että kun tolpasta ei kehtaa naapurin pistorasiaa varastaa niin olisi voinut tarvittaessa lämmittää autoa yhtäaikaa ja ladata akkua. Mutta tosiaan, jos tupakinsytytin sammuu, niin ei pysty nuin asiaa toteuttamaan. Akkulatureihinhan on nuita sytytinpäitä oletuksena, joten ei se ihan päästä revittyä ollut.
              Yksi ratkaisu tähän on kytkeä sinne etusulakerasiaan (hanskalokeron takana) se laturi. Eli joko hankit sulakerasiaan sopivan pinnin tai sitten sitten ostat sulakkehaaroittimen.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1265
                • Kajjjaani

                #67
                Originally posted by Lenkka View Post
                Ajatuksena se, että kun tolpasta ei kehtaa naapurin pistorasiaa varastaa niin olisi voinut tarvittaessa lämmittää autoa yhtäaikaa ja ladata akkua. Mutta tosiaan, jos tupakinsytytin sammuu, niin ei pysty nuin asiaa toteuttamaan. Akkulatureihinhan on nuita sytytinpäitä oletuksena, joten ei se ihan päästä revittyä ollut.
                Konehuoneeseen Defan? panssarikaapeliin T-kappale ja siihen pistorasia. Sieltä saat konehuoneen + ja - pisteisiin liitettyä akkulaturin?
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • Lenkka
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2019
                  • 183
                  • Kajaani

                  #68
                  Originally posted by alpine3 View Post
                  Konehuoneeseen Defan? panssarikaapeliin T-kappale ja siihen pistorasia. Sieltä saat konehuoneen + ja - pisteisiin liitettyä akkulaturin?
                  Joo tämäkin kyllä onnistuisi, mutta alkaisi olla jo sama hommata silloin oikea ylläpitolaturi!

                  Comment

                  • karis79
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 145
                    • Oulu

                    #69
                    Originally posted by Lenkka View Post
                    Ajatuksena se, että kun tolpasta ei kehtaa naapurin pistorasiaa varastaa niin olisi voinut tarvittaessa lämmittää autoa yhtäaikaa ja ladata akkua. Mutta tosiaan, jos tupakinsytytin sammuu, niin ei pysty nuin asiaa toteuttamaan. Akkulatureihinhan on nuita sytytinpäitä oletuksena, joten ei se ihan päästä revittyä ollut.
                    Mulla on ollut ctek tuolla tavalla kiinni e39 tupakansytyttimessä viimeset 10-11v. F11 kanssa oon pitkillä kovilla pakkasilla laittanut silloin tällöin yöksi lämpimään talliin ja siellä laturiin. Jossain välissä kävi mielessä ylläpitolaturin asentaminen f11 mutta ei oo ollut vielä ajankohtainen
                    F11 530xd 11/11
                    E39 530d 05/03

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7520
                      • Jyväshyvä

                      #70
                      Originally posted by alpine3 View Post
                      Konehuoneeseen Defan? panssarikaapeliin T-kappale ja siihen pistorasia. Sieltä saat konehuoneen + ja - pisteisiin liitettyä akkulaturin?
                      Ei kannattaisi antaa lainvastaisia ja hengenvaarallisia ohjeita.
                      Konehuoneeseen EI PIDÄ asentaa mitään pistorasioita.

                      Tuollainen pistorasiaan auton sisätiloissakin tyrkätty laturi on vähän ongelmallinen,
                      jos sen johdot pistää kiinni pysyvästi autoon niin asennus
                      voi olla vakuutusyhtiön mielestä kiinteä ja palotapauksessa
                      voivat evätä korvauksen tai pienentää sitä,
                      autoon kun ei saa asennella valovirta vermeitä jotka eivät ole
                      hyväksytty autokäyttöön kiinteästi asennettaviksi.

                      Sitä varten on ne lokilämmitäjän ylikalliit laturit...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Lenkka
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2019
                        • 183
                        • Kajaani

                        #71
                        Arctic battery heater akkulämmitin

                        Moro
                        Ajattelin sitten laitella ylläpitolaturin konehuoneeseen ja tuommoisen artic battery heater akkulämmittimen akulle.
                        Onko minkälaisia kokemuksia tuosta akkulämmittimestä. Joutuuko akun ottamaan irti asennuksen ajaksi ja tarkoittaako tämä sitä, että pitäisi olla ista, jolla saa akunvaihdon kuitattua. Hermostuuko auto kovastikkin, jos sitä ei voi kuitata.

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2692
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by Lenkka View Post
                          Joutuuko akun ottamaan irti asennuksen ajaksi ja tarkoittaako tämä sitä, että pitäisi olla ista, jolla saa akunvaihdon kuitattua. Hermostuuko auto kovastikkin, jos sitä ei voi kuitata.
                          Akku täytyy kytkeä irti, jotta lämmittimen saa asennettua hyvin akun ympärille. Toimenpiteessä ei tarvita akun rekisteröintejä tms, ellei samalla vaihdeta akkua uuteen.
                          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Lenkka
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2019
                            • 183
                            • Kajaani

                            #73
                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Akku täytyy kytkeä irti, jotta lämmittimen saa asennettua hyvin akun ympärille. Toimenpiteessä ei tarvita akun rekisteröintejä tms, ellei samalla vaihdeta akkua uuteen.
                            Kiitoksia, pistetään ympärille ja laitellaan kokemuksia asiasta.

                            Comment

                            • Sisäänajettu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2018
                              • 507
                              • Helsinki

                              #74
                              Kyseessä F10 LCI 518d. Viikon-kahden viikon välein kun auton jäähdytysneste yli 75 astetta kuuluu harvoin erilainen ääni putkistosta. Putkiston ääni muuttuu yhtäkkiä kesken ajon, matalampi ”pörinän” tyylinen ääni tulee tilalle lähes normaalisti äänettömän pakoäänen tilalle. Toinen huomio on, että laatikko pitää vaihteen pienemmällä usein. Ääni katoaa n.7-10min jälkeen yleensä. Auton ulkopuolelta tuoksuu ”palanut kumi” tyylinen haju. Joskus ehkä hieman sisällekkin kuuluu ääni. Onkohan kyseessä dpf poltto-operaatio vai jotain vakavampaa?

                              Onko normaalia, että polton aikana pakoäänet muuttuu ”pörinämäiseksi”? Onko suositeltavaa jatkaa ajamista kunnes ääni loppuu ? Itse olen aina 10min ajanut äänen alkamisen jälkeen, riittääkö?
                              Last edited by Sisäänajettu; 10-01-2020, 15:25.

                              BMW i3 60Ah REx -14
                              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7520
                                • Jyväshyvä

                                #75
                                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                                Onko normaalia, että polton aikana pakoäänet muuttuu ”pörinämäiseksi”? Onko suositeltavaa jatkaa ajamista kunnes ääni loppuu ? Itse olen aina 10min ajanut äänen alkamisen jälkeen, riittääkö?
                                Tarkkakorvainen kyllä kuulee polton. Pitäisi ajaa se puolituntia...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎